2000
|
|
Nola eragiten dute prozesu hauek Euskal Herrikokomunikazioaren egituran? Zeinen eskuetan
|
daude
Euskal Herrian irakurtzen denprentsa, entzuten den irratia edo ikusten den telebista. Zer nolako itxura erakustendute bertako komunikabideek enpresa ikuspegitik aztertuta?
|
|
Planteamendu politak egin ditzakegu, guztiontzat eta abar; baina paretaren kontra jo behar badugu, zertarako balioko lukete? Beraz, azter dezagun nola
|
dagoen
Euskal Herria eta, horrenarabera, egin dezagun planteamendua. Badirudi Erkidego Autonomoan eskubidehori lor daitekeela eta aplika dezakegula.
|
|
Nik uste dut, militante huts ez diren Euskal Herriko biztanleengan, sentiberatasuna sortzeko indarra badutela gai hauek, aberastasunaren izenean tratatuak izatenbadira. Egia da, gero eta sutsuago
|
daudela
Euskal Herriaren aurka agertzen ari diren, vasco tasunaren, jabe omen direnak, eta Espainia edo Frantziako naziokideen etakomunikabideen laguntza dutela.
|
2001
|
|
Lehenengo biak nahiko ezagunak dira etagure testuinguruan gehien erabili direnak, bai euskararekiko eta/ edo euskaraz dugun literaturan; adibidez, Valencia (1992) autorearen liburuan Gardnereta Clement (1990) autoreek ematen duten azterketa jasotzen duelako, baitapsikologia soziala sailean bertan zenbait doktorego tesitan (Espi, M. J., 1989; Cenoz, J., 1991) jarraitu direlako, edo baita kongresuren batean ereaurkeztu eta eztabaidatu direlako (Azurmendi, M J., 1988). Horiez gain,
|
badago
Euskal Herrian sortutako eta euskarari batez ere egokitutako proposamena ere, Sanchez Carrion. Txepetx? (1987) autorearena.
|
2002
|
|
Baina une honetan XIX. mendeko historiografiaz ari naizela, ondoko urteetan, alde batetik, berez historialari ez zirenen eskutik legenda eta literatura historikougari zabaldu bazen ere, bestetik, historia zentzu kritikoarekin eta estatus zientifikoa irabazteko lehia ere
|
bazegoen
Euskal Herrian.
|
2003
|
|
Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa Valladolidekoari, eta Nafarroa Zaragozakoari. Horren ondorioz, unibertsitate publikorik ez
|
zegoenez
Euskal Herrian, goi mailako irakaskuntza aldarrikapen sutsu bihurtu zen. Gasteizko Unibertsitate Librearen porrotaren ondoren(), Deustuko Unibertsitatea gauzatu zen 1886an, Jesusen Lagundiaren eskutik.
|
2005
|
|
Esan beharra
|
dago
Euskal Herrian kontsumitzen den prentsa idatziaren kopurua estatuko batezbestekoaren gainetik dagoela: Euskal Herrian 180 ale kontsumitzen dira mila biztanleko eta espainiarestatuan batez bestekoa 105 aletan dago (Diaz Nosty, B. (2000):
|
2006
|
|
Hitzaldia eman eta sei urtera, eta Otañorenbertsoak baino lau urte geroago, Bitoriano Iraolak helduko zion gaiari berriro.Eztabaida ez zen epelean geratu, sistema oso bat, hizkuntzaren mundu oso batjartzen baitzuen zalantzan Unamunoren gomendioak. Hizkuntzaren mundu osohorren baitan
|
zegoen
Euskal Herria (halakorik bada).
|
2007
|
|
Nik uste dut, militante huts ez diren Euskal Herriko biztanleengan, sentiberatasuna sortzeko indarra badutela gai hauek, baldin aberastasunaren izenean jorratzen badira. Egia da gero eta sutsuago
|
daudela
Euskal Herriaren aurka agertzen aridiren vascotasunaren jabe omen direnak, eta Espainia edo Frantziako naziokideeneta komunikabideen laguntza dutela. Baina gizartearen gehiengoa praktikoa izatenda, eta galera garbia ikusten ez badute, ez dute beren gorputzaren aurka jokatuko.Jakintza arloan, gainera, ez dute aberastasun handirik eskaintzen gure bi menderatzaileek.
|
|
Argi
|
dago
Euskal Herrian bizi den jendeak ez duela euskal kulturaz iritzi ezbateratua ez adostua, alderantziz, hainbat irudikapen aurkitu ahal ditugu, batzuetanoso bestelakoak. Has gaitezen hemendik:
|
|
Baina momentuz ezer gutxi kaleratuda. Harrigarria iruditzen zaigu hainbeste banketxe eta kutxa
|
egonik
Euskal Herrian, botereari buruzko interes falta. Ez al dira ohartu boterearen garrantziaz?
|
|
Lantalde baten ekimena litzateke horrelako zeregina, eta ez erraza, ikuspegianitzeko ikerketa eskatzen baitu. Bestalde, argi
|
dago
Euskal Herrian dauden alderdipolitiko bakoitzari botere politikoaren zati bana dagokiola, bakoitzari berea. Bainabeste botereekiko harreman eta jarrera politikoak erakusteko orduan, inork ez duerakutsi botereari buruzko azterketa eta, sakontasunean, zer nolako botere motaproposazen digun etorkizunerako.
|
2009
|
|
Kontuak kontu, argi
|
dago
Euskal Herrian futbolaren sarrerak testuinguru osoberezia izan zuela, aldaketa soziologiko eta politiko oso sakonak eta garrantzitsuakgertatzen ari baitziren garai hartan: foruak desagertu osteko etsipena, abertzaletasunaren susperraldia, industriaren garapena, euskaltzaletasuna, katolikotasuna... Futbolak pizten zuen ikusmina eta grina berehala zabaldu zen, harik eta ohikoakziren herri kirolak baztertu arte.
|
|
Gauzei perspektiba apur batekin erreparatze aldera, esan dezagun 1920ko hamarraldiaren hasieran (1922an, zehazki) euskara hutsezko hamar kazeta
|
zeudela
Euskal Herrian, eta horietako zazpi elizkoiak zirela. Honako hauek, hain zuzen:
|
|
1981eko abendua, beraz, oroitu beharreko data da euskal irratigintzaren historian, Mattin Larzabalen dioen bezala (1993: 220), artean ez
|
baitzegoen
Euskal Herrian euskara hutsez ziharduen beste irratirik:
|
|
Baiki, domino efektua begi bistakoa izan zen: 1992ko urtarrilean, 72 tokiko argitalpen
|
zeuden
Euskal Herrian, euskaraz nahiz erdaraz. Aldizkari horietatik 38 Gipuzkoan kaleratzen ziren, 16 Bizkaian, 3 Araban, 7 Nafarroan eta 8 Ipar Euskal Herriko herrialdeetan (Elkoroberezibar, 1992:
|
|
Eguneroko euskarazko informazio lokalik ez duten hainbat herri eta eskualde
|
daude
Euskal Herrian, merkatua badago zain, eta hizkuntza normalizazioa lortzen laguntzeko, erronka bada euskarazko komunikazio proiektuak gauzatzen laguntzea eskualde horietan.
|
2011
|
|
Ikus entzunezko komunikaziorako gaitasunari
|
dagokionez
Euskal Herrian eskolatutako nerabeek eta gazteek erakutsi duten maila izugarri apal horrek agerian uzten du formazio defizita. Hezikomunikazioarekin (Heziketa komunikazioan) eta bereziki ikus entzunezko komunikazioarekin erlazionatutako ikasgai edo zeharkako estrategia metodologiko eraginkorra derrigorrezko curriculumetan txertaturik ez egotearen ondorio zuzena dirudi.
|
2012
|
|
Aldiz, hezkuntzarako legeak arautzeko aukera murritza da oso. Ahulgunea.Diruz hornitzeko eta behar bezalako jarraipenak egiteko bidea, beraz, inspekzioarenegiteko nagusia galarazia
|
dago
Euskal Herrian estatuei dagokielako. Ahulgunea, bada.
|
|
Fronte kultural hark behar batzuei erantzunnahi zien: «nazioa zela, sozialismoa zela, klaseak eta internazionalismoa zela... »eztabaida ugari
|
zegoen
Euskal Herrian. Erantzun bat eman beharra zegoen dibulgaziomailan.
|
|
Fronte kultural hark behar batzuei erantzunnahi zien: «nazioa zela, sozialismoa zela, klaseak eta internazionalismoa zela... »eztabaida ugari
|
zegoen
Euskal Herrian. Erantzun bat eman beharra zegoen dibulgaziomailan.
|
2019
|
|
Ez dira arraroak azken hamarraldian izandako krisi ekonomikoa gainditu dugula dioten ahotsak.Datuek, ordea, bestelako argazkia erakusten digute, gehiengoarentzat bizitza geroz eta prekarioagoaden bitartean gutxiengo baten aberastasuna gorantz doala1, hain zuzen. Egoeraren gordintasunazjakitun, bestelako jendarte eredu baten alde aktibo mantentzen diren norbanakoak biltzeko kolektibougari
|
daude
Euskal Herrian. Egungo bizi antolamenduaren gabeziei erresistitzea eta eraldaketasozialari ekitea dira herri mugimendu2 horien motibazio nagusiak.
|