Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2000
‎Beti ere nazionalismoarekin nazionalismo frantsesa, kasu honetan lotuta dagoen curriculumaren alde horretatik abiatuz, lehen oso laburki aipatu duguna gogoratuko dugu. Hezkuntzaren historian lehen aldiz honako errealitatearekin egingo dugu topo:
2001
‎b. Zailtasun handiak daude kurrikuluek ikas prozesuaren maila bakoitzekoaurreikusten dituzten edukiak testuinguratuko dizkiguten testu egokiakaurkitzeko. Zenbait eduki eta kontzeptu ikas prozesuan behin eta berriroerrepikatzen aritzeko arriskua dugu, beste batzuk alboratuta gelditzendiren bitartean.
‎Azkenik, egitarauak dagokion kurrikuluaren eta hezkuntzak bizi duen egoerarenadierazpidea izan du.
2006
‎Berehala, lan-taldea eratu zen curriculuma osatzeko xedez, Xabier Garagorri Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioko aholkulariaren zuzendaritzapean. Euskal Herrian gaur egun indarrean dauden curriculumak aztertzea izan zuten lehenengo lana. Azterketa hark sen hutsez edonork dakiena utzi zuen agerian:
‎• Euskal Herri osorako egiten den eskaintza hau oinarritzat hartzen du Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Ikerketa eta Unibertsitate Sailak bere esparruan berari dagokion curriculum ofiziala arautzeko.
‎Galdera horri erantzuna ematen saiatzen ari dira hainbat herrialdetan, baina gaia nahiko berria da eta ez dago eskarmentu nahikorik bizitzarako konpetentziak eta betiko ikas arloak ondo uztartzeko. Argi dago curriculumaren ohiko formulazioak, kontzeptuzko ezagutzetan oinarritutakoak, ibilbide luzea duela eta formulazio errazagoa duela, baina diziplinei buruzko ezagutzak barneratzeko bakarrik balio du, ez bizitzarako prestatzeko. Euskal Curriculumaren egitasmoan, hezkuntza konpetentzia orokorrak eta diziplina arloak uztartzeko bidetik saiakera bat egiten da.
2008
‎Hego Euskal Herrian dagoen curriculuma paradigma praktikoan kokatu izan da nagusiki. Curriculum eredu horren oinarrian jasotzen da curriculuma eskola bakoitzaren beharrizanei egokitu behar zaiela, eta irakaslea dela egokitzapen horren ardura duena.
‎Euskal Autonomia Erkidegoa eta Nafarroa administrazio banatan zatituta egoteak eragin zuzena dauka Euskal Irakaskuntza Sisteman; administrazio bakoitzak curriculum bat zehazten du, eta Euskal Hizkuntza eta Literatura irakasgaian aldeak daude curriculum bien artean. Gainera, Batxilergoko edukiak oso lotuta egon ohi dira Unibertsitaterako hautaprobekin, eta Nafarroako eta EAEko ikasleen hautaprobak ez dira berdinak; horrek eragiten du, hein batean, bi erkidegoetan irakasten diren literatur edukiak bat ez etortzea.
‎Horrela, plangintza horren helburua gaitasun horiek garatzean datza, eta horrek irakasleen artean lan kooperatiboa edo, gutxienez, irakasgaien arteko nahitaezko koordinazioa eskatzen du helburuetan, edukietan, irakasteko ikasteko metodologian eta ebaluaziorako metodo zein irizpideetan. Azken batean, gaitasunetan oinarritutako curriculumak indarrean dagoen curriculumak baino lotura handiagoa bilatzen du gizartearekin, eta gizartearen beharrei modu egokiagoan erantzuteko aukera eskaintzen du.
2009
‎Berdintasunaren gaia maisu maistra ikasketetan lantzeke dagoen ikasgaia dela ere argi du Amaia Zubieta Stee Eilas sindikatuko kideak: " Agian emakume irakasle sentsibilizaturen bat dago eta haren eskutik landuko dute ikasleek gaia, baina zeharka, ez baitago curriculumean barneraturik". Sindikatutik gabezia horri aurre egiteko galdegiten dute, bai hasierako formazioan, bai formazio iraunkorrean.
‎Alabaina," B" ereduko ikasleek hitzezko hizkuntzarekin kontaktuan jartzeko baliabideak aipatzen dituzte. Agian, horrek esan nahi du" B" ereduan hizkuntzaren irakaskuntza integratuago dagoela curriculumean, eta elkarreragiteko aukera gehiago ematen direla. Alabaina," B" ereduko aniztasuna aipatzen dute".
‎ikerketa erakunde publiko eta pribatuak biltzen dituen lan sare horretan, Bigarren Hezkuntzako ikasleei zuzendutako zientzia esperimentuen tailer bat dago. Esperimentuak oso ondo sailkatuta daude curriculum arloen arabera (fisika, kimika, biologia, geologia, matematika edo ingurunearen ezagutza), eta horietako bakoitza azpikategoria desberdinetan egituratzen da. Esperimentatzea:
2010
‎Edonola ere, azpimarratu beharra dago curriculumaren gaiak leku garrantzitsua hartu duela ikastolen kolektiboaren prestakuntza egitasmoetan. –Talde gisa, erronka nagusiena hori da.
‎Ez da ikasgaia eta ez dago curriculum akademikoetan horrela jasota. Hala ere, sormena funtsezko trebetasuna da ikaslearen garapen kognitiborako.
2011
‎IkuS espai LIC (webgunea). generalitateak Linguamón hizkuntzen etxea erakundea sortu zuen. erakunde horrek hizkuntza aniztasuna sustatzen du eta bereziki Lehen hezkuntzan lantzeko on line proposamenak egiten ditu. orain, Bigarren hezkuntzarako" el miracle de les llengües maternes"(" Ama hizkuntzen miraria") proiektua sortu dute. rosa Sensat erakundeak, hezkuntza Sailaren laguntzarekin, Waramurungundi (2008) argitaratu zuen. Material horien helburua (liburua eta Cda) ikasgelako hizkuntza iraunkortasunaren eta aniztasunaren printzipioetan oinarrituta dagoen curriculumeko kultura arteko dimentsioa eta dimentsio eleaniztuna lantzea da. zenbait argitaletxek, eumok, adibidez, katalana arabiera, katalanatxinera eta katalana amazigera liburuak egitea proposatu zuten immigrazioaren gorakada handienaren garaian, eta hizkuntza horietan egiten duten ikasle katalanentzako hainbat hiztegi argitaratu dira; katalana txinera, esaterako. katalunian bizi diren etork... Beste hizkuntza batzuk hitz egiten zituzten eta katalana ez zekiten pertsonak ikasgeletan eta gizartean hartzeak zekartzan arazoei aurre egitea zen helburua.
‎Interaktiboak atalean literatura eskolarako erabilgarriak diren multimedia materialak biltzen dira, hala nola ahozko ulermena garatzeko audio artxiboak, ikasitako ezagutzekin praktikatzeko webquest a eta ikasleen ikaskuntza errazten duten on line beste ariketa eta jarduerak. Atari espezializatuak Sareak hainbat atari tematiko ditu, eskola etapetako literatura irakasgaiari dagozkion curriculum edukietan espezializatuak. Hizkuntza eta Literatura irakasgai honetako irakasle eta ikaslearentzako hezkuntza baliabideen ataria da, Vicente Llop irakasleak sortua.
2012
‎Esan dezakegu lan proiektuen ikuspegiak, mende bateko ibilbidea egina badu ere, oinarri metodologiko sendoa duela, eta egun indarrean dagoen Curriculumaren inguruko legediak biltzen dituen oinarriak barne hartzen dituela ikus dezakegu jarraian labur labur aurkezten diren oinarri pedagogikoetan:
‎Deszentralizatua, hein batean bada ere, autonomia erkidegoetako administrazioei eta ikastetxeei baitagokie curriculumaren diseinua eta garapena eta haren benetako aplikazioa bermatzea.
‎Gutxieneko ikasketetatik abiatuta, hezkuntza administrazio autonomikoek irakaskuntza bakoitzari dagozkion curriculumak ezartzen dituzte (LOEko 6.4 artikulua). Adibidez, 12/ 2009 Dekretua, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta ikaskuntza horiek Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen dituena.
‎Hezkuntza etapa bat baino gehiago irakasten dituzten ikastetxeetako curriculum proiektuek zehaztu egin dituzte hezkuntza etapa bakoitzaren ezaugarriak, haien arteko koherentzia zainduz. Ikastetxeek dagozkien curriculum proiektuek ikastetxean ematen diren maila eta etapa guztietan koherentzia eta jarraitutasuna izan dezaten lagunduko dute, eta koordinazio lana egingo dute maila aldaketak direla-eta ikasleak jasotzen dituzten edo ematen dizkieten ikastetxeekin. Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak curriculuma garatzea erraztu eta irakasleen lana bideratuko duen materiala egin dadin bultzatuko du.
‎(.) Egun, iritzi onartuada, besteak beste, azken hamarkada hauetan zehar aldarrikatuak izan diren legemurriztaile desberdinen ondorioz?, Euskal Herrian ez dela egin Euskal curriculumaosatzeko saio sistematizaturik. Indarrean dagoen curriculumaren mugak agerianjartzen dituzten datu adierazleak, berriz, bat baino gehiago dira. (...) Oraingo ereduelebidunean auzitan dagoena ez da euskarazko irakaskuntzarena bakarrik, baita kulturtransmisioaren edukiarena ere.
‎(.) Egun, iritzi onartuada, besteak beste, azken hamarkada hauetan zehar aldarrikatuak izan diren legemurriztaile desberdinen ondorioz?, Euskal Herrian ez dela egin Euskal curriculumaosatzeko saio sistematizaturik. Indarrean dagoen curriculumaren mugak agerianjartzen dituzten datu adierazleak, berriz, bat baino gehiago dira. (...) Oraingo ereduelebidunean auzitan dagoena ez da euskarazko irakaskuntzarena bakarrik, baita kulturtransmisioaren edukiarena ere.
‎Indarrean dagoen curriculumaren eduki matematikoa aztertzen da. Curriculumaren betetze maila eta hura nola garatzen den aztertu nahi da testuliburuetan.
‎Sistemaren beharretara egokitutako froga da hau. Euskal ikasleoi, ez dagokigun curriculum arrotz bat inposatu, berau gure hezkuntza zikloan zehar barneratzeko agindu, eta unibertsitaterako sarrera azterketan horren gaineko “testa” egitera kondenatzen gaituzte. Gureak ez diren eduki eta nortasunak inposatu nahi dizkigute.
2015
‎Zehaztu behar da, lehenengo eta behin, «konbinatoria» terminoa ez dela beti erabiltzen testu ofizialetan. Aldiz, erlazio inplizitu bat dago curriculumaren eta eremu jakin horri dagozkion edukien artean. Funtsean, Laplaceren legearen bidez probabilitateak kalkulatzea, horixe da curriculumak ongi zehazten duen edukia, eta gainerakoak horren mende gelditzen dira.
‎Elkarrizketen gunea MUko ikasle eta ikasle ohiendako da, baina denondako zabalik dago curriculuma uzteko aukera, eta horiek jasotzera etorri dira 37 enpresa (iaz baino 12 gehiago).
2017
‎Baina nahuat hizkuntza irakastea premiazkoa da ez galtzeko. Eta ingelesa jada badago curriculum ofizialean. Interesgarriena da hasieran aurka ziren indigena horiek beren seme alabak gure eskolara eraman dituztela, azkenean.
‎Esaterako, ezin esan daiteke hezkuntza sisteman genero ikuspegia barneratuta dagoenik. " Zoritxarrez, genero ikuspegia ez dago curriculumean erabat txertatua".
‎Nazio ezaugarri horiek zentzu nazionalean transmititzeko gaitasun ideologikorik ba ote daukagu gure eskoletan? Curriculum esplizitu nazionalik ez daukagu, baina zertan da neurri batean irakasleen esku dagoen curriculum inplizituaren edukia eta transmisioa? 114.
2018
‎241/ 2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Ahoaren eta Hortzen Higieneko goi mailako teknikariaren tituluari dagokion curriculuma ezartzen duena, betiere Ahoaren eta Hortzen Higieneko goi mailako teknikariaren titulua ezartzen duen eta tituluaren gutxieneko irakasgaiak finkatzen dituen irailaren 12ko 769/ 2014 Errege Dekretuaren babesean. Dekretu hau bideratzean, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/ 2005 Legearen 19 artikulutik 22 artikulura aurreikusten diren izapideak bete dira.
‎Finlandiak puntuazio altuagoa lortu badu, horrek ez du esan nahi haien curriculuma gurea baino hobea denik. Objektiboki, ez daude curriculum onak edo txarrak; aldiz, curriculum jakin bat herrialde baten beharrei ongi egokitzen zaio, edo gaizki egokitzen zaio.
2019
‎transmisioa ez dago bermatuta. Kultura ez dago artikulatuta indarrean dauden curriculumetan, eta ikastetxeetako hezkuntza proiektuek ere ez ohi dute halakorik jaso.
‎Pragmatika eta diskurtso teoriek planteamendu hori aldatzeko beharra azaleratu dute azken hamarkadetan (Larringan, 2009), gramatikaren irakaskuntza komunikazioaren barruan txertatuz (Esnal, 2009) eta gramatika testu generoen beharren arabera irakastea helburu hartuz (Idiazabal, 2008). Azken batean, indarrean dauden curriculumak ardatz, bizitzako esparru guztietan hizkuntzak erabiltzeko gai izango diren ikasleak prestatzea dugu helburu.
2020
‎Hezkuntzarekin eta Kulturarekin ardura dugunok, profesionalak izan ala ez, elkarren ondoan ikusi nahiko genituzkeenak. Tira, dagoeneko ikasgai batzuk txertatuta daude curriculumean. Musika, literatura eta plastika, adibidez.
‎Azken egunotan, umeen eskolako lanekin asko kezkatu naiz. Alde batetik dago curriculuma, eskolen betebeharra, eta kaleko jendeak etxean eduki behar ditu umeak atera ezinda, baina larregi egiten zaizkit ordenagailuaren aurrean egin behar dituzten orduak. Ez zait batere osasungarria iruditzen.
‎Horrela posible izango zaigu bat egitea bai Gizarte Zientziekin, bai Natura Zientziekin oso loturik dauden kontzeptuekin, bai eta hala landu nahi dugun ingurune horren iragana eta oraingo antolaketa politiko, ekonomiko eta sozialarekin bat datozenekin ere. Izan ere, jakintza arloen barruan gure gertuko kultura ondarearen ezarpenaz eta erabileraz ere ikertu nahi dugunez bide batez, ezinbestekotzat aipatu beharrean gaude curriculumak zer dioen, horren ostean era koherente batean diseinuaren proposamenari ekiteko.
2021
‎Kantitateari dagokionez curriculum kooperatibo bat proposatu da, behingoz hezkuntza komunitatea kontuan hartzen duena. Zentroen eta, batez ere, erkidegoen eskumenen handitze nabarmena dakarrena.
‎Izan ere, lege markoa eta curriculuma hezkuntza eredua eta bere printzipioak definitzeko eta ezartzeko oinarrizko tresna komunak dira. Zentzu horretan, Euskal Herrian indarrean dauden curriculumekin edo programekin Ipar Euskal Herrian horrela izendatzen baita gertatzen dena" nahiko paradoxikoa" dela uste du IE7 k, alde batetik, jasotzen dituen zenbait elementuren zehaztasun faltagatik, edukiak adibidez, baina bestetik eta aldi berean, proposamen didaktiko diferenteak diseinatu eta inplementatu nahi direnean, kasu batzuetan mugak dituela agerian geratzen delako.... Hori berrestera dator IE5 literaturaren irakaskuntzaren inguruan eskainitako zenbait adibideren bitartez eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzari (DBH) dagokionez:
‎" Irakurketaren gaitasunak ez dauka mailaketarik, zatikatuta dago curriculumean zehar, irakurketaren gaitasunari dagokion planteamendu kurrikularra falta da. Keinuren bat badago, matematikari edo literaturari egiten zaien moduan, baina ez dago irakurketaren gaitasunari dagokion planteamendu kurrikularrik.
2022
‎Taula honetan Heziberri 2020 Planak EAEn Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko curriculumean" Hizkuntzaren alderdi soziala" deituriko atalean aipatzen diren edukiak hartu ditugu erreferentzia bezala. Ikerketa lanean aztertu ditugun hiru curriculumetatik EAEkoa hartu dugu erreferentzia bezala, izan ere, Hizkuntzaren alderdi sozialari dagokionez osatuen zegoen curriculuma iruditu zaigu. Hala ere, eduki horiek Obradoiro Santillana argitaletxeko Lingua galega e literatura.
2023
‎Egoera horrek kezka eragiten du; izan ere, ikasle horiek gizartean parte hartzeko ezinbesteko duten hizkuntza gaitasuna ez dute lortzen edota lortzeko zailtasuna dute, eta, era berean, indarrean dauden curriculumetan jasotako konpetentziak eskuratzeko ezinbesteko hizkera akademikoa ulertzeko eta erabiltzeko eragozpenak dituzte. Ondorioz, hezkuntza sistemaren ekitateari berari ere eragiten dion gaia da esku artean duguna.
‎Barandiaran ez da ados agertu: «Musikariak Ikastetxeetan programa erabat lotuta dago curriculumari: ikasleen garapen integrala sustatzen du.
‎Barandiaran ez da ados agertu: «Musikariak Ikastetxeetan programa erabat lotuta dago curriculumari: ikasleen garapen integrala sustatzen du.
‎Agiriaren arabera, akordioaren bidez bermatu nahi dute programak «lehentasun berriei arreta jartzea». Diotenez, nahi dute programan lantzen direnak estuago egotea curriculumari loturik, hala nola euskararen ahozko eta idatzizko adierazpena eta ulermena indartzea. Bestalde, ez dute plazaratu aurrekontuari buruzko inolako daturik.
‎Aldaketak zein norabidetan? Gaztelaniaren ezagutza bermatzen duen sistema batetik euskararen ezagutza ere bermatze bidean ipini behar dugu; hiru saretan banatutako sistema batetik erabat publikoa izango den sistema bakarrera jo; Espainiak inposatutako eta enpresen zerbitzura dagoen curriculuma alboratu, eta euskal gizartean eraikia, Euskal Herria ardatz duena eta euskal langileriaren aldeko curriculuma behar dugu; hezkuntza komunitatearen autoantolakuntzarako espazio zabalak nahi ditugu, betiere gizarte kohesiorako oinarrizko elementuak bermatzeko kontrol eraginkorrak ezarrita; gizarteko ezberdintasun sozialak orekatuko dituen hezkuntza izan behar dugu helburu; ikasle tipol...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dago 10 (0,07)
dagoen 10 (0,07)
daude 5 (0,03)
dauden 5 (0,03)
dagokion 3 (0,02)
dagozkion 2 (0,01)
badago 1 (0,01)
baitago 1 (0,01)
baitagokie 1 (0,01)
dagoela 1 (0,01)
dagokigun 1 (0,01)
dagokionez 1 (0,01)
dagozkien 1 (0,01)
egotea 1 (0,01)
gaude 1 (0,01)
zegoen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia