2000
|
|
Beti ere nazionalismoarekin nazionalismo frantsesa, kasu honetan lotuta
|
dagoen
curriculumaren alde horretatik abiatuz, lehen oso laburki aipatu duguna gogoratuko dugu. Hezkuntzaren historian lehen aldiz honako errealitatearekin egingo dugu topo:
|
2001
|
|
b. Zailtasun handiak
|
daude
kurrikuluek ikas prozesuaren maila bakoitzekoaurreikusten dituzten edukiak testuinguratuko dizkiguten testu egokiakaurkitzeko. Zenbait eduki eta kontzeptu ikas prozesuan behin eta berriroerrepikatzen aritzeko arriskua dugu, beste batzuk alboratuta gelditzendiren bitartean.
|
|
Azkenik, egitarauak
|
dagokion
kurrikuluaren eta hezkuntzak bizi duen egoerarenadierazpidea izan du.
|
2006
|
|
Berehala, lan-taldea eratu zen curriculuma osatzeko xedez, Xabier Garagorri Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioko aholkulariaren zuzendaritzapean. Euskal Herrian gaur egun indarrean
|
dauden
curriculumak aztertzea izan zuten lehenengo lana. Azterketa hark sen hutsez edonork dakiena utzi zuen agerian:
|
|
• Euskal Herri osorako egiten den eskaintza hau oinarritzat hartzen du Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Ikerketa eta Unibertsitate Sailak bere esparruan berari
|
dagokion
curriculum ofiziala arautzeko.
|
|
Galdera horri erantzuna ematen saiatzen ari dira hainbat herrialdetan, baina gaia nahiko berria da eta ez dago eskarmentu nahikorik bizitzarako konpetentziak eta betiko ikas arloak ondo uztartzeko. Argi
|
dago
curriculumaren ohiko formulazioak, kontzeptuzko ezagutzetan oinarritutakoak, ibilbide luzea duela eta formulazio errazagoa duela, baina diziplinei buruzko ezagutzak barneratzeko bakarrik balio du, ez bizitzarako prestatzeko. Euskal Curriculumaren egitasmoan, hezkuntza konpetentzia orokorrak eta diziplina arloak uztartzeko bidetik saiakera bat egiten da.
|
2008
|
|
Hego Euskal Herrian
|
dagoen
curriculuma paradigma praktikoan kokatu izan da nagusiki. Curriculum eredu horren oinarrian jasotzen da curriculuma eskola bakoitzaren beharrizanei egokitu behar zaiela, eta irakaslea dela egokitzapen horren ardura duena.
|
|
Euskal Autonomia Erkidegoa eta Nafarroa administrazio banatan zatituta egoteak eragin zuzena dauka Euskal Irakaskuntza Sisteman; administrazio bakoitzak curriculum bat zehazten du, eta Euskal Hizkuntza eta Literatura irakasgaian aldeak
|
daude
curriculum bien artean. Gainera, Batxilergoko edukiak oso lotuta egon ohi dira Unibertsitaterako hautaprobekin, eta Nafarroako eta EAEko ikasleen hautaprobak ez dira berdinak; horrek eragiten du, hein batean, bi erkidegoetan irakasten diren literatur edukiak bat ez etortzea.
|
|
Horrela, plangintza horren helburua gaitasun horiek garatzean datza, eta horrek irakasleen artean lan kooperatiboa edo, gutxienez, irakasgaien arteko nahitaezko koordinazioa eskatzen du helburuetan, edukietan, irakasteko ikasteko metodologian eta ebaluaziorako metodo zein irizpideetan. Azken batean, gaitasunetan oinarritutako curriculumak indarrean
|
dagoen
curriculumak baino lotura handiagoa bilatzen du gizartearekin, eta gizartearen beharrei modu egokiagoan erantzuteko aukera eskaintzen du.
|
2009
|
|
Berdintasunaren gaia maisu maistra ikasketetan lantzeke dagoen ikasgaia dela ere argi du Amaia Zubieta Stee Eilas sindikatuko kideak: " Agian emakume irakasle sentsibilizaturen bat dago eta haren eskutik landuko dute ikasleek gaia, baina zeharka, ez
|
baitago
curriculumean barneraturik". Sindikatutik gabezia horri aurre egiteko galdegiten dute, bai hasierako formazioan, bai formazio iraunkorrean.
|
|
Alabaina," B" ereduko ikasleek hitzezko hizkuntzarekin kontaktuan jartzeko baliabideak aipatzen dituzte. Agian, horrek esan nahi du" B" ereduan hizkuntzaren irakaskuntza integratuago
|
dagoela
curriculumean, eta elkarreragiteko aukera gehiago ematen direla. Alabaina," B" ereduko aniztasuna aipatzen dute".
|
|
ikerketa erakunde publiko eta pribatuak biltzen dituen lan sare horretan, Bigarren Hezkuntzako ikasleei zuzendutako zientzia esperimentuen tailer bat dago. Esperimentuak oso ondo sailkatuta
|
daude
curriculum arloen arabera (fisika, kimika, biologia, geologia, matematika edo ingurunearen ezagutza), eta horietako bakoitza azpikategoria desberdinetan egituratzen da. Esperimentatzea:
|
2010
|
|
Edonola ere, azpimarratu beharra
|
dago
curriculumaren gaiak leku garrantzitsua hartu duela ikastolen kolektiboaren prestakuntza egitasmoetan. –Talde gisa, erronka nagusiena hori da.
|
|
Ez da ikasgaia eta ez
|
dago
curriculum akademikoetan horrela jasota. Hala ere, sormena funtsezko trebetasuna da ikaslearen garapen kognitiborako.
|
2011
|
|
IkuS espai LIC (webgunea). generalitateak Linguamón hizkuntzen etxea erakundea sortu zuen. erakunde horrek hizkuntza aniztasuna sustatzen du eta bereziki Lehen hezkuntzan lantzeko on line proposamenak egiten ditu. orain, Bigarren hezkuntzarako" el miracle de les llengües maternes"(" Ama hizkuntzen miraria") proiektua sortu dute. rosa Sensat erakundeak, hezkuntza Sailaren laguntzarekin, Waramurungundi (2008) argitaratu zuen. Material horien helburua (liburua eta Cda) ikasgelako hizkuntza iraunkortasunaren eta aniztasunaren printzipioetan oinarrituta
|
dagoen
curriculumeko kultura arteko dimentsioa eta dimentsio eleaniztuna lantzea da. zenbait argitaletxek, eumok, adibidez, katalana arabiera, katalanatxinera eta katalana amazigera liburuak egitea proposatu zuten immigrazioaren gorakada handienaren garaian, eta hizkuntza horietan egiten duten ikasle katalanentzako hainbat hiztegi argitaratu dira; katalana txinera, esaterako. katalunian bizi diren etork... Beste hizkuntza batzuk hitz egiten zituzten eta katalana ez zekiten pertsonak ikasgeletan eta gizartean hartzeak zekartzan arazoei aurre egitea zen helburua.
|
|
Interaktiboak atalean literatura eskolarako erabilgarriak diren multimedia materialak biltzen dira, hala nola ahozko ulermena garatzeko audio artxiboak, ikasitako ezagutzekin praktikatzeko webquest a eta ikasleen ikaskuntza errazten duten on line beste ariketa eta jarduerak. Atari espezializatuak Sareak hainbat atari tematiko ditu, eskola etapetako literatura irakasgaiari
|
dagozkion
curriculum edukietan espezializatuak. Hizkuntza eta Literatura irakasgai honetako irakasle eta ikaslearentzako hezkuntza baliabideen ataria da, Vicente Llop irakasleak sortua.
|
2012
|
|
Esan dezakegu lan proiektuen ikuspegiak, mende bateko ibilbidea egina badu ere, oinarri metodologiko sendoa duela, eta egun indarrean
|
dagoen
Curriculumaren inguruko legediak biltzen dituen oinarriak barne hartzen dituela ikus dezakegu jarraian labur labur aurkezten diren oinarri pedagogikoetan:
|
|
Deszentralizatua, hein batean bada ere, autonomia erkidegoetako administrazioei eta ikastetxeei
|
baitagokie
curriculumaren diseinua eta garapena eta haren benetako aplikazioa bermatzea.
|
|
Gutxieneko ikasketetatik abiatuta, hezkuntza administrazio autonomikoek irakaskuntza bakoitzari
|
dagozkion
curriculumak ezartzen dituzte (LOEko 6.4 artikulua). Adibidez, 12/ 2009 Dekretua, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta ikaskuntza horiek Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen dituena.
|
|
Hezkuntza etapa bat baino gehiago irakasten dituzten ikastetxeetako curriculum proiektuek zehaztu egin dituzte hezkuntza etapa bakoitzaren ezaugarriak, haien arteko koherentzia zainduz. Ikastetxeek
|
dagozkien
curriculum proiektuek ikastetxean ematen diren maila eta etapa guztietan koherentzia eta jarraitutasuna izan dezaten lagunduko dute, eta koordinazio lana egingo dute maila aldaketak direla-eta ikasleak jasotzen dituzten edo ematen dizkieten ikastetxeekin. Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak curriculuma garatzea erraztu eta irakasleen lana bideratuko duen materiala egin dadin bultzatuko du.
|
|
(.) Egun, iritzi onartuada, besteak beste, azken hamarkada hauetan zehar aldarrikatuak izan diren legemurriztaile desberdinen ondorioz?, Euskal Herrian ez dela egin Euskal curriculumaosatzeko saio sistematizaturik. Indarrean
|
dagoen
curriculumaren mugak agerianjartzen dituzten datu adierazleak, berriz, bat baino gehiago dira. (...) Oraingo ereduelebidunean auzitan dagoena ez da euskarazko irakaskuntzarena bakarrik, baita kulturtransmisioaren edukiarena ere.
|
|
(.) Egun, iritzi onartuada, besteak beste, azken hamarkada hauetan zehar aldarrikatuak izan diren legemurriztaile desberdinen ondorioz?, Euskal Herrian ez dela egin Euskal curriculumaosatzeko saio sistematizaturik. Indarrean
|
dagoen
curriculumaren mugak agerianjartzen dituzten datu adierazleak, berriz, bat baino gehiago dira. (...) Oraingo ereduelebidunean auzitan dagoena ez da euskarazko irakaskuntzarena bakarrik, baita kulturtransmisioaren edukiarena ere.
|
|
Indarrean
|
dagoen
curriculumaren eduki matematikoa aztertzen da. Curriculumaren betetze maila eta hura nola garatzen den aztertu nahi da testuliburuetan.
|
|
Sistemaren beharretara egokitutako froga da hau. Euskal ikasleoi, ez
|
dagokigun
curriculum arrotz bat inposatu, berau gure hezkuntza zikloan zehar barneratzeko agindu, eta unibertsitaterako sarrera azterketan horren gaineko “testa” egitera kondenatzen gaituzte. Gureak ez diren eduki eta nortasunak inposatu nahi dizkigute.
|
2015
|
|
Zehaztu behar da, lehenengo eta behin, «konbinatoria» terminoa ez dela beti erabiltzen testu ofizialetan. Aldiz, erlazio inplizitu bat
|
dago
curriculumaren eta eremu jakin horri dagozkion edukien artean. Funtsean, Laplaceren legearen bidez probabilitateak kalkulatzea, horixe da curriculumak ongi zehazten duen edukia, eta gainerakoak horren mende gelditzen dira.
|
|
Elkarrizketen gunea MUko ikasle eta ikasle ohiendako da, baina denondako zabalik
|
dago
curriculuma uzteko aukera, eta horiek jasotzera etorri dira 37 enpresa (iaz baino 12 gehiago).
|
2017
|
|
Baina nahuat hizkuntza irakastea premiazkoa da ez galtzeko. Eta ingelesa jada
|
badago
curriculum ofizialean. Interesgarriena da hasieran aurka ziren indigena horiek beren seme alabak gure eskolara eraman dituztela, azkenean.
|
|
Esaterako, ezin esan daiteke hezkuntza sisteman genero ikuspegia barneratuta dagoenik. " Zoritxarrez, genero ikuspegia ez
|
dago
curriculumean erabat txertatua".
|
|
Nazio ezaugarri horiek zentzu nazionalean transmititzeko gaitasun ideologikorik ba ote daukagu gure eskoletan? Curriculum esplizitu nazionalik ez daukagu, baina zertan da neurri batean irakasleen esku
|
dagoen
curriculum inplizituaren edukia eta transmisioa? 114.
|
2018
|
|
241/ 2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Ahoaren eta Hortzen Higieneko goi mailako teknikariaren tituluari
|
dagokion
curriculuma ezartzen duena, betiere Ahoaren eta Hortzen Higieneko goi mailako teknikariaren titulua ezartzen duen eta tituluaren gutxieneko irakasgaiak finkatzen dituen irailaren 12ko 769/ 2014 Errege Dekretuaren babesean. Dekretu hau bideratzean, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/ 2005 Legearen 19 artikulutik 22 artikulura aurreikusten diren izapideak bete dira.
|
|
Finlandiak puntuazio altuagoa lortu badu, horrek ez du esan nahi haien curriculuma gurea baino hobea denik. Objektiboki, ez
|
daude
curriculum onak edo txarrak; aldiz, curriculum jakin bat herrialde baten beharrei ongi egokitzen zaio, edo gaizki egokitzen zaio.
|
2019
|
|
transmisioa ez dago bermatuta. Kultura ez dago artikulatuta indarrean
|
dauden
curriculumetan, eta ikastetxeetako hezkuntza proiektuek ere ez ohi dute halakorik jaso.
|
|
Pragmatika eta diskurtso teoriek planteamendu hori aldatzeko beharra azaleratu dute azken hamarkadetan (Larringan, 2009), gramatikaren irakaskuntza komunikazioaren barruan txertatuz (Esnal, 2009) eta gramatika testu generoen beharren arabera irakastea helburu hartuz (Idiazabal, 2008). Azken batean, indarrean
|
dauden
curriculumak ardatz, bizitzako esparru guztietan hizkuntzak erabiltzeko gai izango diren ikasleak prestatzea dugu helburu.
|
2020
|
|
Hezkuntzarekin eta Kulturarekin ardura dugunok, profesionalak izan ala ez, elkarren ondoan ikusi nahiko genituzkeenak. Tira, dagoeneko ikasgai batzuk txertatuta
|
daude
curriculumean. Musika, literatura eta plastika, adibidez.
|
|
Azken egunotan, umeen eskolako lanekin asko kezkatu naiz. Alde batetik
|
dago
curriculuma, eskolen betebeharra, eta kaleko jendeak etxean eduki behar ditu umeak atera ezinda, baina larregi egiten zaizkit ordenagailuaren aurrean egin behar dituzten orduak. Ez zait batere osasungarria iruditzen.
|
|
Horrela posible izango zaigu bat egitea bai Gizarte Zientziekin, bai Natura Zientziekin oso loturik dauden kontzeptuekin, bai eta hala landu nahi dugun ingurune horren iragana eta oraingo antolaketa politiko, ekonomiko eta sozialarekin bat datozenekin ere. Izan ere, jakintza arloen barruan gure gertuko kultura ondarearen ezarpenaz eta erabileraz ere ikertu nahi dugunez bide batez, ezinbestekotzat aipatu beharrean
|
gaude
curriculumak zer dioen, horren ostean era koherente batean diseinuaren proposamenari ekiteko.
|
2021
|
|
Kantitateari
|
dagokionez
curriculum kooperatibo bat proposatu da, behingoz hezkuntza komunitatea kontuan hartzen duena. Zentroen eta, batez ere, erkidegoen eskumenen handitze nabarmena dakarrena.
|
|
Izan ere, lege markoa eta curriculuma hezkuntza eredua eta bere printzipioak definitzeko eta ezartzeko oinarrizko tresna komunak dira. Zentzu horretan, Euskal Herrian indarrean
|
dauden
curriculumekin edo programekin Ipar Euskal Herrian horrela izendatzen baita gertatzen dena" nahiko paradoxikoa" dela uste du IE7 k, alde batetik, jasotzen dituen zenbait elementuren zehaztasun faltagatik, edukiak adibidez, baina bestetik eta aldi berean, proposamen didaktiko diferenteak diseinatu eta inplementatu nahi direnean, kasu batzuetan mugak dituela agerian geratzen delako.... Hori berrestera dator IE5 literaturaren irakaskuntzaren inguruan eskainitako zenbait adibideren bitartez eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzari (DBH) dagokionez:
|
|
" Irakurketaren gaitasunak ez dauka mailaketarik, zatikatuta
|
dago
curriculumean zehar, irakurketaren gaitasunari dagokion planteamendu kurrikularra falta da. Keinuren bat badago, matematikari edo literaturari egiten zaien moduan, baina ez dago irakurketaren gaitasunari dagokion planteamendu kurrikularrik.
|
2022
|
|
Taula honetan Heziberri 2020 Planak EAEn Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko curriculumean" Hizkuntzaren alderdi soziala" deituriko atalean aipatzen diren edukiak hartu ditugu erreferentzia bezala. Ikerketa lanean aztertu ditugun hiru curriculumetatik EAEkoa hartu dugu erreferentzia bezala, izan ere, Hizkuntzaren alderdi sozialari dagokionez osatuen
|
zegoen
curriculuma iruditu zaigu. Hala ere, eduki horiek Obradoiro Santillana argitaletxeko Lingua galega e literatura.
|
2023
|
|
Egoera horrek kezka eragiten du; izan ere, ikasle horiek gizartean parte hartzeko ezinbesteko duten hizkuntza gaitasuna ez dute lortzen edota lortzeko zailtasuna dute, eta, era berean, indarrean
|
dauden
curriculumetan jasotako konpetentziak eskuratzeko ezinbesteko hizkera akademikoa ulertzeko eta erabiltzeko eragozpenak dituzte. Ondorioz, hezkuntza sistemaren ekitateari berari ere eragiten dion gaia da esku artean duguna.
|
|
Barandiaran ez da ados agertu: «Musikariak Ikastetxeetan programa erabat lotuta
|
dago
curriculumari: ikasleen garapen integrala sustatzen du.
|
|
Barandiaran ez da ados agertu: «Musikariak Ikastetxeetan programa erabat lotuta
|
dago
curriculumari: ikasleen garapen integrala sustatzen du.
|
|
Agiriaren arabera, akordioaren bidez bermatu nahi dute programak «lehentasun berriei arreta jartzea». Diotenez, nahi dute programan lantzen direnak estuago
|
egotea
curriculumari loturik, hala nola euskararen ahozko eta idatzizko adierazpena eta ulermena indartzea. Bestalde, ez dute plazaratu aurrekontuari buruzko inolako daturik.
|
|
Aldaketak zein norabidetan? Gaztelaniaren ezagutza bermatzen duen sistema batetik euskararen ezagutza ere bermatze bidean ipini behar dugu; hiru saretan banatutako sistema batetik erabat publikoa izango den sistema bakarrera jo; Espainiak inposatutako eta enpresen zerbitzura
|
dagoen
curriculuma alboratu, eta euskal gizartean eraikia, Euskal Herria ardatz duena eta euskal langileriaren aldeko curriculuma behar dugu; hezkuntza komunitatearen autoantolakuntzarako espazio zabalak nahi ditugu, betiere gizarte kohesiorako oinarrizko elementuak bermatzeko kontrol eraginkorrak ezarrita; gizarteko ezberdintasun sozialak orekatuko dituen hezkuntza izan behar dugu helburu; ikasle tipol...
|