2000
|
|
Beti ere nazionalismoarekin nazionalismo frantsesa, kasu honetan lotuta
|
dagoen
curriculumaren alde horretatik abiatuz, lehen oso laburki aipatu duguna gogoratuko dugu. Hezkuntzaren historian lehen aldiz honako errealitatearekin egingo dugu topo:
|
2008
|
|
Hego Euskal Herrian
|
dagoen
curriculuma paradigma praktikoan kokatu izan da nagusiki. Curriculum eredu horren oinarrian jasotzen da curriculuma eskola bakoitzaren beharrizanei egokitu behar zaiela, eta irakaslea dela egokitzapen horren ardura duena.
|
|
Horrela, plangintza horren helburua gaitasun horiek garatzean datza, eta horrek irakasleen artean lan kooperatiboa edo, gutxienez, irakasgaien arteko nahitaezko koordinazioa eskatzen du helburuetan, edukietan, irakasteko ikasteko metodologian eta ebaluaziorako metodo zein irizpideetan. Azken batean, gaitasunetan oinarritutako curriculumak indarrean
|
dagoen
curriculumak baino lotura handiagoa bilatzen du gizartearekin, eta gizartearen beharrei modu egokiagoan erantzuteko aukera eskaintzen du.
|
2011
|
|
IkuS espai LIC (webgunea). generalitateak Linguamón hizkuntzen etxea erakundea sortu zuen. erakunde horrek hizkuntza aniztasuna sustatzen du eta bereziki Lehen hezkuntzan lantzeko on line proposamenak egiten ditu. orain, Bigarren hezkuntzarako" el miracle de les llengües maternes"(" Ama hizkuntzen miraria") proiektua sortu dute. rosa Sensat erakundeak, hezkuntza Sailaren laguntzarekin, Waramurungundi (2008) argitaratu zuen. Material horien helburua (liburua eta Cda) ikasgelako hizkuntza iraunkortasunaren eta aniztasunaren printzipioetan oinarrituta
|
dagoen
curriculumeko kultura arteko dimentsioa eta dimentsio eleaniztuna lantzea da. zenbait argitaletxek, eumok, adibidez, katalana arabiera, katalanatxinera eta katalana amazigera liburuak egitea proposatu zuten immigrazioaren gorakada handienaren garaian, eta hizkuntza horietan egiten duten ikasle katalanentzako hainbat hiztegi argitaratu dira; katalana txinera, esaterako. katalunian bizi diren etork... Beste hizkuntza batzuk hitz egiten zituzten eta katalana ez zekiten pertsonak ikasgeletan eta gizartean hartzeak zekartzan arazoei aurre egitea zen helburua.
|
2012
|
|
Esan dezakegu lan proiektuen ikuspegiak, mende bateko ibilbidea egina badu ere, oinarri metodologiko sendoa duela, eta egun indarrean
|
dagoen
Curriculumaren inguruko legediak biltzen dituen oinarriak barne hartzen dituela ikus dezakegu jarraian labur labur aurkezten diren oinarri pedagogikoetan:
|
|
(.) Egun, iritzi onartuada, besteak beste, azken hamarkada hauetan zehar aldarrikatuak izan diren legemurriztaile desberdinen ondorioz?, Euskal Herrian ez dela egin Euskal curriculumaosatzeko saio sistematizaturik. Indarrean
|
dagoen
curriculumaren mugak agerianjartzen dituzten datu adierazleak, berriz, bat baino gehiago dira. (...) Oraingo ereduelebidunean auzitan dagoena ez da euskarazko irakaskuntzarena bakarrik, baita kulturtransmisioaren edukiarena ere.
|
|
(.) Egun, iritzi onartuada, besteak beste, azken hamarkada hauetan zehar aldarrikatuak izan diren legemurriztaile desberdinen ondorioz?, Euskal Herrian ez dela egin Euskal curriculumaosatzeko saio sistematizaturik. Indarrean
|
dagoen
curriculumaren mugak agerianjartzen dituzten datu adierazleak, berriz, bat baino gehiago dira. (...) Oraingo ereduelebidunean auzitan dagoena ez da euskarazko irakaskuntzarena bakarrik, baita kulturtransmisioaren edukiarena ere.
|
|
Indarrean
|
dagoen
curriculumaren eduki matematikoa aztertzen da. Curriculumaren betetze maila eta hura nola garatzen den aztertu nahi da testuliburuetan.
|
2017
|
|
Nazio ezaugarri horiek zentzu nazionalean transmititzeko gaitasun ideologikorik ba ote daukagu gure eskoletan? Curriculum esplizitu nazionalik ez daukagu, baina zertan da neurri batean irakasleen esku
|
dagoen
curriculum inplizituaren edukia eta transmisioa? 114.
|
2023
|
|
Aldaketak zein norabidetan? Gaztelaniaren ezagutza bermatzen duen sistema batetik euskararen ezagutza ere bermatze bidean ipini behar dugu; hiru saretan banatutako sistema batetik erabat publikoa izango den sistema bakarrera jo; Espainiak inposatutako eta enpresen zerbitzura
|
dagoen
curriculuma alboratu, eta euskal gizartean eraikia, Euskal Herria ardatz duena eta euskal langileriaren aldeko curriculuma behar dugu; hezkuntza komunitatearen autoantolakuntzarako espazio zabalak nahi ditugu, betiere gizarte kohesiorako oinarrizko elementuak bermatzeko kontrol eraginkorrak ezarrita; gizarteko ezberdintasun sozialak orekatuko dituen hezkuntza izan behar dugu helburu; ikasle tipol...
|