Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎Beti ere nazionalismoarekin nazionalismo frantsesa, kasu honetan lotuta dagoen curriculumaren alde horretatik abiatuz, lehen oso laburki aipatu duguna gogoratuko dugu. Hezkuntzaren historian lehen aldiz honako errealitatearekin egingo dugu topo:
2008
‎Hego Euskal Herrian dagoen curriculuma paradigma praktikoan kokatu izan da nagusiki. Curriculum eredu horren oinarrian jasotzen da curriculuma eskola bakoitzaren beharrizanei egokitu behar zaiela, eta irakaslea dela egokitzapen horren ardura duena.
‎Horrela, plangintza horren helburua gaitasun horiek garatzean datza, eta horrek irakasleen artean lan kooperatiboa edo, gutxienez, irakasgaien arteko nahitaezko koordinazioa eskatzen du helburuetan, edukietan, irakasteko ikasteko metodologian eta ebaluaziorako metodo zein irizpideetan. Azken batean, gaitasunetan oinarritutako curriculumak indarrean dagoen curriculumak baino lotura handiagoa bilatzen du gizartearekin, eta gizartearen beharrei modu egokiagoan erantzuteko aukera eskaintzen du.
2011
‎IkuS espai LIC (webgunea). generalitateak Linguamón hizkuntzen etxea erakundea sortu zuen. erakunde horrek hizkuntza aniztasuna sustatzen du eta bereziki Lehen hezkuntzan lantzeko on line proposamenak egiten ditu. orain, Bigarren hezkuntzarako" el miracle de les llengües maternes"(" Ama hizkuntzen miraria") proiektua sortu dute. rosa Sensat erakundeak, hezkuntza Sailaren laguntzarekin, Waramurungundi (2008) argitaratu zuen. Material horien helburua (liburua eta Cda) ikasgelako hizkuntza iraunkortasunaren eta aniztasunaren printzipioetan oinarrituta dagoen curriculumeko kultura arteko dimentsioa eta dimentsio eleaniztuna lantzea da. zenbait argitaletxek, eumok, adibidez, katalana arabiera, katalanatxinera eta katalana amazigera liburuak egitea proposatu zuten immigrazioaren gorakada handienaren garaian, eta hizkuntza horietan egiten duten ikasle katalanentzako hainbat hiztegi argitaratu dira; katalana txinera, esaterako. katalunian bizi diren etork... Beste hizkuntza batzuk hitz egiten zituzten eta katalana ez zekiten pertsonak ikasgeletan eta gizartean hartzeak zekartzan arazoei aurre egitea zen helburua.
2012
‎Esan dezakegu lan proiektuen ikuspegiak, mende bateko ibilbidea egina badu ere, oinarri metodologiko sendoa duela, eta egun indarrean dagoen Curriculumaren inguruko legediak biltzen dituen oinarriak barne hartzen dituela ikus dezakegu jarraian labur labur aurkezten diren oinarri pedagogikoetan:
‎(.) Egun, iritzi onartuada, besteak beste, azken hamarkada hauetan zehar aldarrikatuak izan diren legemurriztaile desberdinen ondorioz?, Euskal Herrian ez dela egin Euskal curriculumaosatzeko saio sistematizaturik. Indarrean dagoen curriculumaren mugak agerianjartzen dituzten datu adierazleak, berriz, bat baino gehiago dira. (...) Oraingo ereduelebidunean auzitan dagoena ez da euskarazko irakaskuntzarena bakarrik, baita kulturtransmisioaren edukiarena ere.
‎(.) Egun, iritzi onartuada, besteak beste, azken hamarkada hauetan zehar aldarrikatuak izan diren legemurriztaile desberdinen ondorioz?, Euskal Herrian ez dela egin Euskal curriculumaosatzeko saio sistematizaturik. Indarrean dagoen curriculumaren mugak agerianjartzen dituzten datu adierazleak, berriz, bat baino gehiago dira. (...) Oraingo ereduelebidunean auzitan dagoena ez da euskarazko irakaskuntzarena bakarrik, baita kulturtransmisioaren edukiarena ere.
‎Indarrean dagoen curriculumaren eduki matematikoa aztertzen da. Curriculumaren betetze maila eta hura nola garatzen den aztertu nahi da testuliburuetan.
2017
‎Nazio ezaugarri horiek zentzu nazionalean transmititzeko gaitasun ideologikorik ba ote daukagu gure eskoletan? Curriculum esplizitu nazionalik ez daukagu, baina zertan da neurri batean irakasleen esku dagoen curriculum inplizituaren edukia eta transmisioa? 114.
2023
‎Aldaketak zein norabidetan? Gaztelaniaren ezagutza bermatzen duen sistema batetik euskararen ezagutza ere bermatze bidean ipini behar dugu; hiru saretan banatutako sistema batetik erabat publikoa izango den sistema bakarrera jo; Espainiak inposatutako eta enpresen zerbitzura dagoen curriculuma alboratu, eta euskal gizartean eraikia, Euskal Herria ardatz duena eta euskal langileriaren aldeko curriculuma behar dugu; hezkuntza komunitatearen autoantolakuntzarako espazio zabalak nahi ditugu, betiere gizarte kohesiorako oinarrizko elementuak bermatzeko kontrol eraginkorrak ezarrita; gizarteko ezberdintasun sozialak orekatuko dituen hezkuntza izan behar dugu helburu; ikasle tipol...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia