Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Bidaiantak isilik zeuden berak ere larru zurikoak baitziren, beharbada, «deskubritzaile» eta kolonizatzaileen umeen umeen ondokoak, beharbada urtero hara zihoazen itsasturien ondoko urrunak. Eta bazekiten, bidaiant euskaldunek, marinel haiek ez zirela euskal kantu zahar batzuetan aipatzen diren «indiano salbaiekin» eta «iskimau gizabestiekin» beti ontsa portatu.
2010
‎Horren zergatia arestian azaltzen saiatu gara, baina, berriz ere esango dugu labur labur: baliteke Tolosako hizkeraren aditz morfologia euskara estandarretik hurbilago egotea berez eta, kontraesana lirudikeen arren, horrexegatik gehiago aldatu izana; izan ere, hiztunek «arrisku» handiagoa lukete euren moldea batuarenarekin oharkabean nahasteko.
‎«Egun ez dago irtenbiderik, azken batez emakumea hilik agertzen da edo bere etxera itzultzen da, ez baitago beren etxetik irtetea ez den beste neurririk».
2012
‎iv. Erakundeen erdiek Parkean egoteak beren salerosketak ugaritzen lagundu diela aitortu dute, baina beste erdiek ez, hortaz, aipatu bezala azken horientzat Parkean eginiko salerosketak nahiko puntualak lirateke.
‎Lehen galdera orokor honekin hasiz, beraz, erakundeei galdetu zaienean zein puntutaraino lagundu dien Parkean egoteak beren jardueraren bilakabidean, erantzunak bi motatakoak dira: muturreko balorazioek (hots, Parkean egotea guztiz funtsezkotzat edo guztiz indiferentetzat jo duten erakundeek) bazterreko lekua duten bitartean, erakunde gehienek neurri bateraino lagungarria izan zaiela aitortu dute.
2013
‎Pribatuak izateak ere pertsonen parte hartzea errazten du EFQM ereduaren ezarpenean: hezkuntza erakunde pribatuetako langileek egonkortasun handiagoa dute beren lanpostuetan (esparru publikoen ordezkapen sistemarekin alderatuz) eta horrez gain, lanordu gehiago sartzera behartuta daude beren hitzarmen kolektiboengatik (ordu horiek EFQMren ezarpenean inbertitu ditzakete). Horrez gain, tamaina edo egitura konplexua izateak EFQM eredua martxan jartzera behartu (beren kudeaketa konplexua hobetu beharrean daude halabeharrez) eta haren ezarpena bera errazten du, erakundeek dituzten baliabide eskergen bitartez (Arrizabalaga eta Landeta, 2008:
‎Eta bestela, ingeles gutxi edo ezer ez dakitenak, ingelesa baita ikus entzunezkoetan gehien baliatzen den hizkuntza?. Ikusle horiek ohituta daude beren hizkuntzan jarraitzen telebistaren jario osoa eta, ulertzea dutenez helburu nagusia, gutxitan jartzen dute zalantzan ahots berriek emandako bertsioa. Euskaldun heldu askok ulertzen du ingelesa, maila batera arte.
2015
‎informazio maila eta prozesuarekiko jarrera (Maguregui, 2014). Biak daude berez erlazionatuta erakundeak bere interes taldeekin daukan partaidetza eta komunikazioarekin. Interes taldeak gardentasunaren oinarrizko ardatza dira eta erakundeak informazioa zabaltzen duenean, bere irudi zehatza islatzen du eta sinesgarritasuna sortzen da.
2022
‎Reducir la jornada para ensanchar el futuro erreportajean azaltzen denez, Islandian lan astea lau egunera eta gehienez 35 ordura murrizteko egindako esperimentuaren emaitzen arabera," produktibitatea askoz ere handiagoa da, langileak motibatuago daude beren lanpostuekin eta langabeziak nabarmen egin du behera". Bestetik, aipatzen da Microsoftek lanaldia lau egunetara mugatu zuela bere egoitza japoniarrean, eta bere langileen produktibitatea% 40 igo zela baieztatu zuela, energia kontsumoa% 25 murrizteaz gain.
2023
‎katalogazio lan bat, humanitate digitalen eta ezagutza askearen ikuspegitik landua, aztergai honen iturrietako bat dena. Aipatu katalogazioaren oinarri teorikoan, Datu Ireki Estekatuen ideia dago (Linked Open Data), Tim Berners Leek azaldua (Berners Lee, Five Star Data), non bost izarreko datuak zuzenean estekaturik baitaude beren jatorrizko testuinguruari4.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia