2000
|
|
Esate baterako: ...urarekin gizakia ren bakardadeak sortzen duen zirrara azpimarratzen duk behin eta berriro, tristura islatzen duk kolore ilun horiek erabiliz, bel du rra sortzen didak espazio geometriko huts eta ikaragarri ho riek oihalean jartzen dituanean, niri, kristaua eta katolikoa naizen honi, Jainkoak sortuak garela sinesten dudan honi, mundua ren edertasuna edozertan nabari nukeen honi, gizakia bakarrik ez
|
dagoela
badakidan honi, gure transzenden tziaz jabetzen naizen honi... Hirea ez zetorrek nirea rekin bat, hi nirea desegiten saiatzen ari haiz hire lan horien bitart ez... Hi rea ez duk, beraz, artea; hi ez haiz artista, hire ustezko arte lan horiek ez zidatek niri ezertarako balio...
|
|
Gure asmoa da, alde batetik, katalogo orokorrean bilaketak egitea, eta interesatzen zaiguna aurkitzen dugunean, zein liburutegitan
|
dagoen
jakiteko aukera izango dugu. Halaber, Katalogo Orokorrean sartuta dagoen liburutegi baten katalogoa aukera dezakegu eta bilaketak katalogo zehatz horretan baino ez ditugu egingo.
|
|
Interneten bidez katalogoen kontsulta munduko edozein tokitatik, etxetik, lanlekutik... egiterik dago; dokumentu bat existitzen dela eta eskuratzeko zein aukera
|
dauden
jakitea, berrikuntza nagusienetariko bat dela esango nuke.
|
2001
|
|
Arazo sakona da benetan Nafarroako sozialistena, baina hizkuntzari dagokionez, alderdiko militante asko borrokatu dira —hauek ere lehen orain baino gehiago— euskararen alde, eta Jose Luis Castejon Parlamentuaren presidentea rn kasua adibide bat besterik ez da. Nafar sozialisten oposizio lana ezerezean
|
dagoela
jakiteak ere ez du argitzen zerg atik gaur egungo jarrera euskararen aurrean. Alderdi sozialista da uneotan UPNren sostengu nagusia euskararen kontrakobo rrokan, eta banan banan eta alderdi gisa sozialistek duten ardura ere seinalatzen hasteko ordua bada.
|
2002
|
|
A re gehiago; zinezko hizkuntz normalkuntza ren bidean
|
gaudenetz
jakiteko, urtez urte sortzen diren elkarte, enpresa, talde eta abarrek euren funtzionamenduan hautatutako hizkuntza aztertu baino ez dago. Harreman sarebe rri horietan, hizkuntz definiziorik egiten ez dutenak (edo erdara hutsezkoa dutenak) euskararen hautua egiten dutenak baino gehiago badira, euskarak atzera egingo du.
|
|
• Silicon Valleyko Palo Alto udalerrian" fibre to the home" (FTTH) sarea jarriko da bertako 75 etxebizitzaren artean, audio, bideo eta datu zerbitzuen abiada 60 bider gehitu ahal izateko, 7 Mbit segundoko alegia. Egitasmo honen helburua ez da azken azken muturreko teknologiarik aurreratuena opa izatea soilik, baita bezeroen kontsumoa neurtu eta auzoa zenbat ordaintzeko gertu ote
|
dagoen
jakitea ere. City of Palo Alto Utilities deritzan udal enpresa publikoak faktura bakar batez eskaintzen ditu ura, gasa, argia eta zakarren bilketa eta, aurrerantzean, faktura berberorretan sartuko ditu zuntz optikoz eskainitako bestelako aukerak ere.
|
2003
|
|
hau da, euskaraz bizi ahal izatea. Nola
|
gauden
jakiteko atzera begira dabilenak ez bide daki, hori eta horrenbestez zehazki zer adierazi nahi duen hitzetik hortzera darabilen normalizazioaren paradigmak.
|
|
Euskal Herriko haurrak hiru ikasketa eredutan zatiturik daudenez zenbateraino eredu horiek beren balore propioak ez ote dituzten eta haurren nazio ideiaren bilakaeran present ez ote
|
dauden
jakin nahi izan dugu.
|
2004
|
|
Epistemologiaren kasuan: " kolokan
|
dago
jakitea(...) jakitearen adarren batek eskatu ote ditzakeenapriori berarentzat azterketaren objektuaren gaineko abantaila metodologikoak eta eskubide esklusiboak, objektua materiala ala formala izanda ere. Hain zuzen ere abantaila eta eskubide esklusibo horien ukapena da gaur egun ‘epistemologiaren naturalizazioa’ izena duena" (Pacho 1995:
|
2005
|
|
Bestela ere alemanen aldean filosofian, teologian, teknikan, musikan... atzeratuak
|
daudela
badakite frantsesek. Pinturan, ordea, alemanak baino gorago.
|
2006
|
|
Bi puntuotan: alegia, euskal kulturgintzan jardun eta lankideak nahinondik biltzen ahalegindu, berrogeita hamar urte honetan ez da aldakuntzarik
|
egon
Jakinen.
|
2007
|
|
16 Elkarrizketa haietaz ari den lan bat
|
badago
Jakin Taldeak K. Santamariaz burututako baina paper inprimatuan argitara gabeko ikerlanean: ikus beza irakurleak Gipuzkoako Foru Aldundiaren webgunean.
|
|
Funtsean zerbitzu juridikoei jarritako galdera zera zen: aldizkariren bati lehenago inskripzioa ukatu edo ezabatu egin badio Administrazioak, ba ote dagoen berriro inskribatzerik lehen ukatu zaion enpresa beraren izenean24 Bertan kontsiderazio negatibo askotxo
|
dago
Jakinen eskabideari buruz, zerbitzu juridikoen" epaia" aldez aurretik gidatu nahian edo; nabarmena da bereziki testuan adierazten duen hau: Ministerioak enpresa edo aldizkariren bat ez inskribatzearen azpian horiek zigortzeko espiritua —" espritu de sancion" — egon daitekeela; gainera horrelakoen inskripzioa ukatzea edo ezabatzea betiko ez izatera, erabaki administratiboa bera alferrikakoa eta hutsala izango litzatekeelako hipotesia eskaintzen die zerbitzu juridikoei.
|
|
29 Egon, erregistratuta
|
zegoen
Jakin aldizkaria Jabetza Industrialeko Erregistroan 1968ko otsailaren 17an; eta aldizkariaren inskripzio eskabidearekin batera aurkeztu zuten horren agiria. Baina eguneratu beharra zegoen nonbait.
|
|
Berriro ere, arestian aipatutakoa errepikatuko dut: koefiziente hori asko ala gutxi den oraingoz ez
|
dago
jakiterik, euskarazko produkzioaren bilakaera eta gaur eguneko egoeraren gaineko azterketarik ez dagoelako, ezta irizpide landurik ere.
|
|
Emaitza ez da ona izan eta Euskal Herriko udalerrietan hizkuntza politika berria behar dugu gaurko egoera hau gainditzeko. Neurketaren helburua abiapuntua ezartzea izan da, non
|
gauden
dakigularik, eta hutsak ezagutzen ditugularik, konponbidea aurkitzeko urratsak egin daitezen. Udalerrietan egiten den hizkuntza politikan eragiteko tresna zuzena eta egokia da neurketa.
|
2008
|
|
" Umore lesbikoa?", galdetu zidan alboko ikasleak," orain lesbianek ere umore propioa al dute?". Minduta sentitu zen, itxuraz, berak ezagutzen ez zuen umore mota bat, beretzat egina ez zen umore mota bat
|
bazegoela
jakitean. Gizon askori ere gauza bera gertatzen zaie" emakumeen umorea" entzuten dutenean.
|
2010
|
|
4 Ezinbertzekoa da sare jakin batean egitura ezagutzea, sare horrek irudikatzen duen sistema konplexua eta haren funtzionamendua behar bezala ulertzeko. Giza ezagutzaren eta giza jardueraren esparru ugariei ekarpen handia eginen die zer sare mota
|
dauden
jakiteak, bai eta sare horien arkitektura, topologia, funtzionamendua eta bertzelako hainbat propietate ezagutzeak ere.
|
|
Hego Euskal Herrian bizi diren espainiar jatorriko etorkinak, ikusi dugunez, bi diskurtso kontrajarri nagusiren helburu izan dira, XX. mendearen erdialdetik aurrera batik bat. Hori aztertzeko abiatu genuen ikerketan, etorkin horien sentsazioak eta iritziak jaso nahi izan genituen, teorion atzean zer
|
zegoen
jakiteko asmoz.
|
2011
|
|
1961ean oso une politean
|
zegoen
Jakin lehen bost urteko ibilaldiaren ondotik. Francoren erregimenak debekatu zuen arte.
|
|
Ustez XV. mendean gaur egungo Errumanian bizi izan zen Vlad Tepes printzetik badu zerbait. Odolzalea, antza, umedun geratu zen maitale bat benetan haurdun ote
|
zegoen
jakiteko sabela zabal ziezaioten agindu zuen. Baina ez zen ehunka urtez bizi; izan ere, 45 urte zituen hil zenean.
|
|
Eta konturatu naiz nire inguruko lankideentzat zenbat idazle ezezagun dagoen. Eta zerrenda bat egin dut oker ote
|
nagoen
jakiteko. Ur Apalategi, Iñigo Aranbarri, Leire Bilbao, Xabier Etxeberria, Martin Etxeberria, Harkaitz Cano, Eider Rodriguez, Lander Garro, Irati Jimenez, Edorta Jimenez, Juanra Madariaga, Jose Luis Otamendi, Lutxo Egia, Karmele Jaio, Ixiar Rozas, Xabier Mendiguren, Katixa Agirre, Joxean Agirre, Laura Mintegi, Jasone Osoro, Koldo Izagirre, Juanjo Olasagarre, Rikardo Arregi, Itxaro Borda, Gotzon Barandiaran, Hasier Etxeberria, Xabier Artola, Jose Luis Padron, Jon Benito, Paddy Rekalde, Pako Aristi, Oier Guillan, Juan Luis Zabala, Bernardo Atxaga, Patxi Zubizarreta, Jon Arretxe, Xabier Etxaniz Rojo, Iban Zaldua, Aritz Gorrotxategi, Imanol Murua Uria, Joseba Sarrionandia, Karlos Linazasoro, Arrate Egaña, Markos Zapiain, Aitziber Etxeberria, Uxue Apaolaza, Uxue Alberdi, Iratxe Esnaola, Garazi Goia, Fernando Morillo, Joxe Mari Iturralde, Tere Irastortza, Luigi Anselmi, Ana Urkiza, Fertxu Izquierdo, Txiliku, Asier Serrano, Castillo Suarez, Xabier Gantzarain, Miren Agur Meabe, Xabi Borda, Beñat Sarasola, Mikel Etxaburu, Ramon Saizarbitoria, Pedro Alberdi, Jon Alonso, Pello Añorga, Aurelia Arkotxa, Joxemiel Bidador, Antonio Casado da Rocha, Ramon Saizarbitoria, Aingeru Epaltza, Andolin Eguzkitza, Luis Garde, Jon Gerediaga, Juan Kruz Igerabide, Karmele Igartua, Kirmen Uribe, Amaia Lasa, Jose Angel Irigaray, Pello Lizarralde, Xabier Montoia... eta abar... eta abar... eta abar... ezezagunak dira nire lankide batzuentzat.
|
2012
|
|
Hendaian ziharduen orduan eraikuntza enpresa bateko bulegoan; baina lan gutxi nonbait, eta familia mantendu behar. Gertu
|
zegoen
Jakinentzat lan egiteko, baina diru ordainketarena gogoratu beharrean gertatu zen: " Ene lan denbora nolabait ordaintzeko modurik baldin baduzu, esaidazu zer egin behar dudan; eta egingo dut.
|
|
Nahasgarria gerta dakioke norbaiti eleberriaren amaiera. Eta ez da gutxiagorako, protagonistaren pertsonalitatea hain irristakorra izanik, ez
|
baitago
jakiterik non duen horrek ekintza kontziente eta inkontzienteen arteko muga. Etengabe ari da iritziz aldatzen, ahotsen aginduei jarraiki; esate baterako, Asier eta Marisa hil eta berehala bere burua haien gorpuen gainean etzanda aurkitzen du, hilik daudelako negar bizian.
|
|
Ezezaguna denaren aurrean
|
daudela
jakiteak erotu ditu bidaiariak, eta bakoitzak barnean daraman munstroa askatzeko beharra sentitu du. Izan ere, kamerek eskaintzen dizkieten irudi bortitzei begira dauden psikologoek baino ez dakite hau esperimentu bat dela, zurrumurruen hedapena neurtzekoa.
|
|
Greba mugimendu sinboliko bihurtu da, demokraziaren hutsuneak argitara ateratzen dituen adierazpen inpultso, botererik gabe
|
gaudela
dakigun arren, geure presentzia ikusaraztera bultzatzen gaituena. Hori dela eta, inork ez du greba mugagabe bati buruz hitz egiten:
|
|
Ez
|
dago
jakiterik delako jarrera konplizitate argiaren fruitu izan ote zen ala apezpiku bakoitzak apezpikutza hartzean bereganatu behar zituen leialtasun printzipioekiko koherentziaz jokatu zuten jokatu zuten bezala.
|
|
Ez dago, beraz, 16 urte baino gehiagoko biztanlerik euskaraz baino egiten ez duenik, edo ez da kontuan hartu aukeren artean. Kualitatiboki interesgarria izango litzateke zonalde euskaldun batean bizi eta zonaldetik gutxi ateratzen den pertsonarik, euskara baino erabiltzen ez duenik,
|
badagoen
jakitea. Izatekotan bakan batzuk izango lirateke beharbada, eta kuantitatiboki ez litzateke kopuru esanguratsua izango; baina kualitatiboki interesgarria litzateke hori jakitea arnas-gune trinkorik badagoen jakiteko.
|
|
Kualitatiboki interesgarria izango litzateke zonalde euskaldun batean bizi eta zonaldetik gutxi ateratzen den pertsonarik, euskara baino erabiltzen ez duenik, badagoen jakitea. Izatekotan bakan batzuk izango lirateke beharbada, eta kuantitatiboki ez litzateke kopuru esanguratsua izango; baina kualitatiboki interesgarria litzateke hori jakitea arnas-gune trinkorik
|
badagoen
jakiteko.
|
2013
|
|
zaila eta konplexua da telebista generalista bat arrakastaz kudeatzea, eskaintza uholde baten barruan eta gurea bezalako egoeran dagoen hiztun komunitate minorizatu bati begira. Erraza da kanpotik errezeta politikoki politak ematea(" kirola murriztu"," barne produkzioa gehiago bultzatu!"), baina zezenari adarretatik helduta
|
dagoenak
daki adarren berri. Alde asko zaindu behar dira eta audientzien diziplina sorgina da.
|
2014
|
|
ez dela hesi garbirik mota akademikoko eta aplikatuko lanen artean. Ez
|
dago
jakiterik horietako askoren azken asmoa eremu akademikora mugatzen ote den ala, giro horretan sortuak izan arren, beren azken jomuga dimentsio aplikatukoa ote den.
|
|
noski, ez da hori gure ustea. Informazio eta datu soziolinguistikoen irakurketan eta kudeaketan ikuspegi ideologikoak eta politikoak nahasten badira ere, eta datu berberek desadostasuna eta proposamen ezberdinak sorraraz ditzaketen arren, joko zelaia zein den eta nola
|
dagoen
jakin beharra daukagu, ahalik eta zehaztasunik handienarekin. Alderdi teknikoek eta metodologikoek izan litzaketen mugak eta ezintasunak gorabehera, eskuratzen ditugun datuak lagungarri izan litezke, lagungarri izan behar dute, eta isuriak eta joerak ahal den neurrian baztertuta, begien bistan dugun hori kudeatu behar dugu.
|
|
Txillardegiren iritziak lur gozoan erortzen dira iristear
|
dagoen
Jakinen zuzendaritza berrian.
|
|
Esan daiteke ozenago, baina nekez argiago. Existentzia garesti
|
zegoela
bagenekien jakin" normalena ez existitzea litzateke", aldarrikatu zuen aspaldi poeta existentzialistak, baina ehunekoaren nabarmena (%70) zuriaren gainean beltz ikusteak amilizu halako bat eragiten digu edo eragin liguke. ginela, gure gorputzaren bi heren ura zirela deskubritu genuen egun hartan sentitu genuen antzeko bertigoa.
|
2015
|
|
Euskararen biziraupenagatik edo beste edozein arrazoirengatik, independentzia gura bada, hartarako urratsen planak zehaztea alderdi politikoei legokieke. Bruselan, Madrilen, Euskadin bertan posibilitateak nola
|
dauden
jakin luketenei. Alabaina EH Bilduk esaten du EAJ/ PNVk ez dakiela independentziarantz bidea nola joan eta ez duela gogorik ere.
|
2016
|
|
Posible zen heinean, berriro atzera ez egiteko bitartekoak jarriz. Urik
|
badagoen
jakin gabe igerilekura salto egiteak bere arriskuak ditu, baiki. Baina urik badagoen ez jakiteagatik beti lehorrean geratzeak ere bai.
|
2017
|
|
Kamera, filmaren bukaeran, iritsi ez den itsasontziaren sotoan sartzen da. Ikusi nahi ez, baina
|
bazegoela
bagenekiena erakusten digu horrela. Oso luzea egiten den momentuan.
|
2018
|
|
• Zein da eskolatan antzerkia jorratzeko duten materiala? Behin zer
|
dagoen
jakinda, partekatzeko aukera izanda, sortu eta berregokituko dira antzezlanak dauden beharretara, bai klasikoak, bai egungoak.
|
|
Oñatiko laterandarrak, Urretxuko pasiotarrak, Areatzako sakramentinoak, Lazkaoko beneditarrak, Oñako jesulagunak, Bilbo Begoñako karmeldarrak eta abar. 1956 ibilera haren berri emanda
|
dago
Jakinen 21 zenbakian (1981).
|
2020
|
|
Ez dakit baten bat ahaztu dudan, beharbada egongo da beste zerbait, edo ez dut ezagutzen edo ez dut gogoan, barkamenak aldez aurretik. Ez dakit ere beste diziplina artistikoetan zertan den afera, ondo
|
legoke
jakitea.
|
|
Iruzkingileek argitu duten eran, ez dugu pentsatu behar Sokrates eta Platonkontraesankorra denik eta Ion-en sutsuki kritikatutakoa orain goresten duenik, baizik eta Sokratesek solas lagunaren posizionamenduaren arabera bere diskurtsoa moldatzen duela, besteak beste, aurrean duen pertsona zirikatu eta xaxatzeko. Dialogoetan zehar, Sokratesen asmoetako bat da aurrean duen pertsonak bere sinesmen eta balioez gogoeta egin dezan, ez nahitaez horiek alde batera uzteko, baizik eta ongi funtsaturik edo justifikaturik
|
dauden
jakite aldera. Gauzak horrela, Fedro abangoardistaren aurrean, Sokratesek, elkarrizketan zehar, enthousiasmos aren pean hitz egingo du, mito zaharren alde jardungo du eta jainkoei otoitz eginen die.
|
|
Azurmendirekin ados, Andre Comte Sponville ateistaren esanetan, ergela da aldarrikatzea" badakit badela Jainkoa" edota" badakit ez dagoela Jainkorik". Zeren eta Jainkoa eta zentzua ez
|
baitagozkio
jakiteari. Zentzudunagoa eta zuhurragoa litzateke esatea" ez dakit Jainkoa badenetz, baina sinetsi nahi nuke badela"; edota" ez dakit Jainkorik badenetz, baina uste dut ez dagoela"; edota" ez dakit Jainkorik dagoen ala ez, ez naiz gai hori zehazteko, giza adimena ez da hain indartsua".
|
|
Aldizkariaren zuzendari gisa igaro nuen 1980ko hamarraldia Donostiako Gros auzoan, bertan
|
baitzeuden
Jakinen bulegoak eta Jakin Taldearen egoitza. 50eko hamarraldian Jokin Zaitegik bere garaian amestu zuen euskal idazle etxea gauzatzea lortu zuen Jakinek.
|
2022
|
|
Emakume guztiok sentitzen edo pentsatzen dugu gauza bera ‘etiketa’ horri buruz ari garenean? Berdin definitzen dugu beste kategoria, kokapen eta egoera batzuen eraginean
|
dagoela
dakigunean. Artikulu honetan, bi kategoriaz arituko gara, ‘euskaldun’ eta ‘lesbiana’, eta elkarrekin gurutzatuko ditugu, artaziaren bi piezen modura, begirada desberdinetatik begiratzeko eta lotura edo elkargune horretan zer gertatzen den ikusteko.
|
|
Lujanbioren agurra borrokarako dei moduan ulertu nuen nik, gaur eta hemen jasaten ari garen hainbat zapalkuntzen kontrako oihua. Hori izan zen bertaratutako 13.300 lagunei eta pantailen bidez finala jarraitzen ari zirenei esan nahi izan ziena; irribarre konplizez edo B planik ez
|
dagoela
jakinda. Borrokarako deiak, akaso, ulertu ulertzen dira, baina ez dakigu zer esaten ari zaizkigun.
|
2023
|
|
Niri ez zait iritsi, eta ez dut bilatu. Baina bitxia da argazkiak egon
|
badaudela
dakidanetik burura eszena horren irudi posibleak heldu zaizkidala, sortu ditudala irudi horiek.
|