Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2001
‎Zenbaitek garatuagobadu ere, gaur egungo egoeran (aurretiko esperientziak, gaitasun ezak, etab.) osogutxi dira besterik gabe ikasten dakitenak. Beraz, aholkulariak aurrean izangodituenak, ikasten ikasteko prozesuan hasierako egoeretan dauden ikasleak izangodira gehienbat. Askok hizkuntza ikastea eta ikasten ikastea bi gauza ezberdin etainongo loturarik gabeak direla uste izango dute.
2012
‎Horrelako edozein kapituluk aurre egin behar dio giro akademiko onari eusteko. Andaluziako planak gogorarazi du jazarpen egoera dagoela ikasleen artean, baldin eta min egiteko asmoa badago, jokabide oldarkorrak errepikatuta eta erasotzaileen eta biktimaren arteko indarren desorekarekin. Hiru egoera horiek saihestea eta gainditzea funtsezkoa da.
‎Gehienak Hezkuntza Ministerioaren eta autonomia erkidegoen artean finantzatzen dira, baina irabazi asmorik gabeko hainbat erakundek erreleboa hartzen dute eta zailtasunak dituzten ikasleei ere dohainik laguntzen diete. Artikulu honetan PROA Planaren garrantzia nabarmentzen da, bai eta entitate horien lana eta arrisku, desabantaila edo ezgaitasun egoeran dauden ikasleei ematen dieten arreta ere.
‎Hezkuntza sistemaren erreformak eten egin zuen egun batzuetan programa horien diru-laguntza, baina Gobernuak atzera egin du eta jakinarazi du 2013 urtean laguntzak mantenduko direla. PROA Planak batez ere arrisku edo marjinazio egoeran dauden ikasleak hartzen ditu bere errendimendu akademikoa hobetzeko PROA Planak ikasleen “inguruabar pertsonalak edo soziokulturalak” borrokatzen ditu “ikasleen prestakuntza hobetzeko eta gizarte bazterketako arriskuak prebenitzeko”. Ekimen horretaz baliatzen dira Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikasleak, ikastetxeetako errefortzu klaseetara joaten direnak, eskolaz kanpoko orduetan.
‎gxianfu Errefortzu, orientazio eta laguntza programa Hezkuntza desabantailan dauden lehen eta bigarren hezkuntzako ikasleek PROA Planaren onurak jaso dituzte ikasturtetik. Errefortzu, Orientazio eta Laguntza Programa hauek arrisku edo marjinazio egoeran dauden ikasleei laguntzen diete batez ere, kalitateko hezkuntza eman nahi baitzaie. Iaz, 4.236 ikastetxek jaso zuten programa hau.
2019
‎Hasteko, boterea dutenek emandako iradokizuna agindua baino ez dela esan behar da. Inposaketa besterik ez, ahuldade egoeran dagoen ikasleari. Kontrakoa gertatu izan balitz?
2020
‎Hezkuntzaren kasuan, ahulezia egoeran dauden ikasleengan jarri du arreta; ehuneko handi batek ez ditu online prestakuntzarekin jarraitzeko behar diren baliabide teknikoak, eta agerian utzi du gure gizartean dagoen eten digitala. Horretarako, UNESCOk, beste neurri batzuen artean, COVID Hezkuntzarako Mundu mailako Koalizioa abiarazi du, baliabideak mugiarazteko eta konponbideak emateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia