Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 66

2000
‎Ikastetxean edo irakaskuntza barrenean hau oso garrantzitsua suertatzen da askotan ikastetxe euskaldun baten funtzioa erdaldunei begira zehazten baita eta beraz Sorian egindako hezkuntza proiektua kopia daiteke arazo handirik gabe. Baina Sorian ikastetxe baten betebeharrak eta Euskal Herrikoenak antzik ez, ezta?
2004
‎Baina zer egin dezakegu haur gaztetxoen ahozko jarduna txukuntzeko? Ba al dago modurik ezer funtsezkorik egiteko hezkuntza sistemak gai horretan erakutsi duen ezintasuna erakutsita. Gazte jendeak euskarazko diskurtsoa taxuz egituratzeko gaitasunik ezaz kezkaturik, bertsolaritzaren estrategiak lantzeko saioetan ibiliak ditugu Joxerra Garzia eta Andoni Egaña.
‎Dekretuak zehazturiko edukiei erreparatuz, DBHko ikasgaian (ikasleek Gizarte izen laburtuaz deitu ohi dutena) munduko historiari dagozkio atal gehienak, baina Espainiari ere aski arreta eskaintzen zaio. Batxilergoko Mundu Garaikidearen Historian, aldiz, Espainia aipatu ere ez du egiten Hezkuntza Ministerioaren dekretuak. Azkenik Historia izen generikodun ikasgaia, izatez, Espainiako historia da.
‎Kant ez zen inoiz Akademiako kide arrunta izan, ezohiko kide baizik. Gainera, laster errege berriak Frantziako egoera iraultzaileari aurre egiteko Hezkuntza ministroa aldatu zuen. Sei egun beranduago ministro berriak erlijioari buruzko ebazpena sinatu zuen eta hilabete batzuk beranduago zentsurari buruzkoa.
2005
‎Quebecek, Bavariak eta Flandesek, esaterako, konpetentzia gehiago dituzte. Hala ere, badago zer eginik hezkuntzaren edo integrazioaren arloan. Dudarik ez, etorkinek gurera ohitu beharra daukate, baina guri ere tokatzen zaigu mugitzea.
‎Ebakigarriak egitea hezkuntza hastapenetako jarduera baizik ez den arren, Japonia, Txina eta Eskandinaviako herrialdeetan papiroflexia diziplinarteko ikasgaitzat hartzen da aurreragoko ikasturteetan ere, beste hainbat ikasgairekin batera.
‎Datuen balorazio honekin batera, Eusko Jaurlaritzak 1998an egindako hezkuntzako hizkuntza egoeraren balantzea azalduko dugu, hiru lurraldeetakoa. Honako lorpen hauek aipatzen ditu Eusko Jaurlaritzak:
2006
‎Euskalduntzean eman behar diren pausoak eman behar dira hezkuntza komunitatearen ahalik eta adostasunik zabalenarekin. Ereduen egokitzapen eta eguneratzea ez litzateke on izango egitea hezkuntza komunitate zabal horretan adostasun handia eduki gabe.
2007
‎Gaizki xamar ikusten dut egoera, aunitzetan Iruñea, Donostia edo urrutirago joan behar baitugu errespetatzen gaituen inguru batean lagun talde bat osatu edo bizitzera. Oraino, lan haundia dago egiteke hezkuntzan, gureganako errespetua eta informazioa bulkatzeko. Gure aldetik, nahiz eta aitzineko urteetan taldetxo batekgai hau landu dugun, ez dugu behar genukeen harrotasuna eta normaltasuna bulkatzen.
2008
‎Galdera hori planteatu zuten agian Agrega proiektua sortzeko orduan, Industria, Turismo eta Merkataritza Ministerioaren Ikasgelan Internet programaren barruan sartutako ekimena, Hezkuntza, Gizarte Politika eta Kirol Ministerioak, Red.es erakunde publikoak eta autonomia erkidegoek ere parte hartzen dutena. Proiektu honen bidez, hainbat eragilek egindako hezkuntza eduki digitalak sortzeko ahaleginak biltegi bakar batean bildu nahi dira, guztiak irizpide berberen arabera katalogatuta egon daitezen, erabiltzaileek errazago aurki ditzaten. Agrega hezkuntza komunitateko kide guztiei zuzenduta dago, baina bereziki unibertsitatez kanpoko irakaskuntza arautuko irakasle eta ikasleei.
‎Baina, zein da Estatuko Kontseilu Nagusiaren eginkizuna? Batez ere, hezkuntza arloan Gobernuari aholku ematea du eginkizun, bere kideek zuzenean parte hartzen baitute hezkuntza prozesuetan; Estatuko Eskola Kontseiluak bere lana egiten du irizpenak, txostenak eta proposamenak eginez hezkuntza sistema osoan, unibertsitateko irakaskuntzan eta goi mailako arte irakaskuntzetan izan ezik, Gobernuak proposatu edo eman behar dituen lege proiektuei edo araudiei dagokienez. Estatuko Eskola Kontseiluko kideek, lehendakariak, lehendakariordeak eta 105 kontseilariek osoko bilkuran dihardute kide guztiekin, Batzorde Iraunkorrean (kontseilarien laurdenak), Eskola Kontseilu Autonomikoetako Partaidetza Batzordean, kontseiluetako lehendakariekin eta txostenetan.
2009
‎Platonen astakerietako bat da, Hirian Homero eta mitologia hezkuntzatik zeharo desterratzeko asmoa. (Imajina al daiteke Atenas bat, mitologiari uko egiten hezkuntza sisteman?). Arazoa, haurrari erlijioa eskaini ala ez eskaini baino gehiago, nola eskaini, iruditzen zait.
‎Haurren asmari aurre egiteko hezkuntza
‎Nafarroako Gobernuak egindako hezkuntza programa kritikatu dute ezker abertzaleak, LABek eta EILASek
2010
‎Horregatik, ez dago elkarren arteko distantziarik eta ezagutzen dira gobernuen goi bileretan eta haien finantza eta ekonomia antolaketetan hartzen diren erabakiek zer nolako ondorioak dituzten lurreko biztanleen bizitzetan, oraingoen nahiz geroko belaunaldienetan. Uneotan, kontua ez da honelako edo halako herrialde multzoaren jarrera begiko izatea, lehen gertatzen zen bezala, baizik eta apustu irmoa egitea hezkuntza, osasuna, azpiegiturak eta etxebizitza hobetzearen alde, apustu irmoa egitea merkataritza truke bidezkoak, lan harreman zuzenak eta ekonomia iraunkorra egon daitezen.
‎Inguru hartara uraren, ur zikinen, telefonoaren eta gasaren sareak eramateko lanak egin zituen iaz. Egin beharrekoa egin ondoren Hezkuntza Departamentuaren erabakiarekin eta etxebizitzen eraikuntza geldiarazi duen krisiarekin topo egin du Iturmendiko Udalak. BileraAsteazkenean Iturmendiko Udaleko kide gehienak eta Arrano Beltza eskolako zuzendaria Iruñean izan ziren, Hezkuntza Departamentuko kideekin bilduta.
2011
‎25 Indarkeriari aurre egiteko hezkuntza
‎Baina gaur egun eskola gehienetan daude elkarbizitza plana, tutoretza plana... elementu berriak, historikoki ez direlako egon. Gauzak mantso aldatzen dira, baina esfortzu handia ari da egiten hezkuntza komunitatea, eta planteamendu horrekin, ezinbestekoa da familiarekin hainbat gauza adostea. Lehen ez, fotosintesia irakasteko hor zegoelako irakaslea.
‎Hala, testuinguru ekonomiko berrira egokitzeaz gain, eskari malgu eta askotarikoen arabera eskaintza eta ikaste prozesuak egokitzeko beharra ezarri du planak, besteak beste.Euskalduntzeak gora egin ahala euskaltegietako ikasle kopurua jaisten ari dela ondorioztatu du plana egin ahal izateko egindako ikerketak. Are gehiago, Auzmendik jakinarazi du gazteenen artean ikasle kopurua jaitsi dela, eta arrazoitu du hori B eta ereduetan egindako hezkuntzaren ondorioz izan dela.Jardueren ebaluazio sistemaren garapena eta kalitatea ziurtatzea, teknologia berriak ezartzea eta baliabide multzoa «optimizatzea» dira planak ezarri dituen beste helburu estrategikoak.Udal euskaltegien sareaUdal euskaltegietako ordezkarien artean ere eragingo du HABEren plan estrategiko berriak. Ordea, beste zenbait aldarrikapen ere eraman zituzten Eusko Legebiltzarrera zentroetako ordezkariek atzo egindako agerraldian.
‎Herrialde askotako gobernuek ezin diote aurre egin hezkuntza maila horren eskaera handiari
‎Handitzen handitzenSalaketa datuetan oinarritu du. Aurreko ikasturtean 23 ikastalde zeuden eskolan, oraingo honetan 25 eta hurrengoan 26 Espazio arazoei aurre egiteko Hezkuntza Departamentuak udan moduluetan bi gela prestatu zituen eta uda honetan beste bi gela berri sortuko ditu moduluetan. Reyk ziurtatu duenez," urte gutxiren buruan hauek guztiak ere ez dira nahikoak izanen, urtero ikastaldeak bi lerrotik hiru lerro izatera pasatzen ari baikara".
2012
‎Irakasleak kaleratzea ekarri du horrek, eta ordukako kontratuak ugaritzea. Eusko Jaurlaritzak ez ditu bere egin hezkuntzaren alorreko mozketak. Helegitea jarriko zuela iragarri zuen, baina, uda osoa igarota, ez dute jarri izanaren berririk eman.
‎Espainiako Gobernuak ezarri nahi duena, elitismoaren ikuspegitik ulertutako bikaintasuna?, eta Hego Euskal Herrian eskolek urteetan taxutu dutena, ikasle guztiak aintzat hartuz, eskola uztea eta porrota jaistea ekarri duena, Espainiako zenbaki zinez kaskarrak atzean utzita?. Lehendakari izateko aukera gehien duen hautagaiak, Iñigo Urkulluk, ia ez du hitzik egin hezkuntzari buruz. Programan, ordea, bistan dago Madrilen tesira hurbildu dela EAJ, norabideari dagokionez behintzat.
‎Esaten da ekonomian indartsuen diren herrialdeek ez dutela aberats direlako inbertitzen zientzian, baizik eta aberats direla zientzian inbertitzen dutelako. Zientzian inbertitzeaz hitz egitea hezkuntzan inbertitzeaz hitz egitea ere bada, zeren eta biak, zientzia eta hezkuntza, txanpon beraren bi aldeak dira: hazkunde ekonomikoarekin eta aurrer
‎Esaten da ekonomian indartsuen diren herrialdeek ez dutela aberats direlako inbertitzen zientzian, baizik eta aberats direla zientzian inbertitzen dutelako. Zientzian inbertitzeaz hitz egitea hezkuntzan inbertitzeaz hitz egitea ere bada, zeren eta biak, zientzia eta hezkuntza, txanpon beraren bi aldeak dira: hazkunde ekonomikoarekin eta aurrerapen sozialarekin truka dezakegun txanponarenak.
‎EAEko Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta ezartzen duen 12/ 2009 Dekretua 9 artikulua. Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua. Dekretu honen ondorioetarako, ikastetxeak egindako hezkuntza aukera eta hark ezarritako jardunbide ildo nagusiak jasotzen dituen proposamen agiri osoa hartzen da Ikastetxearen Hezkuntza Proiektutzat, eta hezkuntza komunitateak ikastetxean egingo duen hezkuntzako esku hartzea koherentziaz zuzentzeko erreferentziatzat erabiliko da. Honako hauek jasoko ditu Ikastetxearen Hezkuntza Proiektuak:
‎IHP guztiek edukitzen dituzte alderdi komunak, beti agertzen direnak, oinarrizko curriculumaren dekretuak agintzen baititu. Baina, ikastetxeko pertsonek eginiko hezkuntza proposamenen bidez, guztiei ingurune eta baliabide jakin batzuekin erantzuteko izango duen gaitasunak emango dio beste ikastetxeekiko edukiko duen berezitasuna.
‎Programazioa, halaber, hezitzaileak nahitaez egin behar duen eta talde osoarekin adostu behar duen elementua da. Proiektua garatu ondoren, kasuistika eta hezkuntza jarduera kontuan hartuta, hezitzaileek gai izan behar dute programazioaren araberako elementuak egiteko hezkuntza proiektua eta curriculum proiektua hobetzeko.
‎Gaiak askotarikoakizan dira ildo horretatik jarraituz, baina, agian, hautsak gehien harrotu dituenairakaskuntzaren, eta sare batzuen? izaera publikoa edo pribatua ezartzea izan daeta horren ondorioz egindako hezkuntza sareen banaketa3.
2013
‎Hala ere, beste autore batzuek EFQM eredua hezkuntza erakundeetan aplikatzeari dagokionez, kontrako jarrera azaltzen dute. Autore horien ustez, EFQM eredua erakunde pribatu merkantilistengandik «inportatutako» tresna da eta ondorioz, eredu horrek ez du bat egiten hezkuntza erakundeen izaera bereziarekin14: hezkuntza erakundeak merkatuaren ikuspegitik kanpo daudela eta hezkuntza prozesua balioz eta ideologiaz betetako ekintza dela azpimarratzen dute eta berezitasun horiek ez datozela bat sektore pribatu merkantilak bultzatutako irizpide eta tresnekin (Santana, 1997; Arrizabalaga eta Landeta, 2008:
2015
‎Azken helmuga da Heziberri planean: lege berria egitea hezkuntzan. Ezinezkoa da legealdi honetan onartzea, baina bidea hasi nahi du Eusko Jaurlaritzak.
‎Hezkuntza arloan, adibidez, Lehen Hezkuntzan hemengo A eredu moduko zerbait da nagusi, gela gutxi batzuetan zenbait irakasgai frisieraz ematen badira ere, gehienetan eredu bat izatera iritsi gabe. Zenbat eta gorago egin hezkuntza sisteman, hainbat eta gutxiago irakasten eta erabiltzen da bertako hizkuntza hori. Lantokietako oinarrizko lanpostuetan (baina ez arduradun agintarien artean) eta salerosketan sarritan erabiltzen da frisiera, baita ezezagunekin ere, bertako nederlanderadunek frisiera gehienetan ulertzen baitute.
‎Alegia, eskola euskalduna ez da baldintza nahikoa euskarazko jarduna altxatzeko; bai, aldiz, nahitaezkoa. Eta, aipatu dugunez, oraindik bada zer egina hezkuntza arloan. Halaxe adierazi zuten duela ia hamabost urte Maria Jose Azurmendik, Erramun Baxokek eta Francisca Zabaletak ere:
2016
‎Baina, behin inbestidura lortuta eta gobernu berria osatuta, Europako Batasunak eskatuko dio 2017ko aurrekontuetan, gutxienez, 5.500 milioiren doikuntzak egin ditzan, defizita %4, 6tik %3, 1era igarotze aldera. Horrek Rajoyren gobernuari eskatuko dio murrizketa berriak egitea hezkuntzan, osasun arloan eta gizarte zerbitzuetan eta, une berean, zerga batzuk igotzea. Gainera, azken bost urteetako joerarekin jarraituz gero, Espainiako Estatuak defizit aukerak beretzat gordeko ditu, eta Autonomia Erkidego, Aldundi zein Udalei eskatuko die indarraren zati handiena beren gain har dezaten.
‎Izatez, Lehen Hezkuntzan nago graduatuta, eta Gorputz Hezkuntzan aipamena dut. Horrez gain, master bat dut egina Hezkuntza Premia Berezietan. Alde horretatik, kirola eta behar bereziak uztartzeko aukera edukitzea ongi datorkit, bai pertsonalki bai profesionalki.
2017
‎Hamar urtetik gora darama Elhuyarren lanean eta fundazio horrek Europako hainbat herrialdetara eraman duen STING programa koordinatzen aritu da azken urteetan. Zer egin hezkuntzaren alorrean neskek zientzialari izateko pausoa eman dezaten?
‎Arrazoiei erreparatuta, azaldu dute ISEK baxua duten familia inmigranteek oso aukera gutxi dituztela ikastetxea aukeratzeko, eskuratu dezaketen informazioan mugak dituztelako, eta ikastetxe batzuen eta besteen artean hainbat ezberdintasun daudelako kostuan. Halaber, ikastetxeek egoerari aurre egiteko hezkuntza proiektu erakargarriak garatzeko laguntza eta baliabide nahikorik ez dute.
‎Biurrunen ustez, arazo estruktural horren konponbidean aurrera egiteko hezkuntza da giltzarria, denok bateratzen gaituen gunea delako. Aurrera pausuak alor askotan egin daitezkeela nabarmendu du, baina hobekuntza tarte handiena hezkuntzan ikusten du.
2018
‎«Ereduek eragina izan zuten, garai horietan soilik A eta ereduak baikeneuzkan. Administrazioak ez zuen ondo egin hezkuntza politika Gasteizen».Hizkuntza gorabehera gehiago ere izaten dute ikastetxeetan. Familiekin komunikatzeko arazoak izaten dituzte maiz.
‎Hor dago neurozientzialariek pedagogiaz duten ezagutza eskasa, eta alderantziz ere bai, hezitzaile askok ikerketa neurologikoetatik datorren guztia tolesgabetasun handiz eta modu akritikoan onartzeko joera. Nor egongo da eskolan emozioen diskurtsoa (neuro hezkuntzak bereganaturik) erabiltzen duenaren aurka edo ikerlariek egindako hezkuntza aurkikuntzen aurka?
‎Jakina, hark badu diagnostikoa egiteko hezkuntza.
2019
‎Eraldaketa prozesu hau gizarte berrikuntzaren gauzatze kolektibo handi gisa soilik uler daiteke. denbora luzez, ikuspegi guztiz ekonomiko eta kuantitatibotik ulertzen saiatu gara, baina beti genuen sentsazioa ez ginela ari historia bere osotasunean kontatzen. 80ko hamarkadan bizi izandako lehen fasean lehiatzen ikasi genuen, inbertsio garrantzitsuak eginez hezkuntza arloan eta makinaria eskuratzen gure enpresa sarea lehiakorragoa bihurtzeko; baina, aldi berean, euskal erakunde sare berria sortzeko garaia izan zen.
2020
‎Eusko Jaurlaritzak egin hezkuntz proiektuak, huts nabarmenak egiten ditu: Bat, euskara ez duela irakaskuntz hizkuntzatzat hartu.
‎Akitzeko, eskola, ezagutza komuna izan lukeen modu berean, honek oinarrian darabiltzan tresnek ere horrelakoxeak izan lukete, komunal digital aske eta publikoa, beraz, premiazkoa litzateke baldin eta medioa, eta hau operatibo egiteko hezkuntzan hain zabaldua legokeen software jabeduna, mezu bilakatuta ikusi nahi ez badugu.
2021
‎Azkarki salatua izan da, eta arrazoiekin segur, Pariseko legezain handien ttipikeria ahalgingarria, nola trabatu eta murriztu nahi duten euskarak eta beste lurralde mintzairek erakaskuntzan hartu tokia. Legezain horieri dei eginik hezkuntza ministroaren mutil ttipi atrebitu batzuk. Geroztik badugu hor saltsa bat ederra, untsa usain tzarra duena!
‎BPJEPS: animatzaile funkzioak ikasten dira lan egiteko hezkuntza sozial zentroetan, BAFA diploma eskuratzen da eta monitore hezitzaile izaiteko aukera ematen du.
‎" Guri eskatu ziguten irakurketa planerako txosten bat egitea Hezkuntza Sailetik, orain eskakizuna da ikastetxe guztiek datozen bi urteetan irakurketa plana izan behar dutela. [...] Oker ez banago 80 orrialdeko txosten bat idatzi genuen IRALE ren lana irakurketa plan horretan zein izango zen azalduz.
‎Zenbait helburutan adostasuna edo desadostasunak egon daitezkeela jakitun, estrategia eta jarrera posibilistak zabaltzeko beharraz hitz egiten dute hainbatek (BE1, IE2, IE5, IE7, LIR3, EIAE1). Gaur egungo ikas prozesu uniforme, homogeneo eta norabide bakarrekoen aurrean, aukera askotarikoa eskaintzea komeni dela uste du IE2 k, eskaintza zabaldu, eta nork bere ibilbide propioa egiteko hezkuntza paradigmetara pasatu behar dela iradokitzen du IE5 ek: " Ibilbideak behar dira, jendeak aukeratu ahal izateko.
‎Adostasuna hezkuntza eragile ezberdinon artean erdietsi behar dela berresten dugu. 2017 EAEko Hezkuntza Sailak egindako Hezkuntza Itunak patronalaren nahiak asebete zituen langileon hitza guztiz baztertuz. Prozesu hartako akatsak ez errepikatzea nahiko genuke.
‎Bozak irabazi osteko aldarrikapen nagusia izan da batasunarena Bidenentzat, eta azken asteetan are indartsuagoa bilakatu da. Trumpek duela lau urte «sarraski hau» amaitzeko deia egin bazuen, ekonomia krisiari eta «huts egindako hezkuntza sistemari» erreferentzia eginez, «gorrien eta urdinen arteko gerra ez zibila» amaitzeko ordua dela nabarmendu zuen Bidenek. «Politikariek ez dute suaren pare izan behar, bidean aurkitzen duten oro suntsituz.
‎—Hizkuntza, jatorri, arraza, klase, genero, gaitasun zein erlijioagatik bereizten duen sistemarik ez dugu nahi. Administrazioari beste politika batzuk exijitu behar dizkiogu, segregazioei aurre egiteko hezkuntza sistema eraldatu beharra dago.
‎Eusko Jaurlaritzak dagoeneko baiezkoa eman dio lege proiektuari, eta Eusko Legebiltzarraren babesa baino ez zaio falta. Atzo beste urrats bat egin zuten aurrera, Euneiz onartzeko lege proiektuari ekarpenak egiteko Hezkuntza batzordean agerraldiak egiten hasi baitziren. Unibasqen eta Steilasen txanda izan zen.
‎Izan ere, ekintza horrek agerian ipini du pertsona askok dituzten zailtasunak haien emozioak kudeatzeko. Horrenbestez, beharrezko da adimen emozionalaren garapen sakona egitea hezkuntzako etapa guztietan, Leioan gertatua bezalako ekintzak saihesteko.
‎Horrek guztiak, azken batean, kalte baino ez dio egiten hezkuntzari, irakasleek gero eta baldintza okerragoetan egin behar dutelako lan, gero eta larritasun, estres eta erredura handiagoa pairatzen dutelako eta, horrenbestez, heziketaren kalitateak behera egiten duelako nabarmen. Are gehiago, oraindik ere, horrek guztiak eskola komunitatea zatitzeko eta ikastetxeetan gatazka sartzeko baino ez duenean balio Jaurlaritzak eskoletatik atera nahi ditu gustuko ez dituen gatazkak, baina ez dauka arazorik bestelako gatazka batzuk eskolara eramateko.
2022
‎Izan ere, datuek erakusten dute arazoa ez dela ezagutza kontua, ezagutzaren eta erabileraren artean desoreka esanguratsua baitago. Hori horrela izanik, egoera horri aurre egiteko hezkuntza arautuan soziolinguistika eta hizkuntza ekologia lantzeak duen garrantziaren inguruan adituek esandakoak bildu dira jarraian.
‎Errealitatearen konstantzia, erranen nuke: 1988ko Nafarroa Oinez egiteko Hezkuntza Departamentura joan ginelarik, erdaraz egin behar izatea eta ikustea zer urruti ginen. Frustrazioa?
‎Sindikatuek bertan behera utzi dute ostiralean hezkuntzan egin behar zuten greba. Asmoa zen mobilizazioak egitea hezkuntza sistema osoan, publikoan zein itunpekoan, partzuergoko haur eskoletan ere bai. Erabakiak lotura zuzena du joan den ostiralean Eusko Legebiltzarrean EAJk, EH Bilduk, PSE EEk eta EB IUk hezkuntza itunaren gaineko zuzenketak hitzartu izanarekin; izan ere, haiek aztertu ostean erabaki dute greba ez egitea.
‎ELAko Miren Zubizarretak bata bestearen atzetik zerrendatu zituen eskaerak: hezkuntza sistemako langileak kontuan hartzea akordioa eta Hezkuntza Legea egitean hezkuntza lege «propioa eta euskalduna» izatea, hezkuntza langileen lan baldintza «egokiak» bermatzea, nahiko inbertsio eta baliabide edukitzea, publikoan zentratua egotea, euskara erdigunean jartzea, oinarritzat euskal curriculuma edukitzea, segregazioari aurre egin eta gizarte kohesioa bermatzea eta merkatuen interesetatik bereiz egotea. Grebari eta hilaren 28an egitekoa zuten protestari eusteko asmoa erakutsi zuten orduan.
‎Aktualitate politikoa eta ikasturteko erronka nagusiak izan zituzten hizpide, besteak beste, atzo Gasteizko Europa Bbiltzar jauregian egindako batzarrean. Koalizio subiranistako kideen zeregin nagusia, baina, hilaren 18an Gasteizko parlamentuan egindako hezkuntza hitzarmena eztabaidatu eta bozkatzea izan zen. Aldeko emaitza izan zuen bozketak, gehienek lege berrirako oinarrien alde bozkatu baitzuten, alde handiz gainera.
‎Hainbat ikaslek aitortzen du Wikipedia kontsultatzen duela, webgune ulergarri eta sinplea delako (Obregon & Gonzalez, 2019). Gainera, hainbat ikerketak ondorioztatu dute, zenbat eta gorago egin hezkuntza ikasketetan, orduan eta gehiago erabiltzen dutela ikasleek, eta erabilera hori ez omen dago soilik zeregin akademikoei lotuta, eguneroko bizitzan informazioa eskuratzeko ere erabiltzen baitute (Kim et al., 2014; Obregon & Gonzalez, 2019). Baina erabilera ez dago edizioarekin lotuta, orokorrean, unibertsitateko ikasleek gutxi elikatzen eta editatzen baitute Wikipedia, euren kasa, behinik behin (Obregon & Gonzalez, 2020).
2023
‎Autobusak egitetik Hezkuntzan bertsoa txertatzera
‎Era berean, irakasleen artean askotariko prestakuntza eskaintzen dugu, eta familia gidarien eskura jartzen ditugu IKTBak (harreman, informazio eta komunikazio teknologiak) edo LOPIVIa egoki erabiltzeko. Helburua da haurrak babesteko eskubidearen bermean funtsez aurrera egitea hezkuntzan eta hezkuntzatik, haur guztiak ikasgeletara itzul daitezen edozein indarkeriatik babestuko dituen ingurunean.
‎Bada, gizartean hezkuntzari buruzko eztabaida soziala berdin planteatzen ari gara. Euskal kulturaren transmisioa bermatzen duen hezkuntza ala segregazioari aurre egiteko hezkuntza publikoa hautatu behar omen ditugu, edota hezkuntza komunitateak kudeatutako eskola deszentralizatuen ala titularitate publikoko eskolen artean.
‎Ikasleak alde batetik bestera mugitzea eta bururatuko zaizkion bestelako bitxikeriak aplikatuta ere, errealitate honen sintomari baino ez diote heltzen, arazoaren kausari heldu beharrean. Izan ere, arazoari ezin zaio aurre egin hezkuntzako patronalei aurre egin gabe, eta hori da hain zuzen ere saihestu nahi dena, ez dezagun ahaztu hezkuntza etekin handiko enpresa bilakatu dela azken urteetan.
‎Biek helburu bera dute: Berritzegune Nagusian «kolaboratzaile» jarduteko hainbat lanpostu betetzeko deialdia egitea hezkuntza sisteman lanean ari diren profesionalen artean: funtzionarioak izan daitezke, edo lan kontratu finkoa dutenak.
‎Hezkuntza munduari dagokionez, zergatik lan egin hezkuntzan. Iparraldean behintzat, hezkuntza delako euskara gune indartsuena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egiteko 17 (0,11)
egitea 12 (0,08)
egindako 11 (0,07)
egin 10 (0,07)
egiten 5 (0,03)
egina 2 (0,01)
eginez 2 (0,01)
eginik 2 (0,01)
egin ondoren 1 (0,01)
eginiko 1 (0,01)
egitean 1 (0,01)
egiteke 1 (0,01)
egitetik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia