Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2005
‎Ebakigarriak egitea hezkuntza hastapenetako jarduera baizik ez den arren, Japonia, Txina eta Eskandinaviako herrialdeetan papiroflexia diziplinarteko ikasgaitzat hartzen da aurreragoko ikasturteetan ere, beste hainbat ikasgairekin batera.
2006
‎Euskalduntzean eman behar diren pausoak eman behar dira hezkuntza komunitatearen ahalik eta adostasunik zabalenarekin. Ereduen egokitzapen eta eguneratzea ez litzateke on izango egitea hezkuntza komunitate zabal horretan adostasun handia eduki gabe.
2010
‎Horregatik, ez dago elkarren arteko distantziarik eta ezagutzen dira gobernuen goi bileretan eta haien finantza eta ekonomia antolaketetan hartzen diren erabakiek zer nolako ondorioak dituzten lurreko biztanleen bizitzetan, oraingoen nahiz geroko belaunaldienetan. Uneotan, kontua ez da honelako edo halako herrialde multzoaren jarrera begiko izatea, lehen gertatzen zen bezala, baizik eta apustu irmoa egitea hezkuntza, osasuna, azpiegiturak eta etxebizitza hobetzearen alde, apustu irmoa egitea merkataritza truke bidezkoak, lan harreman zuzenak eta ekonomia iraunkorra egon daitezen.
2012
‎Esaten da ekonomian indartsuen diren herrialdeek ez dutela aberats direlako inbertitzen zientzian, baizik eta aberats direla zientzian inbertitzen dutelako. Zientzian inbertitzeaz hitz egitea hezkuntzan inbertitzeaz hitz egitea ere bada, zeren eta biak, zientzia eta hezkuntza, txanpon beraren bi aldeak dira: hazkunde ekonomikoarekin eta aurrer
‎Esaten da ekonomian indartsuen diren herrialdeek ez dutela aberats direlako inbertitzen zientzian, baizik eta aberats direla zientzian inbertitzen dutelako. Zientzian inbertitzeaz hitz egitea hezkuntzan inbertitzeaz hitz egitea ere bada, zeren eta biak, zientzia eta hezkuntza, txanpon beraren bi aldeak dira: hazkunde ekonomikoarekin eta aurrerapen sozialarekin truka dezakegun txanponarenak.
2015
‎Azken helmuga da Heziberri planean: lege berria egitea hezkuntzan. Ezinezkoa da legealdi honetan onartzea, baina bidea hasi nahi du Eusko Jaurlaritzak.
2016
‎Baina, behin inbestidura lortuta eta gobernu berria osatuta, Europako Batasunak eskatuko dio 2017ko aurrekontuetan, gutxienez, 5.500 milioiren doikuntzak egin ditzan, defizita %4, 6tik %3, 1era igarotze aldera. Horrek Rajoyren gobernuari eskatuko dio murrizketa berriak egitea hezkuntzan, osasun arloan eta gizarte zerbitzuetan eta, une berean, zerga batzuk igotzea. Gainera, azken bost urteetako joerarekin jarraituz gero, Espainiako Estatuak defizit aukerak beretzat gordeko ditu, eta Autonomia Erkidego, Aldundi zein Udalei eskatuko die indarraren zati handiena beren gain har dezaten.
2021
‎" Guri eskatu ziguten irakurketa planerako txosten bat egitea Hezkuntza Sailetik, orain eskakizuna da ikastetxe guztiek datozen bi urteetan irakurketa plana izan behar dutela. [...] Oker ez banago 80 orrialdeko txosten bat idatzi genuen IRALE ren lana irakurketa plan horretan zein izango zen azalduz.
‎Izan ere, ekintza horrek agerian ipini du pertsona askok dituzten zailtasunak haien emozioak kudeatzeko. Horrenbestez, beharrezko da adimen emozionalaren garapen sakona egitea hezkuntzako etapa guztietan, Leioan gertatua bezalako ekintzak saihesteko.
2022
‎Sindikatuek bertan behera utzi dute ostiralean hezkuntzan egin behar zuten greba. Asmoa zen mobilizazioak egitea hezkuntza sistema osoan, publikoan zein itunpekoan, partzuergoko haur eskoletan ere bai. Erabakiak lotura zuzena du joan den ostiralean Eusko Legebiltzarrean EAJk, EH Bilduk, PSE EEk eta EB IUk hezkuntza itunaren gaineko zuzenketak hitzartu izanarekin; izan ere, haiek aztertu ostean erabaki dute greba ez egitea.
2023
‎Era berean, irakasleen artean askotariko prestakuntza eskaintzen dugu, eta familia gidarien eskura jartzen ditugu IKTBak (harreman, informazio eta komunikazio teknologiak) edo LOPIVIa egoki erabiltzeko. Helburua da haurrak babesteko eskubidearen bermean funtsez aurrera egitea hezkuntzan eta hezkuntzatik, haur guztiak ikasgeletara itzul daitezen edozein indarkeriatik babestuko dituen ingurunean.
‎Biek helburu bera dute: Berritzegune Nagusian «kolaboratzaile» jarduteko hainbat lanpostu betetzeko deialdia egitea hezkuntza sisteman lanean ari diren profesionalen artean: funtzionarioak izan daitezke, edo lan kontratu finkoa dutenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia