Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 69

2001
‎– Bestetik, eduki horiek ikaslearen aurreko eskemetan txertatzeko moduanlantzea; hau da, edukiak ikaslearen aurreko esperientzia eta ezagutzekinharremanetan jarririk landu dira.
‎Hasiera mailan euskaraz komunikatzeko batere gaitasunik ez daukaten ikasleak kokatuko ditugu. Maila horretan, klasearen funtzionamendua euskaraz izateaahalbidetuko duten gutxieneko jakintza, gaitasuna eta jarrera lortu behar izangodituzte.
2002
‎ERABILERA ETA EZAGUTZA: Ikaskuntza programa batean zenbateraino dira erabakigarriak lantzen diren edukiak ikaslearen gaitasunarengarapenean. Adibidez, katalaneko ikastaro batean eduki berberak landubehar ditu gaztelaniaz dakien batek eta ez dakienak?
‎Barnetegiko azken gauerako, afari berezia antolatu zela aprobetxatuz? ekitalditxo bat egitea pentsatu genuen.Arazoa zen ardurapean geneuzkan ikasleetatik hiru baino ez zirela gau hartan geratuko eta, hiru horietarik, ikasle bakarrak eman zigula baiezkoa. Beste bat zalantzangeratu zen.
2005
‎Edukien sekuentzia esanguratsua izateko printzipio batzuk bete behar dira: aurkezpen logikoa, edukiak ikasleen aurretiko ezagupenekin lotzeko aukera eta edukien arteko erlazioak sortu. Del Carmen-en arabera (1990), hauek dira jarraitu beharreko irizpideak edukien sekuentzia egiteko:
‎Lauaxetak euskara eskolak ematen zituen Bilbon eta andrazko asko zeuzkan ikasleen artean. Honek ere emakumeak animatzen zituen euskara transmititzeko eta zaintzeko ikuspegi abertzale batetik.
2006
‎Ez zeukaten zuhaitz hostotsu eta mendeurrenekorik. Eta batez ere, ez zeukaten ikaslerik bizilagunen artean. Adibidez, etxe ondoko agure ezgauza eta sarrera ondoko atso pipaduna.
‎Bukatu baino lehen, eztabaida honetan kontuan hartzen ez diren aspektu batzuk aipatu nahi ditugu. Hauen artean, hainbat irakaslek ikasketarako material lagungarriak dauzkaten ikasleen arabera moldatzeko egiten ari diren lana aitortu, hutsetik sortuz zein iturri ezberdinak erabiliz, horietako asko betiko testuliburuak izanik. Ez dira ugariak adibideak baina badira eta ezagutu nahi genituzke lortutako emaitzen gaineko balorazioa.
2007
‎Baina aurrera egin beharra dago. Euskaltegitik inoiz pasatu ez diren herritar elebakarrak asko dira, baina gainera, gaur egun Euskal Herriko euskaltegietan dauzkagun ikasle asko eta askoren motibazioa eskasa da. Hau da, euskaltegietara joaten diren ikasle gehienak titulu ofizialen bat lortzeko joaten dira.
‎Gehiago izango da argiak kaxkarrak dituzulako parrokiaren areto horretan, edo ez dudalako inor aurkitu egokirik laguntzailetarako. Badakizu nire konfiantza erabatekoa behar duela izan, ederki dakizu hori, ezen hari erakutsi behar dizkiot ipi apa guztiak, eta ez nuke nahi edozein mozolo edukitzea ikasle lanetan.
‎Estevezek, artean, Desamparados auzoko Ertzaintzaren komisaldegian zeukan ikasle garaiko bere adiskide kolegari deitzen zion bigarrenez:
2008
‎1960ko hamarkadan, ordea, Harreraren estetikak aldarrikatu zuen ez dagoela testua aztertzerik harreraprozesua aztertu gabe, eta literatura aztertzeko esperientzia estetikoa nahiz historia hartu behar direla aintzat. Aldarrikapen hura oso garrantzitsua izan zen literaturaren didaktikaren alorrerako ere, edukiak ikasleen beharren eta ezaugarrien arabera zehaztea ekarri zuen eta.
‎Eduki kontzeptualak irakastetik eduki esanguratsuak irakastera igarotzea da pedagogia berritzaileen helburua, ikasleen eguneroko bizitzarako baliagarri izango direnak, eta lehendik dituzten ezagutzak eta esperientziak aberastuko dituztenak. Horretarako, ezinbestekoa da edukiak ikasleen beharretara egokitzea, bai eta haien ingurunera ere. Kontuan izanda 1970eko hamarkadara arte ez dela ikaslearen motibazioa eta parte hartzea aintzat hartu, ikuspegi berriak ezinbestekoa du lehengo irakaskuntza eskemak baztertu eta erronka berriei heltzea.
‎(01:49:00) Medikuek pertsonen biziak dauzkate euren eskuetan. Nota txarrak dauzkaten ikasleek medikuntza ikastea gaizki dago. Mediku izateko nota onak atera behar dira.
2009
‎–O, jauna. Hori jende gehienak daki hemen inguruan, tratua daukatela ikasleak eta Emilyk; mundu guztiak daki hori. Edo tratua zeukatela. Izan ere, orain?
2010
‎Pentsatzen dugu aniztasun horrek ikaste prozesua bera aberastu egiten duela: batetik, atzerriko hizkuntzan konpetentzia baxua daukaten ikasleak konpetenteago direnekin sartzen direlako taldean, hau da, kide gaituagoen laguntza bultzatzen da taldeetan; eta bestetik, uste dugulako espezialitate ezberdinetako kideak elkarrekin aritzea onuragarri eta aberasgarria dela.
‎Proiektu kooperatiboarekin lotuta dagoen beste estrategia bat da konpetentzia altua daukaten ikasleek konpetentzia baxuagoa daukatenei laguntza eskaintzea. Hori bermatzeko ikasle horiek kontzientzia hartu behar dute euren rolaz; eta ez hori bakarrik, irakasle izango diren heinean, rol horrek badauka garrantzia beraien formazioan ere.
‎• Eta bukatzeko, lan erakargarri bezain ezinbesteko iruditzen zaigu irakaslearen esku hartzea ikertzea, esku hartze horrek eragin handia baitauka ikasleek edukiak eta hizkuntza bereganatu ditzaten. Halaber, interesgarria litzateke ikertzea zeintzuk konpetentzia eta nola eskuratzen dituzten ikasleek lehen mailan hasten direnetik laugarren maila bukatzen dutenera arte, horrela ebaluatu ahal izango baikenuke eraikitzen ari garen sistemaren arrakasta.❚
‎Prestakuntza eskaintza Irakaskuntzen edukiak pertsona horien berezitasunetara egokitzen dira eta hainbat modalitatetan ematen dira HHI publikoak hezkuntza autonomikoko sailen mende daude, eta haien hezkuntza eskaintza bat dator autonomia erkidego bakoitzean helduen hezkuntzari buruz indarrean dauden araudiekin. Araudi hauetan ezarritako irakaskuntzen edukiak ikasleen berezitasunetara egokitzen dira, eta modalitate eta erregimen desberdinetan ematen dira (presentziala, erdipresentziala edo urrunekoa), bakoitzaren ezaugarrien arabera behar den malgutasuna emateko. Oro har, HHIetako prestakuntza ibilbideak irakaskuntza formalei eta ez formalei dagozkie, eta horien artean hauek nabarmentzen dira:
‎“Unibertsitateko telebista eta zerbitzu publikoa” artikuluan, “Komunikatu” aldizkarian, gure herrialdeko hainbat telebista unibertsitario mota bereizten direla adierazten dute. Edukiak ikasleek berek sortzen dituzte oso osorik, irakasleek gainbegiratuta. Alde batetik, “eduki guztiak ikasleek berek sortzen dituzte, irakasleek gainbegiratuta”; hezkuntza helburua izan arren, “ikasleen prestakuntzara bideratuta daude”.
‎Lehen saria eman gabe gelditu zen. Ipuinak bazeukan ikaslearen istorioari kontrapuntua jartzen zion beste istorio bat, bere biktima hil ezin duen ETAkide bati buruzkoa, non polizia torturatzaile eta hiltzaileak agertzen diren. Ipuina, beraz," ekidistantea" zen, nire lehen eleberria bezala, eta ez dut uste epaimahaia osatzen zuten Raúl Guerra Garrido eta gainerakoei ipuinaren bigarren zatia gehiegi gustatu zitzaienik.
2011
‎Orduantxe ikusi neban zelako asmakizuna dauken ikasle batzuek ikasi barik azterketak ondo egiteko. Erlojuan sartuta eroaten ebezan gaien azalpenak.
‎Eragin handia euken ikasleengan, noizean behin Ameriketatik etorri eta" Vega" ren aurrean ikusten ebezan zestazko pelotariek. Ez ziran ohartzen ikasleak, ez zirala pelotariok bardin bizi Ameriketan pelotan ziharduela.
‎Aldaketek berdin eragingo diete beren kontura ari diren langileei eta besteren kontura ari direnei, funtzionarioei, langabeei, kotizatzen duten bekak dauzkaten ikasleei...
‎Letra txarra edukitzeak ikasle bat zapuztu dezake, ahal den neurrian idazketa jarduerak egitea eskatzen duten lan guztiak saihesteko. Baina berreziketa posible da.
2012
‎M. Mugika: Abaniko zabala dauka ikasleak, eta batzuetan euskaltegira etorri arte ez du ezagutu ere egiten. Beti ere zentzu positiboan aritu behar dugu, egiten duten esfortzua ikaragarria baita.
‎Ahal den neurrian, ikastetxeek menu bereziak, egokituak prestatzen dituzte elikadura alergiak eta intolerantziak dauzkaten ikasleentzat.
‎Idealista konprometitua da eta hezkuntzari buruzko bere teorizazioa dauka, praktikan jartzen saiatzen dena betiere. Ez dago esan beharrik txundituta dauzkala ikasleak, gehienak behintzat. Beren iritziak osatzeko, andrazkoak behar dituztela hileroko afarietan, gogorarazten die maiz.
‎Onartu behar du trebea dela Mari Tere halako egoerei konponbidea bilatzen. Berak ez du sekula diziplina arazorik eduki ikasleekin, hala ere badaki haiekiko duen jarrera bera ez litzatekeela komenigarriena seme alabekin aritzeko. Uste du aita hobea izango dela haiek helduagoak izan daitezenean; honezkero zerbait igartzen hasia ere bada Iranzurekin, edo hori sinetsi nahi du behintzat.
‎Ez zuen bizitzan akats berbera egin nahi pareko egoera aurkezten zitzaiolarik. Aurrean zeukan ikasleetariko baten anaia kartzelan zegoen lehergailu bat jartzeagatik eta beste baten ama, iheslari bati ezkutatzen laguntzeagatik. Inasek ez zekien halakorik ezer biharamunean haien tutoreak jakinarazi arte.
2013
‎Zer dauka ikasle horrek aurpegian?
‎Testu akademikoetan, berriz, birformulazio esplikatibo gehienek beregaintasun sintaktiko osoa duten bi enuntziaturen bidez ematen dira, eta birformulazio partzialak ere, geroraturik eskaintzen dira ia beti. Joera hori bateragarria da testu akademikoen zeregin diskurtsiboarekin; izan ere, testu horien xedea da zuzenbidearen printzipioak eta legeen edukiak ikasleei aurkeztu eta azaltzea. Itxuraz, zeregin horiek hurrenez hurreneko bi diskurtso eragiketaren bitartez bideratzen dira maizenik, eta unitate horiek sintaktikoki beregainak dira ia beti.
‎Don Santiagoren kasuan ezizena azaleko kontua zen, pertsona gutxiesteko modu bat. Hori garbi zegoen, garbi zeukaten ikasleek ere. Berari Hipo deitzen ziotenek, ordea, ezin zuten jakin —urteak behar ziren halako gauzak konprenitzen hastekonoraino eragiten zien gorrotoak, noraino maitasunak, noraino beldurrak.
2014
‎Azkenik, ikasmoldeak lotura dauka ikasleek zeharkako konpetentzien garapenari buruz duten hautematearekin. Ikasmolde sakona lotzen da modu positiboan garapenaren hautematearekin eta azaleko ikasmoldea modu negatiboan (Kreber, 2003; Wilson, Lizzio eta Ramsden, 1997).
‎Aldaketa akademikoak. Lehenik eta behin, uste da ikastetxeak edukiak ikasleei egokitu behar dizkiela, metodologia edo ebaluatzeko modua aldatu. Gainera, gurasoek eskatzen dute gizarteratzeko beharrei erantzuteko, laguntzako irakasleak gehitzeko, ikaskideekin eta irakasleekin harremanak hobetzeko eta curriculuma egokitzeko.
‎Nik ez daukat ikaslerik.
2015
‎–Nik ez? Hau hau ez da ondo?, saiatu zen lehendabizi ikasle atzerritarraren itxura guztia zeukan ikasle atzerritarra. –Ez da ondo?, errepikatu zuen bigarren ahalegina eginez, baina emaitza ezertan hobetu barik.
‎Asko eta asko gara nahi dugun hori ikasteko aukera etxetik urrun daukagun ikasleok. Honek, garraio publiko eza, honen frakuentzia baxua edota prezio garestiekin batera, baldintza duinetan bizi eta ikasi ahal izateko etxebizitza bat alokatu beharrera garamatza.
‎Joseba Martzana 16ko terrazan jesarrita aurkitu zuten, egunkaria irakurtzen edo, eguzkitako betaurrekoak jantzita, laranja koloreko armazoidunak. Kattalinen ikasle ohia zen, adiskide izatera iritsi gabe ere, nolabaiteko harremana zeukan ikasle ohi bakarra. Odile Moresek ere ezagun zuen, behin baino gehiagotan, beti Kattalin tarteko, elkarrekin hitz batzuk trukatutakoak ziren.
2016
‎Bada beste multzo bat ere, azken saialdi serioa egin beharrean gertatu dena. Zail dauka ikasle ekipo horrek, ez du gaiak ulertzeko eta lantzeko bakarrik behar bultzada, ez, beren buruan eta gaitasunetan sinesteko besarkada behar dute. Hemen gauzkatela behar dutenerako sentitu behar dute.
‎AOI Kontabilitateko ikasgaietan: ikasketen hizkuntzak eraginik al dauka ikasleen pertzepzioan?
2017
‎4.4 Laugarren ikerketa galderari dagozkion emaitzak: euskararen gaineko diskurtsoak eta identitatea eztabaida taldean, gure sailkapenaren arabera, identitate definiturik ez daukaten ikasleek hartu dute parte eta, diskurtsoen azterketan, joera garbirik ere ez dute azaldu. euskararekiko sentimenduei begira, atxikimendua adierazi badute ere, gaztelerak euren bizitzan toki handia dauka, bai ama hizkuntza delako batzuen kasuan edo bai lagunen artean hizkuntza hori nagusi delako. beraz, bi hizkuntzen artean hautaketa egitea kosta egiten zaie. gainera, familiak duen papera garrantz...
‎Ikasle guztiak beldurtu ziren, urduri jartzen naizenean aurpegia gorritu eta desitxuratu egiten zaidalako. Une horretan, zeharka, atzean neukan ikaslea eskuaz mugimendu arin bat egiten ikusi nuen. Iseka egiten ari zitzaidalakoan burua ziztu bizian jiratu nuen, bekataria harrapatzeko.
‎(Adb. Ze motatako informazioa daukazu ikasle horrekiko baieztapen hori egiteko. Sakondu dezakezu?)
‎Nahi bazuen, gelakideen argazkia bidaliko niola marrazkia egiteko. Sortze prozesuan bere imajinazioarekin jolastea nahiago zuela erantzun zidan eta esan beharra daukat ikasle bat baino gehiagoren itxurarekin asmatu egin duela. Ikasle anitzak marraztu ditu eta oso lan ona egin du, asko gustatu zait.
2018
‎Eskolan, Gorputz Hezkuntzako irakaslearen jarrera funtsezkoa da hezkuntza premia bereziak dauzkaten ikasleen inklusioa arrakastaz lortzeko; eta harekin batera, ikaskideen jarrera ere bai.
‎Eskolaren tradizioan, batez besteko maila daukan ikasle bati zuzentzen zaio prestakuntza akademikoa. Horren ondorioz, ikasle asko geratzen dira beharrezko arretarik jaso gabe.
‎Ikasgai horretan benetako hezkuntza inklusioa gerta dadin, Ikasle guztiek beren gaitasunen araberako hezkuntza helburuak lortu lituzkete. Kontuan izan behar dugu inklusioak guztiei dakarkiela onura, bai hezkuntza premia bereziak dauzkaten ikasleei, bai beren ingurukoei; hots, ikaskide, irakasle eta familiakoei.
‎Bestalde, ikastetxeak metodologia berrietara egokitu ahal izateko, arkitektura eskema berriak izanen ditu, irakaskuntza kontzeptu berriei errazago erantzun ahal izateko. ...er ikastetxe guztiaren lotura eta ikastetxearen beharrei erantzuteko beharrezko datuen joan etorria ahalbidetuz, Informazio eta Komunikazio Teknologiak (IKT) etorkizuneko apustua baitira eta beste irakaskuntza metodoekin batera hausnarketa sakona behar baitute.Lerro osoaArbizuko eskola publikoak, leku faltagatik, gaur egun ezin ditu herriko ikasle guztiak hartu, eta Etxarri Aranatzera joan beharra daukate ikasleek. Ikastetxe berriari esker, 2019 ikasturtetik aurrera, herriko 3 eta 12 urte bitarteko haur guztiak hartuko ditu eraikin berriak, ereduan, haur eta lehen hezkuntzako lerro osoa izango baitu; hau da, gela bat maila bakoitzeko.
‎Aldiz, arreta gutxi ipintzen zen ebaluazio diagnostikoko emaitzetan, eta 2005etik Hezkuntza Sailak ez du neurtu DBH4ko ikasleen artean zenbatek eskuratuko luketen B2 maila. Egoera horretan aurreko ikasturtera iritsi ginen, eta bat batean ebaluazio guztiek adierazi zuten gure ikasleen euskara maila jaitsi egin zela, behar adinako euskara gaitasunik ez daukatela ikasleen ia erdiek. Argi dago gero eta ikasle gehiago ereduan matrikulatuta egoteak ez duela, inondik ere, haien euskara mailaren gutxieneko garapena ziurtatzen.
2019
‎Ikaskuntza globala, esanguratsua eta funtzionala ziurtatzeko, funtsezkoa izan da DIGCOMP markoaren edukiak ikasleen ezaugarri, interes eta arduratik abiatzea. Era berean, eraginkorra izan da testuinguru digitalaren mehatxuak kolaboratiboki aztertzeko eta norberaren esperientziak edota zalantzak plazaratzeko komunikazio egoerak eskaintzea.
‎Eskuin muturreko alderdi politiko desberdinetan artikulatzen doazen eta Europan zehar geroz eta islamofoboak bilakatzen ari diren jarrera anti immigranteak kontrastatuz (Strabac eta Listhaug, 2008; Meer eta Modood, 2009), ikasleek ez dute gorrotorik ezta mehatxurik ere sentitzen kolektibo horren etorreraren aurrean. Terrorismo internazionalarekin eta errefuxiatuen etorrerarekin lotzen diren beldur diskurtsoek ez dute eragin esanguratsurik eduki ikasleengan, eta ikasle gehienek mugak ixtearen eta Europaren sekurizazioaren aurrean desadostasuna adierazten dute. Agertzekotan, Europarekin identifikazio altua dutenen artean agertzen dira horrelako jarrerak, kontrara, kolektibo horri etxebizitzarako laguntzak, osasun eskubideak eta prestazio eskubideak emango dizkieten integrazio politikak sustatzearen alde egiten dute ikasle gehienek.
2020
‎Ondorioz, Bizarainek honela jokatzea erabaki du, bertako zuzendari Josu Curielek azaldu duenez: " Lehen eta bigarren ebaluazioa suspendituta zeukan ikaslea, ebaluazio horietako edukiak sakontzen zentratu behar zen. Irakasleok antolatu behar izan gara eta bereizi ikasgai bakoitzean zein ikasle zentratu behar zen lehen bi ebaluazioetan eta zein ikaslek egingo zuen aurrera hirugarren ebaluazioko edukietan".
‎Eta ipuina berreraiki egin zuen istant gutxietan bere buruan. Etxean bota zituen lehenengo iruzkinak, maiteminduta omen zeukan ikasleari buruz. Koldoren galderak eta txantxak, beraien arteko jolas pribatu bihurtu zenean.
‎Matilde eta Felicitas adin berekoak dira, gelakideak, eta Angela neska guztiek ezagutzen zuten, hiru urte zaharrago izan arren. Hamabi urte besterik ez zituen eta ideia karlisten defendatzaile sutsua zen, moja guztiek zeukaten ikasle maite eta kuttuntzat, haren buru argia ez ezik, konpromiso politikoa eta jaiera kristaua ere etengabe goretsiz. Angela eskolako neskatila guztien eredu zen, Matildek halako miresmenik ez bazion ere.
‎Haren oinarrian, ikasleek esperientziaeta aurkikuntza egoeretan ikasten dutelako ideia dago, batean zein bestean. Ideia horrek eragina dauka ikasleak hezteko moduan. Adierazten du, baita ere, ikasleak aktibo daudela; hobeto ikasten dutela testuinguru esanguratsuenetan eta gainontzekoekin nahiz euren ingurunearekin kooperazioan eta elkarreraginean.
2021
‎Esango nuke ezetz. Agian, badauzkatelako beharrizan literario batzuk baina irakasleok ez dakigu, eta igual beharrizanak dauzkaten ikasleek ere ez dakite daukatenik edo hori beharrizan literario bat denik. Rollo bat iruditzen zaie, adibidez, komentario literario formal bat edo egitea, baina gero batzuek onartzen dizute disfrutatu egiten dutela ondoren.
‎" Bisualki gaztea hain dago kode horietara ohituta, ba kode horretan sortzeko aukera ematen badiozu, sorkuntzan zaude, hitzekin jolasten, baliabide literarioak erabil ditzakezu, baina gero emaitza oso gaur egungoa da. Baina horretarako gaitasun digitalean ere gaitu beharra dauka ikasleak". (EIAE3)
‎[...] Nik militantziarena ezin dut ebitatu, baina oso argi daukat. Herrian bertan euskal erreferenteak dauzkaten ikasle batzuk badauzkagu eta dira etxean transmititzen dutenak, ez behintzat hezkuntzak transmititzen dizkienak. Hori etxe barrenean transmititzen da oraindik, zoritxarrez, ez gara transmisio hori eskolaratzeko gai izan".
‎Bi ekimenen artean, gainera, badago elkarrekiko elikatze aukerarik. Izan ere, mugikorren eta bestelako pantaila bidezko erdarazko edukien kontsumo masiboak zerikusi zuzena dauka ikasleon hizkuntza gaitasunarekin eta gazteleraren erabilera orokortu izanarekin. Erdarazko aisialdiko produktuen eskaintza gero eta handiagoa da, eta euskarazkoena oso urria, baina ez dirudi Eusko Jaurlaritzak esku hartze zuzenik egiteko asmorik duenik.
‎Gurean gazteen aldeko aldarriak entzuten diren arren, ikasleen artean ez da aldaketarako hazirik antzematen, ez baitago egun kexatzeko edo matxinatzeko zentzuzko arrazoi nahikorik. Beste garai batean indarra zeukaten ikasle elkarte, sindikatu eta mugimenduak gainbeheran daude egun Bigarren Hezkuntzan. Kexu direnean, nork bere eskubide partikularrak aldarrikatzen ditu, askotan berez eskubide ez direnak ere, eoskolan, etxean bezala, dena erraza izatera ohituak baitaude.
‎zuzendaria, autoritatea den heinean, piramidearen tontorrean dago; ikasleak, ordea, oinarri oinarrian daude; eta, irakasleei dagokienez, batzuen eta besteen artean egon behar dute. Estruktura honek, Everhart en ikerketen arabera, lotura estua dauka ikasleen jarrera pasiboarekin. Izan ere, praktikan botererik edo autoritaterik ez duten neurrian, eskolaren egunerokotasunean iritzirik eskatzen ez zaien heinean, ikasleek helduen mundutik at bukatzen dute, bazterturik.
2022
‎Aste Santuko oporretatik itzulita, bada nobedaderik Hego Euskal Herriko ikastetxeetan: maskara kentzeko aukera daukate ikasleek eta irakasleek. Izan ere, Espainiako Gobernuaren legedira egokituz, Eusko Jaurlaritzak eta Nafarroako Gobernuak COVID aurre egiteko ikastetxeetan dituzten protokoloak aldatu dituzte, eta ia bi ikasturteren ostean, elkarren aurpegia ikusteko aukera izango dute aurrerantzean.
‎Horrek guztiak eragina dauka ikaslearen egoera emozionalean, baita akademikoki ere. Koordinatuta egiten bada, ikasleentzat oso baliagarria da, bai akademikoki, bai pertsonalki.
‎Eta ipuina berreraiki egin zuen istant gutxitan bere buruan. Etxean bota zituen lehenengo iruzkinak, maiteminduta omen zeukan ikasleari buruz. Koldoren galderak eta txantxak, beraien arteko jolas pribatu bihurtu zenean.
2023
‎Erabilitako metodo didaktikoari dagokionez, ahozkotasuna eta bat batekotasuna erdigunean kokatzen dira ikastaroaren lehen saioetatik, betiere edukiak ikasleen eta taldearen ezaugarrietara egokituz. Ikasleek, modu progresibo eta gradualean barneratzen dituzte edukiak.
‎haurrentzat musikatutako eta pantailatik abesteko moduko 150 bertso sorta, bertsolari ezagunen 150 bertsoaldiren bideoak, pantailan bertan egiteko hizkuntza jolasak eta bertsoak sortzeko 50 fitxa daude, besteak beste. Plataformak arrakasta handia dauka ikasleen artean (2021 urtean 53.000 erabiltzaile izan zituen atariak). Gizartean azken urtetan gertatu den jauzi digitalaz jabetuta, Bertsozale Elkarteak bere jarduna hartara egokitzea erabaki zuen.
‎Izan ere, Frantziako Hezkuntza Ministerioak apustua egin du software libreen alde, eta eskaintzen dituen tresnek Framasoft izeneko sare librea erabiltzen dute. Kolegioetan, tresna berak erabiltzen dituzte, eta helburutzat daukate ikasleak algoritmoei buruz, datuei buruz, eta zibersegurtasunari buruz formatzea. Lizeoan, horrez gain, arlo numerikoan lan egin nahi duten ikasleen artean den genero arrakala txikitu nahi dute, neskei numerikoaren arloko lanbideei buruzko sustapen berezia eginez.
‎Segregazioaren aurkako auzibide luze baten amaiera da hau. Bi ikastetxe horiek 1965az geroztik dauzkate ikasleak banatuta. Mutilek Irabiako eta El Redingo eraikinetan ikasten dute, Txantrean; eta neskek, haiengandik zazpi kilometrora, Miravallesen eta Izagan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dauka 11 (0,07)
edukiak 10 (0,07)
dauzkaten 8 (0,05)
zeukan 7 (0,05)
daukaten 4 (0,03)
zeukaten 4 (0,03)
daukate 3 (0,02)
daukat 2 (0,01)
daukatela 2 (0,01)
eduki 2 (0,01)
Edukiak 1 (0,01)
baitauka 1 (0,01)
bazeukan 1 (0,01)
daukagun 1 (0,01)
daukan 1 (0,01)
daukazu 1 (0,01)
dauken 1 (0,01)
dauzkagun 1 (0,01)
dauzkala 1 (0,01)
dauzkate 1 (0,01)
edukitzea 1 (0,01)
edukitzeak 1 (0,01)
euken 1 (0,01)
geneuzkan 1 (0,01)
neukan 1 (0,01)
zeuzkan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Labayru 7 (0,05)
Consumer 6 (0,04)
UEU 6 (0,04)
ELKAR 5 (0,03)
Uztaro 5 (0,03)
Alberdania 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 5 (0,03)
Berria 4 (0,03)
LANEKI 3 (0,02)
Argia 3 (0,02)
Susa 3 (0,02)
Pamiela 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia