2001
|
|
– Bestetik, eduki horiek ikaslearen aurreko eskemetan txertatzeko moduanlantzea; hau da,
|
edukiak
ikaslearen aurreko esperientzia eta ezagutzekinharremanetan jarririk landu dira.
|
2002
|
|
ERABILERA ETA EZAGUTZA: Ikaskuntza programa batean zenbateraino dira erabakigarriak lantzen diren
|
edukiak
ikaslearen gaitasunarengarapenean. Adibidez, katalaneko ikastaro batean eduki berberak landubehar ditu gaztelaniaz dakien batek eta ez dakienak?
|
2005
|
|
Edukien sekuentzia esanguratsua izateko printzipio batzuk bete behar dira: aurkezpen logikoa,
|
edukiak
ikasleen aurretiko ezagupenekin lotzeko aukera eta edukien arteko erlazioak sortu. Del Carmen-en arabera (1990), hauek dira jarraitu beharreko irizpideak edukien sekuentzia egiteko:
|
2008
|
|
1960ko hamarkadan, ordea, Harreraren estetikak aldarrikatu zuen ez dagoela testua aztertzerik harreraprozesua aztertu gabe, eta literatura aztertzeko esperientzia estetikoa nahiz historia hartu behar direla aintzat. Aldarrikapen hura oso garrantzitsua izan zen literaturaren didaktikaren alorrerako ere,
|
edukiak
ikasleen beharren eta ezaugarrien arabera zehaztea ekarri zuen eta.
|
|
Eduki kontzeptualak irakastetik eduki esanguratsuak irakastera igarotzea da pedagogia berritzaileen helburua, ikasleen eguneroko bizitzarako baliagarri izango direnak, eta lehendik dituzten ezagutzak eta esperientziak aberastuko dituztenak. Horretarako, ezinbestekoa da
|
edukiak
ikasleen beharretara egokitzea, bai eta haien ingurunera ere. Kontuan izanda 1970eko hamarkadara arte ez dela ikaslearen motibazioa eta parte hartzea aintzat hartu, ikuspegi berriak ezinbestekoa du lehengo irakaskuntza eskemak baztertu eta erronka berriei heltzea.
|
2010
|
|
Prestakuntza eskaintza Irakaskuntzen edukiak pertsona horien berezitasunetara egokitzen dira eta hainbat modalitatetan ematen dira HHI publikoak hezkuntza autonomikoko sailen mende daude, eta haien hezkuntza eskaintza bat dator autonomia erkidego bakoitzean helduen hezkuntzari buruz indarrean dauden araudiekin. Araudi hauetan ezarritako irakaskuntzen
|
edukiak
ikasleen berezitasunetara egokitzen dira, eta modalitate eta erregimen desberdinetan ematen dira (presentziala, erdipresentziala edo urrunekoa), bakoitzaren ezaugarrien arabera behar den malgutasuna emateko. Oro har, HHIetako prestakuntza ibilbideak irakaskuntza formalei eta ez formalei dagozkie, eta horien artean hauek nabarmentzen dira:
|
2013
|
|
Testu akademikoetan, berriz, birformulazio esplikatibo gehienek beregaintasun sintaktiko osoa duten bi enuntziaturen bidez ematen dira, eta birformulazio partzialak ere, geroraturik eskaintzen dira ia beti. Joera hori bateragarria da testu akademikoen zeregin diskurtsiboarekin; izan ere, testu horien xedea da zuzenbidearen printzipioak eta legeen
|
edukiak
ikasleei aurkeztu eta azaltzea. Itxuraz, zeregin horiek hurrenez hurreneko bi diskurtso eragiketaren bitartez bideratzen dira maizenik, eta unitate horiek sintaktikoki beregainak dira ia beti.
|
2014
|
|
Aldaketa akademikoak. Lehenik eta behin, uste da ikastetxeak
|
edukiak
ikasleei egokitu behar dizkiela, metodologia edo ebaluatzeko modua aldatu. Gainera, gurasoek eskatzen dute gizarteratzeko beharrei erantzuteko, laguntzako irakasleak gehitzeko, ikaskideekin eta irakasleekin harremanak hobetzeko eta curriculuma egokitzeko.
|
2019
|
|
Ikaskuntza globala, esanguratsua eta funtzionala ziurtatzeko, funtsezkoa izan da DIGCOMP markoaren
|
edukiak
ikasleen ezaugarri, interes eta arduratik abiatzea. Era berean, eraginkorra izan da testuinguru digitalaren mehatxuak kolaboratiboki aztertzeko eta norberaren esperientziak edota zalantzak plazaratzeko komunikazio egoerak eskaintzea.
|
2023
|
|
Erabilitako metodo didaktikoari dagokionez, ahozkotasuna eta bat batekotasuna erdigunean kokatzen dira ikastaroaren lehen saioetatik, betiere
|
edukiak
ikasleen eta taldearen ezaugarrietara egokituz. Ikasleek, modu progresibo eta gradualean barneratzen dituzte edukiak.
|