Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎– Bestetik, eduki horiek ikaslearen aurreko eskemetan txertatzeko moduanlantzea; hau da, edukiak ikaslearen aurreko esperientzia eta ezagutzekinharremanetan jarririk landu dira.
2002
‎ERABILERA ETA EZAGUTZA: Ikaskuntza programa batean zenbateraino dira erabakigarriak lantzen diren edukiak ikaslearen gaitasunarengarapenean. Adibidez, katalaneko ikastaro batean eduki berberak landubehar ditu gaztelaniaz dakien batek eta ez dakienak?
2005
‎Edukien sekuentzia esanguratsua izateko printzipio batzuk bete behar dira: aurkezpen logikoa, edukiak ikasleen aurretiko ezagupenekin lotzeko aukera eta edukien arteko erlazioak sortu. Del Carmen-en arabera (1990), hauek dira jarraitu beharreko irizpideak edukien sekuentzia egiteko:
2008
‎1960ko hamarkadan, ordea, Harreraren estetikak aldarrikatu zuen ez dagoela testua aztertzerik harreraprozesua aztertu gabe, eta literatura aztertzeko esperientzia estetikoa nahiz historia hartu behar direla aintzat. Aldarrikapen hura oso garrantzitsua izan zen literaturaren didaktikaren alorrerako ere, edukiak ikasleen beharren eta ezaugarrien arabera zehaztea ekarri zuen eta.
‎Eduki kontzeptualak irakastetik eduki esanguratsuak irakastera igarotzea da pedagogia berritzaileen helburua, ikasleen eguneroko bizitzarako baliagarri izango direnak, eta lehendik dituzten ezagutzak eta esperientziak aberastuko dituztenak. Horretarako, ezinbestekoa da edukiak ikasleen beharretara egokitzea, bai eta haien ingurunera ere. Kontuan izanda 1970eko hamarkadara arte ez dela ikaslearen motibazioa eta parte hartzea aintzat hartu, ikuspegi berriak ezinbestekoa du lehengo irakaskuntza eskemak baztertu eta erronka berriei heltzea.
2010
‎Prestakuntza eskaintza Irakaskuntzen edukiak pertsona horien berezitasunetara egokitzen dira eta hainbat modalitatetan ematen dira HHI publikoak hezkuntza autonomikoko sailen mende daude, eta haien hezkuntza eskaintza bat dator autonomia erkidego bakoitzean helduen hezkuntzari buruz indarrean dauden araudiekin. Araudi hauetan ezarritako irakaskuntzen edukiak ikasleen berezitasunetara egokitzen dira, eta modalitate eta erregimen desberdinetan ematen dira (presentziala, erdipresentziala edo urrunekoa), bakoitzaren ezaugarrien arabera behar den malgutasuna emateko. Oro har, HHIetako prestakuntza ibilbideak irakaskuntza formalei eta ez formalei dagozkie, eta horien artean hauek nabarmentzen dira:
2013
‎Testu akademikoetan, berriz, birformulazio esplikatibo gehienek beregaintasun sintaktiko osoa duten bi enuntziaturen bidez ematen dira, eta birformulazio partzialak ere, geroraturik eskaintzen dira ia beti. Joera hori bateragarria da testu akademikoen zeregin diskurtsiboarekin; izan ere, testu horien xedea da zuzenbidearen printzipioak eta legeen edukiak ikasleei aurkeztu eta azaltzea. Itxuraz, zeregin horiek hurrenez hurreneko bi diskurtso eragiketaren bitartez bideratzen dira maizenik, eta unitate horiek sintaktikoki beregainak dira ia beti.
2014
‎Aldaketa akademikoak. Lehenik eta behin, uste da ikastetxeak edukiak ikasleei egokitu behar dizkiela, metodologia edo ebaluatzeko modua aldatu. Gainera, gurasoek eskatzen dute gizarteratzeko beharrei erantzuteko, laguntzako irakasleak gehitzeko, ikaskideekin eta irakasleekin harremanak hobetzeko eta curriculuma egokitzeko.
2019
‎Ikaskuntza globala, esanguratsua eta funtzionala ziurtatzeko, funtsezkoa izan da DIGCOMP markoaren edukiak ikasleen ezaugarri, interes eta arduratik abiatzea. Era berean, eraginkorra izan da testuinguru digitalaren mehatxuak kolaboratiboki aztertzeko eta norberaren esperientziak edota zalantzak plazaratzeko komunikazio egoerak eskaintzea.
2023
‎Erabilitako metodo didaktikoari dagokionez, ahozkotasuna eta bat batekotasuna erdigunean kokatzen dira ikastaroaren lehen saioetatik, betiere edukiak ikasleen eta taldearen ezaugarrietara egokituz. Ikasleek, modu progresibo eta gradualean barneratzen dituzte edukiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia