2004
|
|
Beraz, taldeen integrazioa da aurtengo SIMOaren aurrerapen handia. Konektatutako etxe digitalean, PCak eta kontsumo ekipo elektronikoak batera aritzen dira lanean,
|
eduki
digitala eskaintzeko etxeko leku guztietan. Etxebizitzako gailuen arteko komunikazioa eta kanporako irteera kablerik gabe egiten da.
|
|
Baliabide digitalen egokigailuari esker —printzipioz, denak dira bateragarriak—, informatikaren eta gailu elektronikoen arteko konexioa ezartzen da. PCaren
|
eduki
digital guztia telebistan ikus daiteke. Eta ordenagailu eramangarria, kablerik gabe, honela kudea daiteke:
|
|
RSS albisteak ‘sindikatzeko’ ere erabiltzen da, hau da, hirugarrenen edukiak dituzten web guneak elikatzeko. Eta agregatzaile esaten zaie, halaber, “hirugarren batzuek egindako
|
eduki
digitalen konpilazioan eta Sareko argitalpenean oinarritutako bitarteko berriei, baina ez dira mugatzen lineako bitartekoen titularren zerbitzuetara”, José Luis Orihuelak eKoadernoan azaldu duenez. “Metamedio” horiek erabiltzaileak konfigura ditzakeen ala ez.
|
2006
|
|
Kontsumitzaileen eskubideei dagokienez, Montillak azaldu zuen zerbitzu hornitzaileek bitartekari telematikoa eman dietela, eta arau hauste administratibotzat joko dela telekomunikazio operadoreek kontsumitzaileen eskubideak ez betetzea. Industria ministroak esan zuen, hurrengo hilabeteetan ere, Espainian
|
eduki
digitalen industria sustatzeko Ikus entzunezko Industriaren Plan Estrategikoaren berri emango dela. Neurri horiekin guztiekin, Informazioaren Gizartea Europarekin bateratzeko Avanza Plana finkatzea espero du Montillak; esan zuen, 2007rako, 2006an baino baliabide gehiago izango dituela (1.200 milioi euro).
|
2007
|
|
Lehenik eta behin, John Maedak, nazioarteko diseinatzaile eta MITeko irakasleak, 2007an esan zuen Appleren arrakasta ukiezinaren balioa hautematean datzala. " Beste konpainia batzuek
|
eduki
digitala sortzen dute beren gailuak saltzeko", azaldu zuen Maedak," Applek bere eduki digitala saltzeko gailuak sortzen ditu". iPod izan zen iTunes Music Storeren arrakastaren gakoa, eta Apple TV filmak eta, seguruenik, bideojokoak saltzeko eskaintza da. Apple TVrekin, sagar konpainia Sarera konektatutako telebista merkatu berrian bere posizioa ezartzen saiatzen da, on line musika saltzearekin egin zuen bezala, eta, bide batez, bideo-kontsolen merkatuan sartzen saiatzen da.
|
|
Lehenik eta behin, John Maedak, nazioarteko diseinatzaile eta MITeko irakasleak, 2007an esan zuen Appleren arrakasta ukiezinaren balioa hautematean datzala. " Beste konpainia batzuek eduki digitala sortzen dute beren gailuak saltzeko", azaldu zuen Maedak," Applek bere
|
eduki
digitala saltzeko gailuak sortzen ditu". iPod izan zen iTunes Music Storeren arrakastaren gakoa, eta Apple TV filmak eta, seguruenik, bideojokoak saltzeko eskaintza da. Apple TVrekin, sagar konpainia Sarera konektatutako telebista merkatu berrian bere posizioa ezartzen saiatzen da, on line musika saltzearekin egin zuen bezala, eta, bide batez, bideo-kontsolen merkatuan sartzen saiatzen da.
|
2008
|
|
|
Eduki
digitalak (prentsa, aldizkariak...)
|
|
Informazioaren eta Komunikazioaren teknologia berrietan euskarazko baliabideak, tresnak eta aplikazio berriak garatzea. Halaber, euskararen presentzia areagotzea Interneten,
|
eduki
digitalak sortuz... Behar beharrezkoa irizten diogu, nolanahi ere, alor honetan euskarak gaur egun duen presentziari eta teknologia berri hauetan jadanik badiren euskarazko baliabideei buruzko azterketa eta erradiografia bat egiteari, eta etorkizunean urratu beharreko ildoa zehazteari.
|
|
23 Euskarazko softwarea: 191 Edukien industria (euskarazko
|
eduki
digitalak sortzea): 8 inklusioa:
|
|
23 Euskarazko softwarea: 191 Edukien industria (euskarazko
|
eduki
digitalak sortzea): 8 inklusioa:
|
|
" Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzaren aldirako egitasmoa jasotzen duen Hizkuntza Politika aurrera begira dokumentuko 23 jardunbidearen garapenerako egoki diren iradokizun eta proposamenak egitea da, besteak beste, batzorde atal honen xedea. Izan ere, informazioaren eta komunikazioaren teknologia berrietan euskarazko baliabideak, tresnak eta aplikazio berriak garatzea ezinbestekoa da, bai eta euskararen presentzia areagotzea Interneten,
|
eduki
digitalak sortuz. Hori hala, beharbeharrezkoa da ere alor honetan euskarak gaur egun duen presentziari eta teknologia berri hauetan jadanik badiren euskarazko baliabideei buruzko azterketa eta erradiografia bat egitea, eta etorkizunean urratu beharreko ildoak eta estrategiak proposatzea".
|
|
Hala ere, “oraindik ibilbide luzea” dugu, zehaztu zuen Red.es eko zuzendari nagusiak. “Ikasgeletan ordenagailuak eta ekipamendua arbel interaktibo, proiektagailu edo eramangarri gisa edukitzea ez da nahikoa, irakasleak errentagarri bihurtzeko gai izango diren
|
eduki
digitalen balioa ematen ez badugu”, erantsi zuen.
|
|
Interneten arrakasta handiena lortzen duten
|
eduki
digitalak hauek dira: bideojokoak, MySpace edo Facebook bezalako sare sozialak eta YouTube edo Wikipedia bezalako datu trukerako plataformak, Asociación Multisectorial de Empresas Española de Electrónica y Comunicaciones ek (Asimelec) Sociedad de Información para Estado elkartearekin lankidetzan egindako 2008ko Eduki Digitalen Industriaren lehen txostenaren arabera.
|
|
Interneten arrakasta handiena lortzen duten eduki digitalak hauek dira: bideojokoak, MySpace edo Facebook bezalako sare sozialak eta YouTube edo Wikipedia bezalako datu trukerako plataformak, Asociación Multisectorial de Empresas Española de Electrónica y Comunicaciones ek (Asimelec) Sociedad de Información para Estado elkartearekin lankidetzan egindako 2008ko
|
Eduki
Digitalen Industriaren lehen txostenaren arabera. Musikari dagokionez, lanak gogorarazten du negozio horrek 531 milioi euro sartu zituela 2003an, eta kopuru hori erdira jaitsi zela lau urte geroago (276 milioi).
|
|
Ekimen horren bidez, ikasleek eta irakasleek
|
eduki
digitalak bilatu eta partekatu ahal izango dituzte ikasgelan.
|
|
Haur hezkuntzako bigarren zikloko haurrentzako letra joko bat, elikadura ohiturei buruzko multimedia aurkezpen bat edo kaligrafia praktikatzeko fitxa katalogo bat dira Agrega proiektutik eskura daitezkeen 400
|
eduki
digital baino gehiago; aplikazio didaktikoen biltegi bat da, teknologiak hezkuntza eremuan integratzea errazteko gelan erabiltzeko.
|
|
Galdera hori planteatu zuten agian Agrega proiektua sortzeko orduan, Industria, Turismo eta Merkataritza Ministerioaren Ikasgelan Internet programaren barruan sartutako ekimena, Hezkuntza, Gizarte Politika eta Kirol Ministerioak, Red.es erakunde publikoak eta autonomia erkidegoek ere parte hartzen dutena. Proiektu honen bidez, hainbat eragilek egindako hezkuntza
|
eduki
digitalak sortzeko ahaleginak biltegi bakar batean bildu nahi dira, guztiak irizpide berberen arabera katalogatuta egon daitezen, erabiltzaileek errazago aurki ditzaten. Agrega hezkuntza komunitateko kide guztiei zuzenduta dago, baina bereziki unibertsitatez kanpoko irakaskuntza arautuko irakasle eta ikasleei.
|
2009
|
|
Gainera, sakelako telefonoak edota kamara digitalak ezagutzeko gai da eta horrek
|
eduki
digitalen transferentzia errazten du. Hau da, mugikorreko argazkiak ordenagailura pasatzeko, nahikoa da telefonoa pantaila gainean jartzea.
|
|
Widget ak web ean Enpresek marketin tresna gisa erabiltzen dituzte programa horiek Web orri batean dagoen widget ak ia edozein
|
eduki
digital izan dezake. Aplikazio horiei esker, sortzaileek irudimenarekin jolastu eta bideoa, audioa, testua edo animazioak integratu ditzakete, eta RSSan bermatu, eguneratzeko.
|
|
Safecreative.org jabetza intelektualeko on line erregistro bat da; Copyright ena mundu gisa hitz egiten badugu. Hau da, Interneteko gune bat da, sortzen diren
|
eduki
digitalak erregistratzeko aukera ematen duena, eta bertan agertzen dira autorea, haren lana (kopia gordetzen da) eta aplikatzen zaion lizentzia. Eduki digitalei buruz hitz egiten denean, autore eskubideekin erregistra daitezkeen lanak aipatzen dira, hala nola argazkiak, liburuak, podcastak, musika, zinemako gidoiak… Eduki horiei Safecreative.org zerbitzuaren sortzaileek etiketa bereizezina eransten diete, erregistroari zuzenean dagokiona.
|
|
Hau da, Interneteko gune bat da, sortzen diren eduki digitalak erregistratzeko aukera ematen duena, eta bertan agertzen dira autorea, haren lana (kopia gordetzen da) eta aplikatzen zaion lizentzia.
|
Eduki
digitalei buruz hitz egiten denean, autore eskubideekin erregistra daitezkeen lanak aipatzen dira, hala nola argazkiak, liburuak, podcastak, musika, zinemako gidoiak… Eduki horiei Safecreative.org zerbitzuaren sortzaileek etiketa bereizezina eransten diete, erregistroari zuzenean dagokiona. Arrazoia?
|
|
Aukera horri" Friend 2 Friend" (F2F) deritzo. OneSwarm
|
eduki
digitalak modu pribatuagoan partekatzeko proposamen berrietako bat da. Windows, Linux eta Mac OS X entzat (Java erabiltzen duelako) dagoen programa bat da, Washingtongo Unibertsitateak BitTorrent protokoloaren bidez egina.
|
|
|
Eduki
digitalen kontsumitzaile konpultsibo bihurtu gara
|
|
|
Eduki
digitalen industria datorren urterako lehentasunetako bat izango dela bermatzen du.
|
|
Miguel Sebastián Industria, Turismo eta Merkataritza ministroak jakinarazi du mega baten banda zabala Interneteko zerbitzu unibertsalaren parte izango dela 2011ko urtarrilaren 1etik aurrera. “Espainiako herritar guztiek izango dute Internetera banda zabalaren bidez konektatzeko eskubidea, segundoko megabit bateko gutxieneko abiaduran”, nabarmendu zuen Sebastiánek
|
Eduki
Digitalen Nazioarteko Foroaren (Ficod) hirugarren edizioaren inaugurazioan, ostegunera arte Madrilen egingo baita. Industriako titularrak bermatu zuen 2010ean eduki digitalen industria bere sailaren lehentasunetako bat izango dela.
|
|
“Espainiako herritar guztiek izango dute Internetera banda zabalaren bidez konektatzeko eskubidea, segundoko megabit bateko gutxieneko abiaduran”, nabarmendu zuen Sebastiánek Eduki Digitalen Nazioarteko Foroaren (Ficod) hirugarren edizioaren inaugurazioan, ostegunera arte Madrilen egingo baita. Industriako titularrak bermatu zuen 2010ean
|
eduki
digitalen industria bere sailaren lehentasunetako bat izango dela. Laguntza hori 100 milioi euroko aurrekontuan gauzatuko da, baina ekitaldian beste 300 milioi gehiago mobilizatuko dira.
|
|
Sebastiánek ziurtatu zuen Espainiako sektorearen azken aurreikuspenek bermatzen dituztela hazkunde potentzialaren itxaropen handiak, “Europar Batasuneko herrialdeenak baino handiagoak baitira”. Ildo horretatik, zehaztu zuen Espainiako
|
eduki
digitalen sektoreak “ia 5.000 milioi euro fakturatu zituela 2008an, aurreko urtean baino %15, 8 gehiago”. Kopuru horiek, ministroaren arabera, “erregistro ikusgarria dira, batez ere kontuan hartzen bada gertatu diren testuinguru ekonomiko txarra”.
|
|
Estatu Batuen adibidea nabarmendu zuen Sebastiánek, azoka digital honetako ohorezko herrialde gonbidatua.
|
Eduki
digitalen sorkuntzan “munduko liderra” da, eta Espainiako biztanleriarekin egindako bigarren merkatu handiena, Espainian baino 55 milioi hispanohablante gehiago dituena. Ministroaren esanetan, aukera hori baliatu nahi zuten sinergiak eta lankidetza bideak indartzeko, ez soilik gobernuen artean, baizik eta bi herrialdeetako enpresa eta herritarren artean.
|
|
Eduki Digitalen Nazioarteko Foroa (Ficod) “IKTen eta Interneten sektoreko gertaera garrantzitsuena da”, nabarmendu zuen ministroak. “Ekitaldia gero eta nazioartekoagoa denez,
|
eduki
digitaletan Espainiako industriaren leiho bihurtu da”, esan zuen. Sebastiánek azpimarratu zuenez, “sektoreak Espainian etorkizun oparoan izan duen bilakaerak indarra identifikatzen lagundu duten arrakasten hainbat adibide ditu”.
|
|
Ministroaren esanetan, aukera hori baliatu nahi zuten sinergiak eta lankidetza bideak indartzeko, ez soilik gobernuen artean, baizik eta bi herrialdeetako enpresa eta herritarren artean.
|
Eduki
Digitalen Nazioarteko Foroa (Ficod) “IKTen eta Interneten sektoreko gertaera garrantzitsuena da”, nabarmendu zuen ministroak. “Ekitaldia gero eta nazioartekoagoa denez, eduki digitaletan Espainiako industriaren leiho bihurtu da”, esan zuen.
|
|
Espainiako biztanleen %70ek kontsumitzen dituzte
|
eduki
digitalak
|
|
Espainiako biztanleen %70ek
|
eduki
digitalak kontsumitzen dituzte, eta gure herrialdea sare sozialetara sartzeko bigarren aktiboena bihurtu da. Sektorea ikus entzunezko zerbitzu digitaletako enpresek, musikak, zinemak, bideo digitalak, aisialdi interaktiboko softwareak (bideojokoak), atariek eta argitalpen digitalek osatzen dute, eta berriro aztertu da Espainiako Eduki Digitalen 2009ko Urteko Txostenean, Telekomunikazioen eta Informazioaren Gizartearen Behatoki Nazionalak (ONTSI) egina.
|
|
Espainiako biztanleen %70ek eduki digitalak kontsumitzen dituzte, eta gure herrialdea sare sozialetara sartzeko bigarren aktiboena bihurtu da. Sektorea ikus entzunezko zerbitzu digitaletako enpresek, musikak, zinemak, bideo digitalak, aisialdi interaktiboko softwareak (bideojokoak), atariek eta argitalpen digitalek osatzen dute, eta berriro aztertu da Espainiako
|
Eduki
Digitalen 2009ko Urteko Txostenean, Telekomunikazioen eta Informazioaren Gizartearen Behatoki Nazionalak (ONTSI) egina. Txosten honen ondorioek goranzko joera geldiezina berresten dute.
|
|
2008an, eduki mota hori %16 hazi zen Espainian, 2007ko datuekin alderatuta, eta 4.982 milioi eurora iritsi zen.
|
Eduki
digitalen industria globalak 15.858 milioi euroko fakturazioa izan zuen. Daniel Torres ONTSIko zuzendariak adierazi zuenez, “mundu mailako joera sendo, sendo eta finkatua” da, “negozio eredu tradizionalekin haustea”.
|
|
Edukien transakzio digitalak azpisektore guztiak eraldatu ditu oro har, eta espero daitekeen gauza bakarra “goranzko joera argia” da.
|
Eduki
digitalak kontsumitzen dituen Espainiako gizartearen ehunekoa %5, 9 hazi da 2008arekin alderatuta; horrek esan nahi du biztanleen %70, 3k nolabaiteko eduki digitalak kontsumitzen dituela. Biztanleriaren %60, 4, 10 urtetik gorako 24,3 milioi espainiar, internautak dira dagoeneko.
|
|
Edukien transakzio digitalak azpisektore guztiak eraldatu ditu oro har, eta espero daitekeen gauza bakarra “goranzko joera argia” da. Eduki digitalak kontsumitzen dituen Espainiako gizartearen ehunekoa %5, 9 hazi da 2008arekin alderatuta; horrek esan nahi du biztanleen %70, 3k nolabaiteko
|
eduki
digitalak kontsumitzen dituela. Biztanleriaren %60, 4, 10 urtetik gorako 24,3 milioi espainiar, internautak dira dagoeneko.
|
|
Oraindik oso sektore berdean gaude. Ez duzu uste
|
eduki
digitalek gainditu beharreko ikasgai nagusia on line ingurunera egokitutako sustapena eta marketina denik? “Egile batzuk Twitter eta Facebook bezalako sare sozialetan sustatzen dira, baina ez dago datu erabakigarririk salmentetan duten eraginari buruz” Jakina.
|
|
Egoera berrira egokitzeak inbertsioak eskatzen ditu, bai teknologikoak bai finantzariak. Askok ez dute dirurik aurre egiteko berez, eta ez daude horren seguru
|
eduki
digitalekin inbertsio hori errentagarri egiterik izango ote duten. Inguruan ikusten dutenak ez die digitalean fedea indartzen.
|
|
Egileen, argitaratzaileen eta erabiltzaileen interes sarritan kontrajarriak bateragarri bihurtzeko eta teknologia aldetik gauzak errazteko asmoz, Europako hainbat enpresa eta erakundek partzuergo bat sortu eta Axmedis izeneko egitasmo bat garatu dute Europako Batzordearen babespean. Horien artean badira
|
eduki
digitalen ekoizleak, artxibategiak, banatzaileak eta ikertzaileak, hala nola: BBC, Fraunhofer, Bartzelonako Pompeu Fabra Unibertsitatea, Hewlett Packard, Espainiako Sociedad Digital de Autores y Editores, Telecom Italia, Leeds-eko Unibertsitatea eta Kataluniako Unibertsitate Politeknikoa, besteak beste.
|
|
|
Eduki
digitalak (soinuak, argazkiak, softwarea, liburu elektronikoak, audioliburuak, musika) saltzeko plataforma bat da eta ez argitaletxe bat. Hau da, bestek ekoitzitako edukiak saltzen dituzte.
|
|
Edonork jar ditzake salgai norberak sorturiko
|
eduki
digitalak (eskuliburuak, apunteak eta abar) plataforma horren bidez.
|
2010
|
|
Toshibaren HD DVD aparatua ere hautagaia da Blue Ray Discaren aurkako guda galdu duelako, eta Digital Rights Management (DRM) sistemak, epaimahaiaren ustez,
|
eduki
digitalera sarbidea mugatzen dutelako sartu dira zerrendan.
|
|
Joan den 17an azaroa,
|
eduki
digitalen azoka (FICOD) inauguratzean, (e) ra sartzeko Banda zabaleko Internetek zerbitzu unibertsalaren zatia. Proposamena, kostua, nahiz eta “modu eskuragarrian” izango dela ziurtatu den, Interneteko konexioa Mb/ s ko abiaduraz hornitzea aurreikusten du herrialdeko herritar guztiak eskuratzea.
|
|
Androiden (Googlek mugikorretarako diseinatutako sistema eragilea) eta on line edukietatik telebistara igarotzea nire obsesioetako bi izan dira 2009an. 2010ean, badirudi Interneten nabigatzeko tabletek asko emango dutela hitz egiteko, nahiz eta telebistak eta
|
eduki
digitalek gehien gustatzen zaizkidan gaiak izaten jarraituko duten. Duela lau urte esan zuen bere bloga osoa izango zela bideoan, eta oraindik ere testuala dela.
|
|
300 zinema areto arte
|
eduki
digitalak erreproduzituko dituzte 2010 amaitu baino lehen
|
|
Hirigune handietatik kanpo dauden eta ETEenak diren Espainiako zinema pantailak teknologia berrietara egokituko dira 2010 urtea amaitu baino lehen, eta
|
eduki
digital alternatiboak erreproduzituko dituzte. Areto horiek, 300 guztira, ikusleentzako zerbitzu eskaintza zabaldu ahal izateko, Proyectecson enpresak eta SECIES enpresak (Sociedad de Empresariales de Cines de España) Bertsio Digitala web ataria jarri dute martxan, Industria Ministerioaren bermearekin.
|
|
Educarex web atariak aukera emango die Extremadurako ikastetxeei elkarreraginean aritzeko eta eskualdeko ikastetxe eta irakasleen artean komunitate birtualak sortzeko. Ingelesezko laborategi birtual bat ere badu orriak, eta erabiltzailearen eskura jartzen ditu hezkuntza
|
eduki
digitalak, grabazio, erreprodukzio eta kontsulta tresnak. Educarex 2.0 webgunera egokitutako bertsio berria da, eta aurreko atari estatikoarekiko “kalitate jauzi” bat eman nahi du, non erabiltzaileak “aurkezten ziren edukiak bakarrik irakurriko baitzituen”, adierazi zuen Eva María Pérez Hezkuntza sailburuak.
|
|
Horrela, “irakasleek eta ikastetxeek lankidetzan lan egin eta esperientziak partekatu ahal izatea” bultzatzen da. Ingeleseko laborategiak ikasleen eta irakasleen hizkuntza gaitasunak sustatzeko balioko du, Interneten eta baliabide digitalen bidez. Laborategi horretan hezkuntza
|
eduki
digital “ugari” aurki daitezke, baita grabatzeko, erreproduzitzeko, kontsultatzeko eta sortzeko tresnak ere, “ingelesa modu malgu, dibertigarri eta integralean ikasteko pentsatuak, eta, batez ere, ulermen eta adierazpen trebetasunetan eragiten dutenak”, esan zuen. Erabiltzaileek eduki hauek eskuratu ahal izango dituzte, besteak beste:
|
|
Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak eta Hezkuntza Ministerioak Avanza Planaren esparruan garatua, gainerako autonomia erkidegoen laguntza izan du. Helburua kalitatezko
|
eduki
digitalak zabaltzea da, ikasle horien behar didaktikoei eta pedagogikoei erantzuteko. Doako sarrera eta banaketa komertzialeko 400 baliabide baino gehiagoren erreferentziak biltzen ditu Ticne plataformak Gaur egun, 400 baliabide baino gehiagoren erreferentziak biltzen ditu, horietako asko doakoak eta banaketa komertzialekoak.
|
|
Irakasleen plataformaren bidez, gelako programazioen kudeatzaile bat, irakasleen arteko lankidetzarako tresnak eta beste lankide batzuen esperientzia katalogo bat erabil ditzakete musikaren arloan IKTak eta, bereziki, MOSen baliabideak erabiltzeko. Irakasleak IKTak erabiltzen eta irakaskuntza prozesuan hezkuntzako
|
eduki
digital musikalak aplikatzen ohitzeko, ITEko irakasleen prestakuntza zerbitzuak berariazko ikastaro bat on line egiteko aukera ematen du, dagokion akreditazioarekin. Ikastaro honetako eduki osoak MOS ataritik ere deskarga daitezke.
|
|
Put.io ordainketa zerbitzu berria da, eta joan den hilabetean jarri zen jendaurrean apirilekoa.
|
Eduki
digitalak disko batean gordetzeko aukera ematen die erabiltzaileei gogor birtuala eta hainbat plataformatatik deskargatzea. adibidez, sareak, FTP zerbitzariak edo artxiboak. Ondoren, Put.io tik erreproduzi daitezke “streaming” erabiltzailearen ordenagailuan edo ordenagailura deskargatu.
|
|
NAS gailuak gero eta gehiago eskatzen dira etxeetan, sareko kanpo biltegiratzerako eta multimedia aisialdia kudeatzeko zentro gisa. Hala, etxe bereko, edo bilera edo lan zentro bateko erabiltzaileak bizkor sar daitezke
|
eduki
digitalen liburutegira, beren ordenagailuetan, bideo-kontsoletan edo gailu eramangarrietan banaka biltegiratu beharrik gabe.
|
|
|
Eduki
digitalen industriak 8.000 milioi euro baino gehiago irabazi ditu LTDri esker
|
|
|
Eduki
digitalen industriak 8.000 milioi euro baino gehiagoko fakturazioa izan zuen, telebista digitalari eta LTD Estatu osoan ezartzeari esker. Kopuru hori %32, 7 igo da, Red.es ek Eduki Digitalen Nazioarteko Foroan (Ficod) aurkeztutako sektorearen txostenaren arabera.
|
|
Eduki digitalen industriak 8.000 milioi euro baino gehiagoko fakturazioa izan zuen, telebista digitalari eta LTD Estatu osoan ezartzeari esker. Kopuru hori %32, 7 igo da, Red.es ek
|
Eduki
Digitalen Nazioarteko Foroan (Ficod) aurkeztutako sektorearen txostenaren arabera. “Negozio eredu tradizionaletik digitalerako migrazioa erregistratu da”, esan zuen Sebastián Murielek, Industria Ministerioaren mendeko saileko zuzendari nagusiak.
|
|
“Negozio eredu tradizionaletik digitalerako migrazioa erregistratu da”, esan zuen Sebastián Murielek, Industria Ministerioaren mendeko saileko zuzendari nagusiak. Murielek nabarmendu zuenez, ikus entzunezko zerbitzuen fakturazio osoaren ia erdia da
|
eduki
digitalak (%45, 5). Formatu digitala %116 hazi zen 2005 eta 2009 artean, eta urteko hazkunde tasa %21, 3koa izan zen.
|
|
Hala ere, datuak ez dira onak musikaren industriarako. Espainian
|
eduki
digital hedatuena den arren (%84, 4k formatu digitaleko abestiak kontsumitzen ditu eta %41, 6k Interneten), produktoreek 93 milioi euro baino ezin izan zituzten bildu. Azkenik, 2009an %7, 2 handitu zen on line publizitateko inbertsioa, 654 milioi euro 2009an.
|
|
Determinatzaileak eta izenordainak, aditz denboren balioak, perifrasiak, mendeko proposizio substantiboak, adjektiboak eta adberbioak edo lexiko ariketak dira, besteak beste, eduki batzuk mailaka taldekatzen dituen atari honen proposamenetako batzuk, edukiak errazago aukeratzeko. Hezkuntza
|
eduki
digitalak: Extremadurako Juntako Hezkuntza Sailak prestatutako curriculum materialen bilduman, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleek gramatikarekin lan egiteko proposamen ugari biltzen dituen aplikazio hau sartzen da, hala nola hitz motak, substantiboak, adjektiboak, aditza eta horien arteko komunztadura bereizten ikasteko baliabidea, edo menderakuntzaz osatutako perpausak, zeinak aukera ematen baitu esaldien mota esanguratsuenak ezagutzeko.
|
2011
|
|
Liburu elektronikoak irakurtzeko gailuek eta tabletek irauli egingo dute
|
eduki
digitalak kontsumitzeko modua; iraultzarik oraindik ekarri ez badute ere, ekartzekoak direla dirudi.
|
|
m4f 2008an sortutako enpresa bat da eta
|
eduki
digitalen kudeaketan berezituta dago. 80 profesional ditu, editore, programatzaile eta multimedia errealizadoreen artean.
|
|
sareetan, software baten bidez erabiltzaileak bere ordenagailuan duen ikus entzunezko
|
eduki
digitala beste erabiltzaileekin partekatzen du, eta, aldi berean, besteek duten edukia eskuratu dezake. Sare hauen adibideak dira eDonkey eta BitTorrent.
|
|
Internet erabiltzaileek beren artean komunikatzeko erabiltzen duten aukera batda. Espainiako
|
eduki
digitalen 2008ko Liburu Zuriaren arabera (Red.es, 2009: 26), 2012an, telefono mugikorraren bidez, sare sozialetara 300 milioi pertsona sartukodirela kalkulatzen da.
|
|
Aurreikusitako ekimenen artean daude sektorea gehiago garatzeko laguntzak, enpresa eta negozio berrien sorrera bultzatzea, profesionalak gaitzea edo industria nazioarteratzea. 2011rako aurreikusitako aurrekontua 2010era arte
|
eduki
digitalen sektorea sustatzeko Avanza Planaren esparruan mobilizatu diren funtsei gehitu zaie. Joan den urtera arte, 833 proiektuk 1.300 milioi euro inguru mobilizatu dituzte, eta horietatik 780 milioi euro baino gehiago jarri ditu Industria Sailak.
|
|
Industriak 205 milioi euro baino gehiago emango dizkio
|
eduki
digitalen sektoreari 2011n
|
|
Industria, Turismo eta Merkataritza Ministerioak 205 milioi euro baino gehiago erabiliko ditu
|
Eduki
Digitalen Industria Sustatzeko Planerako. Plan hori Avanza 2 Planaren esparruan egingo da, eta, besteak beste, “gure herrialdeak esparru horretan duen ahalmen sortzailea aprobetxatzeko” erabiliko du, nabarmendu zuen Miguel Sebastián sailburuak.
|
|
Plan hori Avanza 2 Planaren esparruan egingo da, eta, besteak beste, “gure herrialdeak esparru horretan duen ahalmen sortzailea aprobetxatzeko” erabiliko du, nabarmendu zuen Miguel Sebastián sailburuak. Kopuru horretatik, 165 milioi euro
|
eduki
digitalen deialdirako erabiliko dira, eta gainerakoa beste jarduera batzuetarako, hala nola industriaren prestakuntza, hedapena eta nazioartekotzea. Eduki digitalen sektoreari laguntzeko erabakia ekonomia eta gizarte modernoen sustapenean eta garapenean gero eta protagonismo handiagoa duelako hartu da.
|
|
Kopuru horretatik, 165 milioi euro eduki digitalen deialdirako erabiliko dira, eta gainerakoa beste jarduera batzuetarako, hala nola industriaren prestakuntza, hedapena eta nazioartekotzea.
|
Eduki
digitalen sektoreari laguntzeko erabakia ekonomia eta gizarte modernoen sustapenean eta garapenean gero eta protagonismo handiagoa duelako hartu da. Sektore honek bideo, musika, telebista, zinema, komunikazioa, publizitatea, bideojokoak eta mugikorretarako eta Interneterako edukiak bezalako jarduera dinamikoak biltzen ditu.
|
|
Gainera, “gure herrialdearen gaur egungo aktibo garrantzitsu eta etorkizunerako potentzial izugarria da, dituen ezaugarri teknologiko, sortzaile eta eskaera sozialengatik”, esan zuen Industriak.
|
Eduki
digitalen industriak 8.004 milioi euro fakturatu zituen 2009an, hau da, aurreko urtean baino %33 gehiago. 2010ean, sektore horrek 9.000 milioi euro baino gehiagoko diru sarrerak izan dituela kalkulatzen da, eta batez beste %12, 5eko hazkundea izan duela, sektore batzuetan %20 baino handiagoa, hala nola on line publizitatea.
|
|
2010ean, sektore horrek 9.000 milioi euro baino gehiagoko diru sarrerak izan dituela kalkulatzen da, eta batez beste %12, 5eko hazkundea izan duela, sektore batzuetan %20 baino handiagoa, hala nola on line publizitatea.
|
Eduki
Digitalen Industria Sustatzeko Planak eduki digitalen sektore handiagoa lortzera ez ezik, “agertoki global batean lehiatzeko hobea, gaituagoa eta indartsuagoa den sektore bat” lortzera bideratutako neurriak ere jasotzen ditu, azaldu zuen Industriak. Planak sei jarduera eremu definitzen ditu, 2011n abian jarriko diren hamabost neurri zehatz biltzen dituztenak.
|
|
2010ean, sektore horrek 9.000 milioi euro baino gehiagoko diru sarrerak izan dituela kalkulatzen da, eta batez beste %12, 5eko hazkundea izan duela, sektore batzuetan %20 baino handiagoa, hala nola on line publizitatea. Eduki Digitalen Industria Sustatzeko Planak
|
eduki
digitalen sektore handiagoa lortzera ez ezik, “agertoki global batean lehiatzeko hobea, gaituagoa eta indartsuagoa den sektore bat” lortzera bideratutako neurriak ere jasotzen ditu, azaldu zuen Industriak. Planak sei jarduera eremu definitzen ditu, 2011n abian jarriko diren hamabost neurri zehatz biltzen dituztenak.
|
|
Blackberry eta iPhone aurrez aurre, Nexus S eta antzeko beste batzuk (denak pantaila eta teklatua duten telefonoak dira) ukipenezkoa). Ez da ukipen teklatuen fobia kontua, pragmatismo
|
eduki
digitalen etengabeko ekoizpena. Duela gutxi arte, ordenagailuek pisu eta neurri ez oso funtzionalak izan dituzte garraiorako Zenbait aparatu, hala nola tabletak, edukiak kontsumitzeko erabiltzen dira, eta beste batzuk, hala nola eramangarriak, horiek ekoizteko.
|
|
|
Eduki
digitalak erabili dituzten ikasleek batez beste %20 hobetu dituzte emaitzak
|
|
Liburu digitalak erabiltzen dituzten ikasleek %50eraino hobetu dezakete beren ortografia, Bartzelonako Unibertsitate Autonomoak (UAB) eta Blanquernak (URL) egindako azterlan baten ondorio nagusiaren arabera, Kataluniako Bigarren Hezkuntzako 1.700 ikasleren artean, Educat 1 × 1 programa erabiltzen dutenen artean.
|
Eduki
digitalak erabili dituzten ikasleek batez beste %20ko hobekuntza izan dute emaitzetan, eta kasu batzuetan %50era iritsi dira. Azterketa honetan emaitza txarrenak lortu dituzten ikasleak ikasle bakoitzarentzat eramangarri propiorik ez duten eskoletakoak dira; beraz, etxean soilik erabil dezakete ordenagailua, eta, horrekin batera, teknologia horiek erabiltzen ez diren ikastetxeetan ez da hobekuntzarik hauteman.
|
|
Ikasleak bi taldetan banatu dira. Batek bi hilabetez landu ditu arau ortografikoak metodo tradizionalekin eta besteak
|
eduki
digitalekin. Gaitasun hori probaren hasieran eta amaieran ebaluatu zen.
|
|
Katalunia. Kataluniako Generalitateak diru-laguntza bat eskaini zuen joan den ikasturtean, ikastetxeek testuliburuen, curriculummaterialen eta
|
eduki
digitalen berrerabilera sustatzeko programa kooperatiboan parte har dezaten, familiei aurrezki ekonomiko garrantzitsua bermatzeko. Lehen edo Bigarren Hezkuntzako ikasle bakoitzeko 25 euro eman ziren.
|
2012
|
|
Mundu mailan, berriz, jo da lokalizazioaren eta itzulpengintzaren industriek bakarrik 50.000 milioi dolarreko potentziala dutela. Horren arrazoi nagusietako bat da enpresen globalizazioa eta
|
eduki
digitalen lehertzea, horrek eragin baitu gehien itzulpengintza merkatuaren hazkundea. Egoera horrela, Euskal Herriko Hizkuntzen Industriak aurreikusi du sektorea %3 inguru haziko dela 2012an.
|
|
Baina sortu dira titulu berriak ere, industria sektoreetan oso zentratuak eta etorkizun ona izan dezaketenak; hor daude, adibidez, bideo-jokoen eta
|
eduki
digitalen diseinua, baliabide energetikoak, gastronomia eta errestaurazioa, prebentzioa eta segurtasuna...
|
|
Zuk gidatzen duzun ikerketa taldeak egiaztatu du, hiru irakasletatik biren iritziz, ikasleek gehiago ikasten dutela
|
eduki
digitalekin.
|
|
izeneko plataforma digital berria aurkeztu du. Webgune horrek erabiltzaileen gustuetan oinarritutako komunitate birtualean ahalbidetuko du,
|
eduki
digitalak legezko modu batez lortuz. –Booquo, ren aurkezpenean Eduard Punset, Lorenzo Silva eta Mrius Serrak hartu dute parte.
|
|
Abantaila asko dituzte
|
eduki
digitalek, zalantzarik ez. Tokirik apenas okupatu eta oso gutxi pisatzen duen gailu batean asko sartzen da (disko gogor eramangarri batean gure eduki guztia eraman daiteke), online zuzenean kontsumitu dezakegu, erabilera edo denborarekin ez doa degradatzen, kopiak kalitate galerarik gabe egitea oso erraza da...
|
|
Ez da Apple soilik horrelako praktikak aurrera eramaten dituena.
|
Eduki
digitalak online erosi eta kontsumitzea ahalbidetzen duten enpresa eta webgune ia guztiek egiten dute: Amazonek eta bookak saltzen dituzten argitaletxeek, film eta serieak ikusteko webguneek...
|
|
lagunei utzi, saldu, liburutegi batean alokatu... Baina
|
eduki
digitalekin, ez ditugu erosten eta jabetza eta eskubideak eskuratzen; softwarearen erabilera lizentzien antzera, entzuteko, ikusteko edo irakurtzeko lizentzia pertsonal bat da ematen digutena. Oso panorama kezkagarria da, (ikusi horren inguruan 2009ko irailean eta 2010eko martxoan idatzitakoak).
|
|
Elhuyar Fundazioko hizkuntza teknologien I+G sailean lantzen dugun alorretako bat IR (Information Retrieval edo Informazio Bilaketa) da,
|
eduki
digitalen kudeaketa eta bilaketa errazteaz arduratzen den informatikaren arloa alegia. Azken urteetan, horren inguruko bi teknologia gure ustetan oso baliagarriak garatzen aritu gara:
|
|
Gainera, gure herrialdea bosgarren datu hornitzailea da, guztizkoaren %9rekin; ondoren, Frantzia (%16), Alemania (%15), Suedia (%11) eta Italia (%10), Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioko Arte eta Kultura Ondasun Ederren eta Artxibo eta Liburutegien zuzendari nagusiak, Jesús Prietok, ekainaren 18an, “Eana” Zabalkunde Jardunaldia inauguratu Prietok azaldu zuenez, 2015era arte Europako liburutegi digitalari 2,7 milioi objektu digital ematea da Espainiaren helburua. 2008ko abenduan kaleratu zenetik, Europeanak 23,4 milioi
|
eduki
digital ditu, herritar guztientzat eskuragarri. Gure herrialdeak eskaintzen dituen edukien %90 HISPANAtik (artxiboen, liburutegien eta museoen bildumak) dator.
|
|
Zerbitzu horrek 23,4 milioi
|
eduki
digital biltzen ditu dagoeneko, herritar guztientzat eskuragarri.
|
|
Testu-liburuen editoreek
|
eduki
digitaletara sartzeko plataforma bakarra eskatzen dute
|
|
Santanderko Menéndez Pelayo Nazioarteko Unibertsitatean (UIMP) egiten den “Pancho Pérez González” Edizioaren XXVIII. Topaketan (UIMP) azaldu zuenez, “gaur egun 17 digitalizazio eredu daude Espainian, oso desberdinak, eta inbertsio handiak ekarri dituzte, batez ere euskarri zaharkituetan”. Hala ere, ohartarazi zuen “ez dela korrelaziorik izan prestakuntzako gastuan edo kalitatezko hezkuntza
|
eduki
digitaletarako sarbidean”. Hori dela eta, “hezkuntza administrazio guztien multzoa” izeneko proiektua eskatu zuen, teknologia berriak ikasgeletan “egoki” sartzeko aukera emango duena, ekonomikoki jasangarria izango dena eta egungo plangintza desordenatua ordezkatuko duen kalitateko edukiekin.
|
|
Horrek botere handia ematen dio markaren ekoizleari, eta horrela sor daiteke edukien ekosistema propioa kontrolaren kaltetan kate tradizionalen programazioa. Smart TVk lorategiaren eredua zapaldu du iPhone aren «hesia», non Apple k edukiak kontrolatzen baititu Aldiz, HbbTV modeloari esker, telebista interaktibo bat dago,
|
eduki
digitalak eta pertsonaliza daitezkeenak, baina fabrikatzaileak ez hardwarearen edukia kontrola dezake, kateak. 2009an, etxeko elektronika ez zen asko arduratu estandarra eta bultzada handiagoa eman zioten Smart TV prototipoen garapenari, gaur egun merkatuan guztiz instalatuta daude.
|
|
1,8 1,8 Interneten bi enpresa mota daude: batetik, telekomunikazio konpainiak, erabiltzailea Sarera konektatzeko zerbitzua emateaz arduratzen direnak, eta bestetik,
|
eduki
digitalenak. Interneten merkataritza ustiaketa hasten denetik edukiak saltzeko eta saltzeko zerbitzuak sortzen saiatu dira.
|
|
Hezkuntza
|
eduki
digitalak, testu-liburuen osagarri bat
|
|
Hezkuntza
|
eduki
digitalak ikasgelan eta etxean erabil daitezke. Ikasleen irakasgaietan oinarritutako materialak dira, eta baliabide oso interesgarria dira haientzat, gurasoentzat eta irakasleentzat.
|
|
testuliburuak arriskuan daude? Artikulu honetan, hezkuntza
|
eduki
digitalek dituzten aukerak, horiek dakartzaten erronkak eta Interneten dohainik sartzeko hainbat esteka azaltzen dira.
|
|
Irudia: ttarasiuk Hezkuntza
|
eduki
digitalen aukerak Hezkuntza eduki digitalek ikasgelan ikasitakoa testu-liburuetan osatzen dute Hezkuntza eduki digitalek testu-liburu tradizionalen aukerak zabaltzen dituzte. Horien osagarri dira, ezin baitira paperean sartu jarduera interaktibo gisa.
|
|
Irudia: ttarasiuk Hezkuntza eduki digitalen aukerak Hezkuntza
|
eduki
digitalek ikasgelan ikasitakoa testu-liburuetan osatzen dute Hezkuntza eduki digitalek testu-liburu tradizionalen aukerak zabaltzen dituzte. Horien osagarri dira, ezin baitira paperean sartu jarduera interaktibo gisa.
|
|
Irudia: ttarasiuk Hezkuntza eduki digitalen aukerak Hezkuntza eduki digitalek ikasgelan ikasitakoa testu-liburuetan osatzen dute Hezkuntza
|
eduki
digitalek testu-liburu tradizionalen aukerak zabaltzen dituzte. Horien osagarri dira, ezin baitira paperean sartu jarduera interaktibo gisa.
|
|
Edukiak autozuzengarriak direnez, seme alabek eta gurasoek berehala ezagut dezakete emaitza. Hezkuntza
|
eduki
digitalen erronkak Hezkuntza eduki digitalen abantailez gain, ezin da ahaztu baldintza jakin batzuk betetzea eskatzen duela. Interneterako sarbidea eta gailu digitalak edukitzeaz gain, irakasleek jakin behar dute nola erabili ikasgelan eta gurasoek etxean.
|
|
Edukiak autozuzengarriak direnez, seme alabek eta gurasoek berehala ezagut dezakete emaitza. Hezkuntza eduki digitalen erronkak Hezkuntza
|
eduki
digitalen abantailez gain, ezin da ahaztu baldintza jakin batzuk betetzea eskatzen duela. Interneterako sarbidea eta gailu digitalak edukitzeaz gain, irakasleek jakin behar dute nola erabili ikasgelan eta gurasoek etxean.
|
|
Interneterako sarbidea eta gailu digitalak edukitzeaz gain, irakasleek jakin behar dute nola erabili ikasgelan eta gurasoek etxean. Meridan urriaren 4tik 6ra egin zen Hezkuntza
|
Eduki
Digitalen Biltzar Nazionalean, konektibitate arazoak, baliabideen aniztasuna eta dokumentu digital batzuen kalitate eskasa hobetu behar diren alderdiak ere nabarmendu ziren. Hori dela eta, ez da espero etorkizun hurbilean ohiko testuliburuak ordezkatzea, gaur egun ezagutzen diren bezala, oraingoz osagarri gisa planteatzen baitira.
|
|
Hala ere, oso baliagarriak dira trebetasunak eskuratzeko, eta banaketa gero eta handiagoa da jendeak zenbat eta gehiago hedatu», hainbat eta gehiago zehazten du Francisco Garcíak artikulu batean. Hezkuntza
|
eduki
digitalak dituzten web orriak Ikasleek, gurasoek eta irakasleek era horretako edukiak ezagut ditzakete. Hainbat webgunek aukera ematen dute haiengana iristeko, zertan diren ikusteko eta erabileran trebetasuna lortzeko.
|
|
Michael Dell, bere abizena daraman ordenagailu fabrikatzailearen sortzailea, ez=" http://www.citeworld.com/consumerization/ 20627/ michael dell vmworld consumerization" target="_ blank" target="_ blank"> da kezkatzen smartphone eta tableten salmenta ordenagailuen ordezko gisa handitzeak. Ordenagailuak etxeko tronua galdu du Smartphone eta tableten protagonismoari esker, erabiltzaile askok
|
eduki
digitalak kontsumi ditzakete hainbat gailutatik eta modu deszentralizatuan. Hau da, ordenagailu pertsonala ez da Sarean dagoen informazioa atzitzeko eta atzitzeko aukera bakarra.
|