Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 96

2004
‎Beraz, taldeen integrazioa da aurtengo SIMOaren aurrerapen handia. Konektatutako etxe digitalean, PCak eta kontsumo ekipo elektronikoak batera aritzen dira lanean, eduki digitala eskaintzeko etxeko leku guztietan. Etxebizitzako gailuen arteko komunikazioa eta kanporako irteera kablerik gabe egiten da.
‎Baliabide digitalen egokigailuari esker —printzipioz, denak dira bateragarriak—, informatikaren eta gailu elektronikoen arteko konexioa ezartzen da. PCaren eduki digital guztia telebistan ikus daiteke. Eta ordenagailu eramangarria, kablerik gabe, honela kudea daiteke:
‎RSS albisteak ‘sindikatzeko’ ere erabiltzen da, hau da, hirugarrenen edukiak dituzten web guneak elikatzeko. Eta agregatzaile esaten zaie, halaber, “hirugarren batzuek egindako eduki digitalen konpilazioan eta Sareko argitalpenean oinarritutako bitarteko berriei, baina ez dira mugatzen lineako bitartekoen titularren zerbitzuetara”, José Luis Orihuelak eKoadernoan azaldu duenez. “Metamedio” horiek erabiltzaileak konfigura ditzakeen ala ez.
2006
‎Kontsumitzaileen eskubideei dagokienez, Montillak azaldu zuen zerbitzu hornitzaileek bitartekari telematikoa eman dietela, eta arau hauste administratibotzat joko dela telekomunikazio operadoreek kontsumitzaileen eskubideak ez betetzea. Industria ministroak esan zuen, hurrengo hilabeteetan ere, Espainian eduki digitalen industria sustatzeko Ikus entzunezko Industriaren Plan Estrategikoaren berri emango dela. Neurri horiekin guztiekin, Informazioaren Gizartea Europarekin bateratzeko Avanza Plana finkatzea espero du Montillak; esan zuen, 2007rako, 2006an baino baliabide gehiago izango dituela (1.200 milioi euro).
2007
‎Lehenik eta behin, John Maedak, nazioarteko diseinatzaile eta MITeko irakasleak, 2007an esan zuen Appleren arrakasta ukiezinaren balioa hautematean datzala. " Beste konpainia batzuek eduki digitala sortzen dute beren gailuak saltzeko", azaldu zuen Maedak," Applek bere eduki digitala saltzeko gailuak sortzen ditu". iPod izan zen iTunes Music Storeren arrakastaren gakoa, eta Apple TV filmak eta, seguruenik, bideojokoak saltzeko eskaintza da. Apple TVrekin, sagar konpainia Sarera konektatutako telebista merkatu berrian bere posizioa ezartzen saiatzen da, on line musika saltzearekin egin zuen bezala, eta, bide batez, bideo-kontsolen merkatuan sartzen saiatzen da.
‎Lehenik eta behin, John Maedak, nazioarteko diseinatzaile eta MITeko irakasleak, 2007an esan zuen Appleren arrakasta ukiezinaren balioa hautematean datzala. " Beste konpainia batzuek eduki digitala sortzen dute beren gailuak saltzeko", azaldu zuen Maedak," Applek bere eduki digitala saltzeko gailuak sortzen ditu". iPod izan zen iTunes Music Storeren arrakastaren gakoa, eta Apple TV filmak eta, seguruenik, bideojokoak saltzeko eskaintza da. Apple TVrekin, sagar konpainia Sarera konektatutako telebista merkatu berrian bere posizioa ezartzen saiatzen da, on line musika saltzearekin egin zuen bezala, eta, bide batez, bideo-kontsolen merkatuan sartzen saiatzen da.
2008
‎Hala ere, “oraindik ibilbide luzea” dugu, zehaztu zuen Red.es eko zuzendari nagusiak. “Ikasgeletan ordenagailuak eta ekipamendua arbel interaktibo, proiektagailu edo eramangarri gisa edukitzea ez da nahikoa, irakasleak errentagarri bihurtzeko gai izango diren eduki digitalen balioa ematen ez badugu”, erantsi zuen.
‎Interneten arrakasta handiena lortzen duten eduki digitalak hauek dira: bideojokoak, MySpace edo Facebook bezalako sare sozialak eta YouTube edo Wikipedia bezalako datu trukerako plataformak, Asociación Multisectorial de Empresas Española de Electrónica y Comunicaciones ek (Asimelec) Sociedad de Información para Estado elkartearekin lankidetzan egindako 2008ko Eduki Digitalen Industriaren lehen txostenaren arabera.
‎Interneten arrakasta handiena lortzen duten eduki digitalak hauek dira: bideojokoak, MySpace edo Facebook bezalako sare sozialak eta YouTube edo Wikipedia bezalako datu trukerako plataformak, Asociación Multisectorial de Empresas Española de Electrónica y Comunicaciones ek (Asimelec) Sociedad de Información para Estado elkartearekin lankidetzan egindako 2008ko Eduki Digitalen Industriaren lehen txostenaren arabera. Musikari dagokionez, lanak gogorarazten du negozio horrek 531 milioi euro sartu zituela 2003an, eta kopuru hori erdira jaitsi zela lau urte geroago (276 milioi).
‎Ekimen horren bidez, ikasleek eta irakasleek eduki digitalak bilatu eta partekatu ahal izango dituzte ikasgelan.
‎Haur hezkuntzako bigarren zikloko haurrentzako letra joko bat, elikadura ohiturei buruzko multimedia aurkezpen bat edo kaligrafia praktikatzeko fitxa katalogo bat dira Agrega proiektutik eskura daitezkeen 400 eduki digital baino gehiago; aplikazio didaktikoen biltegi bat da, teknologiak hezkuntza eremuan integratzea errazteko gelan erabiltzeko.
‎Galdera hori planteatu zuten agian Agrega proiektua sortzeko orduan, Industria, Turismo eta Merkataritza Ministerioaren Ikasgelan Internet programaren barruan sartutako ekimena, Hezkuntza, Gizarte Politika eta Kirol Ministerioak, Red.es erakunde publikoak eta autonomia erkidegoek ere parte hartzen dutena. Proiektu honen bidez, hainbat eragilek egindako hezkuntza eduki digitalak sortzeko ahaleginak biltegi bakar batean bildu nahi dira, guztiak irizpide berberen arabera katalogatuta egon daitezen, erabiltzaileek errazago aurki ditzaten. Agrega hezkuntza komunitateko kide guztiei zuzenduta dago, baina bereziki unibertsitatez kanpoko irakaskuntza arautuko irakasle eta ikasleei.
2009
‎Widget ak web ean Enpresek marketin tresna gisa erabiltzen dituzte programa horiek Web orri batean dagoen widget ak ia edozein eduki digital izan dezake. Aplikazio horiei esker, sortzaileek irudimenarekin jolastu eta bideoa, audioa, testua edo animazioak integratu ditzakete, eta RSSan bermatu, eguneratzeko.
‎Safecreative.org jabetza intelektualeko on line erregistro bat da; Copyright ena mundu gisa hitz egiten badugu. Hau da, Interneteko gune bat da, sortzen diren eduki digitalak erregistratzeko aukera ematen duena, eta bertan agertzen dira autorea, haren lana (kopia gordetzen da) eta aplikatzen zaion lizentzia. Eduki digitalei buruz hitz egiten denean, autore eskubideekin erregistra daitezkeen lanak aipatzen dira, hala nola argazkiak, liburuak, podcastak, musika, zinemako gidoiak… Eduki horiei Safecreative.org zerbitzuaren sortzaileek etiketa bereizezina eransten diete, erregistroari zuzenean dagokiona.
‎Hau da, Interneteko gune bat da, sortzen diren eduki digitalak erregistratzeko aukera ematen duena, eta bertan agertzen dira autorea, haren lana (kopia gordetzen da) eta aplikatzen zaion lizentzia. Eduki digitalei buruz hitz egiten denean, autore eskubideekin erregistra daitezkeen lanak aipatzen dira, hala nola argazkiak, liburuak, podcastak, musika, zinemako gidoiak… Eduki horiei Safecreative.org zerbitzuaren sortzaileek etiketa bereizezina eransten diete, erregistroari zuzenean dagokiona. Arrazoia?
‎Aukera horri" Friend 2 Friend" (F2F) deritzo. OneSwarm eduki digitalak modu pribatuagoan partekatzeko proposamen berrietako bat da. Windows, Linux eta Mac OS X entzat (Java erabiltzen duelako) dagoen programa bat da, Washingtongo Unibertsitateak BitTorrent protokoloaren bidez egina.
Eduki digitalen kontsumitzaile konpultsibo bihurtu gara
Eduki digitalen industria datorren urterako lehentasunetako bat izango dela bermatzen du.
‎Miguel Sebastián Industria, Turismo eta Merkataritza ministroak jakinarazi du mega baten banda zabala Interneteko zerbitzu unibertsalaren parte izango dela 2011ko urtarrilaren 1etik aurrera. “Espainiako herritar guztiek izango dute Internetera banda zabalaren bidez konektatzeko eskubidea, segundoko megabit bateko gutxieneko abiaduran”, nabarmendu zuen Sebastiánek Eduki Digitalen Nazioarteko Foroaren (Ficod) hirugarren edizioaren inaugurazioan, ostegunera arte Madrilen egingo baita. Industriako titularrak bermatu zuen 2010ean eduki digitalen industria bere sailaren lehentasunetako bat izango dela.
‎“Espainiako herritar guztiek izango dute Internetera banda zabalaren bidez konektatzeko eskubidea, segundoko megabit bateko gutxieneko abiaduran”, nabarmendu zuen Sebastiánek Eduki Digitalen Nazioarteko Foroaren (Ficod) hirugarren edizioaren inaugurazioan, ostegunera arte Madrilen egingo baita. Industriako titularrak bermatu zuen 2010ean eduki digitalen industria bere sailaren lehentasunetako bat izango dela. Laguntza hori 100 milioi euroko aurrekontuan gauzatuko da, baina ekitaldian beste 300 milioi gehiago mobilizatuko dira.
‎Sebastiánek ziurtatu zuen Espainiako sektorearen azken aurreikuspenek bermatzen dituztela hazkunde potentzialaren itxaropen handiak, “Europar Batasuneko herrialdeenak baino handiagoak baitira”. Ildo horretatik, zehaztu zuen Espainiako eduki digitalen sektoreak “ia 5.000 milioi euro fakturatu zituela 2008an, aurreko urtean baino %15, 8 gehiago”. Kopuru horiek, ministroaren arabera, “erregistro ikusgarria dira, batez ere kontuan hartzen bada gertatu diren testuinguru ekonomiko txarra”.
‎Estatu Batuen adibidea nabarmendu zuen Sebastiánek, azoka digital honetako ohorezko herrialde gonbidatua. Eduki digitalen sorkuntzan “munduko liderra” da, eta Espainiako biztanleriarekin egindako bigarren merkatu handiena, Espainian baino 55 milioi hispanohablante gehiago dituena. Ministroaren esanetan, aukera hori baliatu nahi zuten sinergiak eta lankidetza bideak indartzeko, ez soilik gobernuen artean, baizik eta bi herrialdeetako enpresa eta herritarren artean.
‎Eduki Digitalen Nazioarteko Foroa (Ficod) “IKTen eta Interneten sektoreko gertaera garrantzitsuena da”, nabarmendu zuen ministroak. “Ekitaldia gero eta nazioartekoagoa denez, eduki digitaletan Espainiako industriaren leiho bihurtu da”, esan zuen. Sebastiánek azpimarratu zuenez, “sektoreak Espainian etorkizun oparoan izan duen bilakaerak indarra identifikatzen lagundu duten arrakasten hainbat adibide ditu”.
‎Ministroaren esanetan, aukera hori baliatu nahi zuten sinergiak eta lankidetza bideak indartzeko, ez soilik gobernuen artean, baizik eta bi herrialdeetako enpresa eta herritarren artean. Eduki Digitalen Nazioarteko Foroa (Ficod) “IKTen eta Interneten sektoreko gertaera garrantzitsuena da”, nabarmendu zuen ministroak. “Ekitaldia gero eta nazioartekoagoa denez, eduki digitaletan Espainiako industriaren leiho bihurtu da”, esan zuen.
‎Espainiako biztanleen %70ek kontsumitzen dituzte eduki digitalak
‎Espainiako biztanleen %70ek eduki digitalak kontsumitzen dituzte, eta gure herrialdea sare sozialetara sartzeko bigarren aktiboena bihurtu da. Sektorea ikus entzunezko zerbitzu digitaletako enpresek, musikak, zinemak, bideo digitalak, aisialdi interaktiboko softwareak (bideojokoak), atariek eta argitalpen digitalek osatzen dute, eta berriro aztertu da Espainiako Eduki Digitalen 2009ko Urteko Txostenean, Telekomunikazioen eta Informazioaren Gizartearen Behatoki Nazionalak (ONTSI) egina.
‎Espainiako biztanleen %70ek eduki digitalak kontsumitzen dituzte, eta gure herrialdea sare sozialetara sartzeko bigarren aktiboena bihurtu da. Sektorea ikus entzunezko zerbitzu digitaletako enpresek, musikak, zinemak, bideo digitalak, aisialdi interaktiboko softwareak (bideojokoak), atariek eta argitalpen digitalek osatzen dute, eta berriro aztertu da Espainiako Eduki Digitalen 2009ko Urteko Txostenean, Telekomunikazioen eta Informazioaren Gizartearen Behatoki Nazionalak (ONTSI) egina. Txosten honen ondorioek goranzko joera geldiezina berresten dute.
‎2008an, eduki mota hori %16 hazi zen Espainian, 2007ko datuekin alderatuta, eta 4.982 milioi eurora iritsi zen. Eduki digitalen industria globalak 15.858 milioi euroko fakturazioa izan zuen. Daniel Torres ONTSIko zuzendariak adierazi zuenez, “mundu mailako joera sendo, sendo eta finkatua” da, “negozio eredu tradizionalekin haustea”.
‎Edukien transakzio digitalak azpisektore guztiak eraldatu ditu oro har, eta espero daitekeen gauza bakarra “goranzko joera argia” da. Eduki digitalak kontsumitzen dituen Espainiako gizartearen ehunekoa %5, 9 hazi da 2008arekin alderatuta; horrek esan nahi du biztanleen %70, 3k nolabaiteko eduki digitalak kontsumitzen dituela. Biztanleriaren %60, 4, 10 urtetik gorako 24,3 milioi espainiar, internautak dira dagoeneko.
‎Edukien transakzio digitalak azpisektore guztiak eraldatu ditu oro har, eta espero daitekeen gauza bakarra “goranzko joera argia” da. Eduki digitalak kontsumitzen dituen Espainiako gizartearen ehunekoa %5, 9 hazi da 2008arekin alderatuta; horrek esan nahi du biztanleen %70, 3k nolabaiteko eduki digitalak kontsumitzen dituela. Biztanleriaren %60, 4, 10 urtetik gorako 24,3 milioi espainiar, internautak dira dagoeneko.
‎Oraindik oso sektore berdean gaude. Ez duzu uste eduki digitalek gainditu beharreko ikasgai nagusia on line ingurunera egokitutako sustapena eta marketina denik? “Egile batzuk Twitter eta Facebook bezalako sare sozialetan sustatzen dira, baina ez dago datu erabakigarririk salmentetan duten eraginari buruz” Jakina.
2010
‎Joan den 17an azaroa, eduki digitalen azoka (FICOD) inauguratzean, (e) ra sartzeko Banda zabaleko Internetek zerbitzu unibertsalaren zatia. Proposamena, kostua, nahiz eta “modu eskuragarrian” izango dela ziurtatu den, Interneteko konexioa Mb/ s ko abiaduraz hornitzea aurreikusten du herrialdeko herritar guztiak eskuratzea.
‎Androiden (Googlek mugikorretarako diseinatutako sistema eragilea) eta on line edukietatik telebistara igarotzea nire obsesioetako bi izan dira 2009an. 2010ean, badirudi Interneten nabigatzeko tabletek asko emango dutela hitz egiteko, nahiz eta telebistak eta eduki digitalek gehien gustatzen zaizkidan gaiak izaten jarraituko duten. Duela lau urte esan zuen bere bloga osoa izango zela bideoan, eta oraindik ere testuala dela.
‎300 zinema areto arte eduki digitalak erreproduzituko dituzte 2010 amaitu baino lehen
‎Hirigune handietatik kanpo dauden eta ETEenak diren Espainiako zinema pantailak teknologia berrietara egokituko dira 2010 urtea amaitu baino lehen, eta eduki digital alternatiboak erreproduzituko dituzte. Areto horiek, 300 guztira, ikusleentzako zerbitzu eskaintza zabaldu ahal izateko, Proyectecson enpresak eta SECIES enpresak (Sociedad de Empresariales de Cines de España) Bertsio Digitala web ataria jarri dute martxan, Industria Ministerioaren bermearekin.
‎Educarex web atariak aukera emango die Extremadurako ikastetxeei elkarreraginean aritzeko eta eskualdeko ikastetxe eta irakasleen artean komunitate birtualak sortzeko. Ingelesezko laborategi birtual bat ere badu orriak, eta erabiltzailearen eskura jartzen ditu hezkuntza eduki digitalak, grabazio, erreprodukzio eta kontsulta tresnak. Educarex 2.0 webgunera egokitutako bertsio berria da, eta aurreko atari estatikoarekiko “kalitate jauzi” bat eman nahi du, non erabiltzaileak “aurkezten ziren edukiak bakarrik irakurriko baitzituen”, adierazi zuen Eva María Pérez Hezkuntza sailburuak.
‎Horrela, “irakasleek eta ikastetxeek lankidetzan lan egin eta esperientziak partekatu ahal izatea” bultzatzen da. Ingeleseko laborategiak ikasleen eta irakasleen hizkuntza gaitasunak sustatzeko balioko du, Interneten eta baliabide digitalen bidez. Laborategi horretan hezkuntza eduki digital “ugari” aurki daitezke, baita grabatzeko, erreproduzitzeko, kontsultatzeko eta sortzeko tresnak ere, “ingelesa modu malgu, dibertigarri eta integralean ikasteko pentsatuak, eta, batez ere, ulermen eta adierazpen trebetasunetan eragiten dutenak”, esan zuen. Erabiltzaileek eduki hauek eskuratu ahal izango dituzte, besteak beste:
‎Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak eta Hezkuntza Ministerioak Avanza Planaren esparruan garatua, gainerako autonomia erkidegoen laguntza izan du. Helburua kalitatezko eduki digitalak zabaltzea da, ikasle horien behar didaktikoei eta pedagogikoei erantzuteko. Doako sarrera eta banaketa komertzialeko 400 baliabide baino gehiagoren erreferentziak biltzen ditu Ticne plataformak Gaur egun, 400 baliabide baino gehiagoren erreferentziak biltzen ditu, horietako asko doakoak eta banaketa komertzialekoak.
‎Irakasleen plataformaren bidez, gelako programazioen kudeatzaile bat, irakasleen arteko lankidetzarako tresnak eta beste lankide batzuen esperientzia katalogo bat erabil ditzakete musikaren arloan IKTak eta, bereziki, MOSen baliabideak erabiltzeko. Irakasleak IKTak erabiltzen eta irakaskuntza prozesuan hezkuntzako eduki digital musikalak aplikatzen ohitzeko, ITEko irakasleen prestakuntza zerbitzuak berariazko ikastaro bat on line egiteko aukera ematen du, dagokion akreditazioarekin. Ikastaro honetako eduki osoak MOS ataritik ere deskarga daitezke.
‎Put.io ordainketa zerbitzu berria da, eta joan den hilabetean jarri zen jendaurrean apirilekoa. Eduki digitalak disko batean gordetzeko aukera ematen die erabiltzaileei gogor birtuala eta hainbat plataformatatik deskargatzea. adibidez, sareak, FTP zerbitzariak edo artxiboak. Ondoren, Put.io tik erreproduzi daitezke “streaming” erabiltzailearen ordenagailuan edo ordenagailura deskargatu.
‎NAS gailuak gero eta gehiago eskatzen dira etxeetan, sareko kanpo biltegiratzerako eta multimedia aisialdia kudeatzeko zentro gisa. Hala, etxe bereko, edo bilera edo lan zentro bateko erabiltzaileak bizkor sar daitezke eduki digitalen liburutegira, beren ordenagailuetan, bideo-kontsoletan edo gailu eramangarrietan banaka biltegiratu beharrik gabe.
Eduki digitalen industriak 8.000 milioi euro baino gehiago irabazi ditu LTDri esker
Eduki digitalen industriak 8.000 milioi euro baino gehiagoko fakturazioa izan zuen, telebista digitalari eta LTD Estatu osoan ezartzeari esker. Kopuru hori %32, 7 igo da, Red.es ek Eduki Digitalen Nazioarteko Foroan (Ficod) aurkeztutako sektorearen txostenaren arabera.
‎Eduki digitalen industriak 8.000 milioi euro baino gehiagoko fakturazioa izan zuen, telebista digitalari eta LTD Estatu osoan ezartzeari esker. Kopuru hori %32, 7 igo da, Red.es ek Eduki Digitalen Nazioarteko Foroan (Ficod) aurkeztutako sektorearen txostenaren arabera. “Negozio eredu tradizionaletik digitalerako migrazioa erregistratu da”, esan zuen Sebastián Murielek, Industria Ministerioaren mendeko saileko zuzendari nagusiak.
‎“Negozio eredu tradizionaletik digitalerako migrazioa erregistratu da”, esan zuen Sebastián Murielek, Industria Ministerioaren mendeko saileko zuzendari nagusiak. Murielek nabarmendu zuenez, ikus entzunezko zerbitzuen fakturazio osoaren ia erdia da eduki digitalak (%45, 5). Formatu digitala %116 hazi zen 2005 eta 2009 artean, eta urteko hazkunde tasa %21, 3koa izan zen.
‎Hala ere, datuak ez dira onak musikaren industriarako. Espainian eduki digital hedatuena den arren (%84, 4k formatu digitaleko abestiak kontsumitzen ditu eta %41, 6k Interneten), produktoreek 93 milioi euro baino ezin izan zituzten bildu. Azkenik, 2009an %7, 2 handitu zen on line publizitateko inbertsioa, 654 milioi euro 2009an.
‎Determinatzaileak eta izenordainak, aditz denboren balioak, perifrasiak, mendeko proposizio substantiboak, adjektiboak eta adberbioak edo lexiko ariketak dira, besteak beste, eduki batzuk mailaka taldekatzen dituen atari honen proposamenetako batzuk, edukiak errazago aukeratzeko. Hezkuntza eduki digitalak: Extremadurako Juntako Hezkuntza Sailak prestatutako curriculum materialen bilduman, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleek gramatikarekin lan egiteko proposamen ugari biltzen dituen aplikazio hau sartzen da, hala nola hitz motak, substantiboak, adjektiboak, aditza eta horien arteko komunztadura bereizten ikasteko baliabidea, edo menderakuntzaz osatutako perpausak, zeinak aukera ematen baitu esaldien mota esanguratsuenak ezagutzeko.
2011
‎Liburu elektronikoak irakurtzeko gailuek eta tabletek irauli egingo dute eduki digitalak kontsumitzeko modua; iraultzarik oraindik ekarri ez badute ere, ekartzekoak direla dirudi.
‎Aurreikusitako ekimenen artean daude sektorea gehiago garatzeko laguntzak, enpresa eta negozio berrien sorrera bultzatzea, profesionalak gaitzea edo industria nazioarteratzea. 2011rako aurreikusitako aurrekontua 2010era arte eduki digitalen sektorea sustatzeko Avanza Planaren esparruan mobilizatu diren funtsei gehitu zaie. Joan den urtera arte, 833 proiektuk 1.300 milioi euro inguru mobilizatu dituzte, eta horietatik 780 milioi euro baino gehiago jarri ditu Industria Sailak.
‎Industriak 205 milioi euro baino gehiago emango dizkio eduki digitalen sektoreari 2011n
‎Industria, Turismo eta Merkataritza Ministerioak 205 milioi euro baino gehiago erabiliko ditu Eduki Digitalen Industria Sustatzeko Planerako. Plan hori Avanza 2 Planaren esparruan egingo da, eta, besteak beste, “gure herrialdeak esparru horretan duen ahalmen sortzailea aprobetxatzeko” erabiliko du, nabarmendu zuen Miguel Sebastián sailburuak.
‎Plan hori Avanza 2 Planaren esparruan egingo da, eta, besteak beste, “gure herrialdeak esparru horretan duen ahalmen sortzailea aprobetxatzeko” erabiliko du, nabarmendu zuen Miguel Sebastián sailburuak. Kopuru horretatik, 165 milioi euro eduki digitalen deialdirako erabiliko dira, eta gainerakoa beste jarduera batzuetarako, hala nola industriaren prestakuntza, hedapena eta nazioartekotzea. Eduki digitalen sektoreari laguntzeko erabakia ekonomia eta gizarte modernoen sustapenean eta garapenean gero eta protagonismo handiagoa duelako hartu da.
‎Kopuru horretatik, 165 milioi euro eduki digitalen deialdirako erabiliko dira, eta gainerakoa beste jarduera batzuetarako, hala nola industriaren prestakuntza, hedapena eta nazioartekotzea. Eduki digitalen sektoreari laguntzeko erabakia ekonomia eta gizarte modernoen sustapenean eta garapenean gero eta protagonismo handiagoa duelako hartu da. Sektore honek bideo, musika, telebista, zinema, komunikazioa, publizitatea, bideojokoak eta mugikorretarako eta Interneterako edukiak bezalako jarduera dinamikoak biltzen ditu.
‎Gainera, “gure herrialdearen gaur egungo aktibo garrantzitsu eta etorkizunerako potentzial izugarria da, dituen ezaugarri teknologiko, sortzaile eta eskaera sozialengatik”, esan zuen Industriak. Eduki digitalen industriak 8.004 milioi euro fakturatu zituen 2009an, hau da, aurreko urtean baino %33 gehiago. 2010ean, sektore horrek 9.000 milioi euro baino gehiagoko diru sarrerak izan dituela kalkulatzen da, eta batez beste %12, 5eko hazkundea izan duela, sektore batzuetan %20 baino handiagoa, hala nola on line publizitatea.
‎2010ean, sektore horrek 9.000 milioi euro baino gehiagoko diru sarrerak izan dituela kalkulatzen da, eta batez beste %12, 5eko hazkundea izan duela, sektore batzuetan %20 baino handiagoa, hala nola on line publizitatea. Eduki Digitalen Industria Sustatzeko Planak eduki digitalen sektore handiagoa lortzera ez ezik, “agertoki global batean lehiatzeko hobea, gaituagoa eta indartsuagoa den sektore bat” lortzera bideratutako neurriak ere jasotzen ditu, azaldu zuen Industriak. Planak sei jarduera eremu definitzen ditu, 2011n abian jarriko diren hamabost neurri zehatz biltzen dituztenak.
‎2010ean, sektore horrek 9.000 milioi euro baino gehiagoko diru sarrerak izan dituela kalkulatzen da, eta batez beste %12, 5eko hazkundea izan duela, sektore batzuetan %20 baino handiagoa, hala nola on line publizitatea. Eduki Digitalen Industria Sustatzeko Planak eduki digitalen sektore handiagoa lortzera ez ezik, “agertoki global batean lehiatzeko hobea, gaituagoa eta indartsuagoa den sektore bat” lortzera bideratutako neurriak ere jasotzen ditu, azaldu zuen Industriak. Planak sei jarduera eremu definitzen ditu, 2011n abian jarriko diren hamabost neurri zehatz biltzen dituztenak.
‎Blackberry eta iPhone aurrez aurre, Nexus S eta antzeko beste batzuk (denak pantaila eta teklatua duten telefonoak dira) ukipenezkoa). Ez da ukipen teklatuen fobia kontua, pragmatismo eduki digitalen etengabeko ekoizpena. Duela gutxi arte, ordenagailuek pisu eta neurri ez oso funtzionalak izan dituzte garraiorako Zenbait aparatu, hala nola tabletak, edukiak kontsumitzeko erabiltzen dira, eta beste batzuk, hala nola eramangarriak, horiek ekoizteko.
Eduki digitalak erabili dituzten ikasleek batez beste %20 hobetu dituzte emaitzak
‎Liburu digitalak erabiltzen dituzten ikasleek %50eraino hobetu dezakete beren ortografia, Bartzelonako Unibertsitate Autonomoak (UAB) eta Blanquernak (URL) egindako azterlan baten ondorio nagusiaren arabera, Kataluniako Bigarren Hezkuntzako 1.700 ikasleren artean, Educat 1 × 1 programa erabiltzen dutenen artean. Eduki digitalak erabili dituzten ikasleek batez beste %20ko hobekuntza izan dute emaitzetan, eta kasu batzuetan %50era iritsi dira. Azterketa honetan emaitza txarrenak lortu dituzten ikasleak ikasle bakoitzarentzat eramangarri propiorik ez duten eskoletakoak dira; beraz, etxean soilik erabil dezakete ordenagailua, eta, horrekin batera, teknologia horiek erabiltzen ez diren ikastetxeetan ez da hobekuntzarik hauteman.
‎Ikasleak bi taldetan banatu dira. Batek bi hilabetez landu ditu arau ortografikoak metodo tradizionalekin eta besteak eduki digitalekin. Gaitasun hori probaren hasieran eta amaieran ebaluatu zen.
‎Katalunia. Kataluniako Generalitateak diru-laguntza bat eskaini zuen joan den ikasturtean, ikastetxeek testuliburuen, curriculummaterialen eta eduki digitalen berrerabilera sustatzeko programa kooperatiboan parte har dezaten, familiei aurrezki ekonomiko garrantzitsua bermatzeko. Lehen edo Bigarren Hezkuntzako ikasle bakoitzeko 25 euro eman ziren.
2012
‎Baina sortu dira titulu berriak ere, industria sektoreetan oso zentratuak eta etorkizun ona izan dezaketenak; hor daude, adibidez, bideo-jokoen eta eduki digitalen diseinua, baliabide energetikoak, gastronomia eta errestaurazioa, prebentzioa eta segurtasuna...
‎Zuk gidatzen duzun ikerketa taldeak egiaztatu du, hiru irakasletatik biren iritziz, ikasleek gehiago ikasten dutela eduki digitalekin.
‎Gainera, gure herrialdea bosgarren datu hornitzailea da, guztizkoaren %9rekin; ondoren, Frantzia (%16), Alemania (%15), Suedia (%11) eta Italia (%10), Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioko Arte eta Kultura Ondasun Ederren eta Artxibo eta Liburutegien zuzendari nagusiak, Jesús Prietok, ekainaren 18an, “Eana” Zabalkunde Jardunaldia inauguratu Prietok azaldu zuenez, 2015era arte Europako liburutegi digitalari 2,7 milioi objektu digital ematea da Espainiaren helburua. 2008ko abenduan kaleratu zenetik, Europeanak 23,4 milioi eduki digital ditu, herritar guztientzat eskuragarri. Gure herrialdeak eskaintzen dituen edukien %90 HISPANAtik (artxiboen, liburutegien eta museoen bildumak) dator.
‎Zerbitzu horrek 23,4 milioi eduki digital biltzen ditu dagoeneko, herritar guztientzat eskuragarri.
‎Testu-liburuen editoreek eduki digitaletara sartzeko plataforma bakarra eskatzen dute
‎Santanderko Menéndez Pelayo Nazioarteko Unibertsitatean (UIMP) egiten den “Pancho Pérez González” Edizioaren XXVIII. Topaketan (UIMP) azaldu zuenez, “gaur egun 17 digitalizazio eredu daude Espainian, oso desberdinak, eta inbertsio handiak ekarri dituzte, batez ere euskarri zaharkituetan”. Hala ere, ohartarazi zuen “ez dela korrelaziorik izan prestakuntzako gastuan edo kalitatezko hezkuntza eduki digitaletarako sarbidean”. Hori dela eta, “hezkuntza administrazio guztien multzoa” izeneko proiektua eskatu zuen, teknologia berriak ikasgeletan “egoki” sartzeko aukera emango duena, ekonomikoki jasangarria izango dena eta egungo plangintza desordenatua ordezkatuko duen kalitateko edukiekin.
‎Horrek botere handia ematen dio markaren ekoizleari, eta horrela sor daiteke edukien ekosistema propioa kontrolaren kaltetan kate tradizionalen programazioa. Smart TVk lorategiaren eredua zapaldu du iPhone aren «hesia», non Apple k edukiak kontrolatzen baititu Aldiz, HbbTV modeloari esker, telebista interaktibo bat dago, eduki digitalak eta pertsonaliza daitezkeenak, baina fabrikatzaileak ez hardwarearen edukia kontrola dezake, kateak. 2009an, etxeko elektronika ez zen asko arduratu estandarra eta bultzada handiagoa eman zioten Smart TV prototipoen garapenari, gaur egun merkatuan guztiz instalatuta daude.
‎1,8 1,8 Interneten bi enpresa mota daude: batetik, telekomunikazio konpainiak, erabiltzailea Sarera konektatzeko zerbitzua emateaz arduratzen direnak, eta bestetik, eduki digitalenak. Interneten merkataritza ustiaketa hasten denetik edukiak saltzeko eta saltzeko zerbitzuak sortzen saiatu dira.
‎Hezkuntza eduki digitalak, testu-liburuen osagarri bat
‎Hezkuntza eduki digitalak ikasgelan eta etxean erabil daitezke. Ikasleen irakasgaietan oinarritutako materialak dira, eta baliabide oso interesgarria dira haientzat, gurasoentzat eta irakasleentzat.
‎testuliburuak arriskuan daude? Artikulu honetan, hezkuntza eduki digitalek dituzten aukerak, horiek dakartzaten erronkak eta Interneten dohainik sartzeko hainbat esteka azaltzen dira.
‎Irudia: ttarasiuk Hezkuntza eduki digitalen aukerak Hezkuntza eduki digitalek ikasgelan ikasitakoa testu-liburuetan osatzen dute Hezkuntza eduki digitalek testu-liburu tradizionalen aukerak zabaltzen dituzte. Horien osagarri dira, ezin baitira paperean sartu jarduera interaktibo gisa.
‎Irudia: ttarasiuk Hezkuntza eduki digitalen aukerak Hezkuntza eduki digitalek ikasgelan ikasitakoa testu-liburuetan osatzen dute Hezkuntza eduki digitalek testu-liburu tradizionalen aukerak zabaltzen dituzte. Horien osagarri dira, ezin baitira paperean sartu jarduera interaktibo gisa.
‎Irudia: ttarasiuk Hezkuntza eduki digitalen aukerak Hezkuntza eduki digitalek ikasgelan ikasitakoa testu-liburuetan osatzen dute Hezkuntza eduki digitalek testu-liburu tradizionalen aukerak zabaltzen dituzte. Horien osagarri dira, ezin baitira paperean sartu jarduera interaktibo gisa.
‎Edukiak autozuzengarriak direnez, seme alabek eta gurasoek berehala ezagut dezakete emaitza. Hezkuntza eduki digitalen erronkak Hezkuntza eduki digitalen abantailez gain, ezin da ahaztu baldintza jakin batzuk betetzea eskatzen duela. Interneterako sarbidea eta gailu digitalak edukitzeaz gain, irakasleek jakin behar dute nola erabili ikasgelan eta gurasoek etxean.
‎Edukiak autozuzengarriak direnez, seme alabek eta gurasoek berehala ezagut dezakete emaitza. Hezkuntza eduki digitalen erronkak Hezkuntza eduki digitalen abantailez gain, ezin da ahaztu baldintza jakin batzuk betetzea eskatzen duela. Interneterako sarbidea eta gailu digitalak edukitzeaz gain, irakasleek jakin behar dute nola erabili ikasgelan eta gurasoek etxean.
‎Interneterako sarbidea eta gailu digitalak edukitzeaz gain, irakasleek jakin behar dute nola erabili ikasgelan eta gurasoek etxean. Meridan urriaren 4tik 6ra egin zen Hezkuntza Eduki Digitalen Biltzar Nazionalean, konektibitate arazoak, baliabideen aniztasuna eta dokumentu digital batzuen kalitate eskasa hobetu behar diren alderdiak ere nabarmendu ziren. Hori dela eta, ez da espero etorkizun hurbilean ohiko testuliburuak ordezkatzea, gaur egun ezagutzen diren bezala, oraingoz osagarri gisa planteatzen baitira.
‎Hala ere, oso baliagarriak dira trebetasunak eskuratzeko, eta banaketa gero eta handiagoa da jendeak zenbat eta gehiago hedatu», hainbat eta gehiago zehazten du Francisco Garcíak artikulu batean. Hezkuntza eduki digitalak dituzten web orriak Ikasleek, gurasoek eta irakasleek era horretako edukiak ezagut ditzakete. Hainbat webgunek aukera ematen dute haiengana iristeko, zertan diren ikusteko eta erabileran trebetasuna lortzeko.
‎Michael Dell, bere abizena daraman ordenagailu fabrikatzailearen sortzailea, ez=" http://www.citeworld.com/consumerization/ 20627/ michael dell vmworld consumerization" target="_ blank" target="_ blank"> da kezkatzen smartphone eta tableten salmenta ordenagailuen ordezko gisa handitzeak. Ordenagailuak etxeko tronua galdu du Smartphone eta tableten protagonismoari esker, erabiltzaile askok eduki digitalak kontsumi ditzakete hainbat gailutatik eta modu deszentralizatuan. Hau da, ordenagailu pertsonala ez da Sarean dagoen informazioa atzitzeko eta atzitzeko aukera bakarra.
‎Erabiltzaile askok egunero erabiltzen dituzte Interneteko edukiak, baita bulegotika dokumentuak idatzi edo posta elektronikoa kontsultatu ere. Tabletek ezin dute dena egin Lehen aipatutako erabilerak tableta batetik edo irudi handiko telefono mugikor batetik egin daitezke, batez ere eduki digitalen kontsumoari dagokionez. Hala ere, zeregin konplexuenetarako, hala nola, testu eta artxibo multimediak sortzea eskatzen dutenetarako eta horien ondorengo ediziorako, oraindik ordenagailu bat behar da.
‎Liburu elektronikoen denda batzuek RM («Digital Rights Management») izeneko kopiaren aurkako murrizketa sistema erabiltzen dute. Horrelako babesak eduki digitaletan erabiltzen dira, obra autore eskubidearekin baimendu gabeko kopiak saihesteko. Hala ere, erabiltzailearen esperientzia zaildu egiten du, on line denda batean zilegitasunez eskuratutako materiala ezin baita erabili irakurgailu batzuetan, formatuaren bateraezintasunagatik eta DRM sistema aplikatzeagatik.
2013
‎EOI ekimenaren helburua da «ikasgelaz haratago» ikastea, eta ez soilik informazio berria sortzea, baizik eta partekatzea. Telefono mugikorraren erabilerak eduki digitaletarako sarbidea eta horiek partekatzeko aukera errazten ditu Trebakuntza hori smartphoneetan zein tabletetan jasotzen da. EOI proiektuak bi gailuak baliatzen ditu software librearekin batera, eta bost gakotan oinarritzen da:
‎Katalogo osoa eskuratzean, irakasleek edo ikasleek aukera izango dute interesatzen zaizkien materialak hautatzeko, liburutegi digitala osatzeko. Editorialek eduki digital berriak argitaratu ahala eguneratuko da katalogo digitala. 3 Nola funtzionatzen du motxila digitalak?
2014
‎Teknologia horri esker, eduki digitalak erreproduzi daitezke Interneten, ordenagailura deskargatu gabe
2015
‎Irudia: Sistema energetikoa Espainian lotura hori lortzeko bi sistema komertzial nagusiak Apple eta Google dira, eta, gainera, musikaren eta filmen eduki digitalen parrilla ematen dute Internet irekiaren alternatiba gisa. Lehena Apple TV da.
‎Jaurtiketak bere garaian goraipamen asko piztu ez zituen arren, marka batzuek (Samsung, adibidez) ez dute toallarik bota, eta, oraindik ere, Ethernet konexio ereduei ematen diete bideratzaileentzako edo Wifi seinalea jasotzeko gai den konfigurazio ereduetarako. Ahalegin horren azken arrazoia telebistarako eduki digitalen merkatuan konba ez galtzea bada ere, fabrikatzaile gehienek ia ez dute sortu beren produktuak saltzeko plataformarik, filmak, bideojokoak edo musika. Hala ere, 4 K-ko definizioaren etorrerak bultzada berria eman liezaieke Smart TV mezuei; izan ere, baliteke fabrikatzaileek aliantza egitea Netflix edo Fusión TV bezalako zerbitzuekin.
‎Eta beste titulu eta plataforma batzuk ere agertzen dira, hala nola Netfix, egiten jarrai dezaten. Izan ere, eduki digital ugari eta askotarikoak daude, eta, beraz, denbora librea emateko bat aukeratzea da zailena. Orain arte ohikoa izan da lagun eta ezagunen aholkuez fidatzea, baina Interneten garaian beste aukera batzuk daude.
‎flash. pro Telesailak gustatzen zaizkizu? Ez zara bakarra Eduki digitalen urrezko garaia da hau, batez ere bideo formatuan. Telebistako fikzioaren berpiztea, askok Lost seriearen arrakastari egozten baitzitzaion, ekarri du pantaila guztietara genero guztietako eta gustu guztietarako dozenaka serie, eta horiek guztiak ordainpeko telebistako bezeroak erakartzeko erakargarri bihurtu dira.
2020
‎FirmBee Eskaripeko zazpi bideo plataforma hauek gaur egun Espainian erabil daitezke mugikor edo tableta batekin: 1 Movistar+ Lehen Yomvi deitzen zena orain Movistar+ markaren azpian sartu da, Movistarrek Canal+ erostean sortutako ordainpeko eduki digitaleko plataforma. Hemen, futbolaz eta beste kirol batzuez gain, filmak eta serieak ere aurki daitezke, gehien interesatzen zaion edukiaren arabera (haurrentzako programaziora edo kiroletara bideratua), eta telebistan zein gailu mugikorretan funtzionatzen du.
2021
‎Apirilaren amaieran onartutako kontsumitzaileen legearen erreformak beste mugarri berri bat ere badu: eduki digitalei buruzko erregulazioa. Espainian, batez ere azken urtean, on line merkataritzak izan duen gorakadaren aurrean, Gobernuak zerbitzu digitaletan gutunak hartzea erabaki du (adibidez, app etan, jokoetan, musika plataformetan edo liburu elektronikoetan), eta produktu horien bermea bi urtera luzatu du, eta “iraunkortasun, irisgarritasun, jarraitutasun, bateragarritasun eta segurtasun ezaugarriak izatea” ezarri du.
2022
‎Imagen: cottonbro Zer gertatzen da eduki digitaletan atzera egitean. Eduki edo zerbitzu digital bat erosi ondoren, atzera egin daiteke.
2023
‎Zer gertatzen da informazio pertsonala ezabatu edo anonimatura itzuli nahi dugunean? Eduki digitalak ezabatzeko eskubidera jo dezakegu, «ahanztura digitalerako eskubidea» ere baderitzo. Baina tresna hori ez da sareko edozein informazio ezabatzeko, pertsonen pribatutasuna eta duintasuna babesteko modu bat baizik.
‎Zer da eduki digitalak ezabatzeko eskubidea. Datuak Babesteko Espainiako Agentziarekin (AEPD) bat etorriz, “ahazteko eskubidea herritar batek Internet bidez informazio pertsonala hedatzea galarazteko duen eskubideari dagokio, baldin eta informazio hori argitaratzeak araudian ezarritako egokitasun eta egokitasun baldintzak betetzen ez baditu”.
‎Beste adibide bat edukiaren jatorrirako eta benetakotasunerako koalizioa da. Koalizioa multinazional teknologikoek bultzatzen dute, desinformazioari aurre egiteko eta eduki digitalen jatorria ziurtatzeko aukera ematen duten estandar teknikoak garatzeko. HYBRIDS Ikerketa ildo horretan, Espainia CiTIUS buru duen eta HYBRIDS izenez ezagutzen den proiektu aitzindari baten parte da:
‎Fenomeno sozial horrek azaltzen du hiru nerabetik batek eragina izan nahi duela, FAD Juventud Fundazioaren eta La Caixa Fundazioaren ‘El ocio digital de la edad’ ikerketaren arabera. Arrisku bat diren influencer en edukiak Estatuko eta Europako legediak eduki digitala eta gizarte sareen berezko murriztapenak murrizten dituen arren, eduki sortzaile askok ez dute onartzen argitalpen bat lankidetza ordaindu gisa seinalatzeko legezko betebeharra, ezta adin txikiko publiko bati zuzentzen zaizkion gomendioen ondorioak neurtzeko betebehar etikoa ere. “Ospeak edozein gairi buruzko ezagutza zientifiko eta erreala ordezkatu du, baita elikadurari edo ariketa osasungarriari buruzkoa ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
eduki 73 (0,48)
Eduki 23 (0,15)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
eduki digital industria 10 (0,07)
eduki digital kontsumitu 5 (0,03)
eduki digital sektore 5 (0,03)
eduki digital erabili 3 (0,02)
eduki digital nazioarteko 3 (0,02)
eduki digital ukan 3 (0,02)
eduki digital erreproduzitu 2 (0,01)
eduki digital ezabatu 2 (0,01)
eduki digital ikasgela 2 (0,01)
eduki digital sortu 2 (0,01)
eduki digital abantaila 1 (0,01)
eduki digital alternatibo 1 (0,01)
eduki digital atze 1 (0,01)
eduki digital aukera 1 (0,01)
eduki digital azoka 1 (0,01)
eduki digital baino 1 (0,01)
eduki digital balio 1 (0,01)
eduki digital berrerabilera 1 (0,01)
eduki digital berri 1 (0,01)
eduki digital bilatu 1 (0,01)
eduki digital bildu 1 (0,01)
eduki digital biltzar 1 (0,01)
eduki digital deialdi 1 (0,01)
eduki digital diseinu 1 (0,01)
eduki digital disko 1 (0,01)
eduki digital erregistratu 1 (0,01)
eduki digital erregulazio 1 (0,01)
eduki digital erronka 1 (0,01)
eduki digital eskaini 1 (0,01)
eduki digital Espainia 1 (0,01)
eduki digital etengabeko 1 (0,01)
eduki digital gainditu 1 (0,01)
eduki digital gehien 1 (0,01)
eduki digital guzti 1 (0,01)
eduki digital hauek 1 (0,01)
eduki digital hedatu 1 (0,01)
eduki digital hitz 1 (0,01)
eduki digital jatorri 1 (0,01)
eduki digital konpilazio 1 (0,01)
eduki digital kontsumitzaile 1 (0,01)
eduki digital kontsumo 1 (0,01)
eduki digital liburutegi 1 (0,01)
eduki digital merkatu 1 (0,01)
eduki digital modu 1 (0,01)
eduki digital musikal 1 (0,01)
eduki digital parrilla 1 (0,01)
eduki digital plataforma 1 (0,01)
eduki digital saldu 1 (0,01)
eduki digital sarbide 1 (0,01)
eduki digital sartu 1 (0,01)
eduki digital sorkuntza 1 (0,01)
eduki digital testuliburu 1 (0,01)
eduki digital ugari 1 (0,01)
eduki digital urrezko 1 (0,01)
eduki digital zabaldu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia