Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 120

2004
‎Beraz, taldeen integrazioa da aurtengo SIMOaren aurrerapen handia. Konektatutako etxe digitalean, PCak eta kontsumo ekipo elektronikoak batera aritzen dira lanean, eduki digitala eskaintzeko etxeko leku guztietan. Etxebizitzako gailuen arteko komunikazioa eta kanporako irteera kablerik gabe egiten da.
‎Baliabide digitalen egokigailuari esker —printzipioz, denak dira bateragarriak—, informatikaren eta gailu elektronikoen arteko konexioa ezartzen da. PCaren eduki digital guztia telebistan ikus daiteke. Eta ordenagailu eramangarria, kablerik gabe, honela kudea daiteke:
‎RSS albisteak ‘sindikatzeko’ ere erabiltzen da, hau da, hirugarrenen edukiak dituzten web guneak elikatzeko. Eta agregatzaile esaten zaie, halaber, “hirugarren batzuek egindako eduki digitalen konpilazioan eta Sareko argitalpenean oinarritutako bitarteko berriei, baina ez dira mugatzen lineako bitartekoen titularren zerbitzuetara”, José Luis Orihuelak eKoadernoan azaldu duenez. “Metamedio” horiek erabiltzaileak konfigura ditzakeen ala ez.
2006
‎Kontsumitzaileen eskubideei dagokienez, Montillak azaldu zuen zerbitzu hornitzaileek bitartekari telematikoa eman dietela, eta arau hauste administratibotzat joko dela telekomunikazio operadoreek kontsumitzaileen eskubideak ez betetzea. Industria ministroak esan zuen, hurrengo hilabeteetan ere, Espainian eduki digitalen industria sustatzeko Ikus entzunezko Industriaren Plan Estrategikoaren berri emango dela. Neurri horiekin guztiekin, Informazioaren Gizartea Europarekin bateratzeko Avanza Plana finkatzea espero du Montillak; esan zuen, 2007rako, 2006an baino baliabide gehiago izango dituela (1.200 milioi euro).
2007
‎Lehenik eta behin, John Maedak, nazioarteko diseinatzaile eta MITeko irakasleak, 2007an esan zuen Appleren arrakasta ukiezinaren balioa hautematean datzala. " Beste konpainia batzuek eduki digitala sortzen dute beren gailuak saltzeko", azaldu zuen Maedak," Applek bere eduki digitala saltzeko gailuak sortzen ditu". iPod izan zen iTunes Music Storeren arrakastaren gakoa, eta Apple TV filmak eta, seguruenik, bideojokoak saltzeko eskaintza da. Apple TVrekin, sagar konpainia Sarera konektatutako telebista merkatu berrian bere posizioa ezartzen saiatzen da, on line musika saltzearekin egin zuen bezala, eta, bide batez, bideo-kontsolen merkatuan sartzen saiatzen da.
‎Lehenik eta behin, John Maedak, nazioarteko diseinatzaile eta MITeko irakasleak, 2007an esan zuen Appleren arrakasta ukiezinaren balioa hautematean datzala. " Beste konpainia batzuek eduki digitala sortzen dute beren gailuak saltzeko", azaldu zuen Maedak," Applek bere eduki digitala saltzeko gailuak sortzen ditu". iPod izan zen iTunes Music Storeren arrakastaren gakoa, eta Apple TV filmak eta, seguruenik, bideojokoak saltzeko eskaintza da. Apple TVrekin, sagar konpainia Sarera konektatutako telebista merkatu berrian bere posizioa ezartzen saiatzen da, on line musika saltzearekin egin zuen bezala, eta, bide batez, bideo-kontsolen merkatuan sartzen saiatzen da.
2008
‎Informazioaren eta Komunikazioaren teknologia berrietan euskarazko baliabideak, tresnak eta aplikazio berriak garatzea. Halaber, euskararen presentzia areagotzea Interneten, eduki digitalak sortuz... Behar beharrezkoa irizten diogu, nolanahi ere, alor honetan euskarak gaur egun duen presentziari eta teknologia berri hauetan jadanik badiren euskarazko baliabideei buruzko azterketa eta erradiografia bat egiteari, eta etorkizunean urratu beharreko ildoa zehazteari.
‎23 Euskarazko softwarea: 191 Edukien industria (euskarazko eduki digitalak sortzea): 8 inklusioa:
‎23 Euskarazko softwarea: 191 Edukien industria (euskarazko eduki digitalak sortzea): 8 inklusioa:
‎" Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzaren aldirako egitasmoa jasotzen duen Hizkuntza Politika aurrera begira dokumentuko 23 jardunbidearen garapenerako egoki diren iradokizun eta proposamenak egitea da, besteak beste, batzorde atal honen xedea. Izan ere, informazioaren eta komunikazioaren teknologia berrietan euskarazko baliabideak, tresnak eta aplikazio berriak garatzea ezinbestekoa da, bai eta euskararen presentzia areagotzea Interneten, eduki digitalak sortuz. Hori hala, beharbeharrezkoa da ere alor honetan euskarak gaur egun duen presentziari eta teknologia berri hauetan jadanik badiren euskarazko baliabideei buruzko azterketa eta erradiografia bat egitea, eta etorkizunean urratu beharreko ildoak eta estrategiak proposatzea".
‎Hala ere, “oraindik ibilbide luzea” dugu, zehaztu zuen Red.es eko zuzendari nagusiak. “Ikasgeletan ordenagailuak eta ekipamendua arbel interaktibo, proiektagailu edo eramangarri gisa edukitzea ez da nahikoa, irakasleak errentagarri bihurtzeko gai izango diren eduki digitalen balioa ematen ez badugu”, erantsi zuen.
‎Interneten arrakasta handiena lortzen duten eduki digitalak hauek dira: bideojokoak, MySpace edo Facebook bezalako sare sozialak eta YouTube edo Wikipedia bezalako datu trukerako plataformak, Asociación Multisectorial de Empresas Española de Electrónica y Comunicaciones ek (Asimelec) Sociedad de Información para Estado elkartearekin lankidetzan egindako 2008ko Eduki Digitalen Industriaren lehen txostenaren arabera.
‎Ekimen horren bidez, ikasleek eta irakasleek eduki digitalak bilatu eta partekatu ahal izango dituzte ikasgelan.
‎Haur hezkuntzako bigarren zikloko haurrentzako letra joko bat, elikadura ohiturei buruzko multimedia aurkezpen bat edo kaligrafia praktikatzeko fitxa katalogo bat dira Agrega proiektutik eskura daitezkeen 400 eduki digital baino gehiago; aplikazio didaktikoen biltegi bat da, teknologiak hezkuntza eremuan integratzea errazteko gelan erabiltzeko.
‎Galdera hori planteatu zuten agian Agrega proiektua sortzeko orduan, Industria, Turismo eta Merkataritza Ministerioaren Ikasgelan Internet programaren barruan sartutako ekimena, Hezkuntza, Gizarte Politika eta Kirol Ministerioak, Red.es erakunde publikoak eta autonomia erkidegoek ere parte hartzen dutena. Proiektu honen bidez, hainbat eragilek egindako hezkuntza eduki digitalak sortzeko ahaleginak biltegi bakar batean bildu nahi dira, guztiak irizpide berberen arabera katalogatuta egon daitezen, erabiltzaileek errazago aurki ditzaten. Agrega hezkuntza komunitateko kide guztiei zuzenduta dago, baina bereziki unibertsitatez kanpoko irakaskuntza arautuko irakasle eta ikasleei.
2009
‎Gainera, sakelako telefonoak edota kamara digitalak ezagutzeko gai da eta horrek eduki digitalen transferentzia errazten du. Hau da, mugikorreko argazkiak ordenagailura pasatzeko, nahikoa da telefonoa pantaila gainean jartzea.
‎Widget ak web ean Enpresek marketin tresna gisa erabiltzen dituzte programa horiek Web orri batean dagoen widget ak ia edozein eduki digital izan dezake. Aplikazio horiei esker, sortzaileek irudimenarekin jolastu eta bideoa, audioa, testua edo animazioak integratu ditzakete, eta RSSan bermatu, eguneratzeko.
‎Safecreative.org jabetza intelektualeko on line erregistro bat da; Copyright ena mundu gisa hitz egiten badugu. Hau da, Interneteko gune bat da, sortzen diren eduki digitalak erregistratzeko aukera ematen duena, eta bertan agertzen dira autorea, haren lana (kopia gordetzen da) eta aplikatzen zaion lizentzia. Eduki digitalei buruz hitz egiten denean, autore eskubideekin erregistra daitezkeen lanak aipatzen dira, hala nola argazkiak, liburuak, podcastak, musika, zinemako gidoiak… Eduki horiei Safecreative.org zerbitzuaren sortzaileek etiketa bereizezina eransten diete, erregistroari zuzenean dagokiona.
‎Aukera horri" Friend 2 Friend" (F2F) deritzo. OneSwarm eduki digitalak modu pribatuagoan partekatzeko proposamen berrietako bat da. Windows, Linux eta Mac OS X entzat (Java erabiltzen duelako) dagoen programa bat da, Washingtongo Unibertsitateak BitTorrent protokoloaren bidez egina.
‎“Espainiako herritar guztiek izango dute Internetera banda zabalaren bidez konektatzeko eskubidea, segundoko megabit bateko gutxieneko abiaduran”, nabarmendu zuen Sebastiánek Eduki Digitalen Nazioarteko Foroaren (Ficod) hirugarren edizioaren inaugurazioan, ostegunera arte Madrilen egingo baita. Industriako titularrak bermatu zuen 2010ean eduki digitalen industria bere sailaren lehentasunetako bat izango dela. Laguntza hori 100 milioi euroko aurrekontuan gauzatuko da, baina ekitaldian beste 300 milioi gehiago mobilizatuko dira.
‎Sebastiánek ziurtatu zuen Espainiako sektorearen azken aurreikuspenek bermatzen dituztela hazkunde potentzialaren itxaropen handiak, “Europar Batasuneko herrialdeenak baino handiagoak baitira”. Ildo horretatik, zehaztu zuen Espainiako eduki digitalen sektoreak “ia 5.000 milioi euro fakturatu zituela 2008an, aurreko urtean baino %15, 8 gehiago”. Kopuru horiek, ministroaren arabera, “erregistro ikusgarria dira, batez ere kontuan hartzen bada gertatu diren testuinguru ekonomiko txarra”.
‎Eduki Digitalen Nazioarteko Foroa (Ficod) “IKTen eta Interneten sektoreko gertaera garrantzitsuena da”, nabarmendu zuen ministroak. “Ekitaldia gero eta nazioartekoagoa denez, eduki digitaletan Espainiako industriaren leiho bihurtu da”, esan zuen. Sebastiánek azpimarratu zuenez, “sektoreak Espainian etorkizun oparoan izan duen bilakaerak indarra identifikatzen lagundu duten arrakasten hainbat adibide ditu”.
‎Espainiako biztanleen %70ek kontsumitzen dituzte eduki digitalak
‎Espainiako biztanleen %70ek eduki digitalak kontsumitzen dituzte, eta gure herrialdea sare sozialetara sartzeko bigarren aktiboena bihurtu da. Sektorea ikus entzunezko zerbitzu digitaletako enpresek, musikak, zinemak, bideo digitalak, aisialdi interaktiboko softwareak (bideojokoak), atariek eta argitalpen digitalek osatzen dute, eta berriro aztertu da Espainiako Eduki Digitalen 2009ko Urteko Txostenean, Telekomunikazioen eta Informazioaren Gizartearen Behatoki Nazionalak (ONTSI) egina.
‎Edukien transakzio digitalak azpisektore guztiak eraldatu ditu oro har, eta espero daitekeen gauza bakarra “goranzko joera argia” da. Eduki digitalak kontsumitzen dituen Espainiako gizartearen ehunekoa %5, 9 hazi da 2008arekin alderatuta; horrek esan nahi du biztanleen %70, 3k nolabaiteko eduki digitalak kontsumitzen dituela. Biztanleriaren %60, 4, 10 urtetik gorako 24,3 milioi espainiar, internautak dira dagoeneko.
‎Oraindik oso sektore berdean gaude. Ez duzu uste eduki digitalek gainditu beharreko ikasgai nagusia on line ingurunera egokitutako sustapena eta marketina denik? “Egile batzuk Twitter eta Facebook bezalako sare sozialetan sustatzen dira, baina ez dago datu erabakigarririk salmentetan duten eraginari buruz” Jakina.
‎Egoera berrira egokitzeak inbertsioak eskatzen ditu, bai teknologikoak bai finantzariak. Askok ez dute dirurik aurre egiteko berez, eta ez daude horren seguru eduki digitalekin inbertsio hori errentagarri egiterik izango ote duten. Inguruan ikusten dutenak ez die digitalean fedea indartzen.
‎Egileen, argitaratzaileen eta erabiltzaileen interes sarritan kontrajarriak bateragarri bihurtzeko eta teknologia aldetik gauzak errazteko asmoz, Europako hainbat enpresa eta erakundek partzuergo bat sortu eta Axmedis izeneko egitasmo bat garatu dute Europako Batzordearen babespean. Horien artean badira eduki digitalen ekoizleak, artxibategiak, banatzaileak eta ikertzaileak, hala nola: BBC, Fraunhofer, Bartzelonako Pompeu Fabra Unibertsitatea, Hewlett Packard, Espainiako Sociedad Digital de Autores y Editores, Telecom Italia, Leeds-eko Unibertsitatea eta Kataluniako Unibertsitate Politeknikoa, besteak beste.
‎Edonork jar ditzake salgai norberak sorturiko eduki digitalak (eskuliburuak, apunteak eta abar) plataforma horren bidez.
2010
‎Toshibaren HD DVD aparatua ere hautagaia da Blue Ray Discaren aurkako guda galdu duelako, eta Digital Rights Management (DRM) sistemak, epaimahaiaren ustez, eduki digitalera sarbidea mugatzen dutelako sartu dira zerrendan.
‎Joan den 17an azaroa, eduki digitalen azoka (FICOD) inauguratzean, (e) ra sartzeko Banda zabaleko Internetek zerbitzu unibertsalaren zatia. Proposamena, kostua, nahiz eta “modu eskuragarrian” izango dela ziurtatu den, Interneteko konexioa Mb/ s ko abiaduraz hornitzea aurreikusten du herrialdeko herritar guztiak eskuratzea.
‎Androiden (Googlek mugikorretarako diseinatutako sistema eragilea) eta on line edukietatik telebistara igarotzea nire obsesioetako bi izan dira 2009an. 2010ean, badirudi Interneten nabigatzeko tabletek asko emango dutela hitz egiteko, nahiz eta telebistak eta eduki digitalek gehien gustatzen zaizkidan gaiak izaten jarraituko duten. Duela lau urte esan zuen bere bloga osoa izango zela bideoan, eta oraindik ere testuala dela.
‎300 zinema areto arte eduki digitalak erreproduzituko dituzte 2010 amaitu baino lehen
‎Hirigune handietatik kanpo dauden eta ETEenak diren Espainiako zinema pantailak teknologia berrietara egokituko dira 2010 urtea amaitu baino lehen, eta eduki digital alternatiboak erreproduzituko dituzte. Areto horiek, 300 guztira, ikusleentzako zerbitzu eskaintza zabaldu ahal izateko, Proyectecson enpresak eta SECIES enpresak (Sociedad de Empresariales de Cines de España) Bertsio Digitala web ataria jarri dute martxan, Industria Ministerioaren bermearekin.
‎Educarex web atariak aukera emango die Extremadurako ikastetxeei elkarreraginean aritzeko eta eskualdeko ikastetxe eta irakasleen artean komunitate birtualak sortzeko. Ingelesezko laborategi birtual bat ere badu orriak, eta erabiltzailearen eskura jartzen ditu hezkuntza eduki digitalak, grabazio, erreprodukzio eta kontsulta tresnak. Educarex 2.0 webgunera egokitutako bertsio berria da, eta aurreko atari estatikoarekiko “kalitate jauzi” bat eman nahi du, non erabiltzaileak “aurkezten ziren edukiak bakarrik irakurriko baitzituen”, adierazi zuen Eva María Pérez Hezkuntza sailburuak.
‎Horrela, “irakasleek eta ikastetxeek lankidetzan lan egin eta esperientziak partekatu ahal izatea” bultzatzen da. Ingeleseko laborategiak ikasleen eta irakasleen hizkuntza gaitasunak sustatzeko balioko du, Interneten eta baliabide digitalen bidez. Laborategi horretan hezkuntza eduki digital “ugari” aurki daitezke, baita grabatzeko, erreproduzitzeko, kontsultatzeko eta sortzeko tresnak ere, “ingelesa modu malgu, dibertigarri eta integralean ikasteko pentsatuak, eta, batez ere, ulermen eta adierazpen trebetasunetan eragiten dutenak”, esan zuen. Erabiltzaileek eduki hauek eskuratu ahal izango dituzte, besteak beste:
‎Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak eta Hezkuntza Ministerioak Avanza Planaren esparruan garatua, gainerako autonomia erkidegoen laguntza izan du. Helburua kalitatezko eduki digitalak zabaltzea da, ikasle horien behar didaktikoei eta pedagogikoei erantzuteko. Doako sarrera eta banaketa komertzialeko 400 baliabide baino gehiagoren erreferentziak biltzen ditu Ticne plataformak Gaur egun, 400 baliabide baino gehiagoren erreferentziak biltzen ditu, horietako asko doakoak eta banaketa komertzialekoak.
‎Irakasleen plataformaren bidez, gelako programazioen kudeatzaile bat, irakasleen arteko lankidetzarako tresnak eta beste lankide batzuen esperientzia katalogo bat erabil ditzakete musikaren arloan IKTak eta, bereziki, MOSen baliabideak erabiltzeko. Irakasleak IKTak erabiltzen eta irakaskuntza prozesuan hezkuntzako eduki digital musikalak aplikatzen ohitzeko, ITEko irakasleen prestakuntza zerbitzuak berariazko ikastaro bat on line egiteko aukera ematen du, dagokion akreditazioarekin. Ikastaro honetako eduki osoak MOS ataritik ere deskarga daitezke.
‎NAS gailuak gero eta gehiago eskatzen dira etxeetan, sareko kanpo biltegiratzerako eta multimedia aisialdia kudeatzeko zentro gisa. Hala, etxe bereko, edo bilera edo lan zentro bateko erabiltzaileak bizkor sar daitezke eduki digitalen liburutegira, beren ordenagailuetan, bideo-kontsoletan edo gailu eramangarrietan banaka biltegiratu beharrik gabe.
‎“Negozio eredu tradizionaletik digitalerako migrazioa erregistratu da”, esan zuen Sebastián Murielek, Industria Ministerioaren mendeko saileko zuzendari nagusiak. Murielek nabarmendu zuenez, ikus entzunezko zerbitzuen fakturazio osoaren ia erdia da eduki digitalak (%45, 5). Formatu digitala %116 hazi zen 2005 eta 2009 artean, eta urteko hazkunde tasa %21, 3koa izan zen.
‎Hala ere, datuak ez dira onak musikaren industriarako. Espainian eduki digital hedatuena den arren (%84, 4k formatu digitaleko abestiak kontsumitzen ditu eta %41, 6k Interneten), produktoreek 93 milioi euro baino ezin izan zituzten bildu. Azkenik, 2009an %7, 2 handitu zen on line publizitateko inbertsioa, 654 milioi euro 2009an.
‎Determinatzaileak eta izenordainak, aditz denboren balioak, perifrasiak, mendeko proposizio substantiboak, adjektiboak eta adberbioak edo lexiko ariketak dira, besteak beste, eduki batzuk mailaka taldekatzen dituen atari honen proposamenetako batzuk, edukiak errazago aukeratzeko. Hezkuntza eduki digitalak: Extremadurako Juntako Hezkuntza Sailak prestatutako curriculum materialen bilduman, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasleek gramatikarekin lan egiteko proposamen ugari biltzen dituen aplikazio hau sartzen da, hala nola hitz motak, substantiboak, adjektiboak, aditza eta horien arteko komunztadura bereizten ikasteko baliabidea, edo menderakuntzaz osatutako perpausak, zeinak aukera ematen baitu esaldien mota esanguratsuenak ezagutzeko.
2011
‎Liburu elektronikoak irakurtzeko gailuek eta tabletek irauli egingo dute eduki digitalak kontsumitzeko modua; iraultzarik oraindik ekarri ez badute ere, ekartzekoak direla dirudi.
‎m4f 2008an sortutako enpresa bat da eta eduki digitalen kudeaketan berezituta dago. 80 profesional ditu, editore, programatzaile eta multimedia errealizadoreen artean.
‎sareetan, software baten bidez erabiltzaileak bere ordenagailuan duen ikus entzunezko eduki digitala beste erabiltzaileekin partekatzen du, eta, aldi berean, besteek duten edukia eskuratu dezake. Sare hauen adibideak dira eDonkey eta BitTorrent.
‎Internet erabiltzaileek beren artean komunikatzeko erabiltzen duten aukera batda. Espainiako eduki digitalen 2008ko Liburu Zuriaren arabera (Red.es, 2009: 26), 2012an, telefono mugikorraren bidez, sare sozialetara 300 milioi pertsona sartukodirela kalkulatzen da.
‎Aurreikusitako ekimenen artean daude sektorea gehiago garatzeko laguntzak, enpresa eta negozio berrien sorrera bultzatzea, profesionalak gaitzea edo industria nazioarteratzea. 2011rako aurreikusitako aurrekontua 2010era arte eduki digitalen sektorea sustatzeko Avanza Planaren esparruan mobilizatu diren funtsei gehitu zaie. Joan den urtera arte, 833 proiektuk 1.300 milioi euro inguru mobilizatu dituzte, eta horietatik 780 milioi euro baino gehiago jarri ditu Industria Sailak.
‎Industriak 205 milioi euro baino gehiago emango dizkio eduki digitalen sektoreari 2011n
‎Plan hori Avanza 2 Planaren esparruan egingo da, eta, besteak beste, “gure herrialdeak esparru horretan duen ahalmen sortzailea aprobetxatzeko” erabiliko du, nabarmendu zuen Miguel Sebastián sailburuak. Kopuru horretatik, 165 milioi euro eduki digitalen deialdirako erabiliko dira, eta gainerakoa beste jarduera batzuetarako, hala nola industriaren prestakuntza, hedapena eta nazioartekotzea. Eduki digitalen sektoreari laguntzeko erabakia ekonomia eta gizarte modernoen sustapenean eta garapenean gero eta protagonismo handiagoa duelako hartu da.
‎2010ean, sektore horrek 9.000 milioi euro baino gehiagoko diru sarrerak izan dituela kalkulatzen da, eta batez beste %12, 5eko hazkundea izan duela, sektore batzuetan %20 baino handiagoa, hala nola on line publizitatea. Eduki Digitalen Industria Sustatzeko Planak eduki digitalen sektore handiagoa lortzera ez ezik, “agertoki global batean lehiatzeko hobea, gaituagoa eta indartsuagoa den sektore bat” lortzera bideratutako neurriak ere jasotzen ditu, azaldu zuen Industriak. Planak sei jarduera eremu definitzen ditu, 2011n abian jarriko diren hamabost neurri zehatz biltzen dituztenak.
‎Blackberry eta iPhone aurrez aurre, Nexus S eta antzeko beste batzuk (denak pantaila eta teklatua duten telefonoak dira) ukipenezkoa). Ez da ukipen teklatuen fobia kontua, pragmatismo eduki digitalen etengabeko ekoizpena. Duela gutxi arte, ordenagailuek pisu eta neurri ez oso funtzionalak izan dituzte garraiorako Zenbait aparatu, hala nola tabletak, edukiak kontsumitzeko erabiltzen dira, eta beste batzuk, hala nola eramangarriak, horiek ekoizteko.
‎Ikasleak bi taldetan banatu dira. Batek bi hilabetez landu ditu arau ortografikoak metodo tradizionalekin eta besteak eduki digitalekin. Gaitasun hori probaren hasieran eta amaieran ebaluatu zen.
‎Katalunia. Kataluniako Generalitateak diru-laguntza bat eskaini zuen joan den ikasturtean, ikastetxeek testuliburuen, curriculummaterialen eta eduki digitalen berrerabilera sustatzeko programa kooperatiboan parte har dezaten, familiei aurrezki ekonomiko garrantzitsua bermatzeko. Lehen edo Bigarren Hezkuntzako ikasle bakoitzeko 25 euro eman ziren.
2012
‎Mundu mailan, berriz, jo da lokalizazioaren eta itzulpengintzaren industriek bakarrik 50.000 milioi dolarreko potentziala dutela. Horren arrazoi nagusietako bat da enpresen globalizazioa eta eduki digitalen lehertzea, horrek eragin baitu gehien itzulpengintza merkatuaren hazkundea. Egoera horrela, Euskal Herriko Hizkuntzen Industriak aurreikusi du sektorea %3 inguru haziko dela 2012an.
‎Baina sortu dira titulu berriak ere, industria sektoreetan oso zentratuak eta etorkizun ona izan dezaketenak; hor daude, adibidez, bideo-jokoen eta eduki digitalen diseinua, baliabide energetikoak, gastronomia eta errestaurazioa, prebentzioa eta segurtasuna...
‎Zuk gidatzen duzun ikerketa taldeak egiaztatu du, hiru irakasletatik biren iritziz, ikasleek gehiago ikasten dutela eduki digitalekin.
‎izeneko plataforma digital berria aurkeztu du. Webgune horrek erabiltzaileen gustuetan oinarritutako komunitate birtualean ahalbidetuko du, eduki digitalak legezko modu batez lortuz. –Booquo, ren aurkezpenean Eduard Punset, Lorenzo Silva eta Mrius Serrak hartu dute parte.
‎Abantaila asko dituzte eduki digitalek, zalantzarik ez. Tokirik apenas okupatu eta oso gutxi pisatzen duen gailu batean asko sartzen da (disko gogor eramangarri batean gure eduki guztia eraman daiteke), online zuzenean kontsumitu dezakegu, erabilera edo denborarekin ez doa degradatzen, kopiak kalitate galerarik gabe egitea oso erraza da...
‎lagunei utzi, saldu, liburutegi batean alokatu... Baina eduki digitalekin, ez ditugu erosten eta jabetza eta eskubideak eskuratzen; softwarearen erabilera lizentzien antzera, entzuteko, ikusteko edo irakurtzeko lizentzia pertsonal bat da ematen digutena. Oso panorama kezkagarria da, (ikusi horren inguruan 2009ko irailean eta 2010eko martxoan idatzitakoak).
‎Elhuyar Fundazioko hizkuntza teknologien I+G sailean lantzen dugun alorretako bat IR (Information Retrieval edo Informazio Bilaketa) da, eduki digitalen kudeaketa eta bilaketa errazteaz arduratzen den informatikaren arloa alegia. Azken urteetan, horren inguruko bi teknologia gure ustetan oso baliagarriak garatzen aritu gara:
‎Gainera, gure herrialdea bosgarren datu hornitzailea da, guztizkoaren %9rekin; ondoren, Frantzia (%16), Alemania (%15), Suedia (%11) eta Italia (%10), Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioko Arte eta Kultura Ondasun Ederren eta Artxibo eta Liburutegien zuzendari nagusiak, Jesús Prietok, ekainaren 18an, “Eana” Zabalkunde Jardunaldia inauguratu Prietok azaldu zuenez, 2015era arte Europako liburutegi digitalari 2,7 milioi objektu digital ematea da Espainiaren helburua. 2008ko abenduan kaleratu zenetik, Europeanak 23,4 milioi eduki digital ditu, herritar guztientzat eskuragarri. Gure herrialdeak eskaintzen dituen edukien %90 HISPANAtik (artxiboen, liburutegien eta museoen bildumak) dator.
‎Zerbitzu horrek 23,4 milioi eduki digital biltzen ditu dagoeneko, herritar guztientzat eskuragarri.
‎Testu-liburuen editoreek eduki digitaletara sartzeko plataforma bakarra eskatzen dute
‎Santanderko Menéndez Pelayo Nazioarteko Unibertsitatean (UIMP) egiten den “Pancho Pérez González” Edizioaren XXVIII. Topaketan (UIMP) azaldu zuenez, “gaur egun 17 digitalizazio eredu daude Espainian, oso desberdinak, eta inbertsio handiak ekarri dituzte, batez ere euskarri zaharkituetan”. Hala ere, ohartarazi zuen “ez dela korrelaziorik izan prestakuntzako gastuan edo kalitatezko hezkuntza eduki digitaletarako sarbidean”. Hori dela eta, “hezkuntza administrazio guztien multzoa” izeneko proiektua eskatu zuen, teknologia berriak ikasgeletan “egoki” sartzeko aukera emango duena, ekonomikoki jasangarria izango dena eta egungo plangintza desordenatua ordezkatuko duen kalitateko edukiekin.
‎Horrek botere handia ematen dio markaren ekoizleari, eta horrela sor daiteke edukien ekosistema propioa kontrolaren kaltetan kate tradizionalen programazioa. Smart TVk lorategiaren eredua zapaldu du iPhone aren «hesia», non Apple k edukiak kontrolatzen baititu Aldiz, HbbTV modeloari esker, telebista interaktibo bat dago, eduki digitalak eta pertsonaliza daitezkeenak, baina fabrikatzaileak ez hardwarearen edukia kontrola dezake, kateak. 2009an, etxeko elektronika ez zen asko arduratu estandarra eta bultzada handiagoa eman zioten Smart TV prototipoen garapenari, gaur egun merkatuan guztiz instalatuta daude.
‎1,8 1,8 Interneten bi enpresa mota daude: batetik, telekomunikazio konpainiak, erabiltzailea Sarera konektatzeko zerbitzua emateaz arduratzen direnak, eta bestetik, eduki digitalenak. Interneten merkataritza ustiaketa hasten denetik edukiak saltzeko eta saltzeko zerbitzuak sortzen saiatu dira.
‎Hezkuntza eduki digitalak, testu-liburuen osagarri bat
‎Hezkuntza eduki digitalak ikasgelan eta etxean erabil daitezke. Ikasleen irakasgaietan oinarritutako materialak dira, eta baliabide oso interesgarria dira haientzat, gurasoentzat eta irakasleentzat.
‎testuliburuak arriskuan daude? Artikulu honetan, hezkuntza eduki digitalek dituzten aukerak, horiek dakartzaten erronkak eta Interneten dohainik sartzeko hainbat esteka azaltzen dira.
‎Irudia: ttarasiuk Hezkuntza eduki digitalen aukerak Hezkuntza eduki digitalek ikasgelan ikasitakoa testu-liburuetan osatzen dute Hezkuntza eduki digitalek testu-liburu tradizionalen aukerak zabaltzen dituzte. Horien osagarri dira, ezin baitira paperean sartu jarduera interaktibo gisa.
‎Irudia: ttarasiuk Hezkuntza eduki digitalen aukerak Hezkuntza eduki digitalek ikasgelan ikasitakoa testu-liburuetan osatzen dute Hezkuntza eduki digitalek testu-liburu tradizionalen aukerak zabaltzen dituzte. Horien osagarri dira, ezin baitira paperean sartu jarduera interaktibo gisa.
‎Irudia: ttarasiuk Hezkuntza eduki digitalen aukerak Hezkuntza eduki digitalek ikasgelan ikasitakoa testu-liburuetan osatzen dute Hezkuntza eduki digitalek testu-liburu tradizionalen aukerak zabaltzen dituzte. Horien osagarri dira, ezin baitira paperean sartu jarduera interaktibo gisa.
‎Edukiak autozuzengarriak direnez, seme alabek eta gurasoek berehala ezagut dezakete emaitza. Hezkuntza eduki digitalen erronkak Hezkuntza eduki digitalen abantailez gain, ezin da ahaztu baldintza jakin batzuk betetzea eskatzen duela. Interneterako sarbidea eta gailu digitalak edukitzeaz gain, irakasleek jakin behar dute nola erabili ikasgelan eta gurasoek etxean.
‎Edukiak autozuzengarriak direnez, seme alabek eta gurasoek berehala ezagut dezakete emaitza. Hezkuntza eduki digitalen erronkak Hezkuntza eduki digitalen abantailez gain, ezin da ahaztu baldintza jakin batzuk betetzea eskatzen duela. Interneterako sarbidea eta gailu digitalak edukitzeaz gain, irakasleek jakin behar dute nola erabili ikasgelan eta gurasoek etxean.
‎Hala ere, oso baliagarriak dira trebetasunak eskuratzeko, eta banaketa gero eta handiagoa da jendeak zenbat eta gehiago hedatu», hainbat eta gehiago zehazten du Francisco Garcíak artikulu batean. Hezkuntza eduki digitalak dituzten web orriak Ikasleek, gurasoek eta irakasleek era horretako edukiak ezagut ditzakete. Hainbat webgunek aukera ematen dute haiengana iristeko, zertan diren ikusteko eta erabileran trebetasuna lortzeko.
‎Michael Dell, bere abizena daraman ordenagailu fabrikatzailearen sortzailea, ez=" http://www.citeworld.com/consumerization/ 20627/ michael dell vmworld consumerization" target="_ blank" target="_ blank"> da kezkatzen smartphone eta tableten salmenta ordenagailuen ordezko gisa handitzeak. Ordenagailuak etxeko tronua galdu du Smartphone eta tableten protagonismoari esker, erabiltzaile askok eduki digitalak kontsumi ditzakete hainbat gailutatik eta modu deszentralizatuan. Hau da, ordenagailu pertsonala ez da Sarean dagoen informazioa atzitzeko eta atzitzeko aukera bakarra.
‎Erabiltzaile askok egunero erabiltzen dituzte Interneteko edukiak, baita bulegotika dokumentuak idatzi edo posta elektronikoa kontsultatu ere. Tabletek ezin dute dena egin Lehen aipatutako erabilerak tableta batetik edo irudi handiko telefono mugikor batetik egin daitezke, batez ere eduki digitalen kontsumoari dagokionez. Hala ere, zeregin konplexuenetarako, hala nola, testu eta artxibo multimediak sortzea eskatzen dutenetarako eta horien ondorengo ediziorako, oraindik ordenagailu bat behar da.
‎Liburu elektronikoen denda batzuek RM («Digital Rights Management») izeneko kopiaren aurkako murrizketa sistema erabiltzen dute. Horrelako babesak eduki digitaletan erabiltzen dira, obra autore eskubidearekin baimendu gabeko kopiak saihesteko. Hala ere, erabiltzailearen esperientzia zaildu egiten du, on line denda batean zilegitasunez eskuratutako materiala ezin baita erabili irakurgailu batzuetan, formatuaren bateraezintasunagatik eta DRM sistema aplikatzeagatik.
‎Edukiak eskuratzeko hainbat bide eskaintzen dizkiete plataformek: argitaletxeekin banan banan negoziatzea, erositako eduki digitalengatik urtero ordaintzea, mailegu kopuruaren arabera ordaintzea... Proposamen batzuen arabera, liburutegia ez litzateke izango ordaindutako lanen jabe, paperezko lanekin gertatzen ez den bezala.
‎Olanok dio, programa horren helburua zela Informazioaren eta jakintzaren teknologien alorrean euskararen" erabilera bultzatzea"," euskal kulturarekin eta hizkuntzarekin zerikusia duten eduki digitalen sorrerarako inbertsioak eragitea, eta, oro har, informazioaren eta jakintzaren teknologiak erabiliz eduki digitalen gizarteratze sistematikoa sustatzea eta hedatzea". Hori zen Gipuzkoa 2.0 programaren" espiritua"; eta, hain zuzen," Bilduk uko egin dio, ez duelako ez programarik ez lehentasunik".
‎Olanok dio, programa horren helburua zela Informazioaren eta jakintzaren teknologien alorrean euskararen" erabilera bultzatzea"," euskal kulturarekin eta hizkuntzarekin zerikusia duten eduki digitalen sorrerarako inbertsioak eragitea, eta, oro har, informazioaren eta jakintzaren teknologiak erabiliz eduki digitalen gizarteratze sistematikoa sustatzea eta hedatzea". Hori zen Gipuzkoa 2.0 programaren" espiritua"; eta, hain zuzen," Bilduk uko egin dio, ez duelako ez programarik ez lehentasunik".
2013
‎Politikariek, erakunde publikoek eta inbertitzaileek ulertu behar dute kultur edukien sorkuntza bultzatzea, indartzea eta babestea, Euskal Herrian sektore ekonomiko berri baten aldeko apustua egitea dela. Sektore honek eta, oro har, sorkuntzaren inguruan hedatu daitezkeenek, kulturaren inguruko guztiek? eduki digitalek, bideo-jokoek, modak, diseinuak eta abarrek, izugarrizko aukera eskain dezakete euskal gazteentzat lanpostuak eta enpresa berriak sortzeko.
‎EOI ekimenaren helburua da «ikasgelaz haratago» ikastea, eta ez soilik informazio berria sortzea, baizik eta partekatzea. Telefono mugikorraren erabilerak eduki digitaletarako sarbidea eta horiek partekatzeko aukera errazten ditu Trebakuntza hori smartphoneetan zein tabletetan jasotzen da. EOI proiektuak bi gailuak baliatzen ditu software librearekin batera, eta bost gakotan oinarritzen da:
‎Katalogo osoa eskuratzean, irakasleek edo ikasleek aukera izango dute interesatzen zaizkien materialak hautatzeko, liburutegi digitala osatzeko. Editorialek eduki digital berriak argitaratu ahala eguneratuko da katalogo digitala. 3 Nola funtzionatzen du motxila digitalak?
2014
‎Teknologia horri esker, eduki digitalak erreproduzi daitezke Interneten, ordenagailura deskargatu gabe
‎Erakunde ugarik inbertitzen dute dokumentuak digitalizatzen, baina horretan inbertitzea bezain beharrezkoa eta ezinbestekoa da kontserbazioan inbertitzea baita kontserbazioan. Eredu gisa aipatuko dugu duela gutxi abian jarritako Clockss proiektua, zeinak eduki digitalak egoera onean kontserbatzea daukan helburu.
2015
‎Izen desberdinak jasotzen dituen arren eta nahiz eta kontzeptu bakoitzaren barnean hainbat azpisektore integratu, sektore industrialetik at mugitzen den beste sektore ekonomiko baten beharrizanez eta etorkizunaz ari gara. Deitu kultur industria, sormen industria edo eduki digitalen industria.
‎Beste merkatu batzuei begira, Echevarriak garbi dauka hemen ere eduki digitalen industria deitu daitekeen horretan beste azpisektore batzuk gehitu behar direla, Suedia, Danimarka edo AEBetan egiten duten antzera. " Ohiko ekoizpen etxeez gain, teknologia garatzen duten enpresak, publizitate eta komunikazio agentziak, eta jardunaldiak antolatzen dituzten enpresak ere egon behar dute media ekosisteman.
‎«Britainiarrak dira, batez beste, munduan Interneten gehien erosten dutenak».Fenomenoaren erakusgarri dira Erresuma Batuko zenbait kontsumo datu dira: 13,9 milioi herritarrek irakurtzen dituzte egunkari digitalak gailu eramangarrien bitartez; hedabideen edizio digitalen 28,5 milioi erabiltzaile daude; eta 25 eta 34 urte artekoak ohituta daude eduki digitalak ordaintzera.Interneteko publizitatearen gorakada dago, batetik, eta paperezko egunkarien beherakada, bestetik. Egunkari britainiar garrantzitsuenen salmentak %7, 5 inguru jaitsi dira azkeneko urtean.
‎Irudia: Sistema energetikoa Espainian lotura hori lortzeko bi sistema komertzial nagusiak Apple eta Google dira, eta, gainera, musikaren eta filmen eduki digitalen parrilla ematen dute Internet irekiaren alternatiba gisa. Lehena Apple TV da.
‎Jaurtiketak bere garaian goraipamen asko piztu ez zituen arren, marka batzuek (Samsung, adibidez) ez dute toallarik bota, eta, oraindik ere, Ethernet konexio ereduei ematen diete bideratzaileentzako edo Wifi seinalea jasotzeko gai den konfigurazio ereduetarako. Ahalegin horren azken arrazoia telebistarako eduki digitalen merkatuan konba ez galtzea bada ere, fabrikatzaile gehienek ia ez dute sortu beren produktuak saltzeko plataformarik, filmak, bideojokoak edo musika. Hala ere, 4 K-ko definizioaren etorrerak bultzada berria eman liezaieke Smart TV mezuei; izan ere, baliteke fabrikatzaileek aliantza egitea Netflix edo Fusión TV bezalako zerbitzuekin.
‎Eta beste titulu eta plataforma batzuk ere agertzen dira, hala nola Netfix, egiten jarrai dezaten. Izan ere, eduki digital ugari eta askotarikoak daude, eta, beraz, denbora librea emateko bat aukeratzea da zailena. Orain arte ohikoa izan da lagun eta ezagunen aholkuez fidatzea, baina Interneten garaian beste aukera batzuk daude.
2016
‎Erabiltzaileak eduki digitalak sortzen dituzte blogean. http://www.greenpeace.org/espana/ es/ Blog/
‎Interneteko sare sozialen edo beste bitartekari batzuen bitartez ideia bat hedatzea da marketin birala. Erabiltzaileak bere kontaktu sarearekin partekatzen du atsegin duen bideo, irudi edo beste eduki digital bat. Kontaktuek ere berriz partekatzen dute beste pertsona batzuekin.
‎Adibidez, eduki digitala partekatuko da, betiere zenbait baldintza betez gero:
2019
‎Multimediaz gain, Argia-k bi hamarkada hauetan urrats esanguratsuak eman ditu enpresa dibertsifikazioaren ikuspegitik. TXT denborapasen hilabetekaria egin zuen, Luditoys jolasen enpresa sortu eta, Ametzagaiñako beste enpresekin batera, gaur egun lanean diharduen Iametza Interaktiboa teknologia eta eduki digitalak lantzen dituen enpresa. Testuinguru horretan kokatzen da, halaber, Jakoba Errekondorekin batera bultzatzen duen Bizi Baratzea proiektua ere.
‎The Guardian egunkariak argitaratutako artikulu batean (Henley, 2018) azaltzen zuenez, Islandiera itotzen ari da mundu digitalean. Bere 340.000 hiztunek eduki digital ia guztiak ingelesez kontsumitzen dituzte. Eir� kur Rögnvaldsson hizkuntzalari islandiarrak" minorizazio digitala" deitzen dio ataka horri:
‎Andres Urrutia euskaltzainburuak ospakizunen hastapenak ekarri ditu gogora: . Ia urtebete joan da Arantzazun webgune eta eduki digital berriak nahiz berriztatuak aurkeztu genituenetik?. Orduko goiburuari keinu eginez, helbururik behinena. Euskaltzainditik mundu zabalera?
‎Guztira bost arlo eta horien hogeita bat azpigaitasun jaso dira: informazioa eta informazio alfabetatzea, komunikazioa eta lankidetza, eduki digitalak sortzea, segurtasuna eta arazoen ebazpena (1 irudia).
‎" Fideltasun historikoa" izan dute oinarri, ARKIKUS enpresaren esanetan. " Iturri grafikoak, dokumentalak nahiz arkeologikoak erabili dira mugikorrean aurkitzen diren eduki digitalak egiteko".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer 73 (0,48)
Berria 8 (0,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 5 (0,03)
EITB - Sarea 4 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
Argia 4 (0,03)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
LANEKI 3 (0,02)
Aizu! 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
eduki digital sortu 9 (0,06)
eduki digital kontsumitu 5 (0,03)
eduki digital industria 4 (0,03)
eduki digital sektore 4 (0,03)
eduki digital landu 3 (0,02)
eduki digital ukan 3 (0,02)
eduki digital berri 2 (0,01)
eduki digital diseinu 2 (0,01)
eduki digital erreproduzitu 2 (0,01)
eduki digital ikasgela 2 (0,01)
eduki digital kudeaketa 2 (0,01)
eduki digital partekatu 2 (0,01)
eduki digital sarbide 2 (0,01)
eduki digital abantaila 1 (0,01)
eduki digital alternatibo 1 (0,01)
eduki digital arduradun 1 (0,01)
eduki digital atze 1 (0,01)
eduki digital aukera 1 (0,01)
eduki digital azoka 1 (0,01)
eduki digital baino 1 (0,01)
eduki digital balio 1 (0,01)
eduki digital bat 1 (0,01)
eduki digital berrerabilera 1 (0,01)
eduki digital beste 1 (0,01)
eduki digital bilatu 1 (0,01)
eduki digital bildu 1 (0,01)
eduki digital deialdi 1 (0,01)
eduki digital egin 1 (0,01)
eduki digital egoera 1 (0,01)
eduki digital ekoizle 1 (0,01)
eduki digital erabili 1 (0,01)
eduki digital erregistratu 1 (0,01)
eduki digital erregulazio 1 (0,01)
eduki digital erronka 1 (0,01)
eduki digital eskaini 1 (0,01)
eduki digital Espainia 1 (0,01)
eduki digital etengabeko 1 (0,01)
eduki digital ezabatu 1 (0,01)
eduki digital gainditu 1 (0,01)
eduki digital garai 1 (0,01)
eduki digital gehien 1 (0,01)
eduki digital gizarteratu 1 (0,01)
eduki digital guzti 1 (0,01)
eduki digital hauek 1 (0,01)
eduki digital hedatu 1 (0,01)
eduki digital ia 1 (0,01)
eduki digital inbertsio 1 (0,01)
eduki digital irakurketa 1 (0,01)
eduki digital jatorri 1 (0,01)
eduki digital konpilazio 1 (0,01)
eduki digital kontsumo 1 (0,01)
eduki digital legezko 1 (0,01)
eduki digital lehertu 1 (0,01)
eduki digital liburutegi 1 (0,01)
eduki digital merkatu 1 (0,01)
eduki digital modu 1 (0,01)
eduki digital musikal 1 (0,01)
eduki digital parrilla 1 (0,01)
eduki digital pila 1 (0,01)
eduki digital plataforma 1 (0,01)
eduki digital saldu 1 (0,01)
eduki digital sartu 1 (0,01)
eduki digital sorrera 1 (0,01)
eduki digital sustatu 1 (0,01)
eduki digital testuliburu 1 (0,01)
eduki digital transferentzia 1 (0,01)
eduki digital ugari 1 (0,01)
eduki digital urtero 1 (0,01)
eduki digital zabaldu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia