Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2009
‎Bukatzeko, talde kultural bakoitzean irudikapenak nola finkatzen diren ezagutzeko asmoz, gutxiengo bakoitzak bere buruari buruz duen pertzepzioa ikertu genuen, berriz ere ezaugarri prototipikoen irizpidea erabiliz. Hauek emandako hitzen% 50 osatzen dute.
‎Talde kultural bakoitzean Irudikapen hauek zein puntutaraino sustraiak botatzen dituzten jakiteko, gutxiengo bakoitzak bere buruari buruz duen pertzepzioa ikertu genuen. Alde batetik, diskurtso menderatzailea erreproduzitzen duten narratiben elaborazioa aztertzen da.
‎Hasiera batean, parrokiak hirietan sortu ziren eta geroxeago landa ingurunean (pagus). Hori dela-eta, eliza jabegoaren subjektua eta eliza bizitzaren protagonista bakarra aurrena diozesia bazen ere, bere apezpiku buru zuela, ondoren beste esparru txikiago batzuk izango dira protagonistak: parrokiak, monasterioak, etab. (Aldea, 1973:
2010
‎...es unitate kolektiboa kontsideratzea (Rawls, 1993); halaber, errepresentazio kolektiboen kontzeptua arrazionala da eta ikuspegi politikotik sortzailea izan daiteke (Pettit, 1997); ikerketa kulturalei loturiko erlatibismoaren arriskuak gainditzeko bitarteko egokia izan daiteke, egitura instituzionalen zilegitasuna funtsatzeko baliagarria baita (March eta Olsen, 2005; Kimlycka, 2004); eta, nork bere buruaz duen irudi narratiboa eta besteekin osatzen duen irudi kolektiboa ulertzeko bitartekari moduan tresna eraginkorra da. Baina, proposamen instituzional normatiboa oinarritzeko agerian geratu da, gizarte unitate kolektiboen (Social selves) osaketa deskribatzeko gaitasuna duen proposamen teoriko baten beharra (Calhoun, 2006).
‎Banakoa oinarri duen proposamen ontologikoaren, epistemologikoaren eta instituzionalaren ondoan, errepresentazio kolektiboen (Durkheim, 1912), sozialen (Moscovici, 1979) edo irudikarien (Anderson, 1983) definizioak sortzen dituen zailtasunek bide eman diote diziplina anitzeko eztabaida garaikideari. Autoerrepresentazioen dimentsio indibiduala, erlazionala eta kolektiboa bereizteak agerian utzi du hiru dimentsioek duten eragina banakoak bere buruaz duen errepresentazioa osatzeko prozesuan (Chen eta Boucher eta Tapias, 2006; Turner eta Whitehead, 2008; Pentland, 2007; adibidez). Are gehiago, banakoak dituen harreman sistema sozialen eta kulturalen testuinguruan, agente kolektibo sozialki integratuek erakutsi dute banakoen agregazioan agortzen ez diren jarrera proposizional intentzionalak garatzeko duten gaitasuna (Pettit, 2001); eta horrez gain, testuinguru sozial eta kulturalean osaturiko kolektibitateen errepresentazioa aintzat hartzea beharrezkotzat jotzen dute hainbat autorek; mundua deskribatzeko (Calhoun, 2006; Goldman, 2009; Olive, 2000; adibidez) eta instituzionalki antolatzeko (Krauss, 2004; March eta Olsen, 2005; Miller, 2004).
2011
‎Errituaren estetika, komunitatearen ethosari buruz mintzo da, jokaera komunitario desiragarriari buruzko ikasbide metaforikoak diren keinu eta jarreren bitartez, gernikarren irudikarioan desiragarriak diren balioei buruz (erresistentzia, konpromisoa). Azken finean, bere buruaz duen ideiaz mintzo zaigu, estetika eta estilo konkretu batean zehazten den ideiaz.
‎– Bere buruaz dituen kognizioak: «Zelatan egon behar dut», «Bizirauteko modu bakarra autosufiziente izatea da», «Besteei bultza egiten ez badiet, besteek egingo didate niri bultza», «Zerbait nahi dudanean, edozein bidetatik lortuko dut».
‎Hala eta guztiz ere, krisia hasi zenetik, egoera irauli egin da. Gero eta gehiago dira gizona langabezian dagoelako hornitzaile gisa emakume bat buru duten familiak. Rol aldatze horrek, eragina izan dezake gizonen genero nortasunean, eta euren nortasun maskulinoa gutxietsita ikusita, jarrera bortitza areagotu lezakete, galdutako edo hautsitako estatusa berreskuratze aldera.
‎Gainera, Angel pertsonaia eskizofreniko baten barne adimenaren kosmosaren errepresentazioa da. Horregatik Angelek bi pertsonalitate ditu, berea eta buruan duenarena, hitz egiten diona eta gu, ikusleok, ikusteko gai garena. Heriotzaren kontrakotasun bezala sexua edo maitasuna agertzen zaizkigu, berebiziko garrantzia hartzen dutenak eta, gainera, gehienetan filmaren garapenaren engranajeak mugitzen dituztenak.
‎La piel contra la piedra dokumentala egin ostean jasandako kritikak zirela-eta, seigarren fikzio lana egiteari ekin zion, Euskal Herriaren tematika alde batera utzita. Aspaldidanik, 2001 urtetik bere arreba Anaren heriotzaren berri izan ondoren, buruan zuen zerbaiti bizitza emateko pausoa eman zuen Medemek. Filma Anari egindako omenalditzat jotzen du zuzendariak (Sardá, 2007:
2012
‎Autore horiek, zortzi pentsaera distortsionatu mota bereizten dituzte, depresioa duten pertsonei aplika dakizkiekeenak: ...auza bera egiten dugu eta aspertua nago» gisako pentsamenduak); 5) pertsonalizazioa, hau da, norbere inguruan gertatzen diren gauza negatibo guztien ardura norbere buruari leporatzea (adibidez, inguruneko norbaitek esaten badu«, pentsatzea besteak hori dioela bere erruagatik, berari plan dibertigarririk bururatzen ez zaiolako); 6) gogamenaren irakurketa, hots, gainerakoek ere banakoak berak bere buruarekiko duen irudi negatiboa dutela uste izatea (adibidez, «zergatik begiratzen ote dit hark. Ziur begira ari zaidala gero bere lagunei kontatzeko inozo bat naizela eta haiekin nitaz barre egiteko» gisako pentsamenduak izatea edozein delarik ere beste pertsona begira egotearen arrazoia); 7) kontrol gabeziaren ustea, hau da, banakoak uste izatea ezer ez dagoela bere esku eta egiten duena egiten duelarik ere, gauzak izan behar duten modukoak izango direla (adibidez, pertsona batek uste izatea gauza negatiboak gertatzen zaizkiola zorte txarra duelako eta zorte txar hori gainditzeko ezin duela ezertxo ere egin); eta 8) arrazoiketa emozionala, hots, pertsonak argudio logikoetan oinarritutako arrazoiketa erabili ordez, arrazoiketa bere emozioetan oinarritzea (adibidez, pozik dagoen pertsona batek pentsa dezake bere bizitza primerakoa dela, baina, bihar triste badago, bere bizitza desastre hutsa dela pentsatuko du).
‎Amaitzeko, esan autokontzeptu eta autoestimuaren hobekuntzarako bestelako programak eta ekintzak gauzatzea ere oso gomendagarria izaten dela depresioa pairatzen duten haurrekin. Kontua da, depresioa jasaten duten haurrek euren autokontzeptua eta autoestimua kaltetu samarrak izaten dituztela eta oso onuragarria izaten dela programa edo ekintza zehatzak aurrera eramatea beren buruari buruz duten kontzeptua hobetzeko eta beren burua apur bat gehiago maitatzen ikasteko.
2013
‎Aurrekoarekin erlazio estuan, esan genezake kapitalak laguntzen duela kooperatibak bere buruarekin duen konfiantza indartzen eta sendotzen. Kapitalak segurtasuna ematen du eta jardueraren bideragarritasunari laguntzen dio.
‎Honekin txandakatzen ditu esatariak bere zereginak. Esatariak berariaz hautatzen du, buruan duen norentzako hipotetikoa da, izan ere.
‎Ez dira soilik gogoz irakurtzen, gogoz irakurtzeaz gain, barre eraginarazteko ere gai dira. Oraingo honetan, buruan duen norentzakoa liburu edo ipuin hauek irakurtzera lerratu nahi du. Horretarako, ahots ezberdinen artean berea nabarmentzen du, modu markatuago batez bere ikuspegia tartekatuz.
‎49 Gonzalo Nardiz kontseilaria buru zutela, Alderdi Ekintzailearen zati bat leial izan zitzaion bukaera arte Leizaolaren Jaurlaritzari. 2008an, EAE/ ANV zena legez kanpo utzi zuten ezker abertzalearekin bat egin zuelakoan.
2014
‎Errendimenduarekin lotutako pertzepzioarekiko galde sorta (Garcia, 2011): tresna hau osatzen duten 8 itemak lotuta daude ikasleak bere errendimendu akademikoari buruz duen pertzepzioarekin eta, orobat, bere buruaz duen irudiarekin ikasle gisa (auto hautemate akademikoa). Galdetegi honetan ikasleak bere burua ebaluatzen du Likert eskala batean (1 ez nator bat inola ere/ 5 erabat ados).
2015
‎Apaiza buru zuen Euskaltzaindiak artean hileko batzar guztiak otoitzarekin hasi eta bukatzen zituen. Bide posibilistari eutsita, literatur euskararen batasunari buruzko agiria 1968ko urrian eman ondoren, euskal apezpikuei liturgia batuaren eskaria egin zien akademiak.
‎Ez da kasualitate hutsa J. L. Villar Palasi buru zuen Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak Liburu Zuri gisako La educación en España (1969) azterketa orduan argitaratu izana. Liburu Zurian agertzen zen helburu nagusietako bat hezkuntza demokratizatzea zen, aukera berdintasunaren bidetik.
‎Horren ondorioz, probintziako ikastola gehienek(% 68 inguru) Donostiako Elizbarrutira jo zuten babes bila. J. Argaia buru zuen elizbarrutiaren menpeko egituratze prozesuari jarraituta, 1969an Gipuzkoako Ikastolen Elkartea sortu zuten (Fernández, 1994: 212).
‎Espetxean, zenbat eta egunak luzeagoak egin, gero eta gogorragoa izango da bertan igaro beharreko denboran bizi izandakoa, norbanakoari frustrazio eta antsietate maila altuagoak sorraraziz. Bihar beste egun bat izango da, eta denbora gutxiago, hori da buruan duten ideia nagusia, denbora gutxiago kalera irteteko, askatasuna usaintzeko, askatasunaz gozatzeko. Jarduera fisikoa egitean denborak beste dimentsio bat hartzen du, denbora orokorraren barruan kokatzen den tarte bat baita.
2019
‎Guztiek burua+ ahapaldiakegitura dute, betiere editoreen bertso lerro eta ahapaldi moldaketa aintzat hartuz. A19 izan ezik gainerakoek lau bertso lerroko burua dute, eta ahapaldi kopuruari dagokionez, askotarikoak dira: bi (A13), hiru (A3, A5, A8, A9), zortzi (A19).
2020
‎Adibidez, pedagogia kritikoaren korrontea zeregin handia izaten ari da egungo hezkuntzaren egoerari buruzko analisietan, eta garrantzitsua da botere faktikoak birsortzen dituen eta, halaber, eraldaketa eragilea den erakunde gisa eskolak duen zereginari egiten dion kritika. Bestalde, kontuan hartzen ditugu" pedagogia ez instituzional" deritzenetako esperientziak ere, hala nola Francesco Tonucci (1996, 2014) buru zuten" hiri hezitzailea" eta" haurren hiria" eta pedagogia geldoak. Carbonellek (2015) pedagogia askeetatik bereizten baditu ere, sinergia argiak dituzte lan honetan aztertuko ditugun hezkuntza proiektuekin.
2023
‎Egoera honen aurrean, Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) eta Bordeleko Unibertsitatea (UB) buru dituen Ocean I3 (Ikerkuntza Irakaskuntza Iraunkortasuna) proiektuak Euskadi Akitania kostaldeko plastikoen kutsadura murrizten lagundu nahi du. Hori lortzeko, Europar Batasuneko Interreg POCTEFA Eskualde Garapenerako Europako Funtsak (EGEF) dirulaguntzaz babesten du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia