2009
|
|
Kontua da, errege baten jukutria zikinetan edo bataila odoltsuetan zeruaren eskua ikustea, edo Jainkoa Satanasekin sekulako guduetan munduan imajinatzea monjeren baten bitartez mila deabru beldurgarri garaitzen, izurriekin herriak kastigatzera goienetik historiara etortzen, edo laborariekin errukiturik euria eginarazten, etab., ridikulua baldin bada, azkenean errotik ridikulua ez al den erabat Jainkoa ezeren agente eta kausa egile bezala pentsatzea munduan: berdin da izadia eta gizakia sortzen, bera gizon emakume bilakatzen eta estalpe batean jaiotzen, bere
|
buruaren
sakrifizio odoltsu batekin gizadia salbatzeko erromatarrak nahiz juduak manipulatzen, hildakoak Josafaten bildu eta juzgatzen..., hots, edozein egitate berak burutzen Natura edo historiako eremuetan, Naturak berak edo historiak berak (gizakiak) soilki barik. Alegia, ez al den zentzugabea eta absurdoa salbazio historia guztia, h. d., espazio eta denborako edozein gertakari Jainkoaren akto gisa, nahitaez miraria beti, datu protokolagarri baten esanahi materialean ulertzea (historiaren zentzu espiritualaren narrazio gisa onargarria izan litekeena, neuk nire bizitzaren zentzubide bezala modu horixe hautatua badut).
|
2012
|
|
Pentsa zer esan zuen Josu Jonek: " Gure gudariak prest ziren beren
|
buruaren
sakrifizioa egiteko, baina ez hiltzeko". Tontotzat hartzen gaitu ala?
|
2013
|
|
heriotza. Heriotzarekin ordaintzen du hutsegitea eta, aldi berean, bere
|
buruaren
sakrifizioa Manu Araibar berrerosteko eskaintzen. Araibarrekin birjintasuna galdu zuenak, heriotzaren atarian aitortzen zuenez, Araibarren ibilera makurrak zuzentzearren eskaini zuen bere bizia.
|
|
Errenditzerakoan, Oacpicagiguak bere
|
burua
sakrifizioan eskaini zuen, hartara bere jendea zigortua izan ez zedin matxinatzeagatik. Eta, 1752ko martxoaren 18an, entregatu egin zen Tubacen, Jose
|
2014
|
|
–Il nous a fallu quarante ans de réflexion, une vie occupée tout entière à penser, l, abandon de toute occupation, de tout souci, le sacrifice de notre fortune, presque de nos devoirs, pour arriver à quelques idées plus ou moins imparfaites sur ces matières obscures. Comment voulez vous que de telles vies soient la loi commune de l, humanité?? 2485 Zientifiko bat sakrifizio askoren emaitza da, bereena eta hura posible izan dadin lanean diharduten jende eta belaunaldiena2486 Demokrazian, ordea, jendeari ez dago ideal baten izenean bere
|
buruaren
sakrifizioa eskatzerik. Demokraziak kultura jaso ororen eta edozein diziplina zailen iraungipena dakar.
|
|
Hein horretan Frantzia Israel berria da, munduari ideia salbatzailea errebelatzearren bere
|
burua
sakrifizioaren aldarean opaldu duena2567 Renanek egiten duen Israelen historiaren interpretazioa hori da, eta hori aplikatzen dio gero Frantziari. Israelek ideia bat errepresentatzen du, ideia handi eder bat (kasu honetan monoteismoa), ideia horrekin identifikatu da; eta identifikazioa hain totala da, ezinezkoa bilakatu baitzaio politika nazionalean garaitzeko ezinbestekoa den egoismoa.
|
|
Komentario hau filosofiatik egina dago, baina egiaz nik ez dut konprenitzen, mundu honetako begi materialistekin, nire erlijioaren funtsa, sobrenaturala lehenetsiz. Gaur bertan ebangelioan Jesusek talioneko legearen kontra hitz egiten du, eta ez gogortze aldera, alderantziz baizik, bigundu egiten du legea sakrifizioraino, norberaren
|
buruaren
sakrifizioraino. Badirudi Jesusen jarraitzaileak lege naturalen kontra jardun behar duela, justu logika mundanalak agintzen duenaren kontrarioa egin behar du, baina lege naturalaren kontrarioa baino diferente erran genuke (jakinduria sobrenaturala baita proposatzen zaiguna, jakinduria mundalana baino goragokoa, eta horregatik jakinduria mundanala bere barnean konprenitzen du).
|
2015
|
|
omen dihardugu?, batzuk liberal foralisten ilusio eternalean,, balio? unibertsalen banderapean betiere (kasualitatez bezala, berrehun urtean herri txikientzat beren
|
buruen
sakrifizioa beste soluziorik ez behin ere, Estatu dominatzaileentzat beren dominazioaren kuestionatze izpirik sekula ez, jeneratu duten balio, unibertsalak?); besteak mundu modernoan Euskal Herriak bere leku propioa edukitzearen alde, beste edozein herri librek bezalaxe, subiraniak ez baitira konpartitzen. (Borroka zaharraren kapitulu berri bat.
|
2016
|
|
Horratio problema oso larri bat ezin dugu ezikusi: ideia kooperatiboa diskurtso erlijiosoaren barruan bilduta zegoen bitartean, munduko eskuarrena zen hurkoarenganako estekamendua, norbere
|
buruaren
sakrifizioa, austeritatea, etab., esijitzea. Gaurko diskurtso ‘laikoan’ horrelako bertuteentzat leku gutxiago dago (desazkundearen ideiak eta, indar gehiago hartzen ez badute batik bat).
|
2018
|
|
omen dihardugu?, batzuk liberal foralisten ilusio eternalean,, balio? unibertsalen banderapean betiere (kasualitatez bezala, berrehun urtean herri txikientzat beren
|
buruen
sakrifizioa beste soluziorik behin ere jeneratu ez duten balio, unibertsalak?, ezta Estatu dominatzaileentzat beren dominazioaren kuestionatze izpirik ere); besteak mundu modernoan Euskal Herriak bere leku propioa edukitzearen alde, beste edozein herri librek bezalaxe, subiraniak ez baitira konpartitzen. (Borroka zaharraren kapitulu berri bat.
|
2023
|
|
Uste nuen munduan inor izatekotan heriotza naturaltasunez eta kezkarik gabe onartzeko gauza, hori aita zela. Beti lurrarekin harremanetan bizi izan zena, beti tradizio zaharrei eta kristau fedeari atxiki zitzaiena, beti bere
|
burua
sakrifizioaren eta heriotzaren adiskide aldarrikatutakoa...
|
|
Hau guziarengatik gerta daiteke perilean den kolektibitateari buruzko obligazioak gizakia azken
|
bururainoko
sakrifiziora eramatea; baina honetatik ezin da ondorioztatu kolektibitatearen garrantzia gizakiarena baino goragoa denik; ber gisan gerta daiteke perilean dagoen gizakiaren sokorritzeko obligazioagatik guk ere erabateko sakrifizioraino ere joan behar izatea, nahiz eta obligazio horrek ez duen inolako nagusitasunik suposatzen sokorritutako gizakiaren aldetik.
|