2009
|
|
Kontua da, errege baten jukutria zikinetan edo bataila odoltsuetan zeruaren eskua ikustea, edo Jainkoa Satanasekin sekulako guduetan munduan imajinatzea monjeren baten bitartez mila deabru beldurgarri garaitzen, izurriekin herriak kastigatzera goienetik historiara etortzen, edo laborariekin errukiturik euria eginarazten, etab., ridikulua baldin bada, azkenean errotik ridikulua ez al den erabat Jainkoa ezeren agente eta kausa egile bezala pentsatzea munduan: berdin da izadia eta gizakia sortzen, bera gizon emakume bilakatzen eta estalpe batean jaiotzen, bere
|
buruaren
sakrifizio odoltsu batekin gizadia salbatzeko erromatarrak nahiz juduak manipulatzen, hildakoak Josafaten bildu eta juzgatzen..., hots, edozein egitate berak burutzen Natura edo historiako eremuetan, Naturak berak edo historiak berak (gizakiak) soilki barik. Alegia, ez al den zentzugabea eta absurdoa salbazio historia guztia, h. d., espazio eta denborako edozein gertakari Jainkoaren akto gisa, nahitaez miraria beti, datu protokolagarri baten esanahi materialean ulertzea (historiaren zentzu espiritualaren narrazio gisa onargarria izan litekeena, neuk nire bizitzaren zentzubide bezala modu horixe hautatua badut).
|
2014
|
|
–Il nous a fallu quarante ans de réflexion, une vie occupée tout entière à penser, l, abandon de toute occupation, de tout souci, le sacrifice de notre fortune, presque de nos devoirs, pour arriver à quelques idées plus ou moins imparfaites sur ces matières obscures. Comment voulez vous que de telles vies soient la loi commune de l, humanité?? 2485 Zientifiko bat sakrifizio askoren emaitza da, bereena eta hura posible izan dadin lanean diharduten jende eta belaunaldiena2486 Demokrazian, ordea, jendeari ez dago ideal baten izenean bere
|
buruaren
sakrifizioa eskatzerik. Demokraziak kultura jaso ororen eta edozein diziplina zailen iraungipena dakar.
|
|
Hein horretan Frantzia Israel berria da, munduari ideia salbatzailea errebelatzearren bere
|
burua
sakrifizioaren aldarean opaldu duena2567 Renanek egiten duen Israelen historiaren interpretazioa hori da, eta hori aplikatzen dio gero Frantziari. Israelek ideia bat errepresentatzen du, ideia handi eder bat (kasu honetan monoteismoa), ideia horrekin identifikatu da; eta identifikazioa hain totala da, ezinezkoa bilakatu baitzaio politika nazionalean garaitzeko ezinbestekoa den egoismoa.
|
2015
|
|
omen dihardugu?, batzuk liberal foralisten ilusio eternalean,, balio? unibertsalen banderapean betiere (kasualitatez bezala, berrehun urtean herri txikientzat beren
|
buruen
sakrifizioa beste soluziorik ez behin ere, Estatu dominatzaileentzat beren dominazioaren kuestionatze izpirik sekula ez, jeneratu duten balio, unibertsalak?); besteak mundu modernoan Euskal Herriak bere leku propioa edukitzearen alde, beste edozein herri librek bezalaxe, subiraniak ez baitira konpartitzen. (Borroka zaharraren kapitulu berri bat.
|
2018
|
|
omen dihardugu?, batzuk liberal foralisten ilusio eternalean,, balio? unibertsalen banderapean betiere (kasualitatez bezala, berrehun urtean herri txikientzat beren
|
buruen
sakrifizioa beste soluziorik behin ere jeneratu ez duten balio, unibertsalak?, ezta Estatu dominatzaileentzat beren dominazioaren kuestionatze izpirik ere); besteak mundu modernoan Euskal Herriak bere leku propioa edukitzearen alde, beste edozein herri librek bezalaxe, subiraniak ez baitira konpartitzen. (Borroka zaharraren kapitulu berri bat.
|