2009
|
|
Kontua da, errege baten jukutria zikinetan edo bataila odoltsuetan zeruaren eskua ikustea, edo Jainkoa Satanasekin sekulako guduetan munduan imajinatzea monjeren baten bitartez mila deabru beldurgarri garaitzen, izurriekin herriak kastigatzera goienetik historiara etortzen, edo laborariekin errukiturik euria eginarazten, etab., ridikulua baldin bada, azkenean errotik ridikulua ez al den erabat Jainkoa ezeren agente eta kausa egile bezala pentsatzea munduan: berdin da izadia eta gizakia sortzen, bera gizon emakume bilakatzen eta estalpe batean jaiotzen, bere
|
buruaren
sakrifizio odoltsu batekin gizadia salbatzeko erromatarrak nahiz juduak manipulatzen, hildakoak Josafaten bildu eta juzgatzen..., hots, edozein egitate berak burutzen Natura edo historiako eremuetan, Naturak berak edo historiak berak (gizakiak) soilki barik. Alegia, ez al den zentzugabea eta absurdoa salbazio historia guztia, h. d., espazio eta denborako edozein gertakari Jainkoaren akto gisa, nahitaez miraria beti, datu protokolagarri baten esanahi materialean ulertzea (historiaren zentzu espiritualaren narrazio gisa onargarria izan litekeena, neuk nire bizitzaren zentzubide bezala modu horixe hautatua badut).
|
2012
|
|
Pentsa zer esan zuen Josu Jonek: " Gure gudariak prest ziren beren
|
buruaren
sakrifizioa egiteko, baina ez hiltzeko". Tontotzat hartzen gaitu ala?
|
2013
|
|
heriotza. Heriotzarekin ordaintzen du hutsegitea eta, aldi berean, bere
|
buruaren
sakrifizioa Manu Araibar berrerosteko eskaintzen. Araibarrekin birjintasuna galdu zuenak, heriotzaren atarian aitortzen zuenez, Araibarren ibilera makurrak zuzentzearren eskaini zuen bere bizia.
|
2014
|
|
–Il nous a fallu quarante ans de réflexion, une vie occupée tout entière à penser, l, abandon de toute occupation, de tout souci, le sacrifice de notre fortune, presque de nos devoirs, pour arriver à quelques idées plus ou moins imparfaites sur ces matières obscures. Comment voulez vous que de telles vies soient la loi commune de l, humanité?? 2485 Zientifiko bat sakrifizio askoren emaitza da, bereena eta hura posible izan dadin lanean diharduten jende eta belaunaldiena2486 Demokrazian, ordea, jendeari ez dago ideal baten izenean bere
|
buruaren
sakrifizioa eskatzerik. Demokraziak kultura jaso ororen eta edozein diziplina zailen iraungipena dakar.
|
|
Komentario hau filosofiatik egina dago, baina egiaz nik ez dut konprenitzen, mundu honetako begi materialistekin, nire erlijioaren funtsa, sobrenaturala lehenetsiz. Gaur bertan ebangelioan Jesusek talioneko legearen kontra hitz egiten du, eta ez gogortze aldera, alderantziz baizik, bigundu egiten du legea sakrifizioraino, norberaren
|
buruaren
sakrifizioraino. Badirudi Jesusen jarraitzaileak lege naturalen kontra jardun behar duela, justu logika mundanalak agintzen duenaren kontrarioa egin behar du, baina lege naturalaren kontrarioa baino diferente erran genuke (jakinduria sobrenaturala baita proposatzen zaiguna, jakinduria mundalana baino goragokoa, eta horregatik jakinduria mundanala bere barnean konprenitzen du).
|
2016
|
|
Horratio problema oso larri bat ezin dugu ezikusi: ideia kooperatiboa diskurtso erlijiosoaren barruan bilduta zegoen bitartean, munduko eskuarrena zen hurkoarenganako estekamendua, norbere
|
buruaren
sakrifizioa, austeritatea, etab., esijitzea. Gaurko diskurtso ‘laikoan’ horrelako bertuteentzat leku gutxiago dago (desazkundearen ideiak eta, indar gehiago hartzen ez badute batik bat).
|