2002
|
|
24 orrialdeko jarduera bera. Erhiak gero eta[!] Zenbakien lerroko 5 eta 10 ezaupideei ohartu fiteago erakutsiz, tratamendu orokorrerako
|
bidea
egiten da. beste laukitxo batzuen kokatzeko.
|
|
:: . 2 eta 3ren adierazteko
|
bideen
eta usaiako bidearen haurrek 8 orrialdeko bi itxuretatik bat hautatu baliokidetasuna azaldu behar da: garrantzitsuena, ttitten kopurua da.
|
|
:: . 2 eta 3ren adierazteko bideen eta usaiako
|
bidearen
haurrek 8 orrialdeko bi itxuretatik bat hautatu baliokidetasuna azaldu behar da: garrantzitsuena, ttitten kopurua da.
|
|
10, 20, 30, etab. hamarrekoen gainditzea artoski landu behar da, aldi oroz kanika bildumen antolatzeko
|
bidea
gogoraraziz: beste 10 kanikako kutxa bat osoki bete� tzen ahal delarik baizik ez da ageri (edo:
|
|
▪ soroan, etxea eta errekaren artean,
|
bidearen
esküin aldean baserritik jelkitzean.
|
|
6 Laborariak arditegiala sarraraziko dütü ardiak.
|
Bidea
erakuts ezazü. C
|
2005
|
|
• Iruñeko
|
bidea
asma ezazu plano honetan.
|
|
7 iguriaren (zelatariaren)
|
bidea
|
|
Hori zela eta, abiatu ziren erromesen bidaiak hilobiaren bisitatzera. Ibilbide hori Santiago edo Konpostelako
|
bidea
deitu zuten.
|
|
Erromesak edo bidaiariak Europako alde guzietatik milaka abiatu ziren
|
bideetan
.
|
|
|
Bidean
, erromesek pausuak egiten zituzten indarren hartzeko. Horretarako baziren ostatuak, ospitaleak, monasterioak...
|
|
Konpostelako
|
bideak
Europan gaindi, Euskal Herritik pasatuz.
|
|
• Euskal Herriko Jakobe
|
bideetan
kausitzen diren beste herri edo hiri batzuk ere koka itzazu.
|
|
Zenbaki bakoitzaren ondoan hitz egokia idatz: zubi altxagarria – dorre nagusia – harresia zelatariaren/ iguriaren
|
bidea
– hormarteka bazter dorrea – zirritua
|
|
Europako mapa honetan, Konpostelako
|
bidean
aurkitzen diren hiru hiri hauen izenak idatz itzazu:
|
|
1200an gara eta iparraldetik datorren beilari bati Jakobe
|
bidea
erakutsi behar diozu. Plano bat egiten diozu.
|
|
eriak sendatzen, itsuek berriz ikusten, elbarrituak zutitzen, mutuak aldiz...................................................................... hasten, hots, fededunen agiantzak hor gauzatzen ziren. Hori zela eta, Europa alde guzietarik fededun batzuek beren bizian behin bederen Jakobe
|
bidea
egiten zuten......................................................................
|
|
" Egiaren ondoko urte hartan (924ko apirilean), kalifak lurralde sinesgabeen kontrako kanpaina abiatu zuen, Iruñekoa deitua, Jainkoaren etsaien herria baitzen baskoi sinesgabeen herria. Kalifak sortalderako
|
bidea
hartu zuen[...]. Goiko Markara abiatu zen harri koskorrak bezain ugaritsuak ziren tropekin.
|
|
edo Santiago Konpostelakoa, Galiziako hiria. Jondoni Jakoberen omenez katedrala badago eta Konpostelako beilaren
|
bideen
helgunea da.
|
2008
|
|
IHARAMUNEAN, Pedrok bi ogi xerra jan zituen erreximentarekin, begitartea ikuzi eta zalu zalu eskolara abiatu zen, berriz ere berant ez heltzeko gisan.
|
Bidean
, zuhaitz baten adarretan lotua zen kometa urdin bat ikusi zuen, baina jauzika ari izanik ere, nehondik ez zuen bildu ahal izan.
|
|
PEDROK OÑOÑA JAN ZUEN etxerako
|
bidean
eta arrats hartako afarian aitari kontatu zion:
|
2012
|
|
Erasmo herbeheretarrak Testamentu Berriaren itzulpen xuxenagoa proposatu zuen; Koperniko poloniarrak Lurra Eguzkiaren inguruan itzultzen zela frogatu zuen; Galileo italiarrak
|
bide
beretik segitu zuen. Vesalio flandiarra gorpuen irekitzen eta ikertzen hasi zen.
|
2013
|
|
Dena makila, dena zango, jendeena eta berdin kabalena, dena marra, dena gurutze, eta borobil, dena tita, dena puntu, haizeak basamortuan ezabatzen dituen
|
bideak
. Gau beltzeko izar gidariak, egun beroetako harea pikorrak eta harrixkak.
|
|
Dena makila, dena zango, jendeena eta berdin kabalena, dena marra, dena gurutze, eta borobil, dena tita, dena puntu, haizeak basamortuan ezabatzen dituen
|
bideak
. Gau beltzeko izar gidariak, egun beroetako harea pikorrak eta harrixkak.
|
|
Basamortuko bizi dorpeak ez dizue
|
bidea
ezabatu eta ongietorria egin diguzue. Herri hau ederra da, zabala eta misteriotsua.
|
|
Basamortuko bizi dorpeak ez dizue
|
bidea
ezabatu eta ongietorria egin diguzue. Herri hau ederra da, zabala eta misteriotsua.
|
|
Gaua iragan zen eta, biharamunean, hiru bidaiariak joan ziren, jin ziren
|
bidetik
. Familiari ez zaio sekula dutea eskastu eta egurra xuhurtu baldin bazaio ere, oihal etxola beti zabalik dauka, dute baten egiteko sugairik badeno, denbora hartzen deno eta lagunak hurbiltzen...
|
|
Gaua iragan zen eta, biharamunean, hiru bidaiariak joan ziren, jin ziren
|
bidetik
. Familiari ez zaio sekula dutea eskastu eta egurra xuhurtu baldin bazaio ere, oihal etxola beti zabalik dauka, dute baten egiteko sugairik badeno, denbora hartzen deno eta lagunak hurbiltzen...
|
|
(2 eta 3 argazkiak, 5 or.) f) Euriak, haizeak, ur
|
bideek
eta itsasoak higadura diferentziala eragiten dute, hots, harriak, duten beraztasunaren (samurtasunaren) arabera, ezberdinki desegiten dituzte.
|
2014
|
|
" Gatu madarikatu honengatik hara non naizen orain! Nola atzemanen dut dute gozotegi hartara joateko
|
bidea
–"
|
|
" Gatu madarikatu honengatik hara non naizen orain! Nola atzemanen dut dute gozotegi hartara joateko
|
bidea
–"
|
2016
|
|
2 egoera Kolorezko
|
bideak
MATERIALA
|
|
KOLOREZKO
|
BIDEAK
|
|
▪ A puntutik B puntura joatea, erranikako
|
bideetarik
; kolore bat eskuentzat, beste bat oinentzat.
|
|
• Ibilbidetan, erranikako
|
bidea
segituz.
|
|
◦ Ibilgailu bat eta zirkuitu bat hauta.
|
Bidea
segi.
|
|
Hala ere, igeriketa ez da kirol eta gorputz hezkuntzako
|
bide
bakarra izan behar. Beraz, lehen mailako 2 eta 3 zikloei dagokien proiektu orokorraren parte da, eta, baldintzak egokiak baldin badira, 1 zikloan ere egiten ahal da, bereziki handiekin." (Igeriketari buruzko zirkularra, 2011ko uztailaren 7a).
|
|
• Berdin, baina zure lagunak hartu
|
bideari
jarraikiz. ÑUÑUA ATZEMATEA
|
|
• Berdin; hastapeneko
|
bide
bera hartuz ñuñua atzemateko.
|
|
KOLOREZKO
|
BIDEAK
|
|
• Talde bakoitzak segitu behar du kolore jakin batez markatu
|
bidea
, sokatxoz, konotxoz edo xingolaz (koloreak: urdina, gorria, horia eta berdea).
|
|
Ibilbidearen buruan, kutxatxo bat atzemanen duzue; barnean, ilaunkizko jostailu bat.
|
Bide
bera hartuz, ilaunkizko jostailua abiapuntura eraman.
|
|
KOLOREZKO
|
BIDEAK
|
|
|
Bide
zehatz bat segitzea. Irudikatu tokiak kokatzea.
|
|
• Zoaz auto ttipi baten bila garaje batera, oztopoak saihets itzazu eta
|
bide
beretik itzul.
|
|
◦ Lekualdaketa
|
bidearen
kolorearen (sokatxoen) arabera aldatzea: gorria delarik, laster egin; horia delarik, ibil...
|
|
• Berdin, zoaz zure ñuñuari buruz, harateko
|
bide
bera hartuz.
|
|
Lau erpurutxo izendatuko dira. Lau erpurutxoek, hautatu
|
bidea
markatzen dute hamar kuboak baliatuz.
|
|
Kolore bereko hamar kubo ezarri ditu
|
bidean
bere haurrideek atzeman dezaten.
|
|
|
Bideak
segitzea.
|
|
Haurrideen kasuan:
|
bide
egokia hartzea eta kuboak begiztatzea.
|
|
•
|
Bidea
, belaki malda, iragan behar den oihalezko edo zurezko ibaia.
|
|
◦ Binaka: bi pertsonaiek elkar hunkitu gabe, kontaktua gorputz atalen
|
bidez
, bizkarraren bidez, buruaren bidez...
|
|
• jadanik dagoen
|
bide
zirkularra edo markatzekoa dena, abiatze lerroarekin, • kronometroa, • tantoak edo buxonak edo beharrez, eskumuturreko elastikoak so egileentzat, itzuliak konta ditzaten.
|
|
◦ Jarduera fisikoen
|
bidez
ekitea, nork bere burua adieraztea.
|
|
• Maketa orientatzea, • Maketaren gainean ibilbide bat markatzea artilezko hari batez; proposatu ibilbidea egiazki egitea (ulertzea), • Maketan eskolako korraleko elementu baten kokapena markatzea txintxeta edo gometxoen
|
bidez
(leku batean ezarri konotxoa edo ikaslea).
|
|
• Talde bakoitza bide bati jarraikiko zaio (urdina, gorria, horia edo berdea), proposatu
|
bidearen
kolore bereko xingolez, sokatxoez edo konotxoez markaturik. Bidearen puntan, kono bat atzemanen duzue eta honen azpian, kode bat. kode hori har ezazue eta biltze gunera itzul zuen erantzuna ontzat emateko.
|
|
• Talde bakoitza bide bati jarraikiko zaio (urdina, gorria, horia edo berdea), proposatu bidearen kolore bereko xingolez, sokatxoez edo konotxoez markaturik.
|
Bidearen
puntan, kono bat atzemanen duzue eta honen azpian, kode bat. kode hori har ezazue eta biltze gunera itzul zuen erantzuna ontzat emateko.
|
|
Bide urdina Bide gorria
|
Bide
horia Bide berdea
|
|
2 zikloan proposatzen diren gorputz jardueren
|
bidez
, haurrek gorputz esperientziak bizi behar dituzte.
|
|
Xedeak liburu honen xedea ikasleei orotariko jarduera proiektuetan inplikatzeko
|
bidea
ematea da, eta, aldi berean, ekintzari zentzu ematea.
|
|
Kirol eta gorputz heziketa 2 zikloa liburuak kirol arloko lau gaitasun berezi lantzeko
|
bidea
ematen du:
|
|
Defendatzaileek:
|
Bidean
harrapatzea (geldiaraztea edo baloiak ateraraztea).
|
|
Estatua pertsonaia zenbaitek osatzen dute. Bi pertsonaiek ez dute elkar hunkitzen, bi pertsonaiek elkar hunkitzen dute gorputz adarren
|
bidez
, bizkarraren bidez, buruaren bidez...
|
|
|
Bidean
ez gelditzea, objektua ez galtzea.
|
|
• 2 taula edo 2 fritaren
|
bidez
, oreka atxiki ezazu zangoak pausatu gabe.
|
|
Urean naturalki sartzeko
|
bidea
ematea, buruz beheiti, ahuspez lerratuz, indarrik egin gabe.
|
|
Bizkitartean, igeri egiten jakiteak segurtasuna ekartzen baitu, pedagogia taldeak ahalaz igeriketa hautatu behar du, ingurumenak hala uzten duenean. Halere, igeriketa ez da kirol eta gorputz hezkuntzako
|
bide
bakarra izan behar.
|
|
• lehenik,
|
bide
hertsitik pasa.
|
|
Hainbat osagaik finkatu ibilbidea segitzea,
|
bidetik
atera gabe eta deus erorarazi gabe.
|
|
Hizkuntza menderatzea, hots ahoz eta idatziz zehazki eta argiki adieraztea, ez da euskararen irakaskuntzaren
|
bidez
soilik egiten, irakasgai guzien bidez baizik: zientziak, matematikak, historia, geografia, gorputz heziketa eta arteak.
|
|
◦ 2 jokaldia B ri: 2 minutuz laster egizu, Ak bezalako
|
bidea
egizu eta helmuga berera hel.
|
|
Ezaupideak atzemateko eta
|
bidea
hautatzeko behar den denbora hartzea.
|
|
Hirukote bakoitzak ibilbide bat argi adierazten duen mapa bat hartzen du (aise joan daitekeen
|
bidea
izan behar da, segurtasunez).
|
|
|
Bidearen
eta abiaduraren arteko oreka kontrolatzea.
|
|
Musika tresna leuntzen eta bernizatzen da. Giltzen euskarriak soldatu ondoren, ziriak, malgukiak eta giltzak dauzkan mekanismoa abisen
|
bidez
finkatua da. Larruzko tanpoi batzuek segurtatzen dute giltzen irazgaiztasuna.
|
|
Baina azken hauetan mihia zabukaria da, lotura bati esker tapatzen du irekidura, eskusoinuan aldiz, mihi askea da. Euskarri batean bermatua da, eta honek bi aldeetarik dardaratzeko
|
bidea
ematen dio. Mihia zenbat eta luzeagoa, soinua orduan eta baxuagoa izaten da.
|
|
Jatorriz Asiakoa da. Soinua erresonantzia kaxen
|
bidez
indar daiteke: kalabazak Afrikatik datorren balafonean, metalezko hodiak orkestrako xilofonoan edo marinban.
|
2017
|
|
Orduan sortu zen magiaren teoria: itxuraketaren
|
bidez
, orduko jendeak ihiziaren nasaitasuna eta arrakasta bultzatu nahi zuela. Baina ihizia irudietan gutienik ageri da, eta ondorioz teoria honek ere ezin zuen bakarra edo nagusia izan.
|
|
Jesus Altuna arkeologoaren ustez: " Paleolitiko artearen hain errealitate zabal eta ugaria, hainbeste milurtekotan iraun duena,
|
bide
bakar batetik adierazten saiatzeak neurriz kanpokoa dirudi". ikusmen arteak
|
|
Iruinarri horien oinetan ez da gorpuzki aztarnarik atzeman, baina lerroek ehorzlekuetara buruz daramate. Adituen arabera, harri horiek, hilobi batetik bestera joateko
|
bide
sakratua adieraz lezakete. Carnaceko multzo megalitikoa historiako" tenplurik" zaharrena izan liteke.
|
|
Hango eliza erromanikoa, XII. mendekoa, Santiago de Compostelako
|
bidean
kokatua da. Somporteko abadiak beilarien aterpetzeko ospitale bat eraikiarazi zuen, eta eliza ospitale horren parte zen.
|
|
San Zernin basilika Tolosan kokatua da, hau ere Compostelako
|
bidean
. XI. mendean, eliza zaharra ttipiegi bilakatu zen saldoan heldu ziren beilarien aterpetzeko eta basilika berria eraikitzen hasi ziren.
|
|
Sartu eta berehala korralea ageri da, hiru dorre lotzen dituen harresiaz inguraturik. Harresiaren gainaldean erronda
|
bidea
dago, orduko soldaduek inguruen zaintzeko kurritzen zutena.
|
|
Fagozitoa ⚫ ⚫ Gorputzean sartzeko mikroorganismo batek har dezakeen
|
bidea
.
|
|
Ezaugarri komun gehiago ukan eta bizidunen arteko ahaidegoa hurbilagoa da. Espezieen arteko ahaidetasuna zuhaitz filogenetikoen
|
bidez
adierazten da. Bizidunen arteko ahaidetasunak bizidunen eboluzioa badela erakusten du.
|
|
b. Pantailan tornadoaren ibilbide guziaren agerrarazteko, hau egin daiteke: zooma kendu D teklaren bidez, eta horiz ikusten den eremua C ren
|
bidez
mugitu. F ren gainean bi aldiz klik egin. zooma kendu E teklaren bidez, eta horiz ikusten den eremua D ren bidez mugitu.
|
|
zooma kendu D teklaren bidez, eta horiz ikusten den eremua C ren bidez mugitu. F ren gainean bi aldiz klik egin. zooma kendu E teklaren bidez, eta horiz ikusten den eremua D ren
|
bidez
mugitu. F ren gainean klik egin.
|
|
Silabak irakur itzazu. b i
|
bidea
ban bankua b o botak buz buztana b a banana bu burua bal zabaldu be begiak beldurra bai bainuontzia b er ber berdea bo bo bai ban ber ba bal bai bal bu ber
|
|
Ez daki nola egin ipuinen kutxaren
|
bidea
segitzeko. Baina aztiak kantu bikaina abesten du eta ondotik Ana lasaitzen da.
|
|
Ez daki nola egin ipuinen kutxaren
|
bidea
segitzeko. Baina aztiak kantu bikaina abesten du eta ondotik Ana lasaitzen da.
|
|
Ipuinen kutxa gero eta hurbilago dela iduri zaio, ez baitaki basati batek mendiko
|
bidea
zaintzen duela...
|
|
• Bai, Ana, baina kasu! Basati batek mendiko
|
bidea
zaintzen du.
|
|
• Bai, Ana, baina kasu! Basati batek mendiko
|
bidea
zaintzen du.
|
|
Gatua ez da sekula galtzen; etxeko
|
bidea
beti gogoan du.
|
|
Gatua ez da sekula galtzen; etxeko
|
bidea
beti gogoan du.
|
|
12 Hain zuzen, mendi kaskora doan
|
bidearen
erdian dago herensugearen egoitza. Herensugea izigarri bortitza da.
|
|
Herensugea izigarri bortitza da.
|
Bidea
trabatzen du. Edonork ipuinen kutxara hurbildu nahi baldin badu, garrasi ikaragarri batez, hodeietarainoko sua botatzen du.
|
|
Herensugeak
|
bidea
trabatzen du. Edonork ipuinen kutxara hurbildu nahi baldin badu, garrasi ikaragarri batez, hodeietarainoko sua botatzen du.
|
|
Herensugeak
|
bidea
trabatzen du. Edonork ipuinen kutxara hurbildu nahi baldin badu, garrasi ikaragarri batez, hodeietarainoko sua botatzen du.
|