Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Bere eguneroko bizitzan antsietate eta estres maila handia duela ere onartzen du, eta, seguru asko, bere ibilgailuan doanean ederki zabaltzen duela. Bide segurtasuneko adituen arabera, abiadura menderatzea lorpen ia “magikoa” da giza generoarentzat, baina behar bezala kontrolatzen jakin behar da. Gizonetan, jarrera ausartegiak maizago izaten dira.
2003
‎Automobilean eta bide segurtasunean aditua den Paco Costasek bere web orrian azaldu du Alain Prost 1 Formulako txapeldunaren ibilgailu partikularrak aldaketa automatikoa zuela jakitean izan zuen harridura. Denborak aurrera egin ahala, egiaztatu zuen Estatu Batuetako eta Japoniako pilotu gehienek aukera bera zutela zirkuituetatik kanpo ere.
2008
‎Norabide desberdineko erreiak bereizteaz ari garela, horien %56tako medianan pibotak baliatzen dira, %25etan belartza dago, bostetik batean beldurra kentzeko hesiak eta %12, 5etan koska edo harresi bat zegoen (azken hau ezartzearen aurka daude bide segurtasuneko adituak baina horrelaxe zegoen Iruñetik Tuterarako eta Santiagotik Vigorako tarteetan).
‎Bazterbideak eta erdibitzaileak Zirkulazio eremua inguratzen duten elementuek (bazterbideak, erdibitzaileak…) eragina dute autobide baten segurtasunean. Hainbat noranzkotako erreien arteko banaketari dagokionez, %56k piboteak erabiltzen dituzte erdibitzailean, %25ek lorategi bat dute, bost ibilbidetatik batean kenamiedoak ikusi dira eta %12, 5etan desnibela edo horma bat agertzen da (konponbide hori ez dute gomendatu bide segurtasuneko adituek, batez ere Iruñetik Tuterara eta Santiagotik Vigora bitartean). Errepidearen eskuinaldean lautada laua zegoen %12an bakarrik (seguruenik, auto baten irteera bada).
‎Irudia: CONSUMER EROSKI Bide segurtasuneko adituen kalkuluen arabera, 50 kilometro orduko abiaduran doan ibilgailu batek 12 metro inguru behar ditu egoera normalean gelditzeko. Baina, txostenak adierazten duenez, gidari gutxik dute segurtasun tartea abiadura horretan.
2009
‎Kasu askotan, nekeari, loari, bolantearen oldarkortasunari, entretenimenduari, alkoholaren edo psikotropikoen kontsumoari eta telefono mugikorraren erabilerari lotuta egoten dira. Bide segurtasuneko adituek gai hori aztertu dute; izan ere, fenomeno horrek erreakzio psikosomatikoak edo nahaste psikologiko larriak eragiten ditu batzuetan, eta gidari askok jasaten dute, bereziki bolanteko profesionalek. Garraio sektoreko langileen% 43k adierazi du estresa duela beti edo maiz.
2021
‎Jar ditzaket eranskailuak nire autoan? Roberto Ramos Bide Segurtasuneko adituak eta CNAE Fundazioko (Autoeskolen Konfederazio Nazionala) Prestakuntzako zuzendariak azaldu duenez, autoan eramateko baimena duten eranskailuak “ibilgailuarekin berarekin homologatutakoak dira, edo, bestela, araudiko agindu jakin batzuk betetzeko jarri behar direnak”. Zein dira baimenduak?
‎Gidatzeko haserrea nola kontrolatu Pandemiaren ondorioz, estres orokorraren maila handitu egin da, eta horrek errendimendu okerragoa ekarri du gidatzen hasteko orduan. David Herrerok azaltzen duenez (psikologian doktorea, trafikoaren psikologian eta bide segurtasunean aditua eta Europako Atlantikoko Unibertsitateko irakasle eta ikertzailea), horrek arrisku handiagoko gidatze bat dakar, gidatzeari arreta gutxiago jartzen baitzaio, arreta gehiago jartzen da entretenimenduetarako, nekea eta loa gidatzeko, eta erraztasun handiagoa ematen da edozein ezusteko edo probokazioren aurrean etsaitasunez erantzuteko, adibidez.... Eta horrek guztiak, aldi berean, istripu bat izateko aukera handiagoa dakar, eta, kasurik onenean, gidatzea oso egoera estresagarria da.
‎Bestalde, badaki biktimak bera ere ez duela ikusten.' Horrek indarkeriaren erantzun guztiak zabaltzen laguntzen du”, dio Herrerok. Ohitura osasungarriak izateaz gain, Trafikoaren Psikologian eta Bide Segurtasunean adituak hainbat aholku ematen ditu estresatu gutxiago eta oldarkortasunik gabe gidatzeko. Batean laburbiltzen da:
2022
‎Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) gogorarazten duenez, izotza oso gainazal irristagarria da, eta ibilgailuaren kontrola galaraz diezaguke, eta, beraz, istripua izan. Nola gidatu baldintza horietan. Artikulu honetan, bide segurtasuneko adituek zer gomendio ematen dituzten azalduko dizugu.
‎1 Neguko pneumatikoak edo kateak Funtzionatzen dute? «Ibilgailurako oinetako egokiak erabiltzen ez badira, arrisku handiagoa dago irristatzeko eta istripua izateko», azaldu dute Línea Directo Fundazioko bide segurtasuneko adituek. Neguko pneumatikoak eta kateak gomendagarriak dira eta, askotan, ezinbestekoak zirkulatu ahal izateko.
‎4 Argiak, baita egunez ere, ikuspena hobetzeko Elurteek ikuspena gutxitzen dute, DGTk ohartarazi duenez. Horregatik, Línea Directo Fundazioko bide segurtasuneko adituek gogoratzen duten beste gakoetako bat argiak piztuta edukitzea da. Argiek autoaren ikuspena hobetzen dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia