2003
|
|
Automobilean eta
|
bide
segurtasunean aditua den Paco Costasek bere web orrian azaldu du Alain Prost 1 Formulako txapeldunaren ibilgailu partikularrak aldaketa automatikoa zuela jakitean izan zuen harridura. Denborak aurrera egin ahala, egiaztatu zuen Estatu Batuetako eta Japoniako pilotu gehienek aukera bera zutela zirkuituetatik kanpo ere.
|
2008
|
|
Norabide desberdineko erreiak bereizteaz ari garela, horien %56tako medianan pibotak baliatzen dira, %25etan belartza dago, bostetik batean beldurra kentzeko hesiak eta %12, 5etan koska edo harresi bat zegoen (azken hau ezartzearen aurka daude
|
bide
segurtasuneko adituak baina horrelaxe zegoen Iruñetik Tuterarako eta Santiagotik Vigorako tarteetan).
|
|
Bazterbideak eta erdibitzaileak Zirkulazio eremua inguratzen duten elementuek (bazterbideak, erdibitzaileak…) eragina dute autobide baten segurtasunean. Hainbat noranzkotako erreien arteko banaketari dagokionez, %56k piboteak erabiltzen dituzte erdibitzailean, %25ek lorategi bat dute, bost ibilbidetatik batean kenamiedoak ikusi dira eta %12, 5etan desnibela edo horma bat agertzen da (konponbide hori ez dute gomendatu
|
bide
segurtasuneko adituek, batez ere Iruñetik Tuterara eta Santiagotik Vigora bitartean). Errepidearen eskuinaldean lautada laua zegoen %12an bakarrik (seguruenik, auto baten irteera bada).
|
2021
|
|
Gidatzeko haserrea nola kontrolatu Pandemiaren ondorioz, estres orokorraren maila handitu egin da, eta horrek errendimendu okerragoa ekarri du gidatzen hasteko orduan. David Herrerok azaltzen duenez (psikologian doktorea, trafikoaren psikologian eta
|
bide
segurtasunean aditua eta Europako Atlantikoko Unibertsitateko irakasle eta ikertzailea), horrek arrisku handiagoko gidatze bat dakar, gidatzeari arreta gutxiago jartzen baitzaio, arreta gehiago jartzen da entretenimenduetarako, nekea eta loa gidatzeko, eta erraztasun handiagoa ematen da edozein ezusteko edo probokazioren aurrean etsaitasunez erantzuteko, adibidez.... Eta horrek guztiak, aldi berean, istripu bat izateko aukera handiagoa dakar, eta, kasurik onenean, gidatzea oso egoera estresagarria da.
|
2022
|
|
Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) gogorarazten duenez, izotza oso gainazal irristagarria da, eta ibilgailuaren kontrola galaraz diezaguke, eta, beraz, istripua izan. Nola gidatu baldintza horietan. Artikulu honetan,
|
bide
segurtasuneko adituek zer gomendio ematen dituzten azalduko dizugu.
|
|
1 Neguko pneumatikoak edo kateak Funtzionatzen dute? «Ibilgailurako oinetako egokiak erabiltzen ez badira, arrisku handiagoa dago irristatzeko eta istripua izateko», azaldu dute Línea Directo Fundazioko
|
bide
segurtasuneko adituek. Neguko pneumatikoak eta kateak gomendagarriak dira eta, askotan, ezinbestekoak zirkulatu ahal izateko.
|
|
4 Argiak, baita egunez ere, ikuspena hobetzeko Elurteek ikuspena gutxitzen dute, DGTk ohartarazi duenez. Horregatik, Línea Directo Fundazioko
|
bide
segurtasuneko adituek gogoratzen duten beste gakoetako bat argiak piztuta edukitzea da. Argiek autoaren ikuspena hobetzen dute.
|