Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 110

2001
‎Trafikoa bideratzeko barne sare batez ari dira:" Hegoaldean, Gipuzkoako lurraldearen zeharkakotasunak lehentasuna duen bide sarea eratuko da eta, Iparraldean aldiz, luzetarako egitura indartuko da. Biak, alde batetik, Donostiako 2 Zinturoian oinarritzen dira eta bestetik, autobidearen zenbait zati berritan, hain zuzen, Bidasoaren alde bietan kokatuak, aspaldiko neurriz kanpoko azpiegitura dentsitatea txikituz".
‎Honela jarraitzen du: " Metropoliko bide sarearen proposamenean oinarrituta eta baita, bertan bildua,' bizkar hezur berdea' izenekoa eratzen da, metropoliaren Etorbidea eta Eurohiriaren ardatza, eta garraioak zeharkatuta. Bizkarrezur honek, metropoliaren lurralde osoa hartzen du, betiko eta hiriaren erdigune berriak lotuz.
‎Kantabriako Gobernuak 143,4 milioi pezeta (860.000 euro pasatxo) inbertituko ditu errepide sare autonomikoaren zati bateko bide markak berriro pintatzeko lanetan. Jarduketa honek 1.500 kilometro bidetan du eragina, eskualdeko bide sarearen %71 Dagoeneko hasi den eta bi hilabetetan egingo den jarduera horren bidez, Errepide, Bide eta Obren Zuzendaritza Nagusiaren talka plana hasi da, Kantabriako errepideen bide sarerako bide segurtasun handia lortzeko, bide marken higadura nabarmena zuzendu baita eraikuntza zaharreneko zatietan. Lanak hiru enpresari esleitu zaizkie kalitate irizpideen arabera bai materialei bai gauzatzeari dagokienez, bai iraupenari dagokienez, eta galtzaden ardatzak eta ertzak berriz pintatuko dira.
‎Kantabriako Gobernuak 143,4 milioi pezeta (860.000 euro pasatxo) inbertituko ditu errepide sare autonomikoaren zati bateko bide markak berriro pintatzeko lanetan. Jarduketa honek 1.500 kilometro bidetan du eragina, eskualdeko bide sarearen %71 Dagoeneko hasi den eta bi hilabetetan egingo den jarduera horren bidez, Errepide, Bide eta Obren Zuzendaritza Nagusiaren talka plana hasi da, Kantabriako errepideen bide sarerako bide segurtasun handia lortzeko, bide marken higadura nabarmena zuzendu baita eraikuntza zaharreneko zatietan. Lanak hiru enpresari esleitu zaizkie kalitate irizpideen arabera bai materialei bai gauzatzeari dagokienez, bai iraupenari dagokienez, eta galtzaden ardatzak eta ertzak berriz pintatuko dira.
2002
‎Garapen ekonomikoa herrialde osoan zehar zabalduz joan zen neurrian, azpiegitura sareak aldaketa esanguratsuak izan zituen: sendoagoa eta dentsoagoabilakatu zen, portuen eta aireportuen garrantzia handitu zen, errepidea gailenduzitzaion trenbideari eta bide sarea euskal geografiako azken txokoraino ere iritsi zen.
‎Iaz, 846 oinezko hil ziren Espainiako hirietako errepideetan eta kaleetan. Urtero 13.000 pertsona baino gehiago ibiltzen dira Espainiako bide sarean. Horietatik, 900 inguru hiltzen dira, eta askok lesio itzulezinak izaten dituzte.
‎Abiadura kontrolatzeko laser sistemetan oinarritutako neurketa unitateak erabiliko dira eta motorzaleen patruilek 979 argazki kamera digital izanen dituzte irudiak hartzeko eginbideen froga gisa. Bide sarea hobetzeko, bide bikoiztuen 66 zati berri eraikiko dira. Horietan 1.071 milioi euroko aurrekontua eta 191 milioi euroko beste 47 saihesbide egingo dira.
‎–Extremadurako bide sarea zure bronkio sare hori bezala balego, automobila saldu zenukete extremeño guztiek.
2005
‎dela baso ebaketagatik, suteengatik, aire zabaleko meatzaritzagatik, bide sarea zabaltzearren, eski pistak ezartzeagatik, hari elektrikoak ipini eta elektrizitatea garraiatzeko azpiegiturak instalatzeagatik, etc.
‎Azken 14 hilabeteetan, “hasierako egoera ordenagailuko 21 ikasletik 10era igaro da”, azaldu du Rosek. Gainera, epe horretan bertan, banda zabalaren bidez sarera konektatutako ikastetxeen kopurua %52tik %87ra igaro da. Alde horretatik, Gobernuaren helburu nagusia da lau urte barru biztanle guztiek teknologia hori eskuratzeko aukera izatea, “kokapen geografikoa eta eskaintza komertziala egon ala ez”.
‎Eta informazio hori etengabe jasotzen da Meteosat penintsulan ordu erditik ordu erdira igarotzen delako; NOAA AUHRR, berriz, gure lurzoruan 6 ordutik behin igarotzen da, eta Landsat, 16 egunetik behin. Datu horiek KSIren laguntzarekin prozesatzen dira Espainian, eta itzalaren ehunekoak, landarediaren erregaitasun ereduak eta bide sarea, errepideak eta bideak eta inguruko aisialdi eremuak lortzen dira. Gainera, Meteorologia Institutu Nazionalaren (INM) oinarrizko sarean dauden tokiko estazio meteorologikoek lurraldeko sektore bakoitzaren tenperatura eta hezetasuna hornitzen dituzte.
‎Adibidez, Tagzanian erabiltzaile komunitate handi samarra sortuko balitz, bere mapak “jatetxe gogokoenak” etiketaren azpian dituela, planeta gida gastronomiko oso interesgarria eraiki liteke, planoak elkartuta, eta edozein internautaren eskura egongo litzateke. Mapekin jolasten Leku gogokoenak markatu edo etiketatzeko, Googlek Google Earth en bidez sarean jarri dituen bereizmen handiko mapak eta satelite bidezko argazkiak erabiltzen ditu Tagzaniak. Bai aplikazio hori bai Google Maps API tresnari esker alda daitezke.
2006
‎Herrialde bakoitzak bere abiadura mugak ezartzen ditu bide motaren arabera. Hala ere, alde handiak daude herrialde bakoitzak ezartzen duen gehiegizko abiaduragatiko arau hausteen kopuruan, eta, neurri handi batean, kontrol kopuruaren eta bide sarean zabaldutako radar kopuruaren mende dago. Finlandia eta Irlanda dira eroale ausartegiak detektatzeko gailu mekaniko gehien dituzten herrialdeak; Espainia eta Lituania, berriz, ilaran daude, 2004ko datuekin.
‎N errepidean, Murtzia eta Alacant probintzien artean, bigarren urtez jarraian arrisku handiena duen tartea da. Bide sarearen hamar puntu beltzak 20 kilometro baino gutxiagoko zati nazionalak dira Aztertutako tarteetatik %13k arrisku handia edo ertaina handia dute, eta %63k arrisku txikia edo ertain txikia. 2004 txostenari dagokionez, 2006ko azterlan honetan arrisku handiko tarteak murriztu egin dira, 17tik 10era.
‎Espainiako biderik arriskutsuenak 20 kilometro baino gutxiagoko errepide nazionalak dira. Penintsula osoan daude banatuta, eta bide sare osoaren %1 osatzen dute. Noranzko bakoitzean errei bat dute, maila berean gurutzatzen dira eta egunean 10.000 ibilgailutik behera ibiltzen dira.
2007
‎Nekazaritzako baliabideak urriurriak ziran. Ortuarien trukea garatzeko bide sare zabala eratu eben. Ubideak be egin ebezan eta garrantzitsuak izan ziran nekazaritza garatzeko orduan, ureztatzeko sistema handiak eregi, eta nekazaritzarako pisu ekologikoak altzau ebezan.
‎Egia esan, erasandako gidari bakoitzak abusu hori erreklamatu edo salatu dezake epaitegietan. Hala ere, Automobilista Europar Elkartuek ez dute legezko borroka batean sartu nahi Gipuzkoako Foru Aldundiari gertatutakoaren berri ematen ez badiote, eta bide sare horren emakidadunari zorra etorkizuneko igoerei eusteko itzultzeko eskatzen badiote, adibidez, erabiltzaileek nolabait ordaintzeko. Bilbotik Donostiarako tarifak, ohiko erabiltzaileentzako deskontuak dituzten arren, Europako garestienetakoak dira.
‎“Espainian urtero 300.000 tona pneumatiko botatzen dira” Horretarako, asfaltoaren nahastean pneumatiko birziklatuetatik lortutako kautxuzko hautsa gehitu behar da. Prozesu itxuraz sinplea da, eta ez du justifikatzen Espainiako bide sareak soilik 300 kilometro asfaltatu izatea erabiltzen ez diren pneumatikoak birziklatzen dituen material horrekin (NFU siglak dira). Lehen zatiak duela hamar urte baino gehiago eraiki ziren arren, 2002tik aurrera eman zaio bultzada handiena neurri horri, Herri Lanetako Azterlan eta Saiakuntza Zentroaren (CEDEX) arabera.
‎RPS protokoloa Laburbilduz, aztertutako hiru alderdietako emaitza partzialek zehazten dute Errioxa, Euskal Autonomia Erkidegoa eta Andaluzia direla, ordena horretan, errepide sarean izar bateko eta biko errepide gehien dituzten autonomia erkidegoak. Probintziaka, Errioxa, Toledo eta Lleidako bideak daude' zerrenda beltzean', eta Madrilgo Erkidegoa da bere bide sarean izar baten zati gehien dituena. Emaitza horiek segurtasun pasiboko elementuei buruzkoak dira, istripu baten larritasuna txikiagotzeko errepideak dituen elementuei buruzkoak, eta RPS (Road Protection Store) protokoloaren bidez lortu dira.
‎Emaitza horiek segurtasun pasiboko elementuei buruzkoak dira, istripu baten larritasuna txikiagotzeko errepideak dituen elementuei buruzkoak, eta RPS (Road Protection Store) protokoloaren bidez lortu dira. Edukiera handiko bide sarea lau izarretatik seguruenak istripuren bat gertatuz gero izar bateraino baloraziorik txarrena doazen tarteetan kalifikatzen da. Hain zuzen ere, istripua gertatu denean bideak erabiltzaileari eskaintzen dion babesa ebaluatzen du protokolo horrek.
‎Ez da gauza bera bi izarreko ibilgailuan edo bostekoan talka egitea; ez da gauza bera istripua bi izarreko bidean edo lauko bidean izatea, RACCek azaldu duenez. Horrela, edukiera handiko bide sarea lau izarretatik (seguruenak istripua izanez gero) izarreraino (balorazio txarrenekoak) doan tarteetan kalifikatzen da. RPS protokoloa 2006an aplikatu zen lehen aldiz Espainian.
2008
‎atera ere, ur garbi fresko bat bezala ateratzen zitzaion ahotik ume umetatik edoskitako hizkuntza, goitik beherako bidean erraz bezain oparo hedatzen zena eta, bere ibilian, ibai ur handi edo errekasto jostalari bihur zitekeena, ur jauzi edo ur zurrunbilo: ...imen irudimenen izatea eta funtzionamendua ahalbidetzen zituztèn nerbio zirkuituak eta bestelako azpiegiturak. Beñardoren neuronak elebakarrak ziren ezinbestean, halakorik esaterik bada?, hamar urtetan garatu eta osatutakoak mila estimuluren eraginpean, gelditzen ez den makina baita garuna, baita lotan dagoenean ere; Beñardok, ondorioz, euskararenak eta euskararenak bakarrik zituen burmuinetako bide sare haiek, begiz ikusten zuèn mundua ulertzera zeramatenak, baita bere egitera ere, mundua bere eginez egiten zuen munduak, aldi berean, bere?, ahoan artikulatutako hotsen bidez, esaldi kate distiratsu edo ateraldi zorrotz bat bitarteko, birao lotsagabe edo bertso hunkigarri bat, oztopo handirik gabe. Gaztelaniarenak, aldiz, bide itsuak ziren Beñardorentzat, ulerkaiztasunaren horman bukatzen zirenak; Beñardok bazekien, bai, mundu haren berri, bazekien bazegoela gutxienez?, baina harresi batek inguratua zuen, eta ez zuen harresi hura baizik ikusten; gaztelaniaren jabe ez zèn heinean mundu itxi bat zen honek eskaintzen ziona:
‎Partzuergoa 1819an sortu zen, Bergara, Soraluze, Eibar, Elgoibar, Deba eta Mutrikuko herrien artean. Bide sare honek 40 kilometrotik gora zituen; eraikuntzarako eskatutako maileguak ordaintzeko Maltzagan ezarritako bidesariaz gain, herrietako zenbait kontsumo gai zamatu ziren, baina diru sarrera horiek ez ziren nahikoak egindako inbertsioa amortizatzeko. Hori zela-eta, diputazioari saltzea erabaki zuten 1850ean (Mugica, 1990:
‎Orain gehiago dira sarbide abiadura txikia eta konexioaren kostua arazoa direla uste duten nabigatzaileak; hala ere, Interneteko hornitzailearen balorazioa hobetu egiten da, eta bikainera hurbiltzen da. Inkestatuen artean, Internetera konektatzeko bideo-kontsola erabiltzen dutenen kopurua hazi egin zen (%8, 3tik %12, 9ra); telefono mugikorraren bidez sarera sartzen direnak, berriz, pixka bat jaitsi dira, eta ordenagailu eramangarria erabiltzen dutenen kopurua %8 igo da. Gogokoak Mozilla nabigatzaileak gorantz jarraitzen du (inkestatuen %3 gehiagok erabiltzen dute), Microsoft Explorer en kalterako.
‎Delta izena izango du airelinea berriak, eta 800 hegazkin eta 75.000 langile inguru izango ditu. Bi konpainien bide sareak integratuko ditu, bezeroei aukera, tarifa lehiakor eta kalitate goreneko zerbitzu gehiago eskaintzeko, beste edozein airelinea baino helmuga gehiagorekin. Bat egite akordioak aurreikusten du Northwesteko akziodunek Deltaren 1,25 akzio jasoko dituztela Northwesteko akzio bakoitzeko.
‎A Coruñako (9 kilometro, bat 27.154 biztanleko) eta Santanderko (10 kilometro, bat 18.180 biztanleko) hornidura pobretzat jo daiteke, turistak hirian joan etorri jasangarriak egitera baino gehiago gozatzeko. Termino erlatiboetan, txirrindularientzako bide sare onenak Gasteizen (55 kilometro, 4.172 biztanleko bat) eta Iruñean (41 kilometro, 4.754 biztanleko bat) daude. Bidegorriaren kilometro kopurua bakarrik kontuan hartuz gero, sare zabalena Bartzelonan dago:
‎Valentziako Unibertsitate Politeknikoko (EHU) Komunikazio Saileko ikertzaile talde batek EXPESHAREren garapenean parte hartu du. EXPESHARE sistema berri bat da, gailu mugikorren bidez sare sozialak nonahi eta seguru sortzeko. EXPESHAREk aukera ematen du irudiak eta bideoak berehala partekatzeko gailu mugikorren haririk gabeko konexioen bidez, Ikerkuntza, Garapena eta Berrikuntza sustatzeko Valentziako Unibertsitateen Sareak (RUVID) jakinarazi zuenez.
‎Gainera, azienda ura edateko kilometroak ibiltzea ere eragotziko litzateke". Jose Ignaziok ere azaldu digu abeltzainek eskatu dutela mendiko" betiko bideak konpontzeko eta bide sare bat sortzeko. Horren ondoren mendian ibiltzeko baimena duten ibilgailu guztien jabeei mapa bidali eta bide horietatik kanpo ibiltzea debekatu.
‎Beñardo, izan ere, euskaraz bizi zen eta euskarak bizi zuen... atera ere, ur garbi fresko bat bezala ateratzen zitzaion ahotik ume umetatik edoskitako hizkuntza, goitik beherako bidean erraz bezain oparo hedatzen zena eta, bere ibilian, ibai ur handi edo errekasto jostalari bihur zitekeena, ur jauzi edo ur zurrunbilo: ...menen izatea eta funtzionamendua ahalbidetzen zituztèn nerbio zirkuituak eta bestelako azpiegiturak –Beñardoren neuronak elebakarrak ziren ezinbestean, halakorik esaterik bada–, hamar urtetan garatu eta osatutakoak mila estimuluren eraginpean, gelditzen ez den makina baita garuna, baita lotan dagoenean ere; Beñardok, ondorioz, euskararenak eta euskararenak bakarrik zituen burmuinetako bide sare haiek, begiz ikusten zuèn mundua ulertzera zeramatenak, baita bere egitera ere –mundua bere eginez egiten zuen munduak, aldi berean, bere–, ahoan artikulatutako hotsen bidez, esaldi kate distiratsu edo ateraldi zorrotz bat bitarteko, birao lotsagabe edo bertso hunkigarri bat, oztopo handirik gabe. Gaztelaniarenak, aldiz, bide itsuak ziren Beñardorentzat, ulerkaiztasunaren horman bukatzen zirenak; Beñardok bazekien, bai, mundu haren berri –bazekien bazegoela gutxienez–, baina harresi batek inguratua zuen, eta ez zuen harresi hura baizik ikusten; gaztelaniaren jabe ez zèn heinean mundu itxi bat zen honek eskaintzen ziona:
2009
‎Biografietan arakatu ezean, testu orokorrak hotzak dira. Garai, pertsona eta gertakari bidez sare bat ehundu dut. Garai hartako atmosfera azaldu nahi izan dut.
‎Hala, bada, biharamun goizeko bederatzi eta erdietarako hantxe zegoen Domingo, etxeko burdinesiaren aurrean; ohartu zenean ezen, baita hari itsatsitako atea ere, itxita zeudela, atearen goiko bazterrean zegoèn txirrinaren botoi zurira eraman zuen hatz erakuslea; ukitu orduko, baina, botoia sakatu ere gabe, atzera egin zuen, igotzeari ekiten ziola, baita barnealdera jauzi egin ere, zailtasun handirik gabe; gero, ezin erneago begiratu zuen batera eta bestera, harik eta begiak norabide batean iltzatu zituen arte, iltzatzearekin batera irri zabala egiten zuela: Domingo, beraz, lorategiko hartxintxarrezko bide sareko bidexka bati begira zegoen, nondik gizon emakume bi baitzihoazen, Domingori bizkar ematen ziotenak eta honek istantean ezagutu zituenak; hala, bada, norabide hartan zihoan Domingo, airean zehar kanta baten doinua, etxetik zetorrena: barrua egurasteko leihoak zabalik zituèn gela batetik, ziur asko?
‎urak inguratuta zegoela, fabrikatik eta aitaren proiektuetatik urrun?, zeru biribila muga; Ianua Coelli, zeruko atea?: ...ngorentzat izen bat baizik ez zen arren gero eta bere baitakoagoa sentitzen zuenak??, uraren infinitutasunean zerura jotzen zuena!; beste ikuspuntu batetik, itsaso zabal hura ur mortu bat ere izan zitekeen, bakardadearen eremua, non, ontzitik aparte, ez baitzegoen ezertxo ere, ez oholik ez txaluparik ez beste ontzirik?, baina ezer ez zegoelako zegoen, hain zuzen ere, inguru hartan guztia, itsasoak bide sare osoa baitzuen bere baitan: portu eta norabide, posibilitate?
‎Alacanten, CV errepidea itxita dago 2 kilometrotik 2,5 kilometrora, San Miguel de Salinas herrian barna, eta CV errepidea, Bigastrotik 3 kilometrotik 9.era. Bide sareko zenbait puntutan lur jausien ondoriozko atxikipenak erregistratu ziren. Baina Valentziako Erkidegoan eta Murtzian eragina duten prezipitazioek ez dute zirkulazioa soilik zaildu.
‎Hala, ugazaben iritziz, Administrazioak babes handiagoa eskaini lioke eraikuntzako beste eremu batzuetan (errepideak asfaltatzea, adibidez) pneumatiko birziklatua erabiltzeari; bestela, “zaila” izango da birziklatzeari buruzko legerian ezarritako helburuak betetzea. FERren arabera, Espainiak 1.000 tona pneumatiko erabiltzen ditu urtean bide sarea asfaltatzeko, hau da, Horizontea 2015 Erabileraz Kanpoko Pneumatikoen II. Planean finkatutako bolumen osoaren %0, 8.
‎Itxura bikaina du Iturraran baserriak, eta han bisitariak ikus entzunezkoen eta zenbait erakusketa euskarriren bidez informazio zabala aurkituko du. Baserriaren inguruan 10 ha-ko Lorategi Botanikoan zehar hiru kilometro baino gehiago duen bide sare bat antolatu dute landare, zuhaitz eta zuhaixkak ikusi ahal izateko. Lorategiko lehen landaketak 1986an egin zituzten eta urtero landaketa gehiago egiten dituzte.
‎Hala, bada, biharamun goizeko bederatzi eta erdietarako hantxe zegoen Domingo, etxeko burdinesiaren aurrean; ohartu zenean ezen, baita hari itsatsitako atea ere, itxita zeudela, atearen goiko bazterrean zegoèn txirrinaren botoi zurira eraman zuen hatz erakuslea; ukitu orduko, baina, botoia sakatu ere gabe, atzera egin zuen, igotzeari ekiten ziola, baita barnealdera jauzi egin ere, zailtasun handirik gabe; gero, ezin erneago begiratu zuen batera eta bestera, harik eta begiak norabide batean iltzatu zituen arte, iltzatzearekin batera irri zabala egiten zuela: Domingo, beraz, lorategiko hartxintxarrezko bide sareko bidexka bati begira zegoen, nondik gizon emakume bi baitzihoazen, Domingori bizkar ematen ziotenak eta honek istantean ezagutu zituenak; hala, bada, norabide hartan zihoan Domingo, airean zehar kanta baten doinua –etxetik zetorrena: barrua egurasteko leihoak zabalik zituèn gela batetik, ziur asko– zabaltzen hasi zenean:
‎goizean goiz itzarri eta ontziaren bizkarrera joaten zenean, adibidez, itsas haizearen laztana sentitu eta, laztanarekin batera, askatasun sentimendu handi bat bereganatzen zuen, are handiago egiten zitzaiona ohartzen zenean ezen alde guztietatik –ipar eta hego, eki eta mendebalde– urak inguratuta zegoela –fabrikatik eta aitaren proiektuetatik urrun–, zeru biribila muga; Ianua Coelli –zeruko atea–: ...bat baizik ez zen arren gero eta bere baitakoagoa sentitzen zuenak? –, uraren infinitutasunean zerura jotzen zuena!; beste ikuspuntu batetik, itsaso zabal hura ur mortu bat ere izan zitekeen, bakardadearen eremua, non, ontzitik aparte, ez baitzegoen ezertxo ere –ez oholik ez txaluparik ez beste ontzirik–, baina ezer ez zegoelako zegoen, hain zuzen ere, inguru hartan guztia, itsasoak bide sare osoa baitzuen bere baitan: portu eta norabide –posibilitate– guztiak...
2010
‎... (on) Plan ofiziala da: Israeleko gobernuak Jerusalemen hiriburu estatusa indartu nahi du errepide eta turistentzako bide sare zabala eraikiz Jerusalem ekialde guztian. Hau hiriko harresi zaharren eta Olibamendiarenbitartetik doa.
‎(off) Planaren mapak argi erakusten du Ibar Santuko bide sarea ze zabala den; Jerusalem ekialde guztia inguratzen du. Ibar sakonean Silwan dago; han ere kolonoek etxeak hartu dituzte eta gune arkeologiko handi bat egiten ari dira.
‎VIII.5.1 Bide sare berritua 157
‎orain dela gutxi arte baserri giroan murgilduta zeuden herri herrixkak auzategi eta banakako landetxe, hiritar? berriez betetzen ari dira; industrialdeak nonahi zabaltzen ari dira, orobat, eskola garraioaren irismena zabaltzen ari da eta bide sareen berrikuntzak birrindu egin ditu zonalde batzuen eta besteen arteko tarteak.
‎VIII.5.1 Bide sare berritua
‎izeneko txostenean mundu berri baten aurkezpena egin zigun Eneko Barberena jaunak. Internet bidez sareak gazteen artean hartzen ari diren indarraz jabetzeko zenbait datu eskainiz. (Informazio gehiago nahi izanez gero:
‎38). Komunitate balioak berreskuratzea ahalbidetuko zuten elkarbizitza unitateak sortzea zenhelburua, hiritarren gustuko ziren dimentsioetako unitateak eratzea, non posibleizango zen ekipamenduak, erakundeak (eskolak, adibidez) eta zerbitzuak (dendatxiki bat unitate bakoitzean, bertako populazioaren arabera) modu egokiankokatzea, eta bide sarea ongi antolatzea, bertatik igaro besterik egin behar ez zuentrafikoa kanpotik desbideratzeko eta barruko trafikoa ongi hierarkizatzekomoduan.
Bide sarearen analisian, gero eta handiagoa den trafiko astunaren garrantziaaipatzen da, zenbait zatitako dentsitatea Espainiako handiena baita. Hainbat premiaberri azpimarratzen dira, besteak beste hegoaldeko ingurabidea, Zorrotza Nocedalsaihesbidea, Olabeagako zubia, eta Begoñako sarrera Etxebarria fabrikatik udaletxeraino.
‎Ikuspuntu ekonomiko batetik ere, kontraurbanizazioaren modeloa ez eraginkoreta garestia da; zerbitzu askoren hornidura (ur eta estolderia sarea, elektrifikazioa...) askoz garestiagoa delako populazioa forma dispertsoan antolatzen denean.Azpiegituren hornidura ere garestia da, eta aurretik zegoen nekazari bidean sare huraez da egokiena izaten erabilera erresidentzial berriak jasateko. Askotan udalerritxiki hauek ez dute gaitasun ekonomikorik populazioa handitzean egin behar direnberritze eta erreformak gauzatzeko eta hasiera batean lizentziak emateak suposatzen duen diru sarrera begi onez ikusten bada ere, berehala, behar diren zerbitzuberrien hornidura egiteko arazoak izaten dituzte.
‎Beste operadore batzuek ere ahotsa HDn inplementatzea espero da. Teknologia hori erabiltzeko, beharrezkoa da bai dei hartzaileak bai bidaltzaileak 3G bidez sareetara konektatutako terminala izatea. Espainian, teknologia berri hori urteko bigarren hiruhilekoan merkaturatuko dela eta Bartzelonako metropoli barrutia izango duela aurreikusten da.
‎Konkistatutako lur berrien menpekotasuna mantentzeko zuen teknika aurreratuaren jabe zen, aurrerapen nabarien aurrean miresmena sortzen zuelako, alde batetik, eta kontrola errazago bihurtzen zuelako, bestetik. Artzainen ardibide zaharrak. oinarritzat hartuz eratu zuten bide sare zabala azken honen adibidea dugu. Sare honek goiti beheiti, ezker eskuin zeharkatzen zuen Euskararen lurraldea, ia ezinbesteko pasabidea zelako penintsula eta kontinentearen artean.
‎Bideak oso garrantzitsuak dira ekonomia garatzeko eta lurraldearen kontrolerako, horregatik, erromatarrek bide sare zabala eta kalitatezkoa antolatu zuten inperio osoan. Euskararen eskualdea ez zen salbuespena izan; lurralde osoa zeharkatzen zuten galtzadak eraiki zituzten eta itsas bideak prestatu.
‎Dagoeneko, argi dago Euskararen lurraldea erromatar bide sarearen barnean zegoela.
‎Banku bat fundatu zuen dirua irartzeko. Gero, komunikabide sistema berria antolatu zuen, telegrafoa eta bide sarea, eraikuntzarako preso espainolak lanera behartuta.
‎Galipotezko* bide sareek norabide guzietan lurra zeharkatzen dute. Erokeriak bide zabal eta leun horiek erabiltzen ditu.
2011
‎Tresna hori RACEren datu basearekin konektatzen da, 1.000 radar eta 9.000 gasolindegi baino gehiagorekin (guztiak Espainian geokokatuta daude), bai eta Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (DGT) gorabehera sistemarekin ere. Elkarteak “Zure argazkiak bizitzak salbatzen ditu” kanpaina ere jarri du abian, bide sarea hobetzeko aplikazioa erabiltzen duten erabiltzaile guztiak batzeko. “Salatu” fitxara sartuz gero, egoera, azpiegitura, trafiko seinale edo konponbideren bat erakusten duen argazkia eta testua bidal diezazkioke gidariak RACEri.
‎Monterron Anporreta Mietzerreka Udala Monterron. Herria inguratzen duten bide sarea osaste aldera, ibilaldiak egiten dabiltza azken urteotan. Helburua galdutako bideak berreskuratzea eta ezagutaraztea da.
‎Zuzena, herritarren onura helburu duenean. Interesatua, arduradun politikoen, edo euren ugazaben, senide eta lagunen alde egiten denean; edo irizpide sendoen faltan, edozein presio talderen mesedetan erabiltzean.Hara non, Anue, Ultzama eta Lantz-eko udalek, BTT Zentruaren proiektua aurkeztu dute berriki.100 kilometro inguruko bide sarea eskainiko dute hasteko, era guztietako pertsonendako egokitua, familiendako, zaleendako nahiz profesionalendako.Harrera Zentru bat eraiki dute, ibilbide guztien lotura egiteko balioko duena eta zenbait zerbitzu eskainiko dituena: txirrindulen errenta eta parkina, garbitzeko guneak, dutxak, edota turismo bulegoa.
2012
‎Egungo egoera hau Gipuzkoan bizikleta etorkizuneko garraiobide gisa sustatzeko une erabakigarria da. Azken hamarkadetan zehar, euskal herri administrazioek sekulako inbertsioak egin dituzte errepideko garraiorentzat bide sare trinko bat sortzeko. Aukeratu zen mugikortasun ereduak gurpil zoro bat eragin zuen, eta ibilgailu motordunentzat bide berriak eraikitzeko beharra amaigabea izan da.
‎Gaur egun, behin Gipuzkoa ia errepide handi bat bihurturik, eta baliabide ekonomikoak urriak direnean, badirudi azkenean indar politiko gehienak iritzi berekoak direla: «Azken hiru hamarkadetan zehar, foru inbertsioaren funtsezko zati bat Gipuzkoan gaitasun handiko bide sare bat eraikitzeko esleitu da eta, helburu hori jada bete denez, zikloa amaitutzat eman behar da» (Gipuzkoako Bulego Estrategikoa, 2011). Bizitzen ari garen krisia gure ekoizpen eta mugikortasun eredua adimenez berriz hausnartzeko aukera ona izan daiteke, ekologikoagoa, osasungarriagoa eta erregai fosilen hain mendekoa ez den lurralde baterantz aurrera egiten laguntzen diguten mugikortasun estrategia iraunkor baten eta petrolio osteko ekonomia baten alde jarriz.
‎Eta eskakizun hori are nabariagoa da Gipuzkoa bezalako lurraldeetan, non txirrindulari portzentajea eta haiei esleitzen zaizkien aurrekontuak, biak oso baxuak diren. Hala, 2012rako foru aurrekontuek errepideei zuzendutako inbertsioa murriztu duten arren, aurreikusitako kopurua bizikleta bideen sareari esleitu zaiona baino zazpi aldiz handiagoa da. Hortaz, Gipuzkoako udalerrien errealitateari Europako hiri askoren garapen maila minimoarekin homologatzea lortzeko oraindik asko falta zaio, hiri hauetan txirrindularien joan etorriak guztizkoarekiko %15etik gorako portzentajeetara iristen baitira.
‎— Bide sare berritua
‎Alde horretatik ez dago ez ghettorik, ez" Gipuzkoa profunda" rik, ez bakarturik dagoen giza multzorik. Lurralde antolamenduaren bilakaerak, bide sareen berritzeak, eta abarrek hiriaren luzakin, hiriaren auzo erreXabier Bengoetxea Muxika – Arnasguneak. Ezaugarriak.
‎Guztira, DGTk ibilbide luzeko 80 milioi joan etorri aurreikusten ditu uztailean eta abuztuan, iaz baino hiru milioi gutxiago(% 3,6). Ostiral honetan, ekainaren 29an, DGTk bide sarean dabiltzan gidarien segurtasuna zaintzeko urtero martxan jartzen duen gailu berezia jarri da martxan. DGTk zehaztu duenez, duela urte batzuk, oporretako exodoa hilaren hasieran gertatzen zen eta hurrengo 30 egunetan luzatzen zen, baina orain herritarrek oporrak zatitzeko eta oporraldi laburragoetan hartzeko joera dute, eta bidaiak asteburuetan egiten dituzte.
‎Beste honako bi helburu nagusiok ere bete nahi dituzte: batetik," Gernika Ibilbidearen ipar muturreko errotonda eta Galtzaragaina artean ibilgailuentzako bide sarea osatzea" eta" Galtzaragaina eta Gernika Ibilbidearen hegoaldean oinezko lotura berri bat gauzatzea, irisgarritasun baldintzetan". Plaza berri bat, Sekaña eremuanGernika Ibilbideko aparkalekuez gain, beste hirigintza egitasmo bat bideratu asmo du Udalak. Zehazkiago esanda, Sekaña eremuan, hau da, San Inazio auzoaren eta Kale Nagusiaren artean.
‎Bestalde," oinezko ibilbide sare batek eremuaren perimetroko puntu desberdinak eta plaza berria josiko ditu, oinezko komunikazioa hobetuz Kale Nagusia, San Inazio eta Alperro Buru artean". Azkenik," erdigunean kokaturiko plaza eta bide sare berria inguratuz eremu berde zabala aurreikusi da". Forma eliptikoa izango du plazak.
2013
‎Garai hartan, halaber. Raissak hamar bat urte zituela: 1388an 10, beraz?, Wadi Abyadetik Butanbeterako eta Turanbunerako bide sarea asfaltaturik jada, Wadi Abyad haztearekin batera, argindarra iristeaz gain, hogei etxe berri eraiki zituzten urte hartan?, goiti egin zuen bertako bidetik igarotzen zirèn automobil zein autobusen kopuruak, era esponentzialean ia; hurrengo urtean, berriz, merkatari batek, negozioetarako sen berezia zuenak, hoteltxo bat eraiki zuen bide ertzean; telebista bat ere paratu zuen, berant gabe:... herriko lehen telebista zen, zeinari nagusia bere etekina ateratzen hasi baitzitzaion, ohartu zenean ezen herritarrek hura ikusi nahi izaten zutela; telebista berea zen, jakina, baita negozio sena ere?
‎Espainia osoan aurkitzen dugu tipologia hau, ibilbide hauetan, besteak beste: Santiago bidea (Santiagora doazen donejakueko bideen sarea), Vía de la Plata (Gijón eta Sevilla artekoa), Sefaradeko Hiriak (Espainia judua zeharkatzen duen bidea), Gaztelaniaren Bidea (Donemiliaga Kukula, Santo Domingo de Silos, Ávila, Salamanca eta Alcalá de Henares dira puntu nagusiak) eta Andaluziako andalustar ondarearen bideak (Wahington Irving, Kalifa herriaren Bidea, etab.).
‎9 Delft (Herbehereak) Conbici elkarteko adituek adierazi dutenez, 1973ko petrolio krisiaren ondoren, eta Herbeheretako hiriek parte hartu zutenean, jarraitu beharreko eredu gisa aukeratu zuten Delft. Bizikleta izugarri sustatu zen, bizikleta bide sare zabal batekin batera. Bizikletaz egindako joan etorrien ehunekoa% 42 ingurukoa da.
‎Eskaintza horri, hala ere, batu behar zitzaizkion beste eskaintza batzuk momentu hartan horren garatuta ez zeudenak: oinezkoentzako bide sare egokitua, interpretazio zentro erreferentzialak, seinaletika, erreferentziazko dokumentazioa, ibilbide gidatuak edo autogidatuak, etab. Horretan, Urdaibaiko bulego teknikoak indarrak batu ditu azken urteetan oinezkoentzako bide sarea egokitu eta markatzeko ingurumen interpretaziorako materialak sortzeko eta seinaletika ezartzeko hainbat lekutan, beste ekintza batzuen artean. Bitartean, administrazioek edota partikularrek beste turismo eredu osagarri batzuei ekin diete:
‎Eskaintza horri, hala ere, batu behar zitzaizkion beste eskaintza batzuk momentu hartan horren garatuta ez zeudenak: oinezkoentzako bide sare egokitua, interpretazio zentro erreferentzialak, seinaletika, erreferentziazko dokumentazioa, ibilbide gidatuak edo autogidatuak, etab. Horretan, Urdaibaiko bulego teknikoak indarrak batu ditu azken urteetan oinezkoentzako bide sarea egokitu eta markatzeko ingurumen interpretaziorako materialak sortzeko eta seinaletika ezartzeko hainbat lekutan, beste ekintza batzuen artean. Bitartean, administrazioek edota partikularrek beste turismo eredu osagarri batzuei ekin diete:
‎Garai hartan, halaber –Raissak hamar bat urte zituela: 1388an10, beraz–, Wadi Abyadetik Butanbeterako eta Turanbunerako bide sarea asfaltaturik jada, Wadi Abyad haztearekin batera –argindarra iristeaz gain, hogei etxe berri eraiki zituzten urte hartan–, goiti egin zuen bertako bidetik igarotzen zirèn automobil zein autobusen kopuruak, era esponentzialean ia; hurrengo urtean, berriz, merkatari batek, negozioetarako sen berezia zuenak, hoteltxo bat eraiki zuen bide ertzean; telebista bat ere paratu zuen, beran... herriko lehen telebista zen, zeinari nagusia bere etekina ateratzen hasi baitzitzaion, ohartu zenean ezen herritarrek hura ikusi nahi izaten zutela; telebista berea zen, jakina, baita negozio sena ere... gizonari bururatu ez zitzaion, bada, herritar bakoitzari bere sarreratxoa kobratzea, zinema aretoetan bezala!
2014
‎Batez ere landarearen babeserako da. Izerdiak eta latexak bakoitzak bere bide sarea du landarean. Latexa dabilen hodietakoren bat puskatuz gero, isuri egingo da.
‎Erakundeko barne dimentsioari dagokionez, langileak eurak ere izan daitezke informazioaren hedatzaileak modu erraz eta azkarrean. Internet bidez sarean erakundeari buruzko informazioa, iritziak tarteko, zabal daiteke azkar.
‎Aurrerapen teknologikoek mugikorraren eta Interneten mende egon ohi gaituzte oporretan ere, baina ezin uka daiteke hondartza liluragarri batetik lan egiteko askatasuna ere ematen dutela. Kasu bat edo bestea izan, baliteke trena, hegazkina edo autobusean bidaiatzen duten pertsonak Wifi bidez sarera konektatzea, doan. Horrela azaltzen da hurrengo artikuluan.
‎Facebook, Twitter edo Google Plus bezalako erabiltzaileek datu pribatuak erabiltzen dituzten erabiltzaileen plataforma bat da. Hori, hasiera hasieratik, Facebook en alternatiba pribatu gisa postulatu zen, eta ez zen beste enpresen interferentziarik sortu Arrakasta erlatiboa izan du, batez ere gonbidapen bidez sarera sartzen delako, baina egunero sartzen dira sarrera eskaerak eta erabiltzaileak, etengabe hazten ari direnak. Agian, haren alderdirik garrantzitsuena ikusmenekoa da, ingurune grafiko minimalista eta erraza baita, eta erabiltzaile bakoitzaren iruzkinak eta irudiak erakusten baititu.
2015
‎Eta hiruki horren oinarrian HAPOak leudeke. Hauek udalek egiten dituzte, eta herri horretanlurzoruaren erabilera, ikastetxeen kokapena, espazio komunak, bide sarea... nola antolatuko direnerabakitzen da.
‎Azpiegituretatik hasiko gara. Bide sareari dagokionez zera aurreikusten da: N errepidea egokitzea, hiri egitura orokorra indartzea ibilbide ez motordunen sare bat sortuz, eta beharrezkoak dirensaihesbideak eraikitzea.
‎Euskal paisaiak zeharkatzen dituzten ibilbideen artean baserri paisaiez gozatzeko aproposenak direnetan arreta berezia jarri, horiek identifikatuz eta balioan jarriz, eta ibilbide horiek diseinatzea ahalbidetzen duen bide sarea mantentzen lagundu, lan hori pribatuen esku soilik egon ez dadin.
‎Andoain, Lasarte, Urnieta eta Usurbil lotzen dituen bide sarea badugu. Beste kontu bat da, ia lotuneok ezagutzen ote ditugun.
‎Azpeitiko Gure Esku Dago: " Atxikimendu bidez sarea osatu nahi dugu, datorren urtean jauzi kualitatibo garrantzitsua emango dugulako"
‎Lehenengo urtean ezagutzeko denbora behar izan genuen, ekitaldi batzuk antolatu genituen, baina aurten badugu oinarria, eta helburua da ekainaren 21erako ahalik eta jende gehien biltzea. Horrez gain, Azpeitian atxikimendu bidez sarea osatu nahi dugu, datorren urtean jauzi kualitatibo garrantzitsua emango dugulako, bai Azpeitian eta bai Euskal Herrian.
‎Langabeziarentzat nahi ditu eskulan guneak sortu eta kantonamenduan enpresa mindegi berri bat sortu, Azkainen duten Lanaziaren idurikoa. Bide sarearen arta, laborantza ausnartu bat, ingurumena eta ondarkinen tratamendua ez dira ahantziak izan beren egitarauan, ez eta ere AHT treinbide berriaren kontrako borroka, azpimarratuz jada hortan sobera diru publiko gastatuak izan direla. Biltzarre publikoak baditu herri gehienetan.
‎Turismo bulego baten idekitzea eta herriko kanpamendu baten idekitzea ere beharrezkoak dira. Ez ditugu ahantziko bide sarea, saneatzeak, erakaskuntza eta eskolen erritmo berriak, berdinki eta zuzenki tratatuz. Nere hautetsi karguan, nere ideiak errespetatuz, nahi dut halere hautetsi guziekin fiidantzian lan egin uztariztar guzien onetan.
2016
‎" Landa eremuko bide guztiak egoera onean izateko lan handia egiten dugu, horrek eremu horietako herritarren bizi kalitate hobetzen duelako", adierazi du Josu Labaka zinegotziak. Haren arabera, landa eremuko bide sare egokia izateak, baserrietako jarduera ekonomikoa laguntzen du, eta udalak lehen sektorearen sustapenaren estrategiaren baitan kokatzen du ahalegin hori. Hala ere, udalek lan horietarako jasotzen dituzten laguntzak" oso mugatuak" direla ere salatu nahi izan du Labakak.
‎Udalak, urtero, 40.000 euroko diru poltsa jarri ohi du lan horietarako. Bide horretan, 2017an ere diru poltsak jarri ditu landa eremuko bide sarea konpontzeko eta mantentzeko; besteak beste, 100.000 euro bideak konpontzeko, 40.000 euro mantenu lanetarako eta 4.000 euro postontziak konpontzeko.
‎5) Lurralde antolamenduaren bilakaera bortitza: Bide sare berrituak nabarmen laburtu du arnasguneen behinolako babes distantzia fisikotenporala. Bost hiriburuak, aireportuak eta industriagune nagusiak aski elkarren pegante jarri ditu bestalde bilakaera horrek, probintzien arteko bereizbideak hainbatean gesalduz.
‎Ez teknikariak prestatzeko helburuarekin, baizik eta ikuspegi kritiko bat garatze aldera, oinarrizko kontzeptu batzuen ezagutza hedatzeko. Hutsuneak eta beteak, erabilerak, zirkulazio bideen sarea eta haien hierarkia, erritmoa, ardatzak, mugarriak, hesiak, etab. bezalako kontzeptuak barneratzeak hiriari buruzko ikuspegi gehigarria gara dezake gazteengan, eta gaur egun hiritarrek pairatzen dituzten arazoak (segregazio soziala, kotxearen gehiegizko presentzia, etxebizitza duin bat eskuratzeko zailtasuna, etab.) beste ikuspegi batetik ulertu2.
‎Esaterako, partzelako eraikuntzaren %30a bakarrik bideratu da salmenta gunera. Era berean, partzelek udalerriko bide sareari itsatsita egon behar dute. Muga horiek ondorio bi dituzte:
2017
‎" 2002ko maparekin jende asko beldurtu zen. Hamasei urte geroago, bide sarea egin nahi zutenek egitasmoa administratiboki eta juridikoki nola bideratu ikasi dute"
‎Nazabalen adibidearen kontrara, Agirre Mauleonek ez du berehalakoan esaten helikopteroaren aukera ez dela erreala: " Hori horrela balitz, Pirinioetako Ordesan, Suitzako parke guztietan edo Amazonian bide sareak sartu genituzke barruraino. Eta gainera, pistak asfaltatzen baditugu, anbulantziak azkarrago joango dira", azaldu du ironikoki.
‎Aranzadiko Zuzendari Nagusi Juantxo Agirrek gogoan du Aralarren inguruan 2002an egon zen eztabaida. Ia hamabost kilometroko autoentzako bide sarea zegoen proiektatuta orduan. Garai hartan" argi gorriak piztu ziren" Agirrek azaltzen duenez," Diputazioak bultzatzen zuen hori; gaitasun ekonomikoa zuen eta juridikoki bideratzeko aukera ere bai".
‎Argazki horren aurrean jende asko beldurtu egin zen. Hamasei urte geroago, orain, argazki hori zatika erakusten dute, eta garaiko bide sarea egin nahi zutenek egitasmoa administratiboki eta juridikoki nola bideratu ikasi dute".
‎Elgoibarko mugikortasun arazoak identifikatzea: Bide sarean, bidegurutzeetan eta biribilguneetan dauden arazoak, trafiko astuna herriko bideetan. Aparkatzeko arazoak bai turismoentzat, bai ibilgailu astunentzat; aparkaleku publiko eta pribatuak.
‎Guztiok ordaintzen ditugu zerga berdinak eta errepideen mantentzea. Bide sarea publikoa da, autoz, bizikletaz zein traktorez ibili! Eta zure proposamenarekin, berriz, jota geratu naiz:
‎Ondorioetan esan zuenez, “Niretako erromatar bidea berreskuratzeak zentzu gehiago du Donejakue bidearen berreskurapenaren testuinguruan egiten bada. Donejakue bidera jendea bueltatzen bada eta erromatar bide horrekin lotzen badu, nahiz eta beti jatorrizko erromatar bidetik ez izan, jendeak ulertzea bide sare horrek antzinatasun hori duela, pertzepzio horrek osotasun ikuspegia ederra ematen dio”. Arkeologoak gogorarazi zuenez, “Astorga eta Bordele lotzen duen erromatar bide sareak egituratu zituen komunitateen garapenaren oinarriak ezarri zituen.
‎Donejakue bidera jendea bueltatzen bada eta erromatar bide horrekin lotzen badu, nahiz eta beti jatorrizko erromatar bidetik ez izan, jendeak ulertzea bide sare horrek antzinatasun hori duela, pertzepzio horrek osotasun ikuspegia ederra ematen dio”. Arkeologoak gogorarazi zuenez, “Astorga eta Bordele lotzen duen erromatar bide sareak egituratu zituen komunitateen garapenaren oinarriak ezarri zituen. Erromatarrak iritsi zirenean hemen zegoen gizarte sistema guztiz eraldatu zuten.
‎Herrien erreferentziak hurbileko puntuak ziren. Egun ezagutzen dugun komunikazio bide sare hori erromatarrek ezarri zuten. Erromatarrek utzitako horretan oinarritu gara ondorengo mendeetan”.
‎Obra horiek hainbeste gosta dira funtsean nun batzu arrangura baitira SNCF etxea nola helduko den konduak egitearekin... Bestalde badira azpimarratzen dutenak Frantzia guzian gaindi trein bideen sarea zaharkitua dela eta hobeko zela beraz lehentasuna emaitea sare horren
2018
‎Gainera, kale nagusiaren desplazamendua gertatu zen albo batera, halako moldez non bi ertzeetan jarrita zeuden hiriko bi abiaguneek sakanek sortutako desnibelen hasiera gainditu baitzuten. Bada burguaren kale Nagusiaren kokagunean tokira egokitzea ez beste asmorik ikusi nahi izan duena, asmo bat Curia kalea edo hiri erromatarreko decumanus a luzatzeko, haren eragina Erdi Aroko bide sare multzo osoaren gainera hedatzeko horrela, baina ez du ematen.
2019
‎Antonio GuillemF 2 Gasteiz 145 km ditu bidegorrian (0,59 metro biztanleko). Bizikleta bidezko Mugikortasunerako Plan Zuzentzailea onartu zenetik, 2009an, hiriko edozein puntu bizikleta bideen saretik 250 metro baino gutxiagora gelditzen da. Gomendioa:
‎Obren alorrean, Arespalditzako osasun zentroko aparkalekuaren berriketa izango da nobedadeetako bat, udal igerilekuetako plaza eremua estaltzearekin batera.Bestalde, honako ekimenak lagunduko dira diruz kultura eta historia ondareak ezagutarazteko: ondare historikoaren zabalpena (2.000€), Babioko indusketa (10.000€), Euskadiko bolo txapelketa Kexaan jokatzeko diru-laguntza (3.500€), oinezkoen bide sarea (5.000€) eta udal ibilgailuaren aldaketa (11.000€).
2021
‎Horretarako, 30 bat kontrol arku ezarriko dituzte, ibilgailuen identifikatzaileek trafikoa gelditu beharrik gabe. Imanol Padrales Azpiegitura eta Lurralde Garapeneko foru diputatuak dionaz," Europa osoan ezarrita dagoen sistema bat da, eraginkorra dela frogatu dena; CO2ren isuriak murrizten lagunduko du eta bide sarearen segurtasuna hobetuko Foru diputatuak zehaztu du eredu jasangarriago horretarantz jotzeko beharrezkoa dela Europaren baimena lortzea. Aldundiaren arabera, gaur egun eskualdeko errepideetan lanean ari diren 4.000 kamioi handi gaitasun handiko sarean sartuko lirateke (urtean milioi bat baino gehiago).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bide 76 (0,50)
Bide 14 (0,09)
bidez 13 (0,09)
bideen 6 (0,04)
bidean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 30 (0,20)
ELKAR 9 (0,06)
Berria 8 (0,05)
Argia 8 (0,05)
UEU 7 (0,05)
Guaixe 5 (0,03)
Pamiela 5 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
Aldiri 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
Uztarria 2 (0,01)
ETB dokumentalak 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bide sare berritu 5 (0,03)
bide sare zabal 5 (0,03)
bide sare bat 4 (0,03)
bide sare hori 4 (0,03)
bide sare oso 4 (0,03)
bide sare asfaltatu 3 (0,02)
bide sare egon 3 (0,02)
bide sare konektatu 3 (0,02)
bide sare osatu 3 (0,02)
bide sare sartu 3 (0,02)
bide sare berri 2 (0,01)
bide sare bide 2 (0,01)
bide sare bidexka 2 (0,01)
bide sare egin 2 (0,01)
bide sare egokitu 2 (0,01)
bide sare haiek 2 (0,01)
bide sare hobetu 2 (0,01)
bide sare lau 2 (0,01)
bide sare ukan 2 (0,01)
bide sare zabaldu 2 (0,01)
bide sare analisi 1 (0,01)
bide sare arta 1 (0,01)
bide sare barn 1 (0,01)
bide sare berrikuntza 1 (0,01)
bide sare egituratu 1 (0,01)
bide sare egoki 1 (0,01)
bide sare elektriko 1 (0,01)
bide sare erakunde 1 (0,01)
bide sare eratu 1 (0,01)
bide sare eskaini 1 (0,01)
bide sare esleitu 1 (0,01)
bide sare euskal 1 (0,01)
bide sare gazte 1 (0,01)
bide sare goi 1 (0,01)
bide sare hamar 1 (0,01)
bide sare hau 1 (0,01)
bide sare ibili 1 (0,01)
bide sare integratu 1 (0,01)
bide sare itsatsi 1 (0,01)
bide sare izar 1 (0,01)
bide sare jarri 1 (0,01)
bide sare jasan 1 (0,01)
bide sare konpondu 1 (0,01)
bide sare mantendu 1 (0,01)
bide sare menderatu 1 (0,01)
bide sare multzo 1 (0,01)
bide sare norabide 1 (0,01)
bide sare on 1 (0,01)
bide sare ongi 1 (0,01)
bide sare proposamen 1 (0,01)
bide sare publiko 1 (0,01)
bide sare segurtasun 1 (0,01)
bide sare soilik 1 (0,01)
bide sare sozial 1 (0,01)
bide sare trinko 1 (0,01)
bide sare txertatu 1 (0,01)
bide sare zaharkitu 1 (0,01)
bide sare ze 1 (0,01)
bide sare zenbait 1 (0,01)
bide sare zu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia