Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2001
‎Kantabriako Gobernuak 143,4 milioi pezeta (860.000 euro pasatxo) inbertituko ditu errepide sare autonomikoaren zati bateko bide markak berriro pintatzeko lanetan. Jarduketa honek 1.500 kilometro bidetan du eragina, eskualdeko bide sarearen %71 Dagoeneko hasi den eta bi hilabetetan egingo den jarduera horren bidez, Errepide, Bide eta Obren Zuzendaritza Nagusiaren talka plana hasi da, Kantabriako errepideen bide sarerako bide segurtasun handia lortzeko, bide marken higadura nabarmena zuzendu baita eraikuntza zaharreneko zatietan. Lanak hiru enpresari esleitu zaizkie kalitate irizpideen arabera bai materialei bai gauzatzeari dagokienez, bai iraupenari dagokienez, eta galtzaden ardatzak eta ertzak berriz pintatuko dira.
‎Kantabriako Gobernuak 143,4 milioi pezeta (860.000 euro pasatxo) inbertituko ditu errepide sare autonomikoaren zati bateko bide markak berriro pintatzeko lanetan. Jarduketa honek 1.500 kilometro bidetan du eragina, eskualdeko bide sarearen %71 Dagoeneko hasi den eta bi hilabetetan egingo den jarduera horren bidez, Errepide, Bide eta Obren Zuzendaritza Nagusiaren talka plana hasi da, Kantabriako errepideen bide sarerako bide segurtasun handia lortzeko, bide marken higadura nabarmena zuzendu baita eraikuntza zaharreneko zatietan. Lanak hiru enpresari esleitu zaizkie kalitate irizpideen arabera bai materialei bai gauzatzeari dagokienez, bai iraupenari dagokienez, eta galtzaden ardatzak eta ertzak berriz pintatuko dira.
2002
‎Iaz, 846 oinezko hil ziren Espainiako hirietako errepideetan eta kaleetan. Urtero 13.000 pertsona baino gehiago ibiltzen dira Espainiako bide sarean. Horietatik, 900 inguru hiltzen dira, eta askok lesio itzulezinak izaten dituzte.
‎Abiadura kontrolatzeko laser sistemetan oinarritutako neurketa unitateak erabiliko dira eta motorzaleen patruilek 979 argazki kamera digital izanen dituzte irudiak hartzeko eginbideen froga gisa. Bide sarea hobetzeko, bide bikoiztuen 66 zati berri eraikiko dira. Horietan 1.071 milioi euroko aurrekontua eta 191 milioi euroko beste 47 saihesbide egingo dira.
2005
‎dela baso ebaketagatik, suteengatik, aire zabaleko meatzaritzagatik, bide sarea zabaltzearren, eski pistak ezartzeagatik, hari elektrikoak ipini eta elektrizitatea garraiatzeko azpiegiturak instalatzeagatik, etc.
‎Azken 14 hilabeteetan, “hasierako egoera ordenagailuko 21 ikasletik 10era igaro da”, azaldu du Rosek. Gainera, epe horretan bertan, banda zabalaren bidez sarera konektatutako ikastetxeen kopurua %52tik %87ra igaro da. Alde horretatik, Gobernuaren helburu nagusia da lau urte barru biztanle guztiek teknologia hori eskuratzeko aukera izatea, “kokapen geografikoa eta eskaintza komertziala egon ala ez”.
‎Eta informazio hori etengabe jasotzen da Meteosat penintsulan ordu erditik ordu erdira igarotzen delako; NOAA AUHRR, berriz, gure lurzoruan 6 ordutik behin igarotzen da, eta Landsat, 16 egunetik behin. Datu horiek KSIren laguntzarekin prozesatzen dira Espainian, eta itzalaren ehunekoak, landarediaren erregaitasun ereduak eta bide sarea, errepideak eta bideak eta inguruko aisialdi eremuak lortzen dira. Gainera, Meteorologia Institutu Nazionalaren (INM) oinarrizko sarean dauden tokiko estazio meteorologikoek lurraldeko sektore bakoitzaren tenperatura eta hezetasuna hornitzen dituzte.
‎Adibidez, Tagzanian erabiltzaile komunitate handi samarra sortuko balitz, bere mapak “jatetxe gogokoenak” etiketaren azpian dituela, planeta gida gastronomiko oso interesgarria eraiki liteke, planoak elkartuta, eta edozein internautaren eskura egongo litzateke. Mapekin jolasten Leku gogokoenak markatu edo etiketatzeko, Googlek Google Earth en bidez sarean jarri dituen bereizmen handiko mapak eta satelite bidezko argazkiak erabiltzen ditu Tagzaniak. Bai aplikazio hori bai Google Maps API tresnari esker alda daitezke.
2006
‎Herrialde bakoitzak bere abiadura mugak ezartzen ditu bide motaren arabera. Hala ere, alde handiak daude herrialde bakoitzak ezartzen duen gehiegizko abiaduragatiko arau hausteen kopuruan, eta, neurri handi batean, kontrol kopuruaren eta bide sarean zabaldutako radar kopuruaren mende dago. Finlandia eta Irlanda dira eroale ausartegiak detektatzeko gailu mekaniko gehien dituzten herrialdeak; Espainia eta Lituania, berriz, ilaran daude, 2004ko datuekin.
‎N errepidean, Murtzia eta Alacant probintzien artean, bigarren urtez jarraian arrisku handiena duen tartea da. Bide sarearen hamar puntu beltzak 20 kilometro baino gutxiagoko zati nazionalak dira Aztertutako tarteetatik %13k arrisku handia edo ertaina handia dute, eta %63k arrisku txikia edo ertain txikia. 2004 txostenari dagokionez, 2006ko azterlan honetan arrisku handiko tarteak murriztu egin dira, 17tik 10era.
‎Espainiako biderik arriskutsuenak 20 kilometro baino gutxiagoko errepide nazionalak dira. Penintsula osoan daude banatuta, eta bide sare osoaren %1 osatzen dute. Noranzko bakoitzean errei bat dute, maila berean gurutzatzen dira eta egunean 10.000 ibilgailutik behera ibiltzen dira.
2007
‎Egia esan, erasandako gidari bakoitzak abusu hori erreklamatu edo salatu dezake epaitegietan. Hala ere, Automobilista Europar Elkartuek ez dute legezko borroka batean sartu nahi Gipuzkoako Foru Aldundiari gertatutakoaren berri ematen ez badiote, eta bide sare horren emakidadunari zorra etorkizuneko igoerei eusteko itzultzeko eskatzen badiote, adibidez, erabiltzaileek nolabait ordaintzeko. Bilbotik Donostiarako tarifak, ohiko erabiltzaileentzako deskontuak dituzten arren, Europako garestienetakoak dira.
‎“Espainian urtero 300.000 tona pneumatiko botatzen dira” Horretarako, asfaltoaren nahastean pneumatiko birziklatuetatik lortutako kautxuzko hautsa gehitu behar da. Prozesu itxuraz sinplea da, eta ez du justifikatzen Espainiako bide sareak soilik 300 kilometro asfaltatu izatea erabiltzen ez diren pneumatikoak birziklatzen dituen material horrekin (NFU siglak dira). Lehen zatiak duela hamar urte baino gehiago eraiki ziren arren, 2002tik aurrera eman zaio bultzada handiena neurri horri, Herri Lanetako Azterlan eta Saiakuntza Zentroaren (CEDEX) arabera.
‎RPS protokoloa Laburbilduz, aztertutako hiru alderdietako emaitza partzialek zehazten dute Errioxa, Euskal Autonomia Erkidegoa eta Andaluzia direla, ordena horretan, errepide sarean izar bateko eta biko errepide gehien dituzten autonomia erkidegoak. Probintziaka, Errioxa, Toledo eta Lleidako bideak daude' zerrenda beltzean', eta Madrilgo Erkidegoa da bere bide sarean izar baten zati gehien dituena. Emaitza horiek segurtasun pasiboko elementuei buruzkoak dira, istripu baten larritasuna txikiagotzeko errepideak dituen elementuei buruzkoak, eta RPS (Road Protection Store) protokoloaren bidez lortu dira.
‎Emaitza horiek segurtasun pasiboko elementuei buruzkoak dira, istripu baten larritasuna txikiagotzeko errepideak dituen elementuei buruzkoak, eta RPS (Road Protection Store) protokoloaren bidez lortu dira. Edukiera handiko bide sarea lau izarretatik seguruenak istripuren bat gertatuz gero izar bateraino baloraziorik txarrena doazen tarteetan kalifikatzen da. Hain zuzen ere, istripua gertatu denean bideak erabiltzaileari eskaintzen dion babesa ebaluatzen du protokolo horrek.
‎Ez da gauza bera bi izarreko ibilgailuan edo bostekoan talka egitea; ez da gauza bera istripua bi izarreko bidean edo lauko bidean izatea, RACCek azaldu duenez. Horrela, edukiera handiko bide sarea lau izarretatik (seguruenak istripua izanez gero) izarreraino (balorazio txarrenekoak) doan tarteetan kalifikatzen da. RPS protokoloa 2006an aplikatu zen lehen aldiz Espainian.
2008
‎Orain gehiago dira sarbide abiadura txikia eta konexioaren kostua arazoa direla uste duten nabigatzaileak; hala ere, Interneteko hornitzailearen balorazioa hobetu egiten da, eta bikainera hurbiltzen da. Inkestatuen artean, Internetera konektatzeko bideo-kontsola erabiltzen dutenen kopurua hazi egin zen (%8, 3tik %12, 9ra); telefono mugikorraren bidez sarera sartzen direnak, berriz, pixka bat jaitsi dira, eta ordenagailu eramangarria erabiltzen dutenen kopurua %8 igo da. Gogokoak Mozilla nabigatzaileak gorantz jarraitzen du (inkestatuen %3 gehiagok erabiltzen dute), Microsoft Explorer en kalterako.
‎Delta izena izango du airelinea berriak, eta 800 hegazkin eta 75.000 langile inguru izango ditu. Bi konpainien bide sareak integratuko ditu, bezeroei aukera, tarifa lehiakor eta kalitate goreneko zerbitzu gehiago eskaintzeko, beste edozein airelinea baino helmuga gehiagorekin. Bat egite akordioak aurreikusten du Northwesteko akziodunek Deltaren 1,25 akzio jasoko dituztela Northwesteko akzio bakoitzeko.
‎A Coruñako (9 kilometro, bat 27.154 biztanleko) eta Santanderko (10 kilometro, bat 18.180 biztanleko) hornidura pobretzat jo daiteke, turistak hirian joan etorri jasangarriak egitera baino gehiago gozatzeko. Termino erlatiboetan, txirrindularientzako bide sare onenak Gasteizen (55 kilometro, 4.172 biztanleko bat) eta Iruñean (41 kilometro, 4.754 biztanleko bat) daude. Bidegorriaren kilometro kopurua bakarrik kontuan hartuz gero, sare zabalena Bartzelonan dago:
‎Valentziako Unibertsitate Politeknikoko (EHU) Komunikazio Saileko ikertzaile talde batek EXPESHAREren garapenean parte hartu du. EXPESHARE sistema berri bat da, gailu mugikorren bidez sare sozialak nonahi eta seguru sortzeko. EXPESHAREk aukera ematen du irudiak eta bideoak berehala partekatzeko gailu mugikorren haririk gabeko konexioen bidez, Ikerkuntza, Garapena eta Berrikuntza sustatzeko Valentziako Unibertsitateen Sareak (RUVID) jakinarazi zuenez.
2009
‎Alacanten, CV errepidea itxita dago 2 kilometrotik 2,5 kilometrora, San Miguel de Salinas herrian barna, eta CV errepidea, Bigastrotik 3 kilometrotik 9.era. Bide sareko zenbait puntutan lur jausien ondoriozko atxikipenak erregistratu ziren. Baina Valentziako Erkidegoan eta Murtzian eragina duten prezipitazioek ez dute zirkulazioa soilik zaildu.
‎Hala, ugazaben iritziz, Administrazioak babes handiagoa eskaini lioke eraikuntzako beste eremu batzuetan (errepideak asfaltatzea, adibidez) pneumatiko birziklatua erabiltzeari; bestela, “zaila” izango da birziklatzeari buruzko legerian ezarritako helburuak betetzea. FERren arabera, Espainiak 1.000 tona pneumatiko erabiltzen ditu urtean bide sarea asfaltatzeko, hau da, Horizontea 2015 Erabileraz Kanpoko Pneumatikoen II. Planean finkatutako bolumen osoaren %0, 8.
2010
‎Beste operadore batzuek ere ahotsa HDn inplementatzea espero da. Teknologia hori erabiltzeko, beharrezkoa da bai dei hartzaileak bai bidaltzaileak 3G bidez sareetara konektatutako terminala izatea. Espainian, teknologia berri hori urteko bigarren hiruhilekoan merkaturatuko dela eta Bartzelonako metropoli barrutia izango duela aurreikusten da.
2011
‎Tresna hori RACEren datu basearekin konektatzen da, 1.000 radar eta 9.000 gasolindegi baino gehiagorekin (guztiak Espainian geokokatuta daude), bai eta Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (DGT) gorabehera sistemarekin ere. Elkarteak “Zure argazkiak bizitzak salbatzen ditu” kanpaina ere jarri du abian, bide sarea hobetzeko aplikazioa erabiltzen duten erabiltzaile guztiak batzeko. “Salatu” fitxara sartuz gero, egoera, azpiegitura, trafiko seinale edo konponbideren bat erakusten duen argazkia eta testua bidal diezazkioke gidariak RACEri.
2012
‎Guztira, DGTk ibilbide luzeko 80 milioi joan etorri aurreikusten ditu uztailean eta abuztuan, iaz baino hiru milioi gutxiago(% 3,6). Ostiral honetan, ekainaren 29an, DGTk bide sarean dabiltzan gidarien segurtasuna zaintzeko urtero martxan jartzen duen gailu berezia jarri da martxan. DGTk zehaztu duenez, duela urte batzuk, oporretako exodoa hilaren hasieran gertatzen zen eta hurrengo 30 egunetan luzatzen zen, baina orain herritarrek oporrak zatitzeko eta oporraldi laburragoetan hartzeko joera dute, eta bidaiak asteburuetan egiten dituzte.
2013
‎9 Delft (Herbehereak) Conbici elkarteko adituek adierazi dutenez, 1973ko petrolio krisiaren ondoren, eta Herbeheretako hiriek parte hartu zutenean, jarraitu beharreko eredu gisa aukeratu zuten Delft. Bizikleta izugarri sustatu zen, bizikleta bide sare zabal batekin batera. Bizikletaz egindako joan etorrien ehunekoa% 42 ingurukoa da.
2014
‎Aurrerapen teknologikoek mugikorraren eta Interneten mende egon ohi gaituzte oporretan ere, baina ezin uka daiteke hondartza liluragarri batetik lan egiteko askatasuna ere ematen dutela. Kasu bat edo bestea izan, baliteke trena, hegazkina edo autobusean bidaiatzen duten pertsonak Wifi bidez sarera konektatzea, doan. Horrela azaltzen da hurrengo artikuluan.
‎Facebook, Twitter edo Google Plus bezalako erabiltzaileek datu pribatuak erabiltzen dituzten erabiltzaileen plataforma bat da. Hori, hasiera hasieratik, Facebook en alternatiba pribatu gisa postulatu zen, eta ez zen beste enpresen interferentziarik sortu Arrakasta erlatiboa izan du, batez ere gonbidapen bidez sarera sartzen delako, baina egunero sartzen dira sarrera eskaerak eta erabiltzaileak, etengabe hazten ari direnak. Agian, haren alderdirik garrantzitsuena ikusmenekoa da, ingurune grafiko minimalista eta erraza baita, eta erabiltzaile bakoitzaren iruzkinak eta irudiak erakusten baititu.
2019
‎Antonio GuillemF 2 Gasteiz 145 km ditu bidegorrian (0,59 metro biztanleko). Bizikleta bidezko Mugikortasunerako Plan Zuzentzailea onartu zenetik, 2009an, hiriko edozein puntu bizikleta bideen saretik 250 metro baino gutxiagora gelditzen da. Gomendioa:
2021
‎— Mugikortasun jasangarria sustatzea Hirian egiten diren hiru joan etorrietatik bi oinez eta bizikletaz egiten dira. Ehuneko horren ondoren, bizikleta bideen sarea dago, 170 kilometrora iristen dena. Gainera, Gasteizek mugikortasun jasangarria sustatu du oinezkoentzako eta atseginagoa den espazio publikoa sustatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia