2001
|
|
Aipatutako kasu horretaz gain, protagonistak berak asmatutako beste istorioetan (etxez etxe saltzaile gisara dabilen sekuentzia horretaz aparte), ez dago bi hizkuntzen erabilera sistematikorik. Funtsean, kontakizunaren espazio hipotetikoa kokatzeko balio digun baliapide honek (estazio hori Euskal Herriko edozein estazio izan daiteke), ez digu 100 metro ren kasuan islatzen zuen
|
bi
komunitate linguistikoen konflikto hori hain nabari agertzen. b) Narratzailea protagonista duten beste istorioak, gehienetan lehenaldian kontatuak, eta itxuraz protagonistaren gaztaroari dagozkionak. Bertan, protagonistarekin batera, sekuentzia desberdinetan behin eta berriro pertsonaia berak azaltzen zaizkigu:
|
2004
|
|
Lehendabizikoa, Bittor Hidalgo Eizagirrerena: ?
|
Bi
komunitate linguistikoen eskubideak zaintzea da Euskal Herriaren, nola estatuen betebeharra. Legeak erdara jakitea inposatzen du.
|
2016
|
|
Euskal Herrian, EAEn, Nafarroa Garaian, Iparraldean,
|
bi
komunitate linguistiko bizi bagara lur bere honetan, bi komunitate nagusi behintzat?, biek dituzkegu eskubideak, eta bion eskubideak dirateke demokratikoak. Erdaldunek dituzkete eskubideak eta euskaldunok ditugu eskubideak gure lurrean gure hizkuntzan bizitzeko.
|
|
Demokrazian ordea, eskubideak planteatzera, soilik planteatu litezke berdintasunaren ikuspuntutik. Eta gaurko Euskal Herriko lurretan,
|
bi
komunitate linguistiko nagusien artean inoiz bizikidetza hitzarmen demokratiko bat egin behar baldin badugu guztion eskubide linguistiko demokratikoen gainean, horren oinarrian ezinbestean egon behar du eskubide berdintasunak, elkarbizitza parekide eta baketsu baten mesedean.
|
|
Gorago aipatu Eusko Jaurlaritzako HPS, Hizkuntza Politika Sailburuordetzaren EGOD, Euskararen gaineko oinarrizko diskurtsoen lanketa ikerketa egitasmoari heltzen badiogu (Eusko Jaurlaritza, 2015a; 2015b), galdeketa soilik EAEn burutua, euskaldunon komunitatearen eskubideak beste bazterretan baino zerbait hobeto errespetatzen diren lurraldea?, HPSk ikerketa egitasmo horren ondorio EAEko gizartean adostasun handikotzat jotzen dituen 21 iritzien artean. EAEko gizartearen 2/ 3ek baino gehiagok sustatuko lituzkeen iritziak guztiz edo nahikoa ados erantzunak elkarri batuta?, eta zeinen gainean proposatzen dituen EGOD egitasmoaren ondoriozko edo Euskararen gaineko diskurtso partekaturako zoru komunaren oinarriak txosten berezian (Eusko Jaurlaritza, 2016b), galderetakoren baten erantzunen ondorio irudi lezake gure arteko. EAEko? erdal komunitatea prest ote dagokeen
|
bi
komunitate linguistikoen eskubideen berdintasunezko hitzarmen bat onartzeko. Hala EAEko herritarrei EGODen (azken) galdera egiten zaienean (Eusko Jaurlaritza 2015c, 19):
|
2017
|
|
alde batera uzten ditu erabat EAEko aginte autonomikoak.
|
Bi
komunitate linguistikoen artean dauden egiturazko botere harremanak aldatu gabe normalizatu nahi du, nonbait, euskararen egoera. Adierazgarria da egin duen hautu politikoa:
|
2022
|
|
Zer ikas dezakegu Ukrainatik herri gutxituek eta baztertuek?
|
Bi
komunitate linguistiko daude han. Bata bestea bezain errotua lurrean nahiz historian.
|