Emaitzak: 4
2001 | ||
Aipatutako kasu horretaz gain, protagonistak berak asmatutako beste istorioetan (etxez etxe saltzaile gisara dabilen sekuentzia horretaz aparte), ez dago bi hizkuntzen erabilera sistematikorik. Funtsean, kontakizunaren espazio hipotetikoa kokatzeko balio digun baliapide honek (estazio hori Euskal Herriko edozein estazio izan daiteke), ez digu 100 metro ren kasuan islatzen zuen | bi komunitate linguistikoen konflikto hori hain nabari agertzen. b) Narratzailea protagonista duten beste istorioak, gehienetan lehenaldian kontatuak, eta itxuraz protagonistaren gaztaroari dagozkionak. Bertan, protagonistarekin batera, sekuentzia desberdinetan behin eta berriro pertsonaia berak azaltzen zaizkigu: | |
2016 | ||
Euskal Herrian, EAEn, Nafarroa Garaian, Iparraldean, | bi komunitate linguistiko bizi bagara lur bere honetan, bi komunitate nagusi behintzat?, biek dituzkegu eskubideak, eta bion eskubideak dirateke demokratikoak. Erdaldunek dituzkete eskubideak eta euskaldunok ditugu eskubideak gure lurrean gure hizkuntzan bizitzeko. | |
Demokrazian ordea, eskubideak planteatzera, soilik planteatu litezke berdintasunaren ikuspuntutik. Eta gaurko Euskal Herriko lurretan, | bi komunitate linguistiko nagusien artean inoiz bizikidetza hitzarmen demokratiko bat egin behar baldin badugu guztion eskubide linguistiko demokratikoen gainean, horren oinarrian ezinbestean egon behar du eskubide berdintasunak, elkarbizitza parekide eta baketsu baten mesedean. | |
Gorago aipatu Eusko Jaurlaritzako HPS, Hizkuntza Politika Sailburuordetzaren EGOD, Euskararen gaineko oinarrizko diskurtsoen lanketa ikerketa egitasmoari heltzen badiogu (Eusko Jaurlaritza, 2015a; 2015b), galdeketa soilik EAEn burutua, euskaldunon komunitatearen eskubideak beste bazterretan baino zerbait hobeto errespetatzen diren lurraldea?, HPSk ikerketa egitasmo horren ondorio EAEko gizartean adostasun handikotzat jotzen dituen 21 iritzien artean. EAEko gizartearen 2/ 3ek baino gehiagok sustatuko lituzkeen iritziak guztiz edo nahikoa ados erantzunak elkarri batuta?, eta zeinen gainean proposatzen dituen EGOD egitasmoaren ondoriozko edo Euskararen gaineko diskurtso partekaturako zoru komunaren oinarriak txosten berezian (Eusko Jaurlaritza, 2016b), galderetakoren baten erantzunen ondorio irudi lezake gure arteko. EAEko? erdal komunitatea prest ote dagokeen | bi komunitate linguistikoen eskubideen berdintasunezko hitzarmen bat onartzeko. Hala EAEko herritarrei EGODen (azken) galdera egiten zaienean (Eusko Jaurlaritza 2015c, 19): |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bi | 4 (0,03) |
Lehen forma
bi | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 3 (0,02) |
Labayru | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bi komunitate | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bi komunitate linguistiko | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |