2002
|
|
Azaldu berri diren
|
bi
jarrera horiekin, irakurketa ez ezik, argudiorako abiapuntuak ere batak zein besteak leku desberdinetan ezartzen dituztela froga daiteke.
|
2004
|
|
Zerk kilikatzen ditu gehien eta zorrozkien gure zentzu adimenak? Hitz batean, gainditu beharreko axolagabekeriak gaindituz,
|
bi
jarrera horietako zeinen eskutik abiatu behar genuke euskalgintzaren gurdia lokatzetatik ateratzeko. Oraindik orain, ezkorraren izpiritu galgarria kritikatu digu Eguzkitzak.
|
|
Batzuetan ho rrela tipifikatzen da eztabaidaren gunea, alde batean leudekelarik ertzeko bi na zionalistak Eleizalde jeltzalea eta Gotzain espainola eta bestean beren arrazoiak euskalaritzan bakarrik oinarritzen dituzten euskaltzaleak. Ertzeko
|
bi
jarrera horiek euskara eta euskal kultura instrumentalizatu besterik ez dute egi ten, agian ohargabean, baina egiazki. Nolanahi ere, hitzaldiaz geroztik Jurgi Kintana historialariak gutun baten bidez jakinarazi digunez, izendegiaren kasu honetan, badirudi eztabaidan parte hartu zutenek beren iritzia motu propio eman zutela, alderdi jakin baten agindura jokatu gabe.
|
|
alde batetik, sindikatuek eskubide osoz kooperatibetan parte hartzea; bestetik, Kontseilu Sozialaren indartzea eta bere funtzioen garapenerako ekimena gauzatzea. Esan beharra dago,
|
bi
jarrera horiek eztabaida iraunkorra osatzen dutela, etaeztabaida hori kooperatiben eguneroko jardueran gertatzen dela, hau da, praxian.
|
2007
|
|
Pentsakeraren eta hizketaren arteko edo fusioa baieztatzen du lehenak, bigarrena, oso bestela, bi gertakarien arteko etena eta bereizketaren aldekoa delarik. Bere ikuspegitik begiratuz
|
bi
jarrera horiek ezeztatu egiten ditu Vigotski k, hizketazko pentsakera baten izatea baieztatuz eta pentsakeratik eta hizketatik ezberdina dela argituz1385.
|
2008
|
|
Azken jarrera honek kulturazko nazio euskalduna lehenesten duen bitartean, aurrekoak nazio politikoa hobesten du, nazio honen euskarazko izaera etnokulturala aintzat hartu gabe. Hondar hondarrean,
|
bi
jarrera horien arteko borroka ideologiko goria dago saio honen joan etorrian.
|
|
Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez. Jurisprudentzian indarrean zeuden
|
bi
jarrera horien artean interpretazio elementuak aztertzea ezinbestekoa dugu.
|
|
Poeta ez da Mentura beraren, hots haren ideia mentalaren erreferentearen existenziaz edo existenzia ezaz segur izaten ahal. Hain zuzen, «Liburu» izan ezina Menturaren baieztapena eta ezeztapena da ber denboran («il y a et il n, y a pas de hasard»/ «mentura bada eta ez da»,, uvres complètes, op., 442 or.),
|
bi
jarrera horiek gauza bera erran nahi dutelarik: Menturaren Ideia baizik ez dugu lortzen ahal, hizkuntzatik harat ez baikintezke joan gure «bisioek» («visions») errepresentatzen duten izaeraren edo izaera ezaren arrazoia osoki ulertzeko («bisio» horiek zuzenean «bistan» ager dakizkigun nahi genukeelarik? «vues»?, Mallarmé k dioen bezala «Prose (pour des Esseintes) »en, Poésies, op., 45 or.), «bisio» horiek «zerbait» edo «ezer» edo ahoskaezina den beste zerbait izan daitezen.
|
2009
|
|
Muturreko
|
bi
jarrera horiek direla eta, begi bistakoa da akordioa ez dela erraza. Euskal Herria eta Espainia zein Frantzia aurrez aurre jartzen dituen gatazkak izaera guztiz politikoa dauka, eta zentzu horretantxe ulertu beharra dago.
|
2010
|
|
Elikagaiak erabat baztertu daitezke edo neurrian jan daitezke, eta badago aldea
|
bi
jarrera horien artean.
|
|
Hala ere, zenbait autorek uste dute umea zentzu moral eta errudimentarioarekin jaiotzen dela. Zaila da
|
bi
jarrera horietako edozein frogatzea, baina benetakotzat hartzea kode moral unibertsal bat dagoela onartzea da”. Haren iritziz, hori baieztapen polemikoa litzateke.
|
|
Bi ikuspegi horiek okerrak dira. Muturreko
|
bi
jarrera horietatik harantzago, norberak bere buruari hotz begiratzen dionean, usteei dagokien aldaketa ukaezinezkoa da. Baina gauza bat da onartzea usteak ustelak izan daitezkeela, eta beste gauza bat aipatutako bi jarrera horiek usteen jokoaren eredutzat hartzea.
|
|
Muturreko bi jarrera horietatik harantzago, norberak bere buruari hotz begiratzen dionean, usteei dagokien aldaketa ukaezinezkoa da. Baina gauza bat da onartzea usteak ustelak izan daitezkeela, eta beste gauza bat aipatutako
|
bi
jarrera horiek usteen jokoaren eredutzat hartzea.
|
2013
|
|
Aitzitik, kritikariek beren arriskuetako batzuen berri ematen dute. Artikulu honek
|
bi
jarrera horiek eta horien arrazoiak deskribatzen ditu.
|
2019
|
|
Bietan errespetua igual igual agertzen da; baina, hala ere, kortesia dela-eta, haien arteko aldea deigarria iruditu zaigu. Aldea ez dago aditz jokoen erabileran, bietan zuka tratamendu neutroa baita; aldea, erreginarekin erabili zuen umildadea eta, kontrastean, euskaldunekin erabili zuen" harrotasuna",
|
bi
jarrera horien artean dago:
|
2020
|
|
Aurrez kezkatu Vs ardura hartuUrduritasuna eragiten duen egoera horren aurrean,
|
bi
jarrera horiek bereizi behar dira galdera erraz batekin: Nire esku al dago?
|
|
Gurean, jende gehienak
|
bi
jarrera horietako bat erakusten du.
|
2021
|
|
Haien ustez, ETA izan zen erresistentzia nazionalaren eta erreformari oposizioaren adierazpen biziena; Herri Batasunak izan zuen
|
bi
jarrera horien biltzeko gaitasun gehiena. Hortik haien sostengua.
|
2022
|
|
Ez maisu, ez morroi beraz: Étienne de La Boétiek
|
bi
jarrera horien arteko tarte estuan ikusten zuen libertaterako bidea. Liburu hau lagun ona duzu xenda horretatik ibiltzeko.
|
|
Kanpoalde horren alde egin behar da muturreraino, baina unibertsitateari ez zaio bizitzeko aukera oro ukatu behar. Nola elkartu daitezke itxuraz kontraesankorrak diren
|
bi
jarrera horiek?
|
|
Batean nik nire buruari esango diot zer egin, bakarrik aurkituko dut nire bidea, baina beste alde batetik, taldea behar dut, onespena behar dut. Orduan nik ikusten dut, liburuaren
|
bi
jarrera horien arteko bilakaera, ez? (...) Bakarrik ezin du egin, baina, bestaldetik, onespena lortzea oso zaila zaio.
|