2003
|
|
Ondotik erran dezakegu zer harreman izan duten egiazki
|
bi
errealitate horiek mendeetan zehar, eta zer harreman duten gure ustez gaur egun oraino.
|
2005
|
|
adieran erabiltzen du. Funtsean, ordea, giza-premiei eta ekosistemari, bi biei egokitutako gestio modua da, edo behar luke izan,
|
bi
errealitate horiek, gizakiarena eta naturarena, aldi eta neurri berean aintzat hartzea baita Gizarte Global Iraunkorra eraikitzeko bide bakarra.
|
2008
|
|
zehatzago esanda, euskalkietako formek berezko bide izan behar dute euskara batuko formetara heltzeko. Besteak beste, hiztegian, sintaxian eta esapideen arloan, euskara batua eta euskalkiak ukipenean daude,
|
bi
errealitate horiek bizi biziak direla.
|
2009
|
|
Ilazkirekin egin dut. Euskaldunon
|
bi
errealitate horiek agertzea ona da niretzat.
|
2010
|
|
Gaude planteamendu enuntziatibo diskurtsiboa egoki uztartzen dela corpusaren nolakoaz. Gainera, aurrerago ikusiko dugunez,
|
bi
errealitate horien artean lotura estua dago, elkarri begira dauden alderdiak topatuko ditugu.
|
|
Hirugarren zenbaki honen atmosfera nagusiak Afrikara garamatza, Aljeria eta Magreb protagonista direlarik. Bestalde, Ipar Euskal Herriari ere ahotsa ematen dio Erleak, eta aldizkarian agertzen diren hainbat idazlek Piarres Aintziartek, Jean Louis Davantek, Txomin Peillenek
|
bi
errealitate horiek, Iparralde eta Aljeria, lotzen dituzte.
|
|
Zenbaki honen atmosfera nagusiak Afrikara garamatza, Aljeria eta Magreb protagonista direlarik. Bestalde, Ipar Euskal Herriari ere ahotsa ematen dio Erleak, eta aldizkarian agertzen diren hainbat idazlek
|
bi
errealitate horiek, Iparralde eta Aljeria, lotzen dituzte. Mohamed Xukri idazle marokoarrak() leku berezia du zenbaki honetan, eta Joseba Sarrionandiaren Tuaregen poesiaren amaiera artikulua ere badago, idazleak argitaratu berri duen liburuaren zatia.
|
|
GarapenKontseilua (CDPB), Euskal Herriko agente sozial, ekonomiko, politiko eta kulturalak biltzen dituena, eta, bestalde, Hautetsien Kontseilua (CEPB), aukeratuaksuertatu diren lurralde honetako politiko kargudun guztiak biltzen dituen elkartea.Horrek erabakitzeko gaitasuna eskatzen du baina publikoak diren politikak inplementatzeko ahalbidea kargu instituzionaletan oinarritzen dira (udalerrikoak, erregiokoak baita estatukoak).
|
Bi
errealitate horien arteko lehia ikaragarria suertatzenda non estatuak dituen konpetentzia handiak ez dituen galdu nahi, eta Euskal Herrimailan dauden agenteen borondateak ukitzen dituzten erabakien kontrola ere nahiduten. Azkenean, bi korronte horiek bat datoz eta etorkizunean horren emaitzakikusteke daude.
|
2013
|
|
Muga horien inguruan, izan ere, badira tribuak eta leinuak, estatuen marren gainetik egiten dutenak, orain alde batera eta orain bertzera, estatuen errealitatearen azpian bertze errealitate bat balego bezala, biztanleen mendeetako ohiturei lotua.
|
Bi
errealitate horien talkaren ondorioz, beraz, tentsio iturri ohi da ingurumari hori, arabiar herrialde ez gutitan. Balad al Xams en berdin.
|
|
Muga horien inguruan, izan ere, badira tribuak eta leinuak, estatuen marren gainetik egiten dutenak, orain alde batera eta orain bertzera, estatuen errealitatearen azpian bertze errealitate bat balego bezala, biztanleen mendeetako ohiturei lotua.
|
Bi
errealitate horien talkaren ondorioz, beraz, tentsio iturri ohi da ingurumari hori, arabiar herrialde ez gutitan.
|
|
Muga horien inguruan, izan ere, badira tribuak eta leinuak, estatuen marren gainetik egiten dutenak, orain alde batera eta orain bertzera, estatuen errealitatearen azpian bertze errealitate bat balego bezala, biztanleen mendeetako ohiturei lotua.
|
Bi
errealitate horien talkaren ondorioz, beraz, tentsio iturri ohi da ingurumari hori, arabiar herrialde ez gutitan.
|
2014
|
|
Mendebaldeko egungo gizartea oso sentsibilizatuta dago animalien kontrako tratu txarrekin. Gauzak horrela, ulertzeko modukoa da
|
bi
errealitate horiek gero eta maizago eta bortitzago talka egitea. Tradiziozaleak itsu itsuan aritzen dira tradizioak defendatzen tradizio direlako, normalean bestelako arrazonamendurik gabe.
|
|
|
Bi
errealitate horien intersekzioan problematika berri bat sortzen da: emakumeen partaidetzaren egitura gero eta askotarikoagoak diren demokratizazio prozesuetan.
|
2015
|
|
Etxe huts asko dago Durangon, baina jende asko etxebizitza lortzeko zerrendetan. Zelan uztartu
|
bi
errealitate horiek?
|
|
Aurreko grafikoan eta honetan ikusi dugunaren arabera, joera orokorra zein den ikus genezake.Abiapuntu erdaldunena zuten udalerrietan badirudi hainbat aldagaietan euskara indarra hartzen aridela, hizkuntza gaitasunaren gaian bereziki; goiko muturreko udalerrietan, aldiz, bestelako joeradaukagu, eta euskararen indarra atzeraka ari da.
|
Bi
errealitate horiek, azkenean, duela 30 urteEAEn zeuden errealitate soziolinguistiko muturrenekoak aldatzen ari direla, eta nolabaiteko konbergentzi baterako joera egongo litzatekeela adierazten dute, eta zehazki, muturreko habitat horiekdesagertzen edo agortzen arituko liratekeela.
|
|
Bestetik, eskoletan, irakaskuntza objektu labelatu eta kristalizatu gisa erakusten da. Hori horrela,
|
bi
errealitate horien arteko distantziaren adibide da gardentasunaren ilusioa.
|
2017
|
|
2 Nire analisian,
|
bi
errealitate horiek estu lotuta daude elkarri, kapitalismoan langileak belaunaldika erreproduzitzea eta haien lanerako gaitasuna egunero birsortzea, emakumeen lan, bihurtu baita, engainatuz izan arren; izan ere, soldatarik gabeko izaera du, eta zerbitzu pertsonal edo are baliabide naturaltzat ere jotzen da.
|
2018
|
|
Itsasoratzea eta lehorreratzea,
|
bi
errealitate horiei helduta, bitan banatuko dute jaialdia. Ontzi tradizionalen gunea izango da uretakoa, badiakoa, eta kultur eskaintza lantzeko gunea bestea, lehorrekoa.
|
|
Dokumentu horiek, hain zuzen, XX. mende hasieran Egipto Britania Handiaren kolonia zen garaian birramonak Egiptoko gizon batekin izandako harremanaren berri ematen dute. Nobelak aurrera egin ahala, eta Amalek testuak arabieratik inglesera itzuli bitartean, irakurlea ohartuko da XX. mende hasieran Mendebaldearen eta Ekialdearen artean zeuden arazoak hizkuntza eta kulturari begira, batik bat gaur egun
|
bi
errealitate horien artean dauden berberak direla. Amal konturatzen da zaila dela hizkuntza batetik bestera, kultura batetik bestera itzultzea," ia ezinezkoa zinez", eta testuak zailtasun horixe azalaratzen du inglesa, frantsesa eta arabiera (hots, Egiptoren parte diren hizkuntzak) tartekatuz.
|
|
Zubigintza lantzeaz mintzatu da Itxaso: . Enpatiaz gerturatu nahi dut
|
bi
errealitate horietara: inoren kontra joan gabe, inor irainduta ez sentitzeko?.
|
|
Ardura eta ahalegin horri uko egin zion gizarteak, eta arduraren eta ahaleginaren lekua aldarriak eta ospakizun giroak hartu zutela esan daiteke, gaizto jarrita. Horrela bereizi ziren Kepak aipatzen dituen
|
bi
errealitate horiek: errealitate erreala (gizartearena oro har) eta errealitate paraleloa (euskararen profesional edo «banpiroona» eta beste gutxi batzuena).
|
|
|
Bi
errealitate horiek, han edo hemen, 40ko hamarkadako azken urteetan hasi ziren egonkortzen. Gerraurreko kultura maila gurarituz, egonkortasuna eta euskara babestea izan zuten xede kulturgileek.
|
2019
|
|
Ezin jakin. Superegoak barneratuak ditu tirania arbitrario batetik datozen aginduak eta debekuak; hortxe daude joera instintiboak, ez jakin zergatik;
|
bi
errealitate horiek heterogeneoak dira, morala aurkeztua delako sexualitatean arrotza izango balitz bezala; gizakiaren osotasuna hautsia ageri da, ez dago loturarik norbanakoaren eta gizartearen artean: biak batzeko, Freudek ipuin bitxiak asmatu beharra dauka.
|
|
Hona hemen Zuzendaritzaren beste ardura nagusi bat, hain justu ere, datozen bi urteetan gordin gordin bistaratuko duguna. orain artekoan Euskaltzaindiaren lana batzordeen bitartez egin da, eta oraintxe bertan ere hala egiten da. Egitasmo berezituak izan badira ere (Orotariko Euskal Hiztegia zein Atlas), beti beti batzordeek egitasmo horiekin batera jokatu dute edota hurbilhurbiletik jarraitu, nabariak baitira
|
bi
errealitate horien arteko harremanak eta loturak.
|
|
aditu teknikariek sortutakoa hezkuntza komunitateak erabili edota hezkuntza komunitateak sortu eta asmatutakoa aditu teknikariek gauzatu.
|
Bi
errealitate horien artean, ordea, askotariko egoera pedagogikoak ahalbidetuko dituzten espazioak diseinatu eta eraikitzeak sortzeko modu eta praktika berriak aldarrikatzen ditu, bitarteko mugatan kokatuz.
|
2020
|
|
Institutuan, Mariannek eta biek elkar ezagutuko ez balute bezala egiten dute. Jendeak badaki Marianne mansio zuri sarbidedun hartan bizi dela eta Connellen ama garbitzailea dela, baina inork ez du ezagutzen
|
bi
errealitate horien arteko lotura berezia.
|
2021
|
|
Horrela eragiten die ‘Txibiaren jokoak’ adin txikikoei Haurrek eta nerabe batzuek nekez bereizten dituzte fikzioa eta errealitatea.
|
Bi
errealitate horiek nahastean, telesailetan edo filmetan ikusten dituzten jokabideak normalizatzeko eta benetakoak balira bezala imitatzeko joera dute. “Haurrak ez du helduaren moduko iragazkirik.
|
|
Batetik, «behar adina neurri» hartzeko era ematen duen lege multzo bat; bestetik, eskubideak bermatzera egiten duen legeria bat, esaten dizuna kontuz ibiltzeko populazioari, era orokorrean, eskubideak murriztea ekarriko duten legeekin.
|
Bi
errealitate horiek aurrez aurre jartzen ditu epaile batek, proportzionaltasun irizpidea ere hor dago eta aztertzen du: «Hau egin dezaket?
|
2023
|
|
Hori dela eta, gaur egungo krisia kanpo eta barne garapenaren artean sortutako desorekaren ondorioa da; kanpo garapenean (ez soilik teknologikoa, baita laborala, ekonomikoa, soziala...) aldaketa izugarria izan da, eta barne garapenean, aldiz, oso eskasa.
|
Bi
errealitate horien artean amildegi izugarria sortu da, eta gazte asko erortzen ari da amildegi horretatik behera. Bizitza asko galtzen ari dira guk, gizarte gisa, sortutako hutsune horretan.
|
|
Argi dago helburu bikoitza erdiesten ahalegintzen zela, hau da, ikasleei ikusarazten beren familietako deitura nahiz beren herrietako toponimo aunitz, hein handi batean, euskal sustraikoak zirela, eta, horrekin batera, gaztelaniazko hizkeran entzun eta erabili ohi zituzten zenbait hitz eta esapide euskararen ondarekoak zirela. Erraten ahal da xede bikoitz hori lortu zuela, ikasle guziak ongi jabetzen baitziren
|
bi
errealitate horietaz.
|