2003
|
|
Ondotik erran dezakegu zer harreman izan duten egiazki
|
bi
errealitate horiek mendeetan zehar, eta zer harreman duten gure ustez gaur egun oraino.
|
2005
|
|
adieran erabiltzen du. Funtsean, ordea, giza-premiei eta ekosistemari, bi biei egokitutako gestio modua da, edo behar luke izan,
|
bi
errealitate horiek, gizakiarena eta naturarena, aldi eta neurri berean aintzat hartzea baita Gizarte Global Iraunkorra eraikitzeko bide bakarra.
|
2008
|
|
zehatzago esanda, euskalkietako formek berezko bide izan behar dute euskara batuko formetara heltzeko. Besteak beste, hiztegian, sintaxian eta esapideen arloan, euskara batua eta euskalkiak ukipenean daude,
|
bi
errealitate horiek bizi biziak direla.
|
2009
|
|
Ilazkirekin egin dut. Euskaldunon
|
bi
errealitate horiek agertzea ona da niretzat.
|
2010
|
|
Gaude planteamendu enuntziatibo diskurtsiboa egoki uztartzen dela corpusaren nolakoaz. Gainera, aurrerago ikusiko dugunez,
|
bi
errealitate horien artean lotura estua dago, elkarri begira dauden alderdiak topatuko ditugu.
|
|
Hirugarren zenbaki honen atmosfera nagusiak Afrikara garamatza, Aljeria eta Magreb protagonista direlarik. Bestalde, Ipar Euskal Herriari ere ahotsa ematen dio Erleak, eta aldizkarian agertzen diren hainbat idazlek Piarres Aintziartek, Jean Louis Davantek, Txomin Peillenek
|
bi
errealitate horiek, Iparralde eta Aljeria, lotzen dituzte.
|
|
Zenbaki honen atmosfera nagusiak Afrikara garamatza, Aljeria eta Magreb protagonista direlarik. Bestalde, Ipar Euskal Herriari ere ahotsa ematen dio Erleak, eta aldizkarian agertzen diren hainbat idazlek
|
bi
errealitate horiek, Iparralde eta Aljeria, lotzen dituzte. Mohamed Xukri idazle marokoarrak() leku berezia du zenbaki honetan, eta Joseba Sarrionandiaren Tuaregen poesiaren amaiera artikulua ere badago, idazleak argitaratu berri duen liburuaren zatia.
|
2014
|
|
Mendebaldeko egungo gizartea oso sentsibilizatuta dago animalien kontrako tratu txarrekin. Gauzak horrela, ulertzeko modukoa da
|
bi
errealitate horiek gero eta maizago eta bortitzago talka egitea. Tradiziozaleak itsu itsuan aritzen dira tradizioak defendatzen tradizio direlako, normalean bestelako arrazonamendurik gabe.
|
2015
|
|
Etxe huts asko dago Durangon, baina jende asko etxebizitza lortzeko zerrendetan. Zelan uztartu
|
bi
errealitate horiek?
|
|
Bestetik, eskoletan, irakaskuntza objektu labelatu eta kristalizatu gisa erakusten da. Hori horrela,
|
bi
errealitate horien arteko distantziaren adibide da gardentasunaren ilusioa.
|
2017
|
|
2 Nire analisian,
|
bi
errealitate horiek estu lotuta daude elkarri, kapitalismoan langileak belaunaldika erreproduzitzea eta haien lanerako gaitasuna egunero birsortzea, emakumeen lan, bihurtu baita, engainatuz izan arren; izan ere, soldatarik gabeko izaera du, eta zerbitzu pertsonal edo are baliabide naturaltzat ere jotzen da.
|
2018
|
|
Itsasoratzea eta lehorreratzea,
|
bi
errealitate horiei helduta, bitan banatuko dute jaialdia. Ontzi tradizionalen gunea izango da uretakoa, badiakoa, eta kultur eskaintza lantzeko gunea bestea, lehorrekoa.
|
|
Dokumentu horiek, hain zuzen, XX. mende hasieran Egipto Britania Handiaren kolonia zen garaian birramonak Egiptoko gizon batekin izandako harremanaren berri ematen dute. Nobelak aurrera egin ahala, eta Amalek testuak arabieratik inglesera itzuli bitartean, irakurlea ohartuko da XX. mende hasieran Mendebaldearen eta Ekialdearen artean zeuden arazoak hizkuntza eta kulturari begira, batik bat gaur egun
|
bi
errealitate horien artean dauden berberak direla. Amal konturatzen da zaila dela hizkuntza batetik bestera, kultura batetik bestera itzultzea," ia ezinezkoa zinez", eta testuak zailtasun horixe azalaratzen du inglesa, frantsesa eta arabiera (hots, Egiptoren parte diren hizkuntzak) tartekatuz.
|
|
Zubigintza lantzeaz mintzatu da Itxaso: . Enpatiaz gerturatu nahi dut
|
bi
errealitate horietara: inoren kontra joan gabe, inor irainduta ez sentitzeko?.
|
|
Ardura eta ahalegin horri uko egin zion gizarteak, eta arduraren eta ahaleginaren lekua aldarriak eta ospakizun giroak hartu zutela esan daiteke, gaizto jarrita. Horrela bereizi ziren Kepak aipatzen dituen
|
bi
errealitate horiek: errealitate erreala (gizartearena oro har) eta errealitate paraleloa (euskararen profesional edo «banpiroona» eta beste gutxi batzuena).
|
2019
|
|
Ezin jakin. Superegoak barneratuak ditu tirania arbitrario batetik datozen aginduak eta debekuak; hortxe daude joera instintiboak, ez jakin zergatik;
|
bi
errealitate horiek heterogeneoak dira, morala aurkeztua delako sexualitatean arrotza izango balitz bezala; gizakiaren osotasuna hautsia ageri da, ez dago loturarik norbanakoaren eta gizartearen artean: biak batzeko, Freudek ipuin bitxiak asmatu beharra dauka.
|
|
Hona hemen Zuzendaritzaren beste ardura nagusi bat, hain justu ere, datozen bi urteetan gordin gordin bistaratuko duguna. orain artekoan Euskaltzaindiaren lana batzordeen bitartez egin da, eta oraintxe bertan ere hala egiten da. Egitasmo berezituak izan badira ere (Orotariko Euskal Hiztegia zein Atlas), beti beti batzordeek egitasmo horiekin batera jokatu dute edota hurbilhurbiletik jarraitu, nabariak baitira
|
bi
errealitate horien arteko harremanak eta loturak.
|
2020
|
|
Institutuan, Mariannek eta biek elkar ezagutuko ez balute bezala egiten dute. Jendeak badaki Marianne mansio zuri sarbidedun hartan bizi dela eta Connellen ama garbitzailea dela, baina inork ez du ezagutzen
|
bi
errealitate horien arteko lotura berezia.
|
2023
|
|
Argi dago helburu bikoitza erdiesten ahalegintzen zela, hau da, ikasleei ikusarazten beren familietako deitura nahiz beren herrietako toponimo aunitz, hein handi batean, euskal sustraikoak zirela, eta, horrekin batera, gaztelaniazko hizkeran entzun eta erabili ohi zituzten zenbait hitz eta esapide euskararen ondarekoak zirela. Erraten ahal da xede bikoitz hori lortu zuela, ikasle guziak ongi jabetzen baitziren
|
bi
errealitate horietaz.
|