Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 115

2009
‎Beno, lan artistikoak beti izango du sintesi baten beharra, eta agian sintetizazio lan horren gabezia gure lanaren ezaugarria izan daiteke. Erakusketa bat egiten duzunean, sintesi ariketa hori egin behar izan genuen, baina gure lanak zerbait adierazgarri izatekotan, gauza txiki askoren metaketa izan dela esango nuke.
‎Arkitektoa orkestrako zuzendaria da, eta agian orkestra osatzen duten 50 instrumentuetatik bi edo hiru jotzen badaki ere, ezin da harago joan. Beti aukeratu duzu, garapen edo kontzeptu arkitektoaren artean aukeratu?.
‎Lurzorua beti izan da ondasun mugatua eta, hortaz, eskasa. Ereiteko, abereak elikatzeko, eraikitzeko edo beste edonola ustiatzeko, mende eta mendeetan ekonomiaren oinarri fisikoa izan da, eta haren ondorioz, aberastasuneta askatasun ikur.
‎batetik, ahal izanik jabe izateko sakoneko nahi edo desira ezkutu bat, eta haren eraginez (beste faktore ekonomiko batzuekin batera), alokairurako joera eskasa. Bestetik, ondasun higiezinak beti inbertsio segurua direlako eta haien balio eta prezioek beti gora egingo dutelako ustea.
‎batetik, ahal izanik jabe izateko sakoneko nahi edo desira ezkutu bat, eta haren eraginez (beste faktore ekonomiko batzuekin batera), alokairurako joera eskasa. Bestetik, ondasun higiezinak beti inbertsio segurua direlako eta haien balio eta prezioek beti gora egingo dutelako ustea.
2010
‎Arotziaren eta fatxadaren arteko eraikuntza xehetasunaren ebazpena oso ondo hausnartutakoa da. Beti ondo ebazten ez diren puntuak dira hauek. –Sekulako fatxada ona izan dezakezu, eta puntu honen ebazpena ondo egiten ez baduzu, ez du ezertarako balio?, diote.
‎Joan dira berrogeitik gora urte Bidebietako 12 apostoluak eraiki zirenetik; beti deigarri eta beti lirain, hori baita haien ezaugarrietan behinena, lerdentasuna. Are nabarmenagoa egiten da bertikaltasun hori errepide nagusitik, Elosegi alkatea hiribideko errepidea baino beheragotik altxatutako eraikinak baitira, etxeen beheko aldea bistan ez direlarik.
‎Joan dira berrogeitik gora urte Bidebietako 12 apostoluak eraiki zirenetik; beti deigarri eta beti lirain, hori baita haien ezaugarrietan behinena, lerdentasuna. Are nabarmenagoa egiten da bertikaltasun hori errepide nagusitik, Elosegi alkatea hiribideko errepidea baino beheragotik altxatutako eraikinak baitira, etxeen beheko aldea bistan ez direlarik.
‎Bi erakunde horietan ematen diren zerbitzuen kalitatea arlo pribatuak ditu enaren oso antzekoak dira, eta behar duenarentzat etxebizitza merkaturako sarrera unibertsala bermatzen da. Hor sartu nahi H] GXHQDN ³HGR EHKDUULN H] GXHQDN³ PHUNDWX OLEUHD L] DQJR du beti eskura.
2012
‎Lagin euskarri birakari batek lanpara finko batetik datorren erradiazioa norabide ezberdinetatik jaso eta aztertzea ahalbidetzen digu (errazagoa da lagina biratzea lanpara mugitzea baino). Normalean beiraren eguzki faktorea lagin txikietarako diseinatuta dauden doitasun erradiometroekin neurtzen da, baina zulo eta sekzio handietako metal zabalduetarako ez da egokia eta, gainera, beti beirarekiko zuta den erradiazioa neurtzen dute gailu horiek.
‎Baina ataka horretan, sarerik ez baduzu, ez zara erlazionatzen; herdoildu, pitzatu eta ahanzturaren utopia heroikoan autoatseginkeriaren irrealismoan ez duzu ezer eraikitzen. Eta beti izango zara atzo.
‎Zera esan zidaten behin Galizian, kongresu batean: «gu beti bizi izan gara gure minifundioan, gure etxetxoan, gure ortu eta gure behiekin». Ados.
‎Baina benetan jauzi kualitatiboa eman nahi bada, ezinbestekoa da ingurumen arloko oinarriak, edukiak, filosofia eta praktikak udal osora zabaltzea era integralean eta zeharlerrotasunez, gainerako sailak zipriztintzeko eta aldioro koherentziaz jokatzeko. Edo beste modu batean esanda, beti hankamotz geldituko gara ingurumen arloan ideiak eta irizpideak oso garbi, eta teknikari oso onak baditugu baina beste sailetan, eta batez ere hirigintzan, irizpide horiek ezagutu edo kontuan hartzen ez badira.
2013
Beti pentsatu izan dugu arkitekturaren eta altzarien arteko lotura oso zeharkakoa izan dela. Lan nahasketa batzuei ere honelako izena eman diegu, adibidez EtxeMahaia.
‎Baina, beti geratuko zaigu txakolina. Nekazaritzarako zein eraikuntzarako hain egokiak ez diren maldak mahats itsaso batek hartu ditu.
‎Zabaltze lan hauek produkzioaren beharretara egokituz egin ziren beti , proiektu bateratzailerik gabe. Horren ondorioz, garai ezberdinetan eraikitako nabeak aurkitu ditzakegu, eraikuntza sistema ezberdinekin, baina bere osotasunean nabe guztiek proiektu originalaren estetikari jarraitzen diote eta horrek industria eraikin multzo osoari batasun handia ematen dio.
‎Beste balio horiek lirateke, hain justu ere, maiz azaleko irudiaren bitartez eta izarren hautsaz bedeinkaturik jaiotzen direnak, gaur eguneko guru handien gidaritzapean. Hala ere, beti gertatu izan den legez, interes ekonomiko, politiko eta ideologikoak zedarriturik aurkituko ditugu azpian, produkzioaren errentagarritasunetik kulturaren errentagarritasunera bira egin izan zuen fikziozko kapitalismo ukiezinaren baitan.
‎Mamutzar grisak egunsentiko laino artean han hemenka izango ditugu baso lanbrotsuetan dispertsatuak, paisaiaren kalitatea eta errespetuzko trataera bermatzeko baino kontzientziak zuritzeko agian balioko duten lurralde barreiatuetan (industria pisutsuaren gibelean gertaturiko sprawl erako berrantolaketaren ondorioak, hondoan dirauten mekanismo produktibo, ekonomiko eta ideologiko injustuak tapatzeko gauzatzen diren interbentzio eta operazioak; akzio politikoz justifikatzen den begirada utopikoaren biolentzia). Egoera hauetan beti maneiatzen dira dozenaka bat hitz potolo, epe laburreko beharrizanen maltzurkerietara makurtuak: garapen iraunkorra (hirigintza barne), marketinga, teknologia, estimulua, planifikazioa, ongizatea eta ekologia beste batzuen artean.
‎Beraz, zeregin honetan garrantzi handia du gaur egungo gizarteak heriotzaren ideiarekin (urrutiratzearekin) duen harremanak, heriotza hori otzantzeaz arduratzen diren giza prozesuetan beti presente dagoen ideia izanik (Ariès)? (2).
‎Ingelesezko Wikipedian agertzen den utopiaren definizio horrekin terminoak beti hartu duen esanahia alderatu eta no place edo ez leku kontzeptua aurkezten digu. Ohituta gaude lekuari, tokiari balio positibo bat ematen, testuinguruari, kulturari edo jatorri edo sustraia duenari lotzen eta horrela, ez leku kontzeptuak, fama txarra hartzen du.
‎Badute utopikoaren ukitu hori. Ezohiko proiektuak dira, ez dira eraikinak, ez dira eskolak, ospitaleak edo zentro intermodalak, orain artean beti gertatzen zen bezala. Gehienak sistematzat uler daitezke; haietan parasitoa, esku hartzea, desmuntaketa, hitz gakoak dira.
‎Gure lana da, arkitekto gisa eta gaur egungo krisi garaian, gure testuinguru sozial, ekonomiko eta kulturaletik irakurtzea eta gure arkitekturarekin kontsekuente izatea. Ideia eta formen arteko erlazioa beti indartsua dela gogoratzea beharrezkoa den momentu honetan, zenbaitek akaso momentu batez gelditu eta beren buruari galdegin liokete ea beren arkitekturaren oinarrian dauden ideiak beste norbaitek ezartzen dituenean, ez al duten formaren kontrola ere galtzen, eta ondorioz ez al diren beraiek, arkitekto gisa, iritzirik gabeko tresna bilakatzen.
2014
‎Gaur egunean ikusmenari zentzumen ezinbestekoena baderitzogu ere, ez da beti horrela izan, ikusmenak ez du beti gizakia menderatu. Izan ere, entzumenaren kultura baten nagusitasuna ikusmenak ordezkatu du apurka apurka.
‎Gaur egunean ikusmenari zentzumen ezinbestekoena baderitzogu ere, ez da beti horrela izan, ikusmenak ez du beti gizakia menderatu. Izan ere, entzumenaren kultura baten nagusitasuna ikusmenak ordezkatu du apurka apurka.
‎Forma arkitektonikoaren pertzepzio eta esperientzia ia beti izan dira aztertuak ikusizko pertzepzioaren Gestalt legeen bitartez. Era berean, filosofia pedagogikoak ikusizko baldintzetan ulertu du arkitektura eta ikusizko irudi tridimentsionalak espazioan eraikitzean jarri du bere arreta guztia.
‎Zentzu horretan, aurreko garaiari ezinbestekoa lukeen interpretazioa kenduko genioke, planoak, jada, modeloak izango bailirateke, eta ez kode adostu batean marraztutako marrak. Zentzu horretan, Mario Carpok idazten du «badakigu tresna digitalek anbiguotasuna kentzeko hitza ematen dutela beti neketsua eta zorizkoa den marrazketa teknikoaren prozesutik». Haren esanetan, digitalizazioak ez du interpretaziorik ez interpolaziorik eskainiko, fabrikazioaren hastapenetan egongo baikara.
‎Eraikina izan liteke nola edo hala elkarrekin altxatutako elementu sorta; arkitektura lana, aitzitik, aurretiaz marrazturiko proiektuan datza funtsean. Ez dira banatzen ahal, nahiz beti ez diren neurri berean burutuak suertatzen. Badira marrazturiko proiektuak, batetik, materialki gauzatuak izatera iritsi ez zirenak, eta badira, bestetik, eraikitzerakoan oinarri izan zituzten marrazkiak galduta iraun duten arkitektura lanak.
‎Elementu kopuru finituak sistema bat deskribatzen duteneko problemei diskretu deritze, elementu kopuru infinitua sistema deskribatzeko darabiltenei, aldiz, jarraitu. Problema diskretuetan elementu kopurua ikaragarri handia izan daiteke, baina beti finitua. Problema diskretuak ordenagailuz aise ebatz daitezke; jarraituak, aldiz, era zehatz batean analitikoki bakarrik ebatz daitezke eta, esan dugun bezala, emaitza analitiko zehatza aurkitzea ez da beti posible izaten.
‎Problema diskretuetan elementu kopurua ikaragarri handia izan daiteke, baina beti finitua. Problema diskretuak ordenagailuz aise ebatz daitezke; jarraituak, aldiz, era zehatz batean analitikoki bakarrik ebatz daitezke eta, esan dugun bezala, emaitza analitiko zehatza aurkitzea ez da beti posible izaten.
‎Molinao bailara funtzionala izan da beti , bailara moldatu baita gizakien beharretara inongo kexurik gabe, marmar txikiena ere azaleratu gabe.
‎Beraz, ezin liteke izan eraikin hobeagorik, ezin liteke topa kokagune hobeagorik eta hirigintzak eta arkitekturak lukete inoiz sortu eraikin aproposagorik, herrigintzak sortzen duena beti izango baita ona.
‎–Eraikuntza merkatzeko gauza asko egin badira ere, etxe bat egiteak diru asko suposatzen du eta komeni da lanak hasi aurretik diru kopuru handi bat aurreztuta izatea. Gainera beti gertatzen dira ezustekoak eta espero ez zenituen egoerak. Hala ere, banketxearen laguntzarik ez dugu behar izan eta orain gure adineko bikote bakarrenetarikoa gara gure etxebizitza propioa duena eta ez duena Euribor eta antzekoen ezagutza zehatzik.
‎Lanean zaudenean, obra inoiz ez dela amaituko dirudi, nahiz eta egun batean ohartzen zaren jada etxean bertan ari zarela lo egiten, sukaldean aritzen eta bizitzen, nahiz eta zeure burua ia ez ohartu leku hori zure obra izatetik zure etxea izatera pasatu dela. Landetxe bat izanik, beti egongo da zerbait egiteko, baina betiere etxe barnean egin beharreko lanak izango dira eta ez etxea bera egiteko lanak.
‎90eko hamarkadara arte, eta udalarekin zenbait akordiora iritsi ziren arte, Masustegiko auzoa beti egon izan zen eraispenaren itzalpean. " Legez kanpo" zeuden eta, eremu pribatuan gainera.
2015
‎Arkitektura proiektuak beti pentsatu izan dira buruarekin. Ordenagailua lanerako tresna bat baino ez da.
‎ikuspegi partzialak errazagoak dira, erosoagoak, baina ez diote pertzepzio errealaren konplexutasunari eta aberastasunari erantzuten. Begiradak integrala izan behar du beti . Partzialtasunean doktrinak eta estilo eskolak gehiago sortzen eta finkatzen dira, eta gauzak egiteko errezeta azkarrak ematen.
‎Bi geltokiak batzen dituen King, s Cross Square plazaren proiektuak (Stanton Williams) plazako taxi eta autobus geltokiak antolatzen ditu tren geltokien sarrerekin batera, estalpe sare bat osatuta eta bidaiariak zain egoteko eserleku lerroz atonduta. Jabetza publikoko espazio publikoa da hau, jendez gainezka beti .
‎Geltoki handi eta garrantzitsuak eremuan bertan badaude ere, eremuaren loturak inguruko hiri eta hiritarrekin ez dira hain onak, aldi berean isolatuta biziaraztenbaititu. Gisa horretako burbuilei beti kritikatu izan zaie berdintasuna falta, nortasun gabezia, errealitatetik at egotea eta inguruko komunitatearekin erlaziorik ez izatea. Guztiz bateratu daitezke espazio hauek Marc Auge k deskribatutako ez lekuekin.
‎arlo pribatua publikoaren eremuan sartu den neurrian haren esparruaren zati handi bat bereganatuz, orain badirudi egoera berdina espazio publikoaren eremuan ere gertatzen ari dela. Baina horrek ez du esan nahi espazio horien kudeaketa soilik erakunde publikoek egin behar dutenik eta, ondorioz, beraien lana beti ona eta egokia izango denik, tamalez, espazio horien kudeaketaren ardura soilik erakunde publikoena izan denean huts asko eta galantak egon baitira. Horrela gauzak, onartu beharra dago espazioa kudeatzean behin baino gehiagotan arlo pribatuak gauza asko ongi egiten ikasi duela, agerian utziz espazioen kudeaketan erakunde publikoen gabeziak eta akatsak, eta horiek aprobetxatuz eremu publikoek askotan eskaintzen ez dituzten irtenbideak proposatzeko Mozas, 2011).
‎saltokiak izateaz gain espazio publikoa eskaintzen baitute elkartzeko, aisialdirako, jolasteko edo atsedenerako, eremua erosoa, atsegina eta estalia izanik. Hala ere, argi izan behar da eremu horiek publikoak soilik teorian direla, hau da, berez esparru pribatu batean aurkitzen direla, eta, ondorioz, izaera publikoa bakarrik itxuran dutela, eta horrela izango direla beti beren helburu nagusia betetzen badute: dirua irabaztea, espazioaz disfrutatzen den bitartean beraien saltokietan ondasun eta zerbitzuak kontsumitu daitezen.
‎dirua irabaztea, espazioaz disfrutatzen den bitartean beraien saltokietan ondasun eta zerbitzuak kontsumitu daitezen. Gainera, kontutan hartu behar da ere espazio pribatu horiek eskainiko dituzten ondasun eta zerbitzuak beti aukeratuak izango direla errentagarritasunaren irizpidearen arabera, inoiz ez gizakiaren eta gizartearen beste behar mota batzuk asetzeko asmotan.
‎Azken finean, ez da ahaztu behar kudeaketa pribatuan lehentasuna beti arlo ekonomikoak duela eta ez gizakiarekin eta gizartearekin harremanetan dauden beste mota bateko helburuak, ondorioz, eremu publiko batean kudeaketa bere gain arlo pribatuak hartzen duenean, erakunde publikoak bertan zuzenean parte hartu gabe askotan ere eremu publikoetan gertatzen den bezala gabeziak eta hutsuneak sortzen dira. Azken baieztapen horren adibide esanguratsu bat Euskal Herriko hiri handien bilbe nagusien kale garrantzitsu askotan topa daiteke, asteko jaiegunetan edota arratsaldeko azken orduetatik aurrera tamalez «basamortu» bihurtzen baitira, bizirik gabeko gune, finantza erakundeak eta dendak nagusiki, multinazional handiak ipinitakoak?
‎eta denborarekin gehiago azalduko direla ziurra da. Guztion parte hartzea ezinbestekoa dela argi izanik egoerak beti hobera egiten duelako, azken finean, ez da ahaztu behar «Auzoa gurea dela»5.
‎Beste balio bat bai, balio hori beti izan du gizartearentzat, baino ez diogu balio horri zenbakirik jarri. Esaterako, batzuk ari dira balio kultural hori dirutara itzultzen saiatzen, gizarteratu dadin baserritarren lan horrek horrenbeste euroko balioa daukala.
‎Baina ez da gertatzen paisaiaren antolamenduan beti gailenduko dela gizarte eta kolektibitate mailan dagoen paisaiaren ulermen hori, zailagoa delako pertsona bakoitzak duen esperientzia subjektibo hori barne hartzea. Gainera, gizarte mailan ere hainbat azpimaila daude; adibidez, izan daiteke auzo bateko biztanleek bide baten inguruan duten ulermena bat izatea, baina herri mailan ez du baliorik bide horrek.
‎Paisaiaren arloan egiten diren planek beti izan dute ekintza planak, arau soiletan geldituta ez dute lortuko. Egiteko moduen inguruko irizpideak planteatu behar dira.
‎Beste alde batetik, plangintzaren norabideek batzuetan zabalak diren interpretazioak onartzen dituzte tokian tokiko administrazioen aldetik, ez dituztelarik zertan jarraitu bateratutako politikak, nazio edo eskualde gobernuak definitutakoekin. Horrela, udalerrietako ekintza planen zehaztapena ez da beti koherentea eraiki nahi den herrialde ereduarekin.
‎Tokiak esanahi positiboekin betetzeko beharra sentitzen du gizarteak, (Orange, 2008: 87) eta narratiba hauek ez ditu beti memoria moduan bere gain hartu nahi.
‎ziurtasun ezak sortuak hain zuzen) da botere faktikoentzat beren lana justifikatzen duen egoera, eta horren patologiak psikoanalistentzat? farmakopea kimikoa batean, eta politika erretorikoa bestean, errezoa eta aitortza erlijioan, lirateke beti gerora begira gomendatzen diguten «medizina». Lan handia biak ala biak lortzea, segurtasuna eta zoriona...
‎haren arkitekturak sentipen espiritual «serio» bat eskain balezake ere, Oteizak proposatu zigun legez, hutsik geratzen denean, bestalde, artistek edo begirada estetikoa dutenek besterik ikusten ez dutena, aitortuko dugu (pilotazaleei eta, oro har, jende dionisiako andanari bost axola kontu metafisiko hauek, partida puri purian dagoenean, gauza «sakratu» soila, apustuan jokaturiko dirua izaki?, halaber, elizara meza orduan joan behar ez den bezala bertoko artea mirestera, lotsagarria litzatekeena, otoi egitera baizik, errespetu isilean). Jokaldi osoan, parentesi sakratu bakarra, garai batean behintzat (agian gaur egun ere, nonbait?), eguerdiko hamabietan apaizek angelus delakoa errezatzeko egiten zen etenaldia izan da, eta bat batean, kantxaren erdia aldare fantasmatiko bilakatzen zen, Jainkoari eskaintza sakon bat egiten baleude bezala (Millet margolariaren Angelus mihisea gogoratu dit beti , bertako baratzean arnasten den atmosfera zerutarra, laborari xumeek oinak lurrean sendo badituzte ere). Baina momentuz, eliza eta hiru xafla jendetsuak utzi, eta has dezagun ibilaldia norbere «kobazulo»ko bakardadetik.
‎Gurutzegune hodi kategorial hauek joan etorrikoak direlako froga lengoaiaren inguru hiztunean aurki dezakegu: beti aditu izan diet zaharrei gu esamoldea, aspalditik erruz erabilia bakoitzak bere burua bakarka subjektu gisa izendatzeko orduan, gizabanakoa, egitura gizarteratzaile zabalago batean partaide bat gehiago sentitzen den sintoma edo adierazle: «gure etxejaunak» (baserriko arbaso guztiak presente), edo «gure aita» (seme bakarrak), «hemen gabiltza» (taldean sentituz), «gure fabrikan lanean» (enpresariarena izaki)?
2016
‎Haren bidez (bitarteko gisa eta motor nagusi gisa) hiriak mundu sisteman1 inskribatu eta nabarmendu egiten dira. Horri esker nazioarteko proiekzioa lortzen dute, inbertsioak erakartzeko bidean, kulturak beti baititu hiriak distiratu. Izan ere, hori izan ohi da hiriak eraberritzeko diskurtsoa, morfologia urbanoan ekiten diren operazio handiak legitimatu eta justifikatzeko estrategian.
‎Zein aurreiritzi eta irudi kolektibo ditugu zahartzaroaren inguruan? Beti berdinak izan al diral
‎Horrenbestez, errepresentazioak sortu eta transmititzeko hainbat bide daude: mass mediak, arkitektura, hezkuntza... baina beti helburu berarekin: neutro itxuradun eredu hegemonikoak sortzea, irudi uniforme eta bakarrean adieraziz.
‎guztiek har dezakete parte herritar txikienen zaintzan. Jane Jacobs-en hitzetan«(?) kalera begiratzen duten begiak egon behar dira beti , kalearen jabe naturaltzat jo ditzakegun pertsonen begiak(?) ezezagunei azterketa egingo dietenak eta era berean auzotar zein ezezagunei segurtasuna eskainiko dietenak» (Jacobs, 2012: 61).
‎Ikasleek hiru dimentsioko ereduaren bidez proiektuaren aldaketa bat egiten dutenean, aldaketa hori plantan, altxaeran eta ebaketan islatzen da. Horrela, beti egongo da proiektua osatzen duten dokumentu guztien arteko trinkotasuna, oinarrian objektu bakar bat baino ez delako existitzen. Egiaztatu da, beraz, proiektuak garatzeko abiadura handiagoa (exekuzio denboren% 15en murrizketa) lortzen dela.
‎Kurtso hauetan landutako programa orokorrak salbuespen areak, irlak, programa dentsoak, atmosferak eta abar izan dira. Bestalde ikasleei izen konkretuagoko programa zerrenda bat eman eta bertatik gustukoena aukeratuko dute (programa erakargarria, mito programa, programa artifiziala...); izen horiek beti datu zehatz batzuekin elkarri loturik doaz, hala nola erabiltzaile kopurua, hezetasuna, gardentasuna eta abar; izen eta datuez gain irudi edo argazki batzuk ere ematen zaizkio ikasleari, eta horrekin guztiarekin bakoitzak zer programa landu nahi duen erabaki du (6 irudia).
‎ikasturtean hasirik, ikasleek arkitektura proiektuak beti atzerriko unibertsitate bateko ikasle batekin edo birekin elkarlanean garatu behar dituzte, hau da, aurrez guztiz ezezaguna zaien kide batekin. Partaidetzak orain arte Brasil, Grezia, Uruguai, Taiwan, Korea, Puerto Rico eta Italiarekin gauzatu dira.
‎Entrega partzialen egutegia ere koordinatu dugu, urrutiko lantalde bakoitzak erritmo orekatu bat manten dezan. Egutegi komuna beti hiru partetan garatzen da: lehenik aurkezpen gisa eta kurtsoaren mekanika azaltzeko workshop bat egiten da parte hartzen duten unibertsitateetako batean; gero jatorri ezberdinetako kideez osatutako talde lana garatzen da; eta azkenik taldeak disolbatu egiten dira kide bakoitzak arreta guztia bere jatorrizko unibertsitatean entregatu behar duen dokumentuan jar dezan.
‎Astero A5 formatu tolestuan ikasleei aste horretan jorratzen den gaiari buruzko testu bat banatzen zaie. Testua beti diziplinartekoa izaten da eta eduki intelektual sakonekoa2.
2017
‎Hiriko, metropolikoetametropoli alboetakopaisaiek toki­ lekuen memoriakberpiztendizkigute; paisaiaberagizataldeel< medioarekin elkarrekintzan eraikitako kontzeptua izaki. ...ugun erlazioetan, esangurak, dinamikak, praktikak, oroitzapenak eta bizitza estiloakdesestalikoditugu.Den denakmintzoko zaizkigu gure bizitza soziala arautzerakoan baimentzen diren kultur prozesuez.Zentzu horretan, gure toki leku espazialakeraikiakizatetikaldenduagoeraitsiak, berreraikiak, birmodelatuak, berreginak, birgaituak, transformatuaketa berriro urbanizatuak izaten dira, eta, azken finean, beti duteezagutarazteainteresgarriden prozedurasozialetan zeresanik.Horietara urreratzeakedota belarriatente edukitzeak espazio horien eraikuntza (fiskoa eta soziala) gizartean esanguratsuak diren egitasmoen esleipenarekin lotzen duen dimentsioantropologikoarisarreraematendio, toki leku/ espazioenizaerasoziokulturalariesker.
‎Langdon Winner (1983) galdera garrantzitsu bati erantzuna ematen saiatu zen bere Do Artifacts Have Politics testu ezagunean. Winner en tesiak dio edozein artefaktu edota azpiegitura teknologikok beti osagai politikoa duela, nolabait, edozein asmakizun teknologiko agerian ez dagoen helburu konkretu baten norabidean dagoela, alegia. Gure mundua ordenatzeko moduak dira teknologiak, egunerokotasunean txertatzen diren asmakizun eta sistemak giza jarrerak modu ezberdin zein zehatzen menpe ordenatzeko aukera dute.
‎Dekonstrukzioaren ibilbideak etengabeko birpentsatze bat eskatuko l u ke, antagonismoen «irrepresentazio» eutsiezin baten moduan, hiria edota demokrazia, beti ailegatuko den zera izango dela onartzea. Horretarako, partaidetza mekanismo edo esperientziek erakusten dizkiguten formulazioak dira indartu beharrekoak, ez instituzioen estetizazio parte hartzaileak.
‎Gizonezko europar estandarizatua. Horren harian, Beatriz Colominak (20 l O) dio emakumeak arkitektura modernoaren mamuak direla, beti presente, ezinbesteko baina bitxiki ikusezin. Marko horretan garatu ziren modernitateak garatutako distopia guztiak, sistema patriarkaletik abiatuta, eliteak eta kapitalaren garapenak sustaturiko mekanismo distiratsu mediatikoak.
‎Leku zabal zabalean nago, lehentxeago deus ere ez zen tokian. Ikusten duen pertsona batek beti du teilatu bat bere gainean, zeru urdin zein hodei itxura n, edo izarrez jantzita gauez. Gauza bera gertatzen zaio pertsona itsuari zuhaitzen buruak haizeak zehamatzen dituenean; soinuak zuhaitzak sortzen ditu niretzat, zuhaitzez inguratuta nago lehen ezer ez zen lekuan (Hull, 2013:
‎Maskulinitatearen, zutik pixa egitearen eta emakumezkoa atzetik garbitzera etortzearen sinbolo hori, komuneko tapa, kendu dugu. Baina Elsa von Freytag Loringhovenen pixalekuarekin gertatu bezala (Thompson, 2015), beti dago Duchamp bat egotearen arriskua, gure lana lapurtzen saiatuko dena. Kasu horretan, iraultza egingo dugu.
‎Espazio publikora irteten da beraz, baina betiere puntu seguruen artean egiten ditu ibilbideak. Egia esan, emakume tradizionalak historian zehar izan dituen sozializaziorako espazio posibleak beti izan dira etxeko zereginen jarraipenerako lekuak: latsarri edo labaderoak, ur iturriak, etxe irletako patioak arropa esekitzeko?
‎Jantokia sukaldera elkartuz, etxekoandrea espazio partekatuaren parte izango litzateke, eta haren zereginak ikusgarri egiten direnez, posible da erantzukizunak banatzea; era berean, gainerako taldeak adina goza dezake aisialdirako espazioaz. Zabaltze hori, ordea, kontrolatu da; izan ere, sukaldea beti ikusgarri badago, (sukalde egongela jantoki espazio bakar batean) lan egiteko tokia atsedenerako tokiarekin elkartzen da giro bakar batean eta ez du errazten lan partekatua.
2018
‎Baina, konturatzen al gara zer garai historiko bizi dugun? Arkitekto euskaldunak beti egon badira ere, gaur egun arkitektura euskalduna dago! Proiektuak euskaraz burutzen dira, euskaraz pentsatu, euskaraz eztabaidatu!
‎Nagusiarekin euskaraz mintzatzen naiz, baina beste lankideak ez daki ondo euskaraz, eta hortaz lan osoa erdaraz egiten dugu. Lehen komentatu den bezala, legedi aldetik askotan, Lurzoru Legean kasu, irakurtzean beti gaztelaniaz irakurtzen dut hobeto ulertu dezakedalako».
‎Bizpahiru urtez umore zintak publikatzen ibili nintzen aldizkarietan eta neure burua oso mugatuta ikusten nuen formatura. Beti hasi eta bukatu beharreko istorioak ziren. Askatasun gehiagoren bila, lagun batzuk elkartu eta Interneten jartzeko komiki bat egin genuen.
‎Mezuetan, aldiz, gidoilari batekin edo bakarrik marrazteak eragina du. Formatuak baldintzatzen du mezua, baina puntu bateraino, beti irteten da bakoitzaren pentsamendua.
‎Iritsi zen momentu bat Sexty Sexerrren bideoklipa batzuk egin nituela eta gerora etorri direnak oso natural egin ditut. Irudia eta musika beti oso elkarrekin ulertu ditut. Komikiak eta istorioak egiteko orduan musikarekin egin izan ditut eta kantuak inspirazio iturri izan dira.
‎J: Komikiak beti konparatu ditut zinemarekin beste diziplina/ medio batekin baino gehiago. Komikiak berezkoa duen espresio erreminta sekuentzia da.
‎Adibidez, Panek en mapa emozionalek (Panek & Benediktsson, 2017; Pánek & Pászto, 2017) edo ThinkAboutSound 6 78 (Craig, Moore, & Knox, 2017) bezalako esperientziek aurrerapen teknologikoen bitartez aurreratzen digute nola txerta daitekeen lan indar amateurra hirigintza eskalako arkitektura produkzioan. Hala ere, ez da ahaztu behar, teknologia digitalen erabilera komenigarria, edo agian beharrezkoa, izan daitekeen arren, oinarrian beti prozesu baten diseinu egokiak egon duela.
‎Historian zehar itsasora begira eta gero industrializazio sakona fase ezberdinetan bizi izandakoa. Beti kapitala kanpotik etorri izan da jarduera ekonomikoa garatzera, eta guk bertako biztanleok, erabaki gutxi hartzeko aukerarekin, testuinguru horretan lan egin izan dugu. Gure ingurune soziala, harremanen sarea, espazioa, lurraldea, ekonomia horren beharretara egokitzen joan dira.
‎Gure ingurune soziala, harremanen sarea, espazioa, lurraldea, ekonomia horren beharretara egokitzen joan dira. Herritarrak antolatu izan gara, langile borrokan, kultur elkarteetan, baina lurraldeari dagozkion erabaki garrantzitsuak, kapitalaren beharren arabera hartu izan dira beti .
‎Gatazka politiko eta armatuaren ulerkeran sakontzeko ezinbestekoa zaigu, besteak beste, gorputzaren dimentsioa kontuan hartzea (Esteban, 2018), halaxe gorpuzten baitira bestelako ordena batean dauden ondorio fisiko zein emozionalak. Era berean, hirietako eredu arkitektoniko orokortuak ez du beti ahalbidetzen jendeak gatazkarekiko izan dituen bizipen ezberdin eta askotarikoak ageriko egin ahal izatea.
‎Euskal Herrian, gatazka politikoak utzi dituen askotariko aztarnak ez dira beti ikusgarriak izan. Hiri zein herrietako espazioetan agerikoak dira konfliktoak utzitako seinaleak, baina badira beste asko, ikusezintasunaren ordenan daudenak.
2019
‎Ingurumari horretan, nekazaritza eta elikadura uztartzeak aukera eta konplizitate berriak ekarri ditu. Lotura argia bada ere, ez dira beti uztarri berean ibili eta, ondorioz, nekazariak alde batetik eta herritar kontsumitzaileak bertzetik ibili dira. Bateratzeak, irismen luzeko estrategia eraikitzeko aukera ekarri du.
‎bezala itzultzea ez da, hortaz, guztiz zehatza. Gertatzen den lekualdatze hori beti egiten da etekin bat ateratzeko asmoz, mugimendu horrek beti dakar ezkutuan eta arau orokorretik kanpo jardutea (Luzarraga, 2017).
‎bezala itzultzea ez da, hortaz, guztiz zehatza. Gertatzen den lekualdatze hori beti egiten da etekin bat ateratzeko asmoz, mugimendu horrek beti dakar ezkutuan eta arau orokorretik kanpo jardutea (Luzarraga, 2017).
‎Ikerketak bere aurreneko paragrafoan egileen iritziarekin zabaltzen du; diseinuaren inguruko eztabaida guztiak tranpa berean erortzen direla esanez beti «alderdi batek besteari arkitektura estilo bat inposatu nahian»; arkitektoek gustuko dutena alegia. Beren ustez, eztabaida hau gainetik kentzeko eta behin betiko amaitzeko modurik errazena estilo eta iritzien subjektibotasuna azpimarratzea izaten dela diote (Airey et al., 2018).
‎Haurrak etorkizunerako prestatu daitezen, ezaguera modu eraginkor batean transmititzeko helburuarekin, segurtasuna eta kontrola bermatu beharrak definitu du historian zehar gizartearen imajinario kolektiboan sakon txertatuta geratu den eskola arkitektura eredua: Alde batetik, jakituria subjektu aktibo gisa (irakaslea, arbela digitala, ordenagailua...) espazio zabalari aurpegia emanez, beti ikusgai eta guztia kontrolatzen duela, eta bestetik, informazioa jasotzeko prest egon behar duten subjektu pasiboak; hots, haurrak eta nerabeak, jakituria igorle den elementu edo pertsonari begira geldi eta eserita, modu arrazional eta berdintsuan antolatuta. Bestela esanda, eredu produktibo bati erantzunaz, taldeari informazioa transmititu eta segurtasuna eta kontrola bermatzeko, subjektu aktibo bakarraren ikuspuntutik diseinatutako espazioak.
‎Ikuspegi horretatik, gizakia eta natura gauza independente bezala ulertu dira, noizean behin kontzientzia ekologikotik egindako hausnarketek biak erlazioan jarriz. Erlazio hori dagokionez ere, balantza beti jausi da naturaren aldera, eta hori ez da harritzekoa natura ezagutu ez dugun irudi nostalgiko batek ordezkatzen badu eta gizakiarena, aldiz, hark eragindako hondamendiek.
‎Hala ere, gehienek «Atlantida» hori bilatzen jarraitzen duten bitartean, badira natura beste modu batera ulertzeko gai diren kulturak ere; egungo errealitatearekin askoz lotuagoak eta, beraz, kontzientzia orokorrean eragina izateko askoz aukera gehiago dituztenak. Holandaren naturarekiko erlazioak bide horri jarraitzen diola esan dezakegu; historikoki paisaia holandarrak beti negoziatu behar izan baitu naturaren eta artifizioaren artean. Betidanik irabazi behar izan dio espazioa itsasoari.
‎Digitalki hori guztiz ezabatzea ezinekoa dela, gugan lurralde hori ezabatzea ezinezkoa den moduan. Beti izango direla zirrikituak: zuhaitzak, ametsak, mapak.
2020
‎Finantzaketa eta ekoizpena izaten dira arazo nagusiak, gauzak nolabait txukun egiteko, denbora eta pazientzia handia behar dira. Ni ipurterre hutsa naiz, eta, fikzio proiektu batzuen ondoren, ikuslearen ikuspegitik beti gogoko izan dudan generoa probatzea erabaki nuen: fikzioa.
‎Proiektu hau urarekiko maitasunetik/ obsesiotik dator. Beharbada beti bizi izan naizelako itsasotik hurbil, eta beti entzun izan diedalako aitonari eta osabari itsasoko istorioak kontatzen. Beti izan dut oso gogoko baliabide hori abentura eta ideien iturri gisa, lasaitasuna eta kaosa, bizitza eta heriotza.
‎Proiektu hau urarekiko maitasunetik/ obsesiotik dator. Beharbada beti bizi izan naizelako itsasotik hurbil, eta beti entzun izan diedalako aitonari eta osabari itsasoko istorioak kontatzen. Beti izan dut oso gogoko baliabide hori abentura eta ideien iturri gisa, lasaitasuna eta kaosa, bizitza eta heriotza.
‎Beharbada beti bizi izan naizelako itsasotik hurbil, eta beti entzun izan diedalako aitonari eta osabari itsasoko istorioak kontatzen. Beti izan dut oso gogoko baliabide hori abentura eta ideien iturri gisa, lasaitasuna eta kaosa, bizitza eta heriotza. Gu garen guztia lurraren saldatik dator, eta, beraz, urarekin zerikusia duen guztia interesgarria iruditzen zait, dela bertako izakiak, dela bere ingurunean sortu diren gatazkak.
‎Edertasunaren eta zorigaiztoaren arteko lotura dela eta, nire ustez bi kontzeptu horiek beti egon izan dira lotuta; beharbada, zorigaiztoaren benetako motiboa edertasunaren ustelkeria delako. Kazajstan-en turismo beltzaren kontzeptua ezagutu nuen, zorigaiztoaren ondorioak jasan dituzten lekuak aisiarako bisitatzen dituzten pertsonak.
‎Zerbitzu eta esperientzien diseinatzailea da, besteei irtenbideak aurkitzen laguntzeko aproposa. Etxean aterkia beti ahazten duen horietakoa da, baina, liburu honekin egin duen bezala, bustitzea gustatzen zaiola aitor du; norbera bustitzea, beste batzuk ere busti daitezen.
‎Prozesu osoan zehar lagundu baitigute liburuen eta liburu objektuen munduan dituzten esperientzien ekarpenekin, ikuspegi kritikoa eta beti aberasgarria emanez. Eta noski, beti gu animatzen!
‎Prozesu osoan zehar lagundu baitigute liburuen eta liburu objektuen munduan dituzten esperientzien ekarpenekin, ikuspegi kritikoa eta beti aberasgarria emanez. Eta noski, beti gu animatzen!
‎Ekintza bakoitzak bere historia du, askok omenaldiak eta keinuak dituzte, eta maitasun handiz landu dira. Onartu behar dugu zaila izan dela gelditzea, asko (baina asko) kostatu zaigula, beti bururatzen baitzitzaizkigun xehetasun gehiago, keinu gehiago, baita ekintza gehiago ere. Baina objektu ukigarri bat egitea miresgarria ere bada, bere hasiera eta amaiera baititu.
‎Bai, guztiz. Argazkilaritza beti egon da, eta kulturalki, gauzak dokumentatzera eta katalogatzera. Gaur egun argazkilaritza, geroz eta gehiago, aspektu askotan aldatu egin da, eta horren adibide dira argazkilari ezberdinen lanak eta begirada askotarikoak.
‎Epe luzera osasun arazoak ekarriko dituela esaten dute, eta gizartea gutiz kontrolatua edukitzeko plan baten parte dela. Aldaketa handien garaietan konspirazioteoriak beti agertzen diren moduan hauek onddoak bezala ugaldu dira, baina azkenean eszeptikoenak ere marketinkanpaina masiboen bidez konbentzitzen utzi dira.
2021
‎S: Ia beti jatorrizko argazkiak collageetan erabiltzen ditut. Erabat liluratuta nago obsesiboki pilatzen dudan material mota honekin.
‎Nire ustez, denbora paperean igarotzea erabakigarria da argazki bat edo bestea aukeratzeko, zenbat eta gehiago urratu, hautsi edo tolestu, orduan eta gehiago gustatzen baitzait. Ia beti erabiltzen ditut oso konektatuta sentitzen naizen emakumeen erretratuak, ezagutzen ez ditudan arren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beti 107 (0,70)
Beti 8 (0,05)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
beti egon 8 (0,05)
beti gertatu 4 (0,03)
beti ez 3 (0,02)
beti aukeratu 2 (0,01)
beti bizi 2 (0,01)
beti ikusgarri 2 (0,01)
beti pentsatu 2 (0,01)
beti presente 2 (0,01)
beti ukan 2 (0,01)
beti aberasgarri 1 (0,01)
beti aditu 1 (0,01)
beti agertu 1 (0,01)
beti ahalbidetu 1 (0,01)
beti ahaztu 1 (0,01)
beti ailegatu 1 (0,01)
beti arlo 1 (0,01)
beti atzerri 1 (0,01)
beti beira 1 (0,01)
beti berak 1 (0,01)
beti berdin 1 (0,01)
beti beste 1 (0,01)
beti bidezko 1 (0,01)
beti bururatu 1 (0,01)
beti datu 1 (0,01)
beti deigarri 1 (0,01)
beti diziplinarteko 1 (0,01)
beti egin 1 (0,01)
beti ekarri 1 (0,01)
beti emakume 1 (0,01)
beti entzun 1 (0,01)
beti erabili 1 (0,01)
beti eredu 1 (0,01)
beti esku 1 (0,01)
beti finitu 1 (0,01)
beti gailendu 1 (0,01)
beti gaztelania 1 (0,01)
beti geratu 1 (0,01)
beti gero 1 (0,01)
beti gizaki 1 (0,01)
beti gogoko 1 (0,01)
beti gora 1 (0,01)
beti gu 1 (0,01)
beti hankamotz 1 (0,01)
beti hartu 1 (0,01)
beti hasi 1 (0,01)
beti helburu 1 (0,01)
beti hiru 1 (0,01)
beti hobe 1 (0,01)
beti horrela 1 (0,01)
beti horrelako 1 (0,01)
beti ikusgai 1 (0,01)
beti inbertsio 1 (0,01)
beti indartsu 1 (0,01)
beti irten 1 (0,01)
beti jatorrizko 1 (0,01)
beti jausi 1 (0,01)
beti kapital 1 (0,01)
beti koherente 1 (0,01)
beti konparatu 1 (0,01)
beti kritikatu 1 (0,01)
beti lagundu 1 (0,01)
beti lirain 1 (0,01)
beti maneiatu 1 (0,01)
beti matematika 1 (0,01)
beti memoria 1 (0,01)
beti negoziatu 1 (0,01)
beti neketsu 1 (0,01)
beti on 1 (0,01)
beti ondo 1 (0,01)
beti osagai 1 (0,01)
beti oso 1 (0,01)
beti parte 1 (0,01)
beti posible 1 (0,01)
beti prozesu 1 (0,01)
beti uztarri 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia