Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Lehenago esan dudan bezala, arazoa herriaren presio faltan legoke. ...ain" aldarrika tuz. Aldarriak aldarri, nik gai honetan alderdi politiko abertzaleekiko konfiantzarik apenas dudanez, ez dut dudarik egiten hasteko behintzat euskal unibertsitateak pribatua izan lukeela, irabazi asmorik gabeko fundazio baten babesean edo eraikia, laguntza publiko nahiz pribatuak jasoz, Euskal Herriko geografian campus gutxi batzuetan estrategikoki eratua, informazio teknologia berriak ikasle eta irakasleen arteko harreman presentzialarenmenpeanjarriz. Nola egin hau?
2005
‎Halaz ere, eduki berriek ez dute ikaslearen egitura kognitibotikurrunegi edo hurbilegi egon behar. Eduki berria ikaslearen egitura kognitibotik osourruti badago, edukiez jabetzea zailegi gertatuko zaio ikasleari. Eduki berria ikaslearen egitura kognitibotik oso gertu edo oso hurbil badago, eduki berria errazegiaizango da ikaslearentzat.
‎Eduki berria ikaslearen egitura kognitibotik osourruti badago, edukiez jabetzea zailegi gertatuko zaio ikasleari. Eduki berria ikaslearen egitura kognitibotik oso gertu edo oso hurbil badago, eduki berria errazegiaizango da ikaslearentzat.
‎Eduki berriak ikasleek dakizkiten edukietara egokitzea. Horrela, irakaskuntza ikaskuntzan progresio koherentea gertatuko da.
2008
‎Munduatek aipatu digunez, lehen bi zenbakiek tirada masiboa izan zuten. Familia guztiei dohainik banatzeko adina inprimatu ziren eta argitalpen berria ikasle, irakasle nahiz gurasoen artean ezagutzera emateko baliatu zituzten.
‎Ikasleen gustuak eta beharrak aztertu behar dira lehendabizi, eta horietara egokitutako irakurgaiak agindu. Kalitatea eta haien interesak uztartzea litzateke egokiena, baina betiere, irakurgaien ulermenean sakontzen lagunduz, klasean irakurritakoa landuz eta metodologia berriekin ikasleak motibatuz (liburuari buruzko eztabaida edota liburu aurkezpenekin, adibidez). Horrez gain, literaturaren irakaskuntzan muga kronologiko eta nazionalak gainditu egin behar lirateke, eta gaiek nahiz helburuek eskatzen dutena eman ikasleei.
‎Horretarako, ikaslea bere ikaskuntza prozesuan zehar gidatu du eta tutoretza oinarrizko lanabesa izango da. Orain arte unibertsitate irakaskuntza funtsean edukiak irakasteaz arduratu bada ere, eszenatoki berrian ikasleen gaitasunak garatzen dituzten ikaskuntza prozesuak hartzen ari dira lehentasuna. Horrela, formazioaren kalitatea areagotu dezakeen eta irakasleen lana modu desberdinean ulertzera eraman diezagukeen irakaskuntza kultura berri bat sortzen ari da Bolognako prozesuaren garapenarekin batera.
‎Eta zerbaitetan aldatzen badira, IKTen erabileraren areagotzean izango da; eta horrek, aldiberekotasuna eragotzi baino, erraztu egin dezake baldin eta IKTen erabileraren kudeaketa egokia bada. Egia da eredu berriaren arabera ikaslearen lana beste era batera antolatu behar dela, baina edozein dela antolaketa hori, beti eskaini behar da zati bateko arduraldiarekin ikasteko aukera.
2009
‎Instalazio berriak ikasleak benetako gaixoekin egoteko arriskua eta gaixoek praktika okerrak jasotzeko arriskua urruntzen dituela azaldu du Agustin Martinez Ibarguen Medikuntza fakultateko dekanoak.
2010
‎Jarraian azaltzen dira Bologna prozesuko titulu berrietako ikasleen eta irakasleen hizkuntza eskakizunak. Horiez gainera, aurrez aipatutakoak esan nahi du ikasleek eta irakasleek jakintza aktiboa izan behar dutela hiru hizkuntzetako batean gutxienez, hau da, hizkuntza hori ulertzeko eta hitz egiteko gai izan behar dutela.
‎–Bonbaketarien taktika, zientzia militar berriaren ikasleentzat interesgarria izan daitekeen taktika, hurrengoa izan zen: Lehenik, hegazkin multzo txiki batzuek bonba astunak eta esku granadak jaurti zituzten hiri osoaren gainean, era antolatuan eremuz eremu aukeratuz.
‎Izandako aldaketa horiek ardura bereziak eman eta egotzi dizkigute irakasleoi. Ardura bereziak eta berriak ikasleen aurrean, erakundeen aurrean, herritarren aurrean... Baina Leioako Udaleko politikariek (EAJ) gure lana ez dela aldatu pentsatzen dute.
2011
‎Eskola ez dadin bihurtu «mehatxupeko hizkuntza bigarren hizkuntza da» moduko erakundea, beharrezkoa da helduek ere hizkuntza gutxitua ikastea, eta horrela, hizkuntza hori etxeko hizkuntza bihurtzea. Modu horretara, belaunaldi berrietako ikasleak eskolara joango lirateke hizkuntza txikia lehen hizkuntza dutela. Garbi dago, beraz, ez dela nahikoa esparru bakar batean eragitea (eskolan, adibidez), eta, aldiz, beharrezkoa dela, aldi berean, beste esparru batzuetan ere eragitea (etxeko/ kaleko esparruetan, adibidez).
‎Teknologia berriek ikasleen ikasteko modua eta irakasleen irakasteko modua aldatzen dituzte. Gaur egun webean eskura dauden tresna digitalei esker, estrategia didaktiko osagarriak ezartzen dira agertoki akademikoan, hezkuntza eragileen parte hartzea, lankidetza eta elkarrekintza bultzatzen dutenak.
2012
‎Gobernuak erabaki berri du dekretu berriarekin batera oraingoak indarrean jarraituko duela. Berriak ikasle kopurua igo, eta eskolen baldintzak arintzen ditu.
2013
‎Halako argudioak, berriz, testu erromatarretan bakarrik aurki zitezkeen. Zuzenbidearen irakaskuntza berriari esker ikasleek erdietsitako kualifikazioa zela bide, horiek erantzukizun handiko lanpostuak bete ahal zituzten printzeen nahiz gotzainen administrazioan. Eskoladun gotzainek Bolognara bidali zituzten etorkizun handiko apaizgaiak, bertan irakaskuntza berriak hartu ahal izateko; haatik, printze eta nobleek euren boterea legitimatu nahian, doktrina berriak eurei ere aplikatzea ziurtatu nahi zuten.
2015
‎Hiztun berri ikasleek eskolaz kanpoko komunitatean euskaraz aritzen den hedabideen esparrua ezagutuko lukete, bai eta esparru horretan sortzen diren ahozko zein idatzizko edukiak euskaraz lantzeko eta bereganatzeko aukera izan ere. Honek bidea ireki lezake euskara eskolako hizkuntza hutsa izan ez dadin, eta aldiz, balio dezan, irratia edo telebistako edukiak kontsumitzeko.
‎Ikasleek ekimen sena, ikasten ikastea eta gaitasun zibiko etasozialekin loturiko konpetentziak garatzeko zer egin daitekeen ikertzea. Hemendik abiatuz, EkimenSena bultzatzen duen Ikaskuntza Modulua sortu zen, hiru konpetentzia horiek garatzeko moduluarendiseinu optimoa zein izan litekeen aztertzen jarraitzen da orduz geroztik, betiere dinamika etaikaskuntza metodologia berriek ikasleengan duten eragina zein den ikusiz.
2018
‎Lorategiko lorezaintza taldearen laguntzarekin eginen dute. Ekimen berriak ikasleei landareak identifikatzen ikasteko aukera emanen diela uste dute antolatzaileek, eta eurek jarritako landare eta zuhaitzak hazten eta loratzen ikusteak jakin mina piztu diezaiekeela.
2019
‎Aspektu bat gehi dezakegu ere, irakasle H2 hiztun berriak ikaslearen rola hartua duela hilabete batzuk lehenago.Honekin, badaki edo argi irudika dezake zer bizi duen H2a ikasten duen pertsona batek: irakasleak edo ikaskideekerraten dutenean ez dena xeheki ulertzea, ulermen orokorrarekin egitea, interpretatu behar izatea ulertzen diren edoulertzea suposatzen diren elementuetatik abiaturik, ikaskideek erreakzioetatik (linguistikoak ez diren bestebaliabideetatik), saiakerak egitea (akatsak eginez, ikasketa prozesuaren barne izanez hauek), etab...
2021
‎Asignatura berriko ikasleekin batera joan naiz Algorriko K/ T muga bisitatzera zenbait ikasturtetan, eta hango itzulia egin dugu interpretazio zentroko geologoek gidatuta. Hamar bat geldialdi dira zein baino zein interesgarriagoak, eta jakina, bertatik bertara ikusmira daitezke liburu sedimentarioaren orrialde gailenak.
‎Horrenbestez, Giza Histologiako eskuliburu honek Odontologiako gradu berrietako ikasleak hartu ditu aintzat. Haren helburua da gaiari buruzko oinarrizko informazioa argi eta labur aurkeztea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia