Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Bizitza exilioa bada, ez gaude Joseba Sarrionandiaren exilioaz hitz egiten soilik, harenaz hitz egiten dugun neurri berean hitz egiten dugu gure exilioaz. Zer da, baina, guztion exilioa?
2003
‎ez zezatela hitz egin biok batera. Gero besteari, ez Txomini, berak hitz egin zezala lehenbizik ea.
‎A, egia, atzo berarekin hitz egitekoa zinen, ezta. Bibiotek baietz buruaz.
‎Patxik ostikoz jo zuen Joxe, baina honek ezer ez zioenez, berak hitz egin zuen.
2015
‎Idazle zahar horiek denak irakurri eta pentsatzen jarri beste euskarak bazeudela, ez dela gauza bera hitz egitea eta idaztea, poesiak bere tresnak dituela, mintzoarekin baduela zerikusia baina ez dela gauza bera... niretzat izugarria izan da. Gainera, Axular benetan izan zela handi uste dut.
‎Sistemas. Ale metapoetiko bat dugu Gimferrerren poesian sarritan ageri den elementua bidenabar, hots, poesiaz beraz hitz egiten digun poema bat, poetika moduko bat proposatzen diguna: " La poesia es/ un sistema de espejos/ giraHoriek baino lehen beste" hautapen" batzuk irakur zitezkeen, azpiatal moduko batean bildurik" Bilboko lau poeta" izenburupean.
2018
‎Inor ez dut neure alde ikusten, eta galdua sentitzen naiz. Edhen baldin badago ere, ezin dut berarekin hitz egin. Ez dakit nondik den.
2021
‎Norabide berean hitz egiten dute ikasleek. Haietako zenbaiten ustetan, literaturaren didaktika hein handi batean euren ulermena egiaztatzera zuzenduta dago, eta ez horrenbeste sorkuntza, sormen eta adierazpenean gaitzera (LI6, LI10).
‎Egia da gehien errepikatzen diren emozioak ez doazela hain muturrera, baina gailentzen dena asperdurarena da, hau da," Gehienetan aspertuta klaseak dinamikoak ez direlako" tankerakoak jasotzen dira," deseroso" eta" nahiko neutral" bezalako termino epelagoek ere lagunduta (GL). Hala eta guztiz ere, denek ez dute norabide berean hitz egiten, eta literatura eskoletan" gustura"," oso gustura"," aske" eta" eroso" sentitzen direla dioten ikasle kopurua esanguratsua da. Era berean, literatura sortzeak eskaintzen dien gozamena ere izan dugu mintzagai aurreko azpiatalean, baina aipatu diren arrazoiengatik, hau minoritarioagoa da.
‎Bide berean hitz egiten du Perdomok (2005) ere, eta hizkuntzaren eta literaturaren arteko harremanaren bitartez egungo heziketa literarioak ikasleengan mezu literarioen ulermena nahiz gaitasun hartzaileak eta sortzaileak hobetzeko helburua duela zehazten du. Horrezaz aparte, ulermen eta adierazpen gaitasunez gain, irakurketarekiko interesa eta gustua sustatu nahi ditu, bai eta beren mundua, pertsonalitatea zein irizpide interpretatiboak eraiki literatur lanen bidez (op.).
‎Norabide berean hitz egiten du BE1 ek ere. Curriculumari erreparatuz gero, gaitasun komunikatiboari dagozkion helburuak eta edukiak literatur gaitasunari dagozkionak baino gehiago direla dio, eta hor jatorrizko problematika azaleratzen hasten da, bere ustean.
‎Euskarazko erreferentziei dagokienez, ildo beretik hitz egiten dute NE1 ek, IE2 k zein DGIR1 ek. Nerabeek dituzten kultur erreferentzia gehienak gaztelaniazkoak direla azaltzen du IE2 k, eta zenbait kasutan, ingelesezkoak ere bai.
‎" Gure ikastetxeetan, ez diot borondaterik ez dagoela, baina badago literatura lantzeko era ez oso motibagarria, urteetan pilatu egin dena, eta formula egokirik ez dugu aurkitu" (IEE1). Eta, norabide berean hitz egiten du BIR1 ek, baina beharbada ikuspuntu baikorrago batetik:
‎Bide beretik hitz egiten du GE4 k, eta literaturari funtzio batzuk zein beste batzuk egotzi dakizkiokeen arren, ez da berez gertatzen den zerbait, baizik eta ikasten, laguntzen edo bideratzen laguntzen direnak, ematen zaizkion halako edo bestelako funtzioen helburuak lortu nahi badira:
‎Hori da helburua". Norabide berean hitz egiten du EIAE3 k, eta baieztatzen duenez, curriculumak berak zehazten duen hori bermatzera bideratutako didaktika behar da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia