2001
|
|
Bizitza exilioa bada, ez gaude Joseba Sarrionandiaren exilioaz hitz egiten soilik, harenaz hitz egiten dugun neurri
|
berean
hitz egiten dugu gure exilioaz. Zer da, baina, guztion exilioa?
|
2003
|
|
ez zezatela hitz egin biok batera. Gero besteari, ez Txomini,
|
berak
hitz egin zezala lehenbizik ea.
|
|
A, egia, atzo
|
berarekin
hitz egitekoa zinen, ezta. Bibiotek baietz buruaz.
|
|
Patxik ostikoz jo zuen Joxe, baina honek ezer ez zioenez,
|
berak
hitz egin zuen.
|
2015
|
|
Idazle zahar horiek denak irakurri eta pentsatzen jarri beste euskarak bazeudela, ez dela gauza
|
bera
hitz egitea eta idaztea, poesiak bere tresnak dituela, mintzoarekin baduela zerikusia baina ez dela gauza bera... niretzat izugarria izan da. Gainera, Axular benetan izan zela handi uste dut.
|
|
Sistemas. Ale metapoetiko bat dugu Gimferrerren poesian sarritan ageri den elementua bidenabar, hots, poesiaz
|
beraz
hitz egiten digun poema bat, poetika moduko bat proposatzen diguna: " La poesia es/ un sistema de espejos/ giraHoriek baino lehen beste" hautapen" batzuk irakur zitezkeen, azpiatal moduko batean bildurik" Bilboko lau poeta" izenburupean.
|
2018
|
|
Inor ez dut neure alde ikusten, eta galdua sentitzen naiz. Edhen baldin badago ere, ezin dut
|
berarekin
hitz egin. Ez dakit nondik den.
|
2021
|
|
Norabide
|
berean
hitz egiten dute ikasleek. Haietako zenbaiten ustetan, literaturaren didaktika hein handi batean euren ulermena egiaztatzera zuzenduta dago, eta ez horrenbeste sorkuntza, sormen eta adierazpenean gaitzera (LI6, LI10).
|
|
Egia da gehien errepikatzen diren emozioak ez doazela hain muturrera, baina gailentzen dena asperdurarena da, hau da," Gehienetan aspertuta klaseak dinamikoak ez direlako" tankerakoak jasotzen dira," deseroso" eta" nahiko neutral" bezalako termino epelagoek ere lagunduta (GL). Hala eta guztiz ere, denek ez dute norabide
|
berean
hitz egiten, eta literatura eskoletan" gustura"," oso gustura"," aske" eta" eroso" sentitzen direla dioten ikasle kopurua esanguratsua da. Era berean, literatura sortzeak eskaintzen dien gozamena ere izan dugu mintzagai aurreko azpiatalean, baina aipatu diren arrazoiengatik, hau minoritarioagoa da.
|
|
Bide
|
berean
hitz egiten du Perdomok (2005) ere, eta hizkuntzaren eta literaturaren arteko harremanaren bitartez egungo heziketa literarioak ikasleengan mezu literarioen ulermena nahiz gaitasun hartzaileak eta sortzaileak hobetzeko helburua duela zehazten du. Horrezaz aparte, ulermen eta adierazpen gaitasunez gain, irakurketarekiko interesa eta gustua sustatu nahi ditu, bai eta beren mundua, pertsonalitatea zein irizpide interpretatiboak eraiki literatur lanen bidez (op.).
|
|
Norabide
|
berean
hitz egiten du BE1 ek ere. Curriculumari erreparatuz gero, gaitasun komunikatiboari dagozkion helburuak eta edukiak literatur gaitasunari dagozkionak baino gehiago direla dio, eta hor jatorrizko problematika azaleratzen hasten da, bere ustean.
|
|
Euskarazko erreferentziei dagokienez, ildo
|
beretik
hitz egiten dute NE1 ek, IE2 k zein DGIR1 ek. Nerabeek dituzten kultur erreferentzia gehienak gaztelaniazkoak direla azaltzen du IE2 k, eta zenbait kasutan, ingelesezkoak ere bai.
|
|
" Gure ikastetxeetan, ez diot borondaterik ez dagoela, baina badago literatura lantzeko era ez oso motibagarria, urteetan pilatu egin dena, eta formula egokirik ez dugu aurkitu" (IEE1). Eta, norabide
|
berean
hitz egiten du BIR1 ek, baina beharbada ikuspuntu baikorrago batetik:
|
|
Bide
|
beretik
hitz egiten du GE4 k, eta literaturari funtzio batzuk zein beste batzuk egotzi dakizkiokeen arren, ez da berez gertatzen den zerbait, baizik eta ikasten, laguntzen edo bideratzen laguntzen direnak, ematen zaizkion halako edo bestelako funtzioen helburuak lortu nahi badira:
|
|
Hori da helburua". Norabide
|
berean
hitz egiten du EIAE3 k, eta baieztatzen duenez, curriculumak berak zehazten duen hori bermatzera bideratutako didaktika behar da:
|