2000
|
|
Hezkuntza arloari dagokionez, 1857ko lege honekin has gintezke nazionala den hezkuntza sistemaz hitz egiten; alde horretatik, orduan arteko izaera nazionalarena, gobernu eta administrazio liberala garatzeko nahiari lot zekiokeena besterik izan ez zela esango genuke. Era
|
berean
hezkuntza sistema nazionalaren eraikitze prozesua Estatu Nazioa eraikitzearenean ulertu behar dela esango genuke, azken honen ardatz nagusienetarikoa izan zen heinean. Izan ere, horregatik haurdunaldiaz ari ginen orain bertan, Cossio rekin179 batera, irakaskuntzaren antolaketa berriari hasiera eman baino, lege hau baita 1859ko bere araudia ere, XIX. mendearen lehenengo erdialdean egindakoaren ondorioa izan zela esan daiteke, hezkuntza sistema eraikitzeko ahaleginak eta esperientziak koherentzia eta kohesioa zuen egitura osoan bildu zituelarik180 Izan ere, maila guztietan izugarrizko nahaspila zegoen eta irakaskuntzaren gaiaren inguruko legediak eszenatoki kaotikoaren erdian jarri zuen orduko hezkuntza sistema.
|
|
irakasle gehienak, kulturagabeak eta ezjakinak; bakar batzuk?, los más instruidos?? oso gauza gutxi irakasteko gai; hori gutxi ez bazen, dago Estatuak ezin ziola
|
bere
hezkuntza sistemaren eraikitzeari heldu, baldin eta ez bazion irakasleriaren prestakuntzaren arazoari lehentasunik ematen, horixe baitzen funtsezko baldintza oinarrizko irakaskuntza herri osoari zabaldu ahal izateko gero. Irtenbidea. Escuelas Normales?
|
2002
|
|
Edozein herrik du
|
bere
hezkuntza sistema propioa sortzeko, eratzeko eta kudeatzeko eskubidea. Ez dakigu hori espresuki inongo nazioarteko aldarrikapenetanhorrela adierazita dagoen, baina, ez balego ere, gauza nabaria da, une batetikaurrera bere herri izatearekin bizitzea erabakitzen duen herri orok eskubide horiizan behar duela.
|
|
Euskal Herriari eskubide horiukatzen dion planteamendu oro gaitzesten dugu, eta herri gisa ditugun eskubideenaurkako eraso modura salatzen dugu. Argi diogu, beraz, espainiar eta frantziaradministrazioetatik eta legeetatik egiten diguten ukapena gure eskubideen aurkakoa dela, eta Euskal Herriak
|
bere
hezkuntza sistema propioa izan dezan jartzendiren oztopo legalak, beti ere espainiar eta frantziar legeen bidez egiten direnukapenak, desagertzea dela eskubide hori errespetatzeko bide bakarra.
|
|
Iztuetak, ildo beretik, ondoko baieztapen hau egin du: «Euskal irakaskuntzak duen arazoriklarriena da, eta orain arte planteatu izan ez dena, ez duela inoiz osatu
|
bere
hezkuntza sistema propioa, hots, nazio gisa formalki eta morfologikoki egituratua»10.Horregatik, gaurdanik hasi behar dugu ikuspegi nazionalaz eraikitzen etorkizunekoeuskal sistema unibertsitarioa. Horretarako, funtsezkoa da lehenengo urratsaEuskal Herri osorako barruti nazional bat eratzea.
|
2008
|
|
ikasleen hitza kontutan hartzen duen eztabaida eman arte planaren aplikazioa etetea.bide inposatzaileak alde batera uztea.Europar merkatuak ez baldintzatzea
|
bertako
hezkuntza sistemaren izaera.
|
2009
|
|
Baina ni nahiko abenturazalea naiz eta hala joan nintzen. Aitzindaria da
|
bertako
Hezkuntza Sistema. Ilusio handiarekin joango zineten ez. Bai.
|
2010
|
|
Hezkuntza Sailaren azterketa hau Euskararen Eguna gertu dugunean ezagutu dugu, eta honek aukera ematen digu azken hausnarketa hauek egiteko. Batetik, eskubideak ditugu (herri baten eskubidea
|
bere
hezkuntza sistema antolatzeko bere kultura eta hizkuntzaren transmisio eta garapena ziurtatuz; eta herritarren eskubideak, legeetan jasoak, euskaren ezagutza bermatua izateko). Bestetik, betebeharrak (administrazioen obligazioak bermatzeko euskalduntzen duen sistema, besteak beste).
|
|
Euskal Autonomi Erkidegoa (EAE) izan da lan honen erdigunea.
|
Bertako
hezkuntza sisteman txertatu dira euskara gutxiengoaren hizkuntza, espainiera gehiengoaren hizkuntza eta ingelesa nazioarteko hizkuntza. Horrenbestez, eleaniztasuna, neurri batean behintzat, gauzatzen da.
|
2011
|
|
Hurbiltasuna. Herri proiektua, beraz, hurbiltasunetik eraiki daiteke, gertutasunetik hobeto ulertzen baitira arazoak eta errazago konpontzen. Sinetsirik baikaude pertsona ongi heziak, adi
|
beraz
hezkuntza sistemari, eta ongi zainduak, adi osasun sistemari eta gizarte osasuneko espazio bat eraikitzeari?, horiek direla familia, enpresa edo herri proiektuak bururaino eramateko bermea.
|
2013
|
|
LOMCE estatua izateko bokazioa dugun nazioei helburu horiek lortzeko bidea mozteko neurri inperialista eta kolonial hutsa da. Denok dakigu, bere buruaren jabe izan nahi duen herri zein nazio orok
|
bere
Hezkuntza Sistema propioa behar duela. Hezkuntza baita tresna oso eraginkorra herri zein nazio gisa identitate propioak indartzeko.
|
2014
|
|
Cristina Uriarte Euskal Autonomia Erkidegoko Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura sailburuak
|
bertako
hezkuntza sistemaren arazo nagusiak identifikatu ditu: migrazioa eta elebitasuna.
|
|
Erkidego bakoitzari dagokionez, erreferentzia gisa honako puntu hauek izanen ditugu: oinarrizko lege arauak, hezkuntza eredu bakoitzaren hizkuntz ezaugarriak, eredu bakoitzaren eskarian izan den bilakaera eta emaitzen ebaluazioa, eta azkenik gogoeta eginen dugu nolako desafio berriak dituen aurrean euskal jendarteak
|
bere
hezkuntza sistemaren bidez, hizkuntzen eremuan.
|
|
Erkidego bakoitzak
|
bere
hezkuntza sistema du, filosofia hori galtzen bada... Injustizia handia da diru gutxi duen jendeak laguntzarik ez izatea.
|
2016
|
|
Andres Iñigo euskaltzainak eman zion bide nire aurkezpenari aipatu Euskara biziberritzen jarraitzeko erronkak mintegi/ jardunaldian (Euskaltzaindia, 2016), eta ikusteko dira honen harridura keinu eta hitzak nire ingelesaren inguruko proposamenena aipatzean. Agian espantua ulergarriagoa izan liteke Nafarroa Garaiko ikuspegitik, bertako gobernuak ezin modu maltzur eta kaltegarriagoan erabili dituen neurrian hizkuntza eredu ingelesak
|
bertako
hezkuntza sisteman gure euskarazkoak areago baztertzeko.
|
2017
|
|
Arazo hori are konplexuago gertatzen da estatu nazioen menpeko diren nazioetan, gure kasuan bezala. EAEk hezkuntza eskuduntza batzuk badituen arren, oinarrizko elementuetan zentralizatua dauka
|
bere
hezkuntza sistemaren eta horren araberako curriculumaren ezarpen nazionala.
|
|
Segregazioa pairatzen duten ikastetxe horiek publikoak dira gehienetan. Gogora dezagun EAEn hezkuntza pribatuak daukan pisua
|
bertako
hezkuntza sistemaren espezifizitate bat dela. Umeen erdia dago eskolatuta ikastetxe publikoetan eta beste erdia pribatuetan (funts publikoek sostengatuak dira ia guztiak, kontzertatuak dira, beraz).
|
2018
|
|
Hori bai, ez dute ezer kontatzen. Ez dugu izan beraien benetako errealitatea ezagutzeko aukera.Ikasle zareten heinean, nola ikusi dituzue
|
bertako
hezkuntza sistema eta baldintzak?
|
2022
|
|
Guti badira, herrialde batzuk aste luzeagoa dute 5,5 egunekin, adibidez Japonian. Bestalde herri hunek
|
bere
hezkuntza sistema biziki elitista du, haurtzaindegira sartzeko ere haurrak lehiaketaren arabera sailkatzen baitira.
|
|
• Kasurik onenean, gure hezkuntza sistematik immigrazioaren% 13 baino ez da igaroko;
|
bertako
hezkuntza sisteman osoa pasako dute, soilik bertan jaiotzen direnak.
|
2023
|
|
euskararen ahozko komunikazioa. " Euskara Gernika Lumoko lehen hezkuntzako ikasleen ahozko komunikazioan" artikuluan, euskara batuaren eta euskalkien ahozko erabilera aztertu du, hain zuzen, eremu oso euskaldun horretan,
|
bertako
hezkuntza sistemak esparru horretan duen eragina kuantifikatzeko. Ikerketaren muina Gernika Lumoko ingurune euskalkidunean ama hizkuntza, eskola mota eta bizitokia aldagaiak aztertzea izan da.
|
|
esparru autonomo bat Brckon, eta bi eskualde, Serbiako Errepublika eta federazio kroaziar musulmana, hamar kantonamendutan banatuta. Administrazio maila horietako bakoitzak bere hezkuntza ministerioa du, eta
|
bere
hezkuntza sistema. Zenbait tokitan, eskola publiko konfesionalak daude; beste batzuetan, berriz, etnia ezberdinetako ikasleak gela berean egoten dira, baina bereizi egiten dituzte zenbait ikasgaitan, hala nola erlijioan, hizkuntzan eta historian.
|