2000
|
|
irakasle gehienak, kulturagabeak eta ezjakinak; bakar batzuk?, los más instruidos?? oso gauza gutxi irakasteko gai; hori gutxi ez bazen, dago Estatuak ezin ziola
|
bere
hezkuntza sistemaren eraikitzeari heldu, baldin eta ez bazion irakasleriaren prestakuntzaren arazoari lehentasunik ematen, horixe baitzen funtsezko baldintza oinarrizko irakaskuntza herri osoari zabaldu ahal izateko gero. Irtenbidea. Escuelas Normales?
|
2002
|
|
Edozein herrik du
|
bere
hezkuntza sistema propioa sortzeko, eratzeko eta kudeatzeko eskubidea. Ez dakigu hori espresuki inongo nazioarteko aldarrikapenetanhorrela adierazita dagoen, baina, ez balego ere, gauza nabaria da, une batetikaurrera bere herri izatearekin bizitzea erabakitzen duen herri orok eskubide horiizan behar duela.
|
|
Euskal Herriari eskubide horiukatzen dion planteamendu oro gaitzesten dugu, eta herri gisa ditugun eskubideenaurkako eraso modura salatzen dugu. Argi diogu, beraz, espainiar eta frantziaradministrazioetatik eta legeetatik egiten diguten ukapena gure eskubideen aurkakoa dela, eta Euskal Herriak
|
bere
hezkuntza sistema propioa izan dezan jartzendiren oztopo legalak, beti ere espainiar eta frantziar legeen bidez egiten direnukapenak, desagertzea dela eskubide hori errespetatzeko bide bakarra.
|
|
Iztuetak, ildo beretik, ondoko baieztapen hau egin du: «Euskal irakaskuntzak duen arazoriklarriena da, eta orain arte planteatu izan ez dena, ez duela inoiz osatu
|
bere
hezkuntza sistema propioa, hots, nazio gisa formalki eta morfologikoki egituratua»10.Horregatik, gaurdanik hasi behar dugu ikuspegi nazionalaz eraikitzen etorkizunekoeuskal sistema unibertsitarioa. Horretarako, funtsezkoa da lehenengo urratsaEuskal Herri osorako barruti nazional bat eratzea.
|
2010
|
|
Hezkuntza Sailaren azterketa hau Euskararen Eguna gertu dugunean ezagutu dugu, eta honek aukera ematen digu azken hausnarketa hauek egiteko. Batetik, eskubideak ditugu (herri baten eskubidea
|
bere
hezkuntza sistema antolatzeko bere kultura eta hizkuntzaren transmisio eta garapena ziurtatuz; eta herritarren eskubideak, legeetan jasoak, euskaren ezagutza bermatua izateko). Bestetik, betebeharrak (administrazioen obligazioak bermatzeko euskalduntzen duen sistema, besteak beste).
|
2013
|
|
LOMCE estatua izateko bokazioa dugun nazioei helburu horiek lortzeko bidea mozteko neurri inperialista eta kolonial hutsa da. Denok dakigu, bere buruaren jabe izan nahi duen herri zein nazio orok
|
bere
Hezkuntza Sistema propioa behar duela. Hezkuntza baita tresna oso eraginkorra herri zein nazio gisa identitate propioak indartzeko.
|
2014
|
|
Erkidego bakoitzari dagokionez, erreferentzia gisa honako puntu hauek izanen ditugu: oinarrizko lege arauak, hezkuntza eredu bakoitzaren hizkuntz ezaugarriak, eredu bakoitzaren eskarian izan den bilakaera eta emaitzen ebaluazioa, eta azkenik gogoeta eginen dugu nolako desafio berriak dituen aurrean euskal jendarteak
|
bere
hezkuntza sistemaren bidez, hizkuntzen eremuan.
|
|
Erkidego bakoitzak
|
bere
hezkuntza sistema du, filosofia hori galtzen bada... Injustizia handia da diru gutxi duen jendeak laguntzarik ez izatea.
|
2017
|
|
Arazo hori are konplexuago gertatzen da estatu nazioen menpeko diren nazioetan, gure kasuan bezala. EAEk hezkuntza eskuduntza batzuk badituen arren, oinarrizko elementuetan zentralizatua dauka
|
bere
hezkuntza sistemaren eta horren araberako curriculumaren ezarpen nazionala.
|
2022
|
|
Guti badira, herrialde batzuk aste luzeagoa dute 5,5 egunekin, adibidez Japonian. Bestalde herri hunek
|
bere
hezkuntza sistema biziki elitista du, haurtzaindegira sartzeko ere haurrak lehiaketaren arabera sailkatzen baitira.
|
2023
|
|
esparru autonomo bat Brckon, eta bi eskualde, Serbiako Errepublika eta federazio kroaziar musulmana, hamar kantonamendutan banatuta. Administrazio maila horietako bakoitzak bere hezkuntza ministerioa du, eta
|
bere
hezkuntza sistema. Zenbait tokitan, eskola publiko konfesionalak daude; beste batzuetan, berriz, etnia ezberdinetako ikasleak gela berean egoten dira, baina bereizi egiten dituzte zenbait ikasgaitan, hala nola erlijioan, hizkuntzan eta historian.
|