Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 77

2006
‎antropologia, historia, emakumearen eta kulturaren inguruko ikerketak, literatura, bibliografia eta lexikografia. Soziolinguistika ez da berez Mintegian lantzen den arloa, ez delako hango irakasleren baten intereseko gaia, baina beti daude pozik ikerlari bisitariak hartzeko eta modu horren bidez badago aukera hango liburutegi eta giro akademiko ezin hobeaz aprobetxatu eta bertan lanak burutzeko.
2007
‎Ikusten denez, izen proposamen hutsa baino, definizioa ere bada: batzordeen bidez koordinatutako herri mugimendua eta bere lana euskaltegi edo euskal eskoletan burutzen duena.
‎Ikusten denez, izen proposamen hutsa baino, definizioa ere bada: batzordeen bidez koordinatutako herri mugimendua eta bere lana euskaltegi edo euskal eskoletan burutzen duena. AEKren sorrerak ez zuen aurretiaz aritzen ziren taldeen lanaren haustura ekarri, baizik eta egoera berri baten aurrean lanean jarraitzeko hauspoa.
‎Beraz, esan daiteke sektoreko irakaslea sasoiko bada ere (batez beste 38 urte), aski eskarmentu baduela, baita formazio akademikoa ere, bere lana egoki burutu ahal izateko.❚
‎Jakina den bezala, ditugun gobernatzaileek ez dute helduen euskalduntze lana behar bezala ez aitortu eta ez diruz lagundu euskaltegi eta gau eskolentzako dirulaguntzak hasi ziren garai haietatik. Horrek askotan prekarietate egoeretara eraman du AEK ko irakasleria eta, oraindik orain, askotan AEK ko irakasleak bere lana ahalik eta kalitate handienarekin egiteaz gain, bere burua behartua ikusten du dirua nondik atera pentsatzen eta lantzen, Nafarroako Gobernuan oraindainokoan egon direnek euskararen eta helduen euskalduntze alfabetatzearen kontra egin dituzten sarraskiak azalerazten eta salatzen, eta bestelako egoera batean burutu ez lituzketen hainbat lan burutzen. Uztarri handia da AEK ko irakasleak lotuta izan dituena urteetan eta hori larrutik ordaindu izan dugu eta oraindik orain ere ordaintzen dugu.
‎Euskaraz aritzen ote dira? Bada ikasten eta erabiltzen duenik, bere laneko hizkuntza duena, lagunekin eta etxekoekin euskaraz mintzatzen dena, bada, euskaltegitik landa hitz egin ez eta urte batzuen buruan berriz etortzen dena gogoratzera, ingurune arras erdaldunean bizi delako, euskaldun gutxi dagoelako edota euskaldunak izanik ere identifikatzerik ez dugulako; norberaren izaera dela eta, lotsatia delako, prozesua erdizka uzten duenik ere bada,......
‎Ondoko urteetan Euskal Herri 2010 deituriko gogoetatik ateratako Lurralde Antolaketa Eskeman hizkuntza kapitulua idatzi zen, helduei euskalduntze alfabetatze alorra sustatzeko helburua barne. Azkenik 2001ean Iparraldea gobernatzen duten Erakunde guztiek (Estatua, Akitania, Departamendua) AEKrekin hitzarmena izenpetu zuten, bere lanaren garrantzia ezagutuz eta zazpi urteko dirulaguntza segurtatuz.
‎Hau da, testuinguru bakoitzean dauden berezitasunak kontuan hartuta, langile bakoitzaren ezaugarri eta beharrei erantzun genieke, horiei begira programatuz. Aldi berean, bere lana euskaraz betetzen laguntzen saiatuko ginateke, alboan egonez eta bere arazo errealei erantzunez. Europako Erreferentzi Marko Bateratuan berariaz aipatzen da atalase mailatik goraPlangintzak dira hizkuntza esparru ezberdinetara zabaltzeko dugun bidea.
‎Hau da, testuinguru bakoitzean dauden berezitasunak kontuan hartuta, langile bakoitzaren ezaugarri eta beharrei erantzun genieke, horiei begira programatuz. Aldi berean, bere lana euskaraz betetzen laguntzen saiatuko ginateke, alboan egonez eta bere arazo errealei erantzunez. Europako Erreferentzi Marko Bateratuan berariaz aipatzen da atalase mailatik gorako urratsetan ikaslearen beharretan gertatzen diren aldaketak kontuan hartuta burutu behar dela ikas prozesua.
‎ONDORIOAK EDO a. Euskara i (ra) kastea bera ere euskararen alde asko egiteko modua izan daiteke. b. Helduen euskalduntzeak funtzio argia dauka normalizazioan, baina bere jarduera horretara begira jarri behar du, eta horretarako bere lana euskalgintzaren barruan ondo integratu behar da. c. Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar.
2008
‎Hasteko, sortu beharreko materia osoa taldetan banatzen dugu. Talde bakoitzak edukien atal horren ardura hartuko du eta bere lana amaitzean, taldekideek beste guztien aurrean aurkeztu dute lana irakasleak bailiran. Irakasleak prozesu osoa gainbegiratu eta zuzenduko du.
‎Ikasleek proiektua berea egin dute eta hori oso motibagarria izan da niretzat. Partekatzen ikasten ari gara, elkarrengandik ikasten dugu, aprendizaia askoz ere dinamikoagoa bihurtu da eta komunikazioak (ikasleen artean zein irakaslearekin) gelako mugak gainditu ditu (konexioa dagoen edonondik, eskola orduz kanpo...). Laburtuz, motibazioa piztu da. bere lanaren autoebaluazioa. Sortutako apunteak nahiz aurkezpenak denon eskura jartzen dira.
‎Kakola, Papillot, Xiriket, Zikitero, izen horiek salatzen dute zertan murgildua den auzia, dena trufaz, dena nausaz, dena irri larriz hornitua izanen dela. Badaki Larzabal idazleak nola behar duen kudeatu bere lana irri mota guzien jalgiarazteko, irri goxotik irri larrira, karkailak ere anartean. Hain zuzen, Larzabal baliatzen da aspaldian ezagutua den irri iturri batez:
2009
‎Ondoren KAE 46/ 1991 k Kataluniako Funtzio Publikoari dagokionez ondorengoa adierazi zuen: " Konstituzioaren arabera zilegia dela katalana maila jakin batetan ezagutzea galdatzea, hizkuntza horrek Katalunian duen izaera koofiziala eta katalanaren erabilerak Autonomia Erkidegoaren lurralde guztian duen hedapena kontuan hartuz, ezinbestekoa delako Administrazio autonomikoan funtzionarioak bere lana modu egokian burutu ahal izateko".
‎Planaren gauzapenerako bada beste elementu giltzarri bat: egunotan ari gara aukeratzen Kutxan hizkuntza normalizaziorako teknikaria, bere lan jardun osoan plana gauzatzeko eginkizunarekin. Kontuan izanik orain arte baliabideetan izan diren mugak, eta hala ere jarri ditugun oinarriak, ziur nago teknikari berriak akuilatuta eraikin tantaia altxatuko dugula oinarri horien gainean.
‎Planaren gauzapenerako bada beste elementu giltzarri bat: egunotan ari gara aukeratzen Kutxan hizkuntza normalizaziorako teknikaria, bere lan jardun osoan plana gauzatzeko eginkizunarekin. Kontuan izanik orain arte baliabideetan izan diren mugak, eta hala ere jarri ditugun oinarriak, ziur nago teknikari berriak akuilatuta eraikin tantaia altxatuko dugula oinarri horien gainean.
‎Google osoa katalanez mantentzearen ardura dute. Alegia, 14 lagun daudela bertan lanean katalanez. Programak itzultzeko industria, adibidez, inoiz ikusi gabeko mailatara ari da igotzen eta, beraz, hizkuntzaren industria ari da sortzen; hizkuntza ez da soilik ondare pertsonala eta kolektiboa, emozioa eta norberaren adierazkortasunaren erabilera, baizik eta industria ere bai.
‎Joseba Intxaustik horretara ematen du bere lan-egunaren zati bat. Mikel Zalbidek, berriz, bere lan jardun profesionaletik kanpora dihardu horretan, astero astero hainbat ordu eskainiz proiektuari. Baliozkoa izateaz gainera bereziki eskertzekoa da bien ahalegina.
‎Zor diogulako gauzak diren bezala esan beharrean gaude. Jose Luis Alvarez Enparantza askok ezagutzen dute, milaka dira bere lana goresten dutenak, baina Euskal Herriaren berreuskalduntzeari17 egindako ekarpenaz18 gutxik hitz egin dute fundamentuz eta are gutxiago dira aintzat hartzen dutenak19 Intelektualki egiteke dugun bidea da gure auzietan pentsamendua garatzearena. Gehiegizko edo mingarri iritziko dio bakarren batek esandakoari, baina aski du soziolinguistika eta glotopolitika alorreko esperientzia eta pentsamendua biltzen duten argitalpenen bibliografiak arakatzea inor gutxik aipatzen duela ikusteko.
‎Jose Luis Alvarez Enparantza askok ezagutzen dute, milaka dira bere lana goresten dutenak, baina Euskal Herriaren berreuskalduntzeari egindako ekarpenaz gutxik hitz egin dute fundamentuz eta are gutxiago dira aintzat hartzen dutenak. gaindituta zeuden planteamenduak, eta auzitan jarri ustez sendoa zen kontsentsua EAE n. Nafarroa Garaian laburragoa izan zen" barealdia" eta erabat oldartuta dihardute eragile glotopolitiko nagusiek euskararen hedadura murrizteko.
‎Txillardegik soziolinguistika eta glotopolitikaren alorrean ekarritakora jo beharrean izango gara garai berriek dakarkigutena ulertu eta aurrerabideak ikusteko. Horregatik izan daiteke honakoa une egokia Txillardegiren lana gogoan hartuta bere lanaren inguruko gogoeta eta ezagumendua sustatzeko. Ez dirudi hamarkada hauetan, ustez egindako bidea dirudiena bezain zolu sendoa duenik.
‎Txillardegik soziolinguistika eta glotopolitikaren alorrean ekarritakora jo beharrean izango gara garai berriek dakarkigutena ulertu eta aurrerabideak ikusteko. Horregatik izan daiteke honakoa une egokia Txillardegiren lana gogoan hartuta bere lanaren inguruko gogoeta eta ezagumendua sustatzeko.
‎Helduleku horiek dituen lanaren aurrean ez da erraza gertatzen bat egin zein kontra jartzea, ardura handia eskatzen du. Beharbada horregatik, ohituago gaude Txillardegiren aurrean ezikusiarena egiten bere ekarpenen mamian sakontzen baino8 Begiak eta adimena adi izan ditu Txillardegik bere lanean, horri esker ezagutu ditugu munduko hizkuntza gatazken muinak, batzutan gozoak (Quebec, Suomi, Flandria) eta bestetan gaziak (Eire). Eta hortik hasi gara geurea ulertzen eta zer egin ikasten.
‎Hots gure irakasgaiak bat bestearen osagarri ziren eta elkarrizketa askoren iturburu. Gainera bospasei urtez bulego berean lan egiten genuen lan lekuak xuhur baitziren fakultate zaharrean. Liburu potolo bat behar litzateke kondatzeko euskaren irakaskuntza eta egoera soziala aztertzeko bizi izan ditugun bilera formalak eta eguneroko elkarrizketa informalak:
‎Esan bezala, buka ezina da Txillardegik gure gizartearen eta bizitzaren alor desberdinei egin dien ekarpena. Alabaina bere pertsona eta bere lana aztertu eta ikertu duten hainbat eta hainbat aditu izanik, ez dut uste niri dagokidanik honetaz aritzea.
2010
‎Izaera soziala, kolektiboarekiko kezka, besteen eskakizunekiko elkartasuna... horiek denak nahikoa bateragarriak dira —akaso banaezinak— herrigintzan eta" herriaren alde" egiten duen pertsonaren izaerarekin. Eta euskararena aldarrikapen kolektiboa da Leitzan, euskararen aldeko jarrera orokoLogikoa dirudi herrigintzarako profila duenak, euskara bere lehentasuna izan gabe ere, gutxienez euskaltzaleekiko enpatia eta elkartasuna sentitzea, eta euskaltzaletasun berezko edo elkartasunezko hori bere lanean islatzea.
‎Eta etorkizunerako argazkia ere antzeman genezake, testuinguru modernoago batean herri euskaldun bat nolatsukoa izan litekeen imajina baitezakegu Leitzako eguneroko bizitzako zenbait une eta guneetan. rra egon badago, euskararen inguruko eskakizun zehatzak ere bai. Logikoa dirudi herrigintzarako profila duenak, euskara bere lehentasuna izan gabe ere, gutxienez euskaltzaleekiko enpatia eta elkartasuna sentitzea, eta euskaltzaletasun berezko edo elkartasunezko hori bere lanean islatzea.
‎Egun KUTXAk baditu 200 bulego euskararen lurraldetik kanpo, horien erdia lurralde elebidunetan (Katalunia, Valentzia, Galizia). Beraz, hedapenaren ondorioz Kutxak bi zerbitzu hizkuntza berri ditu —katalana eta galegoa— eta bere lan taldearen %20ak dihardu lurralde gazteleradun elebakarretan.
‎Honek eramaten gaitu pentsatzera erakundeetan kidetasuna indartu daitekeela hizkuntza kudeaketaren bitartez gizarte sarea zaintzen bada. Hau ez bada egiten, langileen aldetik joera dago ikusle bezala jokatzeko edo erakundearekin uztarketatik urruntzeko, hau da, langileak bere lana eta ardura behar bezala beteko du baina bestelako aspektuetan modu pasiboan jokatuz. Hizkuntzaren ikuspegitik aktibo izateak ondorio negatiboak izan ditzakeela aurre ikus daiteke, hizkuntza kudeaketa ez badago egituratuta enpresan.
‎Bilatu beharrekoa: pertsonak inplikatuko dira bere lanarekin zerikusia duten hizkuntza egitasmoetan, zerbait berria eta praktikoa ekartzeko edo sortzeko, erakundeari zein langileei ekarpen argia eta garbia ekarriko dien ekintza edo proiektuetan, eta hori dena bizipenezko estetikan kokaturik identitate positiboa ahalbidetuz.
‎Justizia administrazioa euskalduntzearen inguruan, auzia ematen da euskara ikasi nahi ez duten epaileen kasuan. zenbait epaileren ustez euskal autonomi erkidegoan epaileentzat euskara meritu izan luke, borondatezko aukera bat, baina inola ere ez beharrizan edo baldintza bat, hau da derrigorrezkoa. euskara jakitea epaile batentzat ez da beharrezko bere lana egiteko eta ezta premiazkoa ere. gizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. ezadostasun eta auzi hauek eramangarri egiteko hitzarmenaren, akordioaren beharra daukagu. baina bai batzuen aldetik, zein besteen aldetik, bakoitzaren eskubide pertsonala ezinbestekotzat defendatu nahi den... Jatorrizkoa den hizkuntzak bere nagusitasuna izateari uko egiten dio eta beste hizkuntza onartzen dugu guretzat, gaztelaGizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. nia, geure egiten dugu bestea ere. honek, gu aldarazi egiten gaitu. baina zer gertatzen da ahulena den hizkuntzarekin, euskararekin?
‎" con el favor de dios, hemos de ver muy presto todas las cosas curiosas y graves escritas en nuestro vulgar". horra iristeko, ordea, tresneria egokia izango da politika, kultura eta eraikuntza inperial osatuarena; horra, bada, azken buruan plangintza orokor baterako deia, banderak, armak eta hizkuntzak elkarri lagunduz eraikiko den herrialde unibertsal berria: bere lan eta ideia hauekin, Malon etxaidek aitzindaritzat dauka bere burua, etorkizunari aurrea harturik dabilela uste du, garaipen politiko linguistikoaren eguna ez dagoela hain urrun, alegia: zenBaiT oHarpen eTa iTaun
2011
‎BAT aldizkaria egiten dugunok pozik egoteko arrazoi ugari dugu zenbaki bikoitz honen aurkezpena egiteko orduan. Alde batetik, euskaltzaindiarekin elkarlanean aritzeak esanahi berezia du guretzat, biek ala biek, norbera bere lan esparrutik, euskararen aldeko lanetan dihardugulako etengabe ezagutza eta garapena sustatzeko helburuarekin. Bideen gurutzatze honetan elkartu izanak bereziki poztu gaitu, eta, horretan, zeresana izan du zenbaki honen muina garatu duen Mikel zalbide euskaltzainak.
‎Mikel zalbide euskal herriko esfera soziolinguistikoan izen ezaguna da, ibilbide luzea du gaian, artikulu anitz idatzi izan ditu azken 30 urteetan gutxienez eta bere lana definitzeko esan dezakegu normalean lanketa teoriko sakona eta anitza egiten duela eta bere lanei exhaustibitate ahalik eta handiena saiatzen diela ematen. diglosiari buruzko artikulu luze honetan zalbidek bere ohiko lan moduari eusten dio: lana luzea da, 139 orrialdetakoa, azalpen teorikoa eta bere aplikazioa euskarari xeheki azalduta dago eta oso pedagogikoa da.
‎Mikel zalbide euskal herriko esfera soziolinguistikoan izen ezaguna da, ibilbide luzea du gaian, artikulu anitz idatzi izan ditu azken 30 urteetan gutxienez eta bere lana definitzeko esan dezakegu normalean lanketa teoriko sakona eta anitza egiten duela eta bere lanei exhaustibitate ahalik eta handiena saiatzen diela ematen. diglosiari buruzko artikulu luze honetan zalbidek bere ohiko lan moduari eusten dio: lana luzea da, 139 orrialdetakoa, azalpen teorikoa eta bere aplikazioa euskarari xeheki azalduta dago eta oso pedagogikoa da.
‎Lehenengo eta bigarren ataletan zalbidek bere lan saioa kokatzen du, bigarren atalean Mitxelenari buruzko aipua baliatuz gaia euskararen testuinguruan eta tradizioan kokatzen du zalbidek eta" diglosia" kontzeptua hizkuntza plangintzaren esparruarekin duen lotura azpimarratzen du, euskararen biziraupenerako zein garrantzia duen kontzeptuak azaleratuz. zalbidek diglosiaren kontzeptua maila teorikoan aztertu ez ezik, kontzeptuaren atz... Berez lanketa horiek laugarren eta bosgarren ataletan burutzen ditu.
2012
‎Fishmanek eten urratzeko maila honetan zentratzen ditu bere lanak maila honetan lan egiten ez badugu alferrik ari baikara.
‎Fishmanek etenurratzeko maila honetan zentratzen ditu bere lanak maila honetan lan egiten ez badugu alferrik ari baikara.
2013
‎Bukatzeko, lan honetatik atera beharreko irakaspen garden bat, hauxe da: Euskal ikerkuntza soziolinguistikoan dihardutenak elkarren berri izateko premia sistematikoki asetu beharra; hots, euskal soziolinguistikan nor den guztia bilgune egoki batean erreferentziaturik izatea; baita, nola ez, bere lana ere. Horrela eginez gero, zenbait abantaila eratorriko lirateke jakin min zientifikotik edota euskalgintzaren militantziatikeuskararen egoeraz zein etorkizunaz kezkatuta ibiltzen diren herrigintzako, herri administrazioko eta ingurune akademikoko eragileentzat:
2014
‎" Arkitektoak edo urbanistak hori guztia aintzat hartzen du bere lana egiterakoan?", egokiro galdetu du Lertxundik (2014). Komunitaterako hirigintzari dagokionez, baietz erantzun beharra dago, kasu batzuetan bederen:
‎Kataluniako herrien multzoan, 1.947 pertsona aztertu ziren; La Franjakoen multzoan, askoz ere pertsona gutxiago aztertu ziren, 220 zehatz mehatz esanda. Bertatik bertarako lana 20082009 ikasturtean egin zen. Datuak eskuratzeko, RESOL proiektuaren baitan egindako galdeketa soziolinguistiko bat erabili zen, hainbat informazio mota jasotzen dituena:
‎Hizkuntzak ukipenean egotearen ondorioz kode aldaketa gertatzen dela esan dugu, eta hau gertatzeko gizarteak elebiduna izan behar duela. Etxabe Aramendik (Etxabe, 1993: E atala) bere lanean aipatu moduan, komunikazioan oinarritzen da code switching delakoa. Ikerlan batetik bestera alde nabarmenak badaude ere, entresaka egin dugu.
‎(A) – Hua bere lana eitten ai zan! Esto tiene que sacar ruido... pum y a tomar por culo!(...) Kateian hori azkenen izan beharra zeukik aspergarrie, hasta las narices!
2015
‎Eta horregatik ere eskerrak eman behar dizkiogu Fishmani. BAT aldizkariko zenbaki honetan, bere lanaren erdigunea izan den hizkuntzaren belaunez belauneko transmisioaren gaiari heldu diogu. Gaia eguneratzen saiatu gara ikerlerro eta ikerlari berriekin, baina gaiari hark ezarritako zentralitatea eta garrantzia ematen jarraitzen dugu.
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena bere lana egingo du, baina mugak ditu eta gurasoek euskararekiko jarrera aktiboa izatea beharrezkoa da.
Berak laneko enkargatuekin euskaraz egiten zuen, eta langile soilekin, berriz, erdaraz. Erdaldunak, izan ere, asko ziren bere iritziz urte horietan, 50000 lagun, 2000 euskaldunekin alderatuta.
Bere lan moldeetan prebentzioaren ikuspegia barneratzeko urratsei ekin die Gipuzkoako Foru Aldundiak, hizkuntzaren kudeaketaren aurreikuspena landuz eta eragin linguistikoaren ebaluazioa eginez, edozein jardueratan, diseinu fasetik bertatik, euskara osasuntsu dagoen egoeretan atzerapausoak saihesteko.
‎SLK ren hausnarketa estrategikoa egin (20122015) eta bere lan ildoak zehaztu zirenean (2013) ekin zitzaion ahozkotasuna soziolinguistikan eta bere lan ildoetan kokatu eta ikusteko bideari, eta hala, ahozkotasuna eta bere ikerketaren barrutia zein izango den argitze lanetan emandako urratsetako bat izan da EHUko 2015eko uda ikastaroetan gauzatutako jardunaldia.
‎SLK ren hausnarketa estrategikoa egin (20122015) eta bere lan ildoak zehaztu zirenean (2013) ekin zitzaion ahozkotasuna soziolinguistikan eta bere lan ildoetan kokatu eta ikusteko bideari, eta hala, ahozkotasuna eta bere ikerketaren barrutia zein izango den argitze lanetan emandako urratsetako bat izan da EHUko 2015eko uda ikastaroetan gauzatutako jardunaldia.
‎Gurean egin zen Euskararekiko lehen handbook modukoa, 1986 urtean argitaratua, parte hartu zutelarik 40 aditu, gehienak euskaldunak eta beren lanak Euskaraz eginak. William F. MACKEY ek parte hartu zuen honako lanarekin:
‎Geure jarrera eta portaera bat etortzen al dira? Zupiriak bere lanean aipatu bezala, esan daiteke jarreraren osagaiak irmoak direnean, errazagoa dela portaera aldatzea, baina zailagoa jarrera aldatzea. Jarreraren osagaiak irmoak ez direnean, aldiz, zailagoa da portaera aurresatea, baina errazagoa jarrera aldatzea.
‎Karmelo Ayestak5 bere lan bikainean dioen moduan, erabilera areagotzeko erantzukizuna guk geuk gartu behar dugu, zirkunstantzien biktima sentitzen den oro askatasunaren beldur da, aukera gisa ere ezin baitu ikusi askatasuna. Ez du hautatzeko ahalmenik; ondorioak, berriz, sufritu egiten ditu.
‎Margaret Floreyk (2007) eta bere lan taldeak Indonesiako hizkuntza askoren egoera neurtzeko test hau proposatu zuen. Test honen berezitasuna da hizkuntzaren ezagutza bakarrik hartzen duela kontutan hizkuntza horren egoera neurtzeko.
2016
‎5 Judith Butler da, zalantzarik gabe, feminismoaren barruan bira honen protagonista nagusia, bere lanak eta planteamenduak ezinbestekotzat jotzen dira egun identitatearen nozioa ulertzeko eta definitzeko. Harrigarria da, gizarte zientzietan zabalpen nabarmena izan duen teoriak, hizkuntzaren eremuan aplikatzeko hain ahalegin gutxi egin izana, euskararen kasuan behintzat.
‎Ezker abertzaleari soziologikoari behintzatdagokio burgesia nazionalaren lana egitea. Praktikan egiten du, orain bere lana dela asumitu behar du. Eta ez da aukera kontua. gogoeTA eTxeA (AlTUBe eTxeA)
‎Paradoxa anbibalentera berriro jota, ezker abertzaleari soziologikoari behintzatdagokio burgesia nazionalaren lana egitea. Praktikan egiten du, orain bere lana dela asumitu behar du. Eta ez da aukera kontua.
‎M. Zalbidek irakurketa jakina egin nahi izan du, aditu baten irakurketa. Ahuldutako hizkuntzei eta HINBE ri buruzko nazioarteko bibliografiaz duen ezagutza baliatuz arnasguneen garrantzia azpimarratzen du bere lanetan. Txostenean agertzen den datu, adierazpen eta baieztapen gehienez luze jardun ahal izango genuke eta interesgarria izango litzateke agian, baina iruzkinartikulu honen mugetatik kanpora lihoake hori.
‎habitus. Bere lanen ardatza izateraino erabili zuen Bourdieuk kontzeptua (ikus, esaterako: Bourdieu 1980, 1982, 1984, 1987, 1994, 1997). Bourdieuren hitzetan, habitusajarduteko, sentitzeko eta hautemateko joeren multzoa da (ulertze, sentitze, balioeste eta jokatze erak).
‎Klusterrak egindako Aldahitz ikerketa, zeinean lankideen arteko harremanerako ohiko hizkuntza izan den aztergai nagusia. metodologia zehatz baten ondorioz hizkuntza ohituretan gertatu diren aldaketak aztertu dituzte. askatasuna, berdintasuna, elkartasuna, bizikidetza eta errespetua bere egin lituzke, bere lan esparruan konfiantzaz, kalitatez eta egiatasunez jarduteko. Hizkuntzarekiko kontzientzia osasun langileen nortasun profesionalean txertatzea gure osasun sistemarentzat tresna baliotsua izan daiteke.
2017
‎Euskalgintzaren etapa berri honetan belaunaldi aldaketa ari da gertatzen. Batetik, 1982 inguruan sortutako erakundeek 35 urte beteko dituzte eta bertan lanean hasitakoak erretiroa hartzen ari dira; egoera soziolinguistikoa errotik aldatu denez, erakunde hauen eta 25 bat urte dituzten Euskaltzaleen Elkarteen funtzioak, egiturak eta praktikak egokitu egin behar dira. Bestetik, nagusiki ereduan ikasitako lehen belaunaldia jada lan munduan ari da integratzen eta familiak osatzen hasi da; belaunaldi honekiko harremanak lehentasun osokoa behar du Euskaltzaleen
‎Ajeti izan zen Zadarreko arbanasiera mintzairaren inbentario fonologikora gehien gerturatu zena (1961: 103123), baina interes handiagoa erakutsi zuen diakronian deskribapen sinkronikoan baino, bere lanaren izenburuak argi uzten duenez. en hizkuntzen isla
‎Tagliavinik behar bezala eta zientifikoki aztertu zuen bildutako lexikoa bere lanaren atalik garrantzitsuenean. Bertan, argi utzi zuen venetoerromatarretik hartutako maileguetako batzuk Zadarreko arbanasiera mintzairan eta kroazieran ere existitzen zirela, eta, horrez gain, kroazieraren erromanismo zahar batzuk ere identifikatu zituen.
‎Soziolinguistika Klusterra bat aldizkariaren 105 zenbaki honetan hauSnartu Soziolinguistika lehiaketaren X. edizioan (2017) irabazle izan diren hiru lanak argitaratu dira. horiez gain, argitalpen batzordeak egoki ikusi du lehiaketan parte hartu duten beste bi lan ere argitaratzea, zenbaki monografiko hau osatuz. hauSnartu lehiaketari eskainitako aleetan, aldizkarian ohikoa dena baino artikulu luzexeagoak publikatzen dira, hain zuzen, lehiaketa horretan jasotako ikerketen gaineko informazioa sakonagoa izan dadin. aurten, ordea, bada beste bereizgarri bat ere, izan ere, urte berean bi zenbaki eskaini dizkiogu lehiaketari, helburu zehatz batekin: lehiaketa egiten den urte berean lanak publiko egitea. horrela, 2017ko lehiaketako lanak urte bereko bat aldizkariaren azken zenbakian eskainiko dira. lehiaketaren lehen saria Urko Ikardo euskara teknikariak jaso du" Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean" izeneko lanarengatik. ikergaia gaur egungo euskal soziolinguistikarentzat oso berezia den lurraldean kokatzen da, bai geografi...
‎Soziolinguistika aplikatuaren ikuspegitik eta euskararen biziberritzerako ezinbestekoa zaigu guraso horien erabakiaren arrazoietan sakontzea. ezbairik gabe, gurasoen praktika eta erabakiek haurren hizkuntza sozializazioan berebiziko eragina dute eta bada gai honetan sakontzeko premia (Morris & Jones, 2008: 137). hizkuntza sozializazioa aipatu dugu eta hori da aztergai dugun gertaera interpretatzeko hobetsi dugun ikuspegia. hizkuntza gutxituei dagokienez, ikerketa gutxi egin da europan ikuspegi teoriko hori baliatuta (ibid., 127), eta euskal herriko kasuan paula kasaresek erabili du, nafarroari dagokionez, euskararen jarraipenari buruzko bere lanean (kasares, 2014). gure ikerketa diziplina soziologikoaren barne kokatzen dugu, diziplinartekotasunaren balioa eta beharra aldarrikatzen baditugu ere. gehienetan, soziologiak hizkuntza gutxituen gaiari ikuspegi kuantitatibo eta makro soziologikotik heldu dio (kasares 2014: 41). ikerketa honek, orIkerketa honetan guraso erdaldunek beren seme alabak euskarazko murgiltze ereduan hezteko hautua dugu ikergai.
2018
‎• Ideologia bat osatzen ari da esaten duena euskara ikastea eta erabiltzea eremu formalean ondo dagoela, erakundeak horren aldekoak direlako, baliabideak dituztelako eta bertan lan egiteko behar delako. Beraz, badu garrantzia horrek.
‎Barne Mediku Egoiliarren prestakuntza 44/ 2003ko legeak erregulatzen du, azkenekoz 2014ko martxoan eguneratu zena1 Lege honetaz gain, badira eragiten dioten beste zenbait lege ere2 Laburbilduz, behin estatu mailako oposizioa bat gainditu ondoren, mediku egoiliarra prestakuntza programa batean sartzen da, era berean lan harremana ere baduena, eta ordaindua dena. Bertan hartzen ditu modu progresiboan, bere espezialitateko konpetentzia guztiak (ezagutza, trebetasunak, jarrerak).
‎• Zumaian bertan lanean edo ikasten aritzen direnak, 76 lagun, eta herritik kanpo, 84 lagun.
‎Baina bada Lakoffek bere lanean jasotzen duen kortesiazko beste arau bat ere; adiskidetasunarena, arau hau sinpatiaren adierazle litzateke. Honen arabera, gizonen hizketaldietan adiskidetasunezko arau honek pisu nabarmena dauka.
2019
‎zer ziren, zer dira eta zer izango ote dira? ...berri bat adostu eta aplikatu behar da" esaldia zehaztea dela. hain zuzen ere," gauzak nola egin behar diren hemen eta orain" frogatzeko eta moldaera soziokultural hori zer izan daitekeen usaintzeko, oso informazio iturri interesgarria izango da tolosaldea datozen urteetan. galtzaundi euskara taldea eskualdeko bilakatu da. arnasguneetako gazte talde ekintzaile eta kementsua sartu da bertara lanera, herriz herri batzordeak osatu dituztelarik eta dinamika berriak eragiten ari direlarik. Bestalde, tolosaldeko euskararen mahaia antolatzen ari da eskualde mailako hizkuntza politika koordinatu eta bideratzeko. eskualdearen ezaugarri soziolinguistiko, demografiko eta ekonomikoak zeintzuk diren jakinda eta udalen eta euskalgintzaren arteko harreman normalizatuak eta aktibaziorako aukerak eta borondateak ikusita, sinistuta nago, esperientzia emankorra eta bide erakuslea gertatuko dela. eta espero dut, urte gutxi barru praktikan ikusi ahal izango dugula, arnasguneen gaur egungo" sabaia" non dagoen eta" moldaera soziokultural" berriak zer eman dezakeen. moldaera soziokultural berri hori sortuko bada, nolanahi ere, arnasguneetako herritarrak ahaldundu egin dira. gaiaren inguruko informazio zuzena zabaldu da herritarren artean eta formakuntza berezia landu eskoletan (haur irakasle gurasoekin) eta beste eragileekin arnasguneen garrantziaren eta erantzukizunaren kontzientzia errotu eta zabaltzeko eta autoestimua eta harrotasun sanoa indartzeko. motibazioa eta ilusioa erein, komunitate sentimendua indartu eta aktibazio sozialerako aukerak profitatu moldaera soziokultural berria sortze aldera.
‎hegoaldeko Biztanleria zentsuaz baliatu da etxeko jardun arrunta analizatzeko, eta (oraingoz era tentatiboan) kale erabileraren Neurketatik abiatu da jardun hori herri giroan nolakoa den aztertzeko. eguneroko jardun arruntaren esparru, harreman sare, rol harreman eta situazio guztiak arakatu ahal izatetik urrun gelditu da, hori dela medio. Inork pentsa dezake, bere lana gutxiesteko edo eztabaidatzeko asmoz ari garela hori esaten. ez horixe: daukagunetik abiatzea ez da inolako ahuldade bajeza, zuhurtzia eta adorea baizik.
2020
Bere lana oro har euskal jendarteari ezagutarazteko asmoz, zabalkunde jarduerak ere burutu dira: webgunea bera (behategia.eus), prentsa artikuluak, ikus entzunezko komunikabideetako agerpenak, eta abar.
‎" Formatzaile bat dugu gure argazkiak eta bideoak aztertzen dituena eta materiala sortu duen erredaktoreari aholkuak ematen dizkio bere lana hobetzeko." Anna Nogué
2021
‎Seme alabek bai, euskaraz hitz egiten ikasi behar dute bertan lanerako aukerak horren baitan daudelako. [EK]
2022
‎EEL Ereduaren bitartez lortu nahi da euskarazko ezagutza sortzeko, esperimentatzeko eta garatzeko ekintzak lantzea, enpresaren barruan euskarazko ezagutza haztea, euskara bera lan hizkuntza modura gehiago erabiltzeko.
‎Laburbiltzeko, esan daiteke EEL Ereduaren bitartez lortu nahi dela euskarazko ezagutza sortzeko, erabilgarri jartzeko, esperimentatzeko eta garatzeko ekintzak lantzea, enpresaren barruan euskarazko ezagutza tazitoa eta esplizitua haztea, euskara bera lan hizkuntza modura gehiago erabiltzeko. Hortaz," Ezagutza tazitutik esplizitura eta esplizitutik tazitura bihurtzeko dinamika horrek norbanakotik erakundera eta alderantziz doan ezagutzaren sorkuntza espiral bat sorrarazten du" (Marko 2011, 269), baita euskarazko ezagutzaren kasuan ere.
2023
‎Sinnerrek (2017, 387) eragin zuzena zalantzagarria dela argudiatzen du bere lanean, kausa efektu erlazioa frogatzea oso zaila baita. Edonola ere, hedabideei paper garrantzitsua esleitu izan zaie estandarizazioan edo arauen inplementazioa bezalako ataletan, eta ukaezina da hizkuntza baten hedabideetako presentziak (edo haren gabeziak) hizkuntzaren prestigioan eta harenganako jarreran duen eragina.
‎Arrasaten eta beste zenbait herritan sortzen ari ziren euskara elkarteentzako, euskaltzaleen amets eta beharretatik sortutako mugimenduari zentzua ematen zion oinarri teoriko bat ematea ekarri zuen Txepetxen proposamenak. Intuizioak batu zituen herrietako euskaldun eta euskaltzaleak euskara elkarteen bueltan, praktikak eraman zituen euskararen erabileran eragiteko ekimenak martxan jartzera eta ondoren eman zioten bere lanari estalki teorikoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bere 59 (0,39)
bertan 6 (0,04)
Bere 3 (0,02)
berean 3 (0,02)
bera 2 (0,01)
Berak 1 (0,01)
beren 1 (0,01)
bertara 1 (0,01)
bertarako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia