Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2008
‎Lehenbiziko aldiz, talde oso baten babesa izango zuen, denak haren alde lanean. Babes eta konfiantza hori eskertu beharra zuen nola edo hala. Eta zer hobeto Frantziako Tourra irabaziz, dotore, lasterketako etapa nagusian, Alpe mitikoan garaipen ikusgarria lortuz.
2009
‎Alferrikakoa da. Liburua hor dago, bakoitzak jakin behar du nola jokatzen duten beste batzuek. Alderdi barruan gauzak oso ondo daude eta ez dago eragozpenik.
‎Beti ematen du pena jokalari garrantzitsuak joateak, baina bakoitzak ikusi behar du nola planifikatu bere kirol ibilbidea. Bi jokalari handi galduko ditugu, baina segitu beharra daukagu.
‎Baina hezkuntzari ezarritako kooperatiba kontzeptuaren arrakastak ez die erantzuten soilik aurretik aipatu ditugun arrazoi guztiei, hala nola kalitateari eta Bikaintasuna lortzeko etengabeko ahaleginari. Arrazoi horietaz gain, kooperatibistaren berezko filosofiak, eta ikastetxe batek zer izan behar duen eta haren helmugek zer izan behar duten nola ulertzen duen, horrek ere gure hezkuntza bidearen arrakasta dakar. Hala, gure ikastetxe ia guztiek onura publikoko izaera dute, hau da, ez dute irabazi asmorik.
‎Horretarako bilera bat eskatu du. Diputazioak, udalak, Gizarte Segurantzak, Elizatxo promotoreak, enpresak eta sindikatuok eseri eta erabaki egin behar dugu nola aplikatuko den hitzarmena. Kudeatzaileak aldatzea ere nahi du sindikatuak.
2011
‎Adin horretan gakoa irakasleak dira. Zaindu egin behar dute nola hitz egiten dieten umeei, kontatzen dizkieten ipuinak, abesten dizkieten kantuak, zertara jolasten diren haiekin... Une horretatik irakasleek berdintasun kontuetan erreferente bat izan behar dute umeentzat.
‎«Konstituzioaren esparrua dugu, eta horrek babestu behar gaitu. Aztertu behar dugu nola argi ditzakegun gertakizunak, besteen eskubideak urratu gabe».Elkartearen aldetik erantzun irmoa jaso dute zalantza horiek, Lopezen ahotik: «Zuek ezin banauzue lagundu, laguntza non eska dezakedan jakingo duzue, eta espero dut eskutik helduta eramango nauzuela.
2013
‎Bakoitzak ez du erakutsi behar ez dena. Zuk ikusi behar duzu nola funtzionatzen duten besteek, saiatu behar duzu giro ona jartzen, oso garrantzitsua delako. Gure artean giro komunikatibo ona sortzen baldin bada, gu ere hobeto komunikatuko gara entzulearekin.
2018
‎«Dena oso sakabanatua dago. Pentsatu behar dugu nola egin eraginkorrago politika horiek. Trinkotu egin behar dugu harreman hori».
2019
‎Oso erraza da hitz egitea.Dialektika garrantzitsua da.Baina hemen arazo humanitario bat dago, pertsonek pairatzen duten arazo bat da, eta ikusi behar da asko luzatzen ari dela eta konpondu behar dela. Pentsatu behar dugu nola sortzen ditugun baldintzak. Hor da Frantziako adibidea.Azaltzen baduzu... Nire ustez, Frantziaren kasuan txikia izan da aldaketa, baina denok ados egon gara pentsatzean aldaketa hori posible izateko baldintzak sortu behar genituela.
2020
‎Lizeora doazen ikasleak egon ahal dira etxean bakarrik, eta besteak ez; beraz, gurasoak lanera joateko beharrezkoa da eskolak eta kolegioak irekitzea. Gure amak goiz honetan erran dit Seaskan ikusi behar zutela nola antolatu hori guztia. Normalki, beharrezkoa da hamabost ikasle ukaitea klaseka, eta amak lan egiten duen kolegioan, Larzabalen, ez da nahiko gela horretarako, egoitza txikiegia delako.
‎«Umeek amarengandik mikrobiota bat jasotzen dute, eta horrek txantxarra sor dezake; haurdunen ahoa asko zaindu behar da. Amak txantxarra eragiten duten bakterioak kutsa diezazkioke haurrari eta, beraz, txantxarra izateko arrisku handia duen emakumea baldin bada, jakin behar du nola saihestu».
2021
‎Hilaren 30ean eta 31ean G20ko buruzagiek emango diote azken oniritzia, Erromako goi bileran. Hor erabaki behar dute nola egingo duten akordioa 2023tik aurrera ezar dadin.
‎«Madrildik etorritako esku hartzeen» inguruan, LABek aldarrikatu du Eusko Legebiltzarrak eta Nafarroako Parlamentuak erabaki behar dutela nola txikitu behar diren administrazio publikoetako behin behinekotasun tasak. «Alde batera utzi behar dira nahikoak ez diren proposamenak, adibidez, EAJk oraindik mantentzen duen Kidego eta Eskalen Legea».
‎Baina, mugatzeaz gain, alternatiba soziokomunitarioak ere proposatu behar dira. Pentsatu behar dugu nola desmerkantilizatu eremu hau, irabazi asmoa ez dadin motorea izan: izan daiteke obuluetarako banku publiko bat sortuz, edo umeen filiazio esparrua zabalduz...
‎Eta ez dagoela atzera bueltarik, larrialdiak presio handia eragiten duelako gobernuetan, eta nahitaez erantzun egin behar zaiolako. Eta gurea bezalako herri txiki batek hor kokatzen jakin behar du, eta, gure deskarbonizazioa egiteaz gain, begiratu behar dugu nola baliatu joerak eta aukerak».
‎Lukaxenkoren hitzak entzun ostean, Josep Borrell EBren diplomaziaburuak atzo adierazi zuen aireko migrazio bideak «kontrolpean» daudela Europako Batzordearen, hamar bat aire konpainiaren eta 30 bat estaturen lankidetzari esker: «Aztertu behar dugu nola konpon dezakegun arazo hau. Hasteko, aireko bideei galga ezarri behar zaie; hori ez dago erabat egina.
‎Bai, uste dut esperientzia onak badaudela. Elkarrekin pentsatu behar dugu nola sistematizatu. Askotan helburua garbi daukagu, baina nola egin, horretan galtzen gara, eta ulertu behar da helburua bezain garrantzitsua dela bidea.
‎Jakitun gaude desafio historiko baten aurrean gaudela, eta horrek gu guztioi eskatzen digu eskuzabaltasun handiz eta asmo are handiagoz jokatzea. Izan ere, hemen denok sufritu dugu; eta denon artean pentsatu behar dugu nola demontre antolatuko dugun bizitza politikoa, ekuaziotik behin betirako baztertuta indarkeria eta sufrimendua. Desafio zaila da, dudarik ez dago, baina gizarte gisa nahitaez heldu diogu, hurrengo belaunaldiei gorrotoak pozoitutako herentziarik utzi nahi ez badiegu.
‎«Desastrea» izaten ari dela azpimarratu du: «Hemen egon behar duzu nola edo hala: poltsikoan lehendik zegoena gastatzen ari gara».
2022
‎Horren harira, Sergei Lavrov Errusiaren Atzerri ministroak uste du elkarrizketek «hobera» egin dutela, baina «une oro» iruditzen zaiola Kiev AEBen esanei jarraitzen ari zaiola «ziurrenik», eta horrek oztopatzen duela Moskuk eskatutako «gutxienekoak» betetzea. Interfax berri agentziak jasotako adierazpen horietan nabarmendu du Txinak eta Errusiak, «superpotentzia gisa», pentsatu behar dutela nola egin aurrera, aintzat hartuta Mendebaldea ari dela nazioarteko sistemaren zutarriak «hondatzen».
‎Beraz, horretara ekarri da. Haiekin landu da prozesu hori nola egin, eta momentu honetan matrikulatuta dauden ikasleek nola bukatzen duten eta hasi behar dutenek nola hasi, funts publikoak jaso nahi badituzte. Dokumentuak dio erlijioan legeak zehazten duen minimoa izango dela gure maximoa.
‎Gure tesia da NSOk arma bat egin duela, eta arma bat ezin daiteke edozein modutara saldu. Azaldu behar dute nola saltzen duten eta nola kontrolatzen duten arma hori, eta ba al dakiten erosleak zer egiten ari diren harekin. Eta, bestetik, bezeroak ere azalpenak eman behar ditu.
‎Parke eolikoen proiektuak «hasierako fasean» daudela azpimarratu du, eta herritarrekin batera kudeatzeko prest daudela erantsi. Hori nola egingo duten ez dute oraingoz erabaki: «Ikusi egin behar dugu nola egin hori».
‎Horretan ere hastapenean gaude. Oso kontu berria da, eta ikusi behar dugu nola formulatzen dugun. Esan dezakeguna da parke eolikoak sozializatzeko prest gaudela, eta ikusi behar dugula nola egin.
‎Oso kontu berria da, eta ikusi behar dugu nola formulatzen dugun. Esan dezakeguna da parke eolikoak sozializatzeko prest gaudela, eta ikusi behar dugula nola egin.
‎Haren ustez beste bat da galdera: «Asmatu behar dugu nola izan orain baino zoriontsuago bestelako bizimodu batekin[...] pertsonoi denbora gehiago eskainiz, eta ez gauzei, erosteari». Anne Rodriguez Fridays for Future taldeko kidearen ustez, aldaketak administrazioak egin behar ditu, norbanakoen bizitzetan eragiteko.
2023
‎Hainbat eragile daude Itzubaltzetako Nagusien Etxea eraistearen kontra. Eraisketari Ez plataformak uste du eraikina babestu behar dela, herriaren ondarea delako, eta herritarrek erabaki behar dutela nola erabili behar den.
‎Zuzen dabilela uste dut. Jakin behar dugu nola funtzionatzen duen txerto batek, sakelako telefono batek edo elektrizitateak. Oinarrizkoa da.
‎Peirok gako bat eman du: «Aztertu behar dugu nola lagundu gaitzakeen teknologia horrek, eraginkorragoak izateko». Esaterako, adimen artifizialak datu asko iker ditzake «azkar».
‎«Adimen artifizialak aukera asko eskaintzen dizkio tokiko kazetaritzari». Hala ere, komunikabide bakoitzak jakin behar du nola erabili, teknologiak ez baitu berdin funtzionatzen toki guztietan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia