Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 56

2000
‎Historikoki liburutegietan eremuak itxi egin dizkiogu gizarteari, azken honi arreta gehiegi egin gabe bizi izan garelarik. Orain informazio bir findegiak garenez, kontsumitzaileak edo/ eta erabiltzaileak behar duen ezagutza prestatzen aritzen gara. Cronin ek dioen bezala, ezagutza kudeatzailearen zereginak erakundearen kapital intelektuala lanean jartzea eta bere errekurtsoen konfigurazioa eta esplotazioa optimizatzea da.
2002
‎Biarnoko Saliesen bildu ziren Ipar Euskal Herriko hautetsien gehiengoak argi adierazi zuen Iparraldeko hiru lurraldeei departamendu antolaketaren bidez eman litzaiokeela herri gisa behar duten ezagutza. Horrekin batera, euskararen ezagutza ofiziala ere ezinbestekotzat jo zuten.
‎11 Erabileran oinarritzeak ez du esan nahi gramatika alboratu behar denik; baina gramatikaz baino, gogoeta metalinguistikoaz hitz egingo dugu. Erabilera errazteko eta hobetzeko jakin behar dituen ezagutzak aplikatzen jakinbehar du ikasleak modu estrategikoan.
2004
‎Bestalde, parlamentariek konpromisoa hartu dute proposamena “xehetasunez” aztertzeko eta egoki iruditzen zaizkien legebiltzar ekimenak egiteko. Talde ekologistak ziurtatu du bi batzordeei lagunduko diela, behar dituzten ezagutza zientifikoak emanez. Bilera horretan, atzo Bruselan Oceana eta Bruselako Euroganako Politika arloko arduradun Julie Cator izan ziren, hidrokarburoek itsasoan eragindako kutsadura kronikoari buruzko azken txostena helarazteko.
‎Giza ezagutza prozesuaren subjektua zein den definitu nahi du ageriko eta zalantza gabeko modu batean, eta, oraingoz behintzat, Jainkoak du jokatu inolako paperik hor. Jainkoa eta zalantzan diharduena ez gara bat izango; eta helburua giza ezagutza oinarritzea denez, gizakia jarri behar du ezagutza prozesuaren abiapuntuan eta hortik ekinda heldu behar du ezagutzara, baita Jainkoarenera ere azkenean. Ez da, beraz, abiapuntu egokia izango Jainkoa lehen egia argi eta bereizitzat hartzea, geuk izan behar dugu eta ezagutza prozesuaren abiapuntua.
‎Giza ezagutza prozesuaren subjektua zein den definitu nahi du ageriko eta zalantza gabeko modu batean, eta, oraingoz behintzat, Jainkoak du jokatu inolako paperik hor. Jainkoa eta zalantzan diharduena ez gara bat izango; eta helburua giza ezagutza oinarritzea denez, gizakia jarri behar du ezagutza prozesuaren abiapuntuan eta hortik ekinda heldu behar du ezagutzara, baita Jainkoarenera ere azkenean. Ez da, beraz, abiapuntu egokia izango Jainkoa lehen egia argi eta bereizitzat hartzea, geuk izan behar dugu eta ezagutza prozesuaren abiapuntua.
2005
‎Urritasun intelektuala baldin badago, oso arina izanda ere, haurrak du behar dituen ezagutzak bereganatu eta eskolan atzeratu eta beste ikaskideekiko urrundu egingo da.
‎Obesitateari lotutako kostu ekonomikoa 117.000 milioi dolarrekoa izan zen (157.000 milioi tabakoaren kasuan, 1999an). Egoitza judizialean oso gai konplexuak argitu dira, hala nola kontsumitzailearen osasunerako zenbait elikagai mota jateak ekar dezakeen arriskuaz ohartarazteko beharra edo ez; publizitateko eta sustapeneko kanpainek kontsumitzaileek produktuak aukeratzean dituzten ondorioak; eta kontsumitzailearen erantzukizunaren mugak, kontsumitzen dituen produktuei buruz izan behar lituzkeen ezagutzak kontuan hartuta. Alde horretatik, eta erreklamazioaren oinarri nagusia kontsumitzailearen oinarrizko eskubide batzuk urratzea denez, gureen oso antzekoak, kasu horietarako ematen diren ondorio judizialei adi egotea ez litzateke alferrikakoa izango gure epaitegietan estatubatuarren antzeko gaiak planteatzea, nahiz eta erreferentziako operadore ekonomikoentzat ondorio ekonomiko txikiagoak izan.
‎2.000 buzoi jarri dira 1.900 posta bulegoetan eskolako materiala uzteko garapen bidean dauden herrialdeetan daudenak. UNICEFen iritziz, txikienek beren autonomia eta berdintasuna bultza dezakete behar dituzten ezagutzak eskuratzeko baliabideak emanez, eta, aldi berean, etorkizunean gizartean eta lanean integratzeko bidea emanez. Ekimen horri Espainiako probintzia hiriburuetako 3.800 ikastetxe baino gehiago batu zaizkio, eta haur hezkuntza, lehen hezkuntza eta DBH, publikoak zein pribatuak, hartu ditu.
2006
‎Alor horretan bereizi behar dira agentziaren bi betebehar nagusiak. Dirudienez, mezua antolatzeko obligazioari dagokionez, eginiko mandatuan, badago sormenezko osagai subjektibo bat agentziak izan behar lituzkeen ezagutzen araberakoa; horrenbestez, elementuen esentzialtasunaz arduratu ordez, kontuan izan behar da agentziari emaniko jarraibideak zenbateraino betetzen diren publizitate obraren adierazpen formalari dagokionez (esaterako, talde tekniko jakin bat kontratatzea, konbentzitzeko teknika jakin batzuk erabiltzea, pertsonaia famatu bat kontratatzea, etab.).
‎Amber Oliver “Gazteen Ahotsen” koordinatzaileak, ekimen hau gauzatu duen UNICEFen sailak, azaldu duenez, “jokoa ingelesez itzuli behar da 2004az geroztik” suaxilira. “GIBak eta HIESak nerabeei eta gazteei dakarkien mehatxuaz modu irekian hitz egiten badugu, infekzioa saihesteko behar duten ezagutza eman diezaiekegu”, “Infekzioa saihesteko behar duten ezagutza eman diezaiekegu” erantsi du. Jokoa, Gazteen Ahotsen web orrian lau pertsonaiaren bizipenak jarraitu behar dira.
‎Amber Oliver “Gazteen Ahotsen” koordinatzaileak, ekimen hau gauzatu duen UNICEFen sailak, azaldu duenez, “jokoa ingelesez itzuli behar da 2004az geroztik” suaxilira. “GIBak eta HIESak nerabeei eta gazteei dakarkien mehatxuaz modu irekian hitz egiten badugu, infekzioa saihesteko behar duten ezagutza eman diezaiekegu”, “Infekzioa saihesteko behar duten ezagutza eman diezaiekegu” erantsi du. Jokoa, Gazteen Ahotsen web orrian lau pertsonaiaren bizipenak jarraitu behar dira.
‎Ikuspegi akademikoari begiratuz, unibertsitateak Enpresa Proiektuen Zuzendaritzako Masterra du. Master horren bitartez, zuzendariek edo ekintzaileek behar dituzten ezagutzak, trebetasunak eta gaitasunak bereganatzen dituzte ikasleek. Unibertsitateak Enpresa Administrazio eta Zuzendaritzako lizentziaturako bigarren zikloa du Bidasoako campusean, Irunen, ikasleen izaera ekintzailea sustatzera zuzendurik dagoena.
2008
‎Ezagutza zientifikoa lortzeko, beharrezkoa da errealitateari buruz onartzen diren hainbat uste hipotetiko enpirikoki egiaztatzeko metodoa aplikatzea. Horretarako, modu enpirikoan egiaztatzeko modukoak izan behar dute ezagutzaren abiapuntu diren hipotesi edo uste teorikoek. Fenomeno bat modu zientifikoan aztertuko da, baldin eta irtenbide gisa proposatutako hipotesiak une historiko jakin batean zientziak dituen bitartekoen bidez egiazta badaitezke, edota bitarteko horien bidez etorkizun hurbilean egiaztatu ahal badira.
‎Era berean, trantsizio programak irauten duen hilabeteak aprobetxatzera zuzendutako ekintzei ekiten zaie, lagungarri izan daitezkeen gaitasun berriak eskuratzeko. Adituek diotenez," outplacement" prozesuan, langileek eguneratu egiten dituzte ondoen egokitzen diren lanetara egokitzeko behar dituzten ezagutzak. Lehenik, hizkuntzetan, kontabilitatean, informatikan eta abarretan hutsuneak dituztela ikusten badute. irakasgai horiei buruzko ikastaroak ematen zaizkie.
‎«Arduratu behar dugu ezagutzarik aurreratuena lantzen eta erabiltzen duten guneez»
2009
‎Alderantziz, eragile sozial eta ekonomikoek ondo ezagutzen dute errealitatea. Eta botere publikoek ondo aprobetxatu behar dute ezagutza hori politika ekonomiko zehatzak kudeatzeko orduan.
‎Unibertsitateetako OCW ikastaroak unibertsitateko irakasleek eskolan erabiltzen duten material osoak edo zati batek osatzen ditu, hala nola laguntza dokumentazioa, azterketak, ariketak, praktikak, bibliografiak, proiektuak eta irakasgaiaren beste edozein hezkuntza elementu. Horrela, ikastarora sartzen den erabiltzaileak gehien interesatzen zaiona aukeratu eta aukeratu dezake, eta, hala, behar dituen ezagutzak eskuratu. Oro har, eduki horiek unibertsitateetan beren titulazio ofizialen barruan ematen diren irakasgai eta ikasketetatik abiatzen dira, bai gradukoak, bai masterrekoak eta graduatu ondokoak.
‎Andaluzia, Balear Uharteak, Nafarroa eta Extremadura dira bide horretatik diru sarrera handia duten beste erkidego batzuk. Ikasleak irakaskuntzak probetxuz egiteko behar dituen ezagutzak eta trebetasunak dituela egiaztatzeko balio dute. Sarbide proba horiek hezkuntza administrazio autonomikoek arautzen dituzte, eta ikasleak irakaskuntzak probetxuz egiteko behar dituen ezagutzak eta trebetasunak dituela egiaztatzeko balio dute.
‎Ikasleak irakaskuntzak probetxuz egiteko behar dituen ezagutzak eta trebetasunak dituela egiaztatzeko balio dute. Sarbide proba horiek hezkuntza administrazio autonomikoek arautzen dituzte, eta ikasleak irakaskuntzak probetxuz egiteko behar dituen ezagutzak eta trebetasunak dituela egiaztatzeko balio dute. Halaber, ikasleak aukeratu nahi duen lanbide esparruan eskatzen zaion gaitasuna duela egiaztatzeko balio dute, goi mailako LHren kasuan.
‎Atzokoa seigarrena zen. . Horrek erran nahi du gure eskaerak ez ditugula oraindik lortu, euskarak ez duela Ipar Euskal Herrian behar duen ezagutza, ez duela dagokion tokia bizi publikoan, irakaskuntzan, hedabideetan eta bizitzako arlo guztietan. Ez baita ofiziala?.
‎Munduaren xedea ez da inondik ere gizakia imitatzea, zeinahi lege alde batera uzten du; ez dezagun esan naturan badirela legeak; antolamendurik, ordenamendurik, formarik, edertasunik, jakiterik, harmoniarik, legerik gabeko munduaren aurka borrokatu behar du ezagutzak; ezagutza hau bezalako mundu batekin harremanetan dabil eta bertan ez dago ezer ere mundu hori ezagutarazten duenik; era berean, ez da naturala natura ezaguna izatea.
2010
‎Bere proiektuak, erreparatuz gero, kutsu programatikoa du, bi tratadu egin (CC> edo umeentzako dotrina (kartila) bat elkarrizketa forman, erlijio katolikoaren bidean sartzeko kontzientzia hartze bat; eta Eracusaldiac> cristau aziai zuzendua, alegia, helduek izen behar duten ezagutza eta kontzientzia bizitzaren helmuga traszendenterako. Erabat osagarriak dira bi obrok, erreparatuz gero.
‎Zientzialarien arabera, estimulu horiek eguneroko zikloan ongi araututako testuinguruan gauzatu behar dira. Ikertzaileek diote haurrek lo egin behar dutela ezagutza pentsamendu abstraktu bihurtzeko, helduekin gertatzen den bezala. Siestak indarrak berritzen laguntzen du Onura neurokognitibo horiez gain, siestek indarrak berritzeko behar den atsedenaldia ematen diote etapa horretako adingabeen garapen fisiko eta intelektual azkarrari.
2011
‎edozein gauzarekin entretenitzen dira eta denbora erraz galtzen dute. Zereginetan edo ikasketetan kontzentratzeko zailtasuna dela eta, ezin dute lanaldia aprobetxatu eta ikaskideek baino bi aldiz denbora gehiago behar dute ezagutzak eskuratzeko. Konponbidea:
‎“Ezin da pobreziatik irten Bigarren Hezkuntzaren garapen handiegirik gabe. Hori da gutxienekoa, gaur egungo mundu globalizatuan bizirauteko bitartekoak lortzeko behar dituzten ezagutza teorikoak eta gaitasun praktikoak eman nahi badizkiegu gazteei”, esan zuen Irina Bokova UNESCOko zuzendari nagusiak. “Asmo handiko gauzak erakutsi ditugu, eta erronka horri aurre egiteko konpromiso sakona hartu dugu, baina hori da oparotasunera iristeko bide bakarra”, erantsi zuen.
2012
‎Nola uztartuko dituzte euskaltegiek ezagutza eta erabilera? Zein indar egin behar dute ezagutzan eta zein erabileran?
‎Erantzukizuna eta gaitasuna. Agindutako lana betetzeko erabili behar ditu ezagutzak eta gaitasunak.
‎Alor horretan bereizi behar dira agentziaren bi betebehar nagusiak. Dirudienez, mezua antolatzeko obligazioari dagokionez, eginiko mandatuan, badago sormenezko osagai subjektibo bat agentziak izan behar lituzkeen ezagutzen araberakoa; horrenbestez, elementuen esentzialtasunaz arduratu ordez, kontuan izan behar da agentziari emaniko jarraibideak zenbateraino betetzen diren publizitate obraren adierazpen formalari dagokionez (esaterako, talde tekniko jakin bat kontratatzea, konbentzitzeko teknika jakin batzuk erabiltzea, pertsonaia famatu bat kontratatzea, etab.).
‎Elikadura eta Nekazaritzarako Nazio Batuen Erakundeak (FAO) Afganistango ureztatze sistema tradizional hondatuak birgaitzeko laguntza teknikoa areagotu du, nekazariei nekazaritzako produkzioa handitzen laguntzeko. Nekazariek irrigazio sistemak funtzionarazi eta mantentzeko behar dituzten ezagutzak eta gaitasunak ere hobetu nahi ditu ekimenak. FAOk azaltzen duenez, Afganistango gerra hamarkadek eta landa biztanleriaren emigrazioak herrialdearen irrigazio sistema degradatzen eta uzten lagundu dute.
‎Zientzialarien arabera, estimulu horiek eguneroko zikloan ongi araututako testuinguruan gauzatu behar dira. Ikertzaileek diotenez, haurrek, helduek bezala, lo egin behar dute ezagutza pentsamendu abstraktu bihurtzeko. Onura neurokognitibo horiez gain, garapen fisiko eta intelektual azkarreko etapa horretan indarrak berritzeko behar den atsedenaldia ematen dute siestek.
2013
‎Otsailetik aurrera, 18 hilabetez, bere jarduteko modua zabalduko du, 5 eta 25 urte bitarteko haurrak eta gazteak tutore gisa prestatzeko. «Bullying a aurre egin eta prebenitzeko behar dituzten ezagutzak eta tresnak ematen zaizkie», azaldu du erakundeak. Gaur egun, parekoen arteko antzeko laguntza programa bat egiten da gure herrialdean, eta Dbhko 3 mailako ikasleek Dbhko 1 mailako ikasleen tutore izateko prestatzen dute.
2014
‎Badirudi bide hori bere gailurrera iritsi dela. Beraz, itzuli behar dugu ezagutza linguistikora eta, nolabait, konbinatu egin behar dira ezagutza linguistikoa eta estatistika.
2015
‎Honako jauzi hau ohikoa da dagoeneko programa politikoetan: informazioaren gizartean bizi garela esaten digute agintariek, baina, jarraitzen dute, urrats bat gehiago egin behar dugu ezagutzaren gizartera heltzeko. Nahi dugun gizartea, esaten digute, ezagutzarena da, ezagutzak izan behar baitu informazioaren erabilera adimentsuaren oinarrizko modua.
‎aurre egin diozun hori. Horretarako behar dituzun ezagutzak aztertzeko jarduerak ere
‎Artikulu honetan, testuak ulergarriagoak egiteko dokumentu bateko izen aipamenak automatikoki Wikipediara lotzen dituen eredu Bayesiar bat aurkeztu da. Sistemak behar duen ezagutza guztia Wikipediatikikasten du. Hori gutxi balitz, izen anbiguoei aurre egiteko gai dela frogatu da.
‎Ikerketa honen helburu nagusia gaur egungo musika jaialdiko kudeatzaileak, aisialdikoesperientzien diseinatzaile bezala, behar dituzten ezagutzak, gaitasunak eta balioak ezagutzea da.Ekitaldiak aldatzen ari dira eskaeraren aldaketekin batera. Pertsonak geroz eta interes gehiago duteesperientzian eta kreatibitatean eta ondorioz, jaialdiak eskaintzen duten produktua zerbitzu soiletatikesperientzietara garatzen ari dira.
‎Horrela, problemaren gainean erabakiak hartu ditu, hitz egin eta pentsamenduaren egitura aitzinatu. Ikasleak problema onartzen duen momentutik erantzuna ematen duen momentura, irakasleak bere horretan utzi behar du ikaslea, ez dizkio eman behar problema ebazteko mobilizatu behar dituen ezagutzak. Ikasleak susma dezake aurkeztu zaion egoera zerbait ikasteko helburuarekin aurkeztu zaiola, baina egoeraren barneegiturak justifikatu behar du jarduera bera, inolako arrazoibide didaktikorik gabe.
‎Egozpen horiek guztiek izaera bikoitza dute, deskripzioak dira, bai eta preskripzioak ere. Alde batetik, izaten denaren ezagutza da, elkarketak edo artikulazioak ezagutzea jendartean bizitzeko behar dugun ezagutzaren alderdi bat delako, gure" ezagutza soziologiko eta psikologikoa" da. Bestetik, egin behar denaren ezagutza da:
2016
‎Enpresan terminologia normaltasunez erabiltzeko hiztegi propioa sortzea; langileek hizkuntza gutxituan lan egiteko behar duten ezagutza lortzeko baliabideak eskatzea; langileek dokumentazioa ele bitan jaso eta betetzeko aukera izatea; errotulazioa euskaraz egotea, euskara batzordea osatzea. Administrazioan:
‎Gizarteak jakin behar du ezagutzak beti duela balio ikaragarria. Eta ezagutza sortzen lan egiten dutenek ez dutela gehienetan beren ezagutzaren aplikaziorik ikusten.
‎Ondorioetako bat izan da eskolan ematen den erabilerak lotura oso indartsua duela eskolaz kanpo ematen den erabilerarekin. Esate baterako, kirol arloan federazioek, klubek, ez dute apenas hizkuntza irizpiderik gazteekin jardungo duten entrenatzaileek eta begiraleek behar duten ezagutza mailarekiko, eta are gutxiago erabilerarekiko. Esparru horretan eragitea litzateke proposamenaren funtsa.
‎Aurkeztu zaizu dagoeneko unitate honek proposatzen duen egoera, garapen fasearen amaieran aurre egin diozun hori. Horretarako behar dituzun ezagutzak aztertzeko jarduerak ere egin dituzu. Bada, orain, helmugarainoko ibilbidea planifikatzeko unea da.
‎Lehena, oso garrantzitsua, hezitzailea izan aurretik trebatu egin behar da; horrek esan nahi du profesionalek edo zaintzaileek jasoko dutela hezkuntza diabetologiko hori, eta, gerora, beste paziente edo senide batzuei helaraziko dizkietela. Bigarrenik, aurretiko ikaskuntza hori guztia pazienteei irakasten zaie, nork bere burua zaintzeko behar adinako gaitasunak har ditzaten talde dinamiken bidez. Dinamika horietan, patologiari buruz ezagutu behar dituzten ezagutzak eta trebetasunak irakasten dira. Gainera, klase horiek ere oso kontuan hartzen dute osagai psikologikoa, diabetesa duten pertsonengan jarrerak eta motibazioa sustatzen saiatuz; izan ere, programak uste du hori dela pazienteek parte hartzeko modu bakarra, eta gero ikasitakoa praktikan jartzea eta praktikan jartzea.
2017
‎Enpresan terminologia normaltasunez erabiltzeko hiztegi propioa sortzea; langileek hizkuntza gutxituan lan egiteko behar duten ezagutza lortzeko baliabideak eskatzea; langileek dokumentazioa ele bitan jaso eta betetzeko aukera izatea; errotulazioa euskaraz egotea, euskara batzordea osatzea. Administrazioan:
‎Azterketa egiterakoan, galderei egoki erantzun ahal izateko ikasleek izan behar duten ezagutza mailabereizteko, (Swart, 2010) artikuluan proposatutako sailkapena jarraitu genuen: maila altuko (HOqingeleseko Higher Order question etik) eta maila baxuko (LOq ingeleseko Lower Order question etik) ezagutzabehar duten galderak bereizi genituen.
2018
‎unibertsitateko gradu batean matematika irakasgai batzuk ikasi izanak, behar bezala prestatzen zaitu lanbide jakin horretan matematikak aplikatzeko; baina ez zaitu behar bezala prestatzen matematika irakasle izateko bigarren hezkuntzako etapan. Irakasle batek bere lanbiderako behar dituen ezagutzak zerrendatu ditugunean, terna bat osatu dugu epistemologia, pedagogia eta psikologiarekin. Bada, irakasleak arlo horietan behar bezala trebatzeko ez da aski urtebeteko master batekin; aldiz, berariazko bost urteko ikasketak behar dira.
‎Iritzi berekoa da Morin, esaten duenean burua bere tokian duen pertsona batek humanitatearen zerbitzura ipini behar dituela ezagutza zientifikoak eta teknologikoak. Hezkuntzak egun dituen arazoak kuantifikatzera ohitu gara," behar dira kreditu gehiago, irakasle gehiago, derrigortze gutxiago, materia gutxiago programetan, lan karga arinagoak" (Morin, 2000, 129), baina ez diogu pentsamendu eta arrazoitzearen funtsezko arazoari ekin.
2019
‎Europako Parlamentuak, proposamen ugari aztertu ondoren, estatu kideen hezkuntza sistemarako erreferentzia.markoa definitu zuen 2006an. Bertan, oinarrizko gaitasunak jaso zituen, alegia «garapen eta errealizazio pertsonalerako, herritar aktibo izateko, gizarteratzeko eta lana lortzeko pertsona guztiek behar dituzten ezagutza, trebetasun eta jarrerak» (2006/ 962/ CE, 13 or.).
2020
‎Hitz politetatik haratago benetan uste baldin badugu osasunak bio psiko afektiboa izan behar duela, osasunaren maila psikoafektiboan ere arreta jartzen hasi dugu, oso eremu ezezaguna delako gu bezalako ez-jakin emozionalentzat. Hasteko, maila honetako osasunaren oinarria haurtzaroan dagoela barneratu behar dugu, eta psikoafektiboki sano garatzeko haurrek behar dutenaren ezagutza jendartean orokortu. Haurren osasun fisikoaren zaindari gisa trebeak gara, baina porrot egiten dugu behin eta berriz haurrak emozionalki ongi zaindu eta haztearen eginkizunean, gure patroi disfuntzionalak masiboki erreproduzituz, edo gauza bera dena, neurosia barreiatuz.
‎Txikienei musika tailerrak ematen dizkiet, eta jolasaren bitartez lantzen dugu musika ikasketa, zaletasuna txikitatik sustatuz. Gaztetxoekin, berriz, musika hizkuntza lantzen dut, eta instrumentu bat jotzeko behar duten ezagutza irakasten diet; besteak beste, partituren irakurketa. Abesbatzan, abestien bitartez ahots teknika lantzen dugu nerabeekin.
2021
‎Ikaskuntza prozesu berriekiko hartzen den barruko jarrera positiboa da63, eta beraz, prozesu motibazionala endogeno gisa har daiteke, nahiz eta motibazio estrintsekoan kanpo eragileek parte hartzen duten. Gero eta ezagutza berri gehiagoz jabetzen garen heinean, motibazioaren eragina orduan eta erabakigarriagoa bihurtzen da ikas prozesuaren arrakastarako, batik bat, ikasleak motibatuta egon behar duelako ezagutza berria dakienarekin harremanetan jartzeko.
‎helduago egin ahala, nerabeen ongizate soziala eta emozionala txikitzen joaten da. Hori zein eskola atxikimenduari dagozkionak aintzat hartu beharreko emaitzak direla uste dugu. tsonak duen berezko talentua; (2) trebetasuna edo praktikan talentu baten inplementazioa; (3) gaitasun bat martxan jartzeko pertsonek behar dituzten ezagutzak. Horiek kontuan hartuta, autoreek horrela definitzen dute konpetentzia:
2022
‎Eta digitala non sartzen da? " Kontuan hartuta gaur egun kontsumitzen dugunaren ehuneko portzentai ikaragarri handi bat digitala dela, teknologia hauek maneiatzen ikasi behar dituzu ezagutza horiek bermatzeko eta gaur egungo sormen lanak sortu ahal izateko". Hori guztia da sormen digitala:
‎Nazioartean unibertsitatea homologagarri egiten duena, munduko unibertsitateekin elkarlana eta saretzea errazten duena. Ikerketa estrategikoa. Ikerketa lerroak irekitzerakoan, kontuan izan litzateke ikertzaileek elikatu behar dituztela ezagutzaz, bai gizarte zibila, bai gobernantzako erabakiguneak. Ikerketa" guk dakigunaz". Euskal Herria oparoa da estaturik gabeko nazio dinamiketan, direla ikastolak, hedabideak, hizkuntza eskolak edo kooperatibak.
2023
‎Egia da, hala bata nola bestea gizarte osoari dagozkiola, honetan hezi eta irakatsi egiten dugulako, baina, dudarik gabe, ikastetxeen ardura nagusi erreala irakastea da, ikasleei transmititzea gizarteratzeko barneratu behar dituzten ezagutzak, gaitasunak eta trebetasunak. Heziketa, berriz, gizarte osoari dagokio, familiatik abiatuta, eta lagunekin, eskolarekin eta komunikabideekin, besteak beste, jarraituta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia