Emaitzak: 5
2014 | ||
enuntziatu parentetikoak esaterako, sintaktikoki oso landuaketa konplexutasun handikoak dira, hizkuntza (idatzia) ongi menderatzea, ongiplanifikatzea eskakizun dute?, baina ahozkotasuna idatzian imitatzeko2, txertatzekoedo ispilatzeko baliabide ere izan daitezke, gure ustez. ...legia, subjektu euskarriapresente balego bezala, esatari norentzakoen arteko interakziozko harremana edobien arteko feed-backa birsortu edo imitatzeko estrategia egokiak izan daitezke.Gainera, esatariaren hasierako intentzio xedea erdiesteko, eta norentzakoak mezuaongi aditu eta interpretatzeko, bien arteko kooperazioa edo elkarlana ezinbestekoadela agerian uzten du, eta, horretarako, jakina, biek | batean duten munduarenezaupidea eta konplizitatea ezinbestekoa da. | |
Solaskideek | batean duten eskarmentua, ezagutza eta gertutasuna zenbat etahandiagoa izan, orduan eta handiagoa izango da mezuaren erredundantzia maila.Eta, alderantziz, mezua ahalik eta trinkoen emateko aukera are eta handiagoa izangoda. Izan ere, solaskideen kooperazioaren, laguntzaren eraginez, komunikazioanhainbat informaziok azalpenik ez du, aipatzerik ere ez, zuzenean esan gabeere esana egongo baita edo inferitzeko moduan. | |
| Batean duten ezaupide pragmatiko hori oso zabala izan daiteke, hizkuntzareneremua ere gaindi dezakeena. Ezagutza horren errainuak ager daitezke afektibitatezkofaktore edo alderdietan (esatari norentzakoen hurbiltasuna, begikotasuna), kulturalderdietan (bizibidean eta bereziki, literatur eta kultur ezagutzan, etikan, politikan.) nahiz gizarte mailako ezaugarrietan (belaunaldi berekoa izan edo ez, gizarte mailan, arraza eta jaioterrian...). | |
Ezagutza horren errainuak ager daitezke afektibitatezkofaktore edo alderdietan (esatari norentzakoen hurbiltasuna, begikotasuna), kulturalderdietan (bizibidean eta bereziki, literatur eta kultur ezagutzan, etikan, politikan.) nahiz gizarte mailako ezaugarrietan (belaunaldi berekoa izan edo ez, gizarte mailan, arraza eta jaioterrian...). Jakina da solaskideek | batean duten mundu ezaupide horrekizango duela arrastorik diskurtsoan, edo, hobeto, bien arteko komunikazio trukean. | |
Mutur horretaraino iritsi gabe, enuntziatuparentetikoekin esatariaren eta norentzakoen artean dagoen interakziozko harremanaedo komunioa nabarmendu nahi da berariaz; solaskideak aurrez aurre baleude bezala, bien arteko feed-backa birsortu edo imitatu nahi da. Gainera, esatariaren hasierakointentzio xedea erdiesteko, eta norentzakoak mezua ongi aditu eta interpretatzeko, bien arteko kooperazioa edo elkarlana, auzolana, ezinbestekoa da, eta, horretarako, jakina, biek | batean duten munduaren ezaupidea eta konplizitatea ezin saihestuzkoada. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
batean | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
batean ukan | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
batean ukan mundu | 2 (0,01) |
batean ukan eskarmentu | 1 (0,01) |
batean ukan ezaupide | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |