Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Orain artean esandakoaren arabera, liburuaren epilogoan J.J. Lasak egiten duen interpretaziotik aldenduz, nobelan azaltzen zaigun AMA hori beste modu batera ulertu nahi izan dugu. Obsesio bihurtzen den ama horrek, bere hitzek, protagonista izutu egiten dute.
2003
‎Arantxaren odola izoztu egin zen, ezer ulertzen ez zuela. Egia esan, pertsona bakar batek ulertzen zuen gertatzen ari zena. Hiru gorputz biluzik, korapilaturik, izerdi eta sexu usain sarkorra, gela itogarri eta iluna, neskatxa ilegorria atean iltzaturik.
2005
‎" Modernismoaren jarauntsia euskal literaturan. Obabakoak", Egan XLVI, 17 mendeko eleberri errealistaren kontzepzioa erabat aldatu da, eta aro modernoan eleberri errealista beste era batera ulertu da.
‎Elizak ez du gehiago sinesten deabrua haur ttipien baitan dagoela? Bezperak berak mintzaira sakratuan kantatzen zituzten gure herriek hitz bat ulertu gabe. Beharrik, pentsatu nuen, Martxel nire herriko xantrea gogoan!
2009
‎Osasunaren eta osabideen gainean batu ditugun informazio eta datuek erakusten dutenez, osasun kontua beste era batera ulertzen zen lehenago, eta ez da erraza zehatz azaltzea, ez dagoelako behar den besteko informaziorik.
2011
‎Euren etxean, bazkal orduetan, hizkuntza batetik bestera jauzika ibilten ginan. Beti geratzen zan baten bat ulertu barik. Ingelesa egiten zanean, neu ulertu ezinik.
2021
‎Horien bidez, xedea ikasleari konfiantza ematea eta ezagutza modu sozial eta kolektiboan eraikitzea dela esplikatzen du elkarrizketatuak. Hala ere, dena ezin dela taldeka eta bertsio laburren bidez eraiki ohartarazten du eta estrategiok prozesu baten baitan ulertu eta inplementatu behar direla, bai eta mugatu ere, baieztatzen du.
‎Berdin aspirinaren prospektuarekin ere; argi dago literatura askorik ez dagoela baina bai testugintzari dagozkion ezaugarriak. Nik biak batera ulertzen ditut". (LIR1)
‎Eta hori da, bere iritziz, gaur egungo telesailek egiten dutena, baina beste formatu eta erreferente batzuen bidez, eta hortik euren arrakasta. Bideo-jokoekin antzeko zer edo zer gertatzen dela dio, nahiz eta horietan etika beste modu batez ulertu litzatekeen: hau da, pertsonaia edo abatar bihurtzen uzten dio nerabeari eta errealitatean gertatu ezin den fikziozko istorio bat bizitzea ahalbidetzen dio (IEE1).
‎Kezka bera agertzen du IE5 ek curriculumean azaltzen diren bestelako nozio edota kontzeptu oinarrizkoekin, dioenez, poesiaren edota artearen kontzepzio jakin bat edo bestea izateak jakintza arlo bat ulertzeko eta irakasteko modua zeharo baldintzatzen duelako:
‎Ez testu literarioekin soilik, beste testu generoekin ere bai, aldamiatze prozesu horretan elkar elikatzen baitute: " Ez badute azalpen testu bat ulertzen, zaila da emozioetatik tiratzea" (LIR2).
‎Era berean, irakurketa ulertzeko ikuspegiak rol garrantzitsua jokatzen duela pentsatzen du GE4 k, eta irakurketa ekintza modu zabal batean ulertzera jotzea komeni dela proposatzen du. Bestera esanda, testuen balio literarioaz jabetzeko lanketak proposatzen direnean, irakaskuntzan nagusiki, helburu jakin batzuetara daraman ulermenerako bide bakarra soilik hartzen da ontzat, eta horrek de facto bestelako aukera posible guztiak baztertzen ditu, ikasleari testua ulertu ez duela esatera iritsiz.
‎Zuk mugimendu literarioak nolabait gizartean gertatzen zenaz aparte ezin dituzu kokatu sekula. Niri literaturak lagundu dit gauza pila bat beste modu batera ulertzen beharbada niri Historian erakusten zizkidatenean ez nituenak ulertzen. Orduan, nire ingurua, badela mundu bat, ez dela nirea bakarrik, horko mundu guztia baita aurrekoa ere ezagutu ahal izateko".
‎Papertxoetan idatziko ditugun atsotitzak ondokoak izan daitezke. Sei dauden arren, guk lehenengo hirurak proposatuko ditugu, eta beste hirurak badaezpada ere gordeko ditugu, gerta daitekeelako bikoteren bati ulertzen edo antzezten zaila egitea hiru horietako bat edo beste. Aldatu daitezke, noski, baina euren esanguragatik aukeratu dira, gero aipuekin lotura ahalik eta agerian egin ahal izateko.
‎Testu irakurriaren edo idatziaren arkitekturaz jabetzen denean ikaslea. Testuinguru historiko kultural batean egituratua izan den testu bat ulertu eta bere egin dezakeenean. Lan literario batek giza esperientzia partekatu eta unibertsal batera eramaten duenean bizi duen garaiarekin alderatzeko.
‎Marko teorikoan azaltzen zen moduan, literaturaren didaktikaren erronken identifikazioan, komunikazioarena kontzeptu gakoa dela uste dute IE6 k eta IE7 k, diotenez, ez horrenbeste ikuspuntu zabal batetik ulertuta, baizik eta ikuspegi soziokonstruktibista batetik eta ezagutzaren komunikazioari dagokionez, ezagutza modu kolektiboan eraikitzerakoan komunikazioak jokatzen duen roletik. Hau da, ezagutza sozialki eta elkarrekintza tarteko eraikitzen eta aldamiatzen aldez aurreko ezagutza egituretan txertatzen dela onartzen bada, ikasleek baita irakasleek ere duten konpetentzia komunikatiboak ikas prozesuaren arrakasta erabat baldintzatuko du, eta, ez trebetasun diskurtsiboei dagokienez soilik, langai den gaiaz modu esanguratsu eta eraginkorrean hitz egin ahal izateko, arloan alfabetatua egotea oinarri oinarrizkoa baita (IE6, IE7).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia