2000
|
|
PPren sostengua izango lukeen lehendakaritza sozialista
|
batek
Konstituzioaren eta Estatuaren marko juridiko politikoa eskainiko luke. Ez dirudi biolentzia egoera gainditzeko bidea denik.
|
2002
|
|
Eta baita ETAren kontra egotea eta Konstituzioaren kontra egotea ere. Horrela, sistematik kanpo utzi nahi ditu doktrinarekin ados ez egon baina arauak zintzo betetzen dituzten demokrata disidenteak, patriota espainiar ez direnak (demokratak ez balira bezala), eta ETAren kontra lan egitearekin
|
batera
Konstituzioa aldatu nahiko luketenak. Eta Espainia eta Konstituzioa nahastuz, edozein desmasia justifikatuko lukeen bide batetik abiatzen da PP.
|
2003
|
|
J. M. JUARISTI. Pernandok une batean lapsus bat izan du. Sinestezina gertatzen zait ezker abertzaleko kide
|
batek
Konstituzioa irakurrita konfrontazio demokratikorako aukerarik ez dagoela esatea. Duela aste batzuk EHUko irakasleek antolatutako jardueratan, ordura arte ezkor zirenek ere, bide horretan zilegitasuna daukagula aitortzen zuten.
|
2004
|
|
Izan ere, hor Konstituzio espainiarrari eta frantsesari egozten dien esentzialismoaren hobena ez baita berez eta izatez bekatu: zergatik da, izan ere, esentzialismoa Nazio bakarreko Estatu
|
baten
Konstituzioan bertako identitate ezaugarriak babesteko eta garatzeko berariazko formulazioa finkaturik edukitzea. Ez ote dute bada eskubiderik munduko sei mila herri nortasunek beren Konstituzioan bertako nazio izaeraren zeinuak gordetzeko neurri juridikoak hartzeko?
|
2005
|
|
Gure artean, horrelako objektua abertzale ez den euskalduntasun politikoa da. Ezintasun honek kontsentsua ukatzen du, eta aipatu hiru aktoreek bilatu behar dutena kontsentsua da, ezin baita ez alde
|
batetik
Konstituzioa ez bestetik soberanismoa inposatu. Hau ez da epeltasuna, ezta epelkeria ere, hau errealitatea da.
|
2007
|
|
Epaiok gauza epaituaren balioa dute, noiz argitaratu eta biharamunetik, eta ezin izango da inolako errekurtsorik jarri haien aurka. Epaiek legeren baten edo lege indarreko arauren
|
baten
konstituzio aurkakotasuna adierazten badute, edo eskubideren baten balioespen subjektibora mugatzen ez badira, erabateko ondoreak dituzte denen aurka.
|
|
Egia esan, gehienetan, politika asko urrundu zen konstituzio testuetatik. Halaber, politika ezegonkortasunak eragin zuen izaera politiko jakin
|
bateko
konstituzioen atzetik guztiz kontrako izaerako konstituzioak ezartzea, «penduluaren legea» indarrean egongo balitz bezala. Horrek eragotzi zuen edozein konstituzio sistema sendotzea.
|
|
a) Legeria positiboari dagokionez, EKren 53.3 artikuluan ezarri da legeria positiboak kontuan izango dituela, hau da, «oinarri» hartuko dituela. ...ituluko oinarrizko eskubide eta askatasun publikoek ez bezala, ez daukate legeak errespetatu behar duen «funtsezko edukirik» (EKren 53.1 art., a contrario sensu interpretatuta), baina horrek ere ez du esan nahi legegileak nahi duena egin dezakeenik (adibidez, EKren 41 artikuluan Gizarte Segurantzako sistema publikoa eskatzen da), eta Konstituzio Auzitegiak ere irizpide moduan erabil ditzake arau
|
bat
Konstituzioaren araberakoa den edo ez epaitzeko. Konstituzio gaikuntza moduan ere har daitezke, legegileak esku hartze publikoari jarritako oztopo jakin batzuk, esaterako, partikularren eskubide ekonomikoetatik eratorri daitezkeenak?
|
|
Hori funtsezko eskakizuna da zuzenbideko estatuan eta loteslea da botere publiko guztientzat, botere legegilea barne hartuta. Modu horretan, segurtasun juridikoa bermatzen ez duen lege lerruneko arau
|
bat
konstituzioaren aurkakoa dela esan daiteke (KAE hauek: azaroaren 25eko 147/ 1986, urriaren 30eko 174/ 1989, uztailaren 4ko 150/ 1991, azaroaren 15eko 273/ 2000, abenduaren 13ko 234/ 2001, apirilaren 25eko 96/ 2002, urtarrilaren 16ko 3/ 2003).
|
|
Indarreko legea aplikatzea beste konponbiderik ez dute, legearen mendekoak dira-eta, EKren 117.1 artikuluak dioen bezala (otsailaren 23ko 23/ 1988 KAE). Konstituzioak gainerako antolamendu juridikoaren gainetik lehentasuna duenez (legea barne hartuta), epaile edo auzitegien ustez lege
|
bat
Konstituzioaren aurkakoa bada, legea Konstituzio Auzitegian aurkaratu dezakete konstituziotasun arazo baten bidez, baina legea indarrean dagoen bitartean aplikatu egin behar dute (Estatu Batuetan ez bezala; bertan konstituzioa kontrolatzeko sistema lausoa dago) eta hala jokatu behar dute, bestela legezkotasun printzipioaren urratze gori goria izango litzateke eta.
|
|
...batzuk Parlamentuak onetsitako legeen bidez arautu behar dira, bai lege arrunten bidez (gogoan izan, adibidez, Konstituzioaren I. tituluko II. kapituluaren bigarren ataleko eskubide eta askatasunak), bai lege organikoen bidez (adibidez, Konstituzioaren I. tituluko II. kapituluaren lehenengo ataleko oinarrizko eskubide eta askatasunak, autonomia estatutuak, etab.). Horrek esan nahi du erregelamendu
|
bat
Konstituzioak lege arruntari edo lege organikoari erreserbatutako esparruan sartzen bada, deuseza dela lege erreserbaren printzipioa urratzeagatik, azken batean, legezkotasun printzipioa urratzeagatik.
|
|
Auzitegi arruntek ere (gorengo organoa Auzitegi Gorena da) Konstituzioa interpretatzen dute, baina Konstituzio Auzitegia da testuaren interprete gorena (KALOren 1.1 art.). Hori dela eta, Konstituzio Auzitegiak Konstituzioa interpretatzean behin eta berriro ezartzen duen doktrina ez da konstituzio zuzenbidearen beste iturri bat bakarrik, Carta Magna interpretatu eta aplikatzeko funtsezko iturria da. EKren 164.1 artikuluaren arabera, Konstituzio Auzitegiaren epaiek legeren baten edo lege indarreko arauren
|
baten
konstituzio aurkakotasuna adierazten badute, edo eskubideren baten balioespen subjektibora mugatzen ez badira, erabateko ondoreak dituzte denen aurka. Botere Judizialaren Lege Organikoak, epaile eta auzitegi arruntei buruz hitz egiten duenak, konstituzio jurisprudentziaren garrantzia beren beregi aitortu du.
|
|
Konstituzio eskubideek partikularren aurrean duten eragingarritasuna zeharka aplikatzen da: lotura juridiko pribatu
|
batean
konstituzio eskubide bat urratu denean, kaltea partikular batek egin arren, epaileak kaltea konpontzen ez badu, berak ere kasuan kasuko eskubidea kaltetu egiten du, eta bigarren mailako urratze judizial horrek zabaltzen du babes errekurtsoaren bidea Konstituzio Auzitegian, urratutako eskubidea errekurtso horrek babesteko modukoen artean badago. Modu horretan, esaterako, langilearen eta enpresaburuaren arteko lan harremanetan enpresaburuak langilearen adierazpen askatasunerako eskubidea urratzen badu, langileak lan arloko auzitegietara jo behar du, eta horiek langilea babesten ez badute, langileak Konstituzio Auzitegira jo dezake babes errekurtsoaren bidez, EKren 20.1.a) artikulura bildutako oinarrizko eskubidea urratu delako, eta hala denean, EKren 24 artikuluan jasotako benetako babes judiziala lortzeko oinarrizko eskubidea urratu delako.
|
|
Hala ere, Amadeo erregearen uko egiteak, keinu jatorra izan zen arren, arazo ugari planteatu zituen, ez baitzetorren
|
bat
Konstituzioan ezarritakoarekin. Izan ere, Konstituzioaren arabera debekatuta zegoen ganberek elkarrekin eztabaidatzea eta, beraz, Nazio Biltzar izenekoaren bilera konstituzioaren aurkakoa zen.
|
|
Horrez gain, Konstituzioaren 105 artikuluan ezarri zen presako auzitegiak sortuko zirela banakako bermeak babesteko, eta amaitzeko, 100 artikuluan konstituziotasunaren zeharkako kontrola ezarri zen, 1978ko indarreko Konstituzioan ezarritako konstituzio aurkakotasun arazoaren antzekoa; izan ere, hurrengo hau ezarri zen: Justizia Auzitegi
|
batek
Konstituzioaren aurkakotzat jotzen zuen lege bat aplikatu behar zuenean, prozedura eten egingo zuen eta Konstituzio Bermeen Auzitegiari arazoaren gaineko aholkua eskatuko zion.
|
|
Auzitegira jotzeko legitimazio aktiboari dagokionez, oso zabala zen; izan ere, Konstituzioaren 123 artikuluaren arabera, legitimazio hori Fiskaltzak, epaileek eta Auzitegiek zuten 100 artikuluan ezarritako zeharkako errekurtsoan edo konstituzio aurkakotasun arazoan (Auzitegi
|
batek
konstituzio aurkakotzat jotzen zuen lege bat aplikatu behar zuenean, prozedura eten eta kasuari buruzko kontsulta Konstituzio Bermeen Auzitegian egiten zuen); era berean, legitimazioa zuten Errepublikako Gobernuak, autonomia eskualdeek eta, amaitzeko, gizabanako edo kolektibo guztiek, zuzenean laidotuak izan ez arren; praktikan, herri akzioaren antzeko zerbait eratu zen.
|
|
martxoaren 23ko 10/ 1982, abuztuaren 5eko 76/ 1983, maiatzaren 23ko 66/ 1985, ekainaren 11ko 99/ 1987, etab.): lege lerruneko arau
|
bat
Konstituzioarekin bateragarria den edo ez aztertu nahi denean, Konstituzio Auzitegiak, Konstituzioaren testua kontuan hartzeaz gain, Estatuaren eta autonomia erkidegoen eskumenak mugatzeko eta autonomia erkidegoen eskumenen egikaritza arautu eta harmonizatzeko emandako legeak ere aintzat hartzen dira. Konstituzio blokea osatzen duten arauen multzo horretan, Autonomia Estatutuek funtsezko eginkizuna dute.
|
|
adostasun giroan garatu zen, alderdi politikoen artean akordioa lortuta. Espainiako konstituzio historian argi ikusten zen arriskutsua zela alderdi edo sektore
|
bateko
Konstituzioa ezartzea, eta indar politikoek gogoan hartu zuten hori. Bete betean asmatu zuten guztiei zuzendutako Konstituzioa idaztean, guztiek edo, gutxienez, herrialdeko indar politikoen gehiengo zabalak onartzeko modukoa.
|
|
Luis Sánchez Agesta irakasleak idatzi duenez, teoria horren arabera, herrialde
|
baten
Konstituzioak oinarri ditu historian sendotutako erakundeak, Konstituzioaren aurrekoak eta goragokoak direlako eta, teoria horren arabera, Espainian, erakunde horiek erregea eta Gorteak ziren. Horren arabera, Konstituzio idatziak «barne Konstituzio» izeneko hori bete betean jaso behar zuen, bi erakundeen arteko itun moduan agertu behar zuen, erregearen eta erresumaren arteko itunen eredu historikoari jarraituz.
|
|
Demokrazia sistema
|
batek
konstituzio bat izatea exijitzen du; era berean, demokrazia sistema batek bozka bidez hautatutako parlamentu bat eduki behar du, eta, demokrazia sistema batean, hautatze sistemak gardena eta periodikoa behar du izan.
|
2008
|
|
Bestalde ere, legeen
|
bat
konstituzioaren aurkakoa dela adierazten denetan, Konstituzioaren kontrakoa ez den zatiak bakarrik iraungo du indarrean (EKren 164 art.). Horrenbestez, konstituzioaurkakotasun adierazpena ere legeen indarraldia amaitzeko beste modu bat izango litzateke. Zernahi gisaz, ezin ditugu parekatu konstituzioaurkakotasunaren ziozko deuseztasuna eta indargabetze arrunta, deuseztasunak ondorio askoz zabalagoak erakartzen dituelako.
|
|
Zigor zuzenbidearekin dagoen lotura ere argia da, batik
|
bat
Konstituzio Auzitegiak adierazi zuenetik zigor printzipioak administrazio prozedura zehatzaileetan aplikatu behar direla, kasuan kasuko ñabardurak eginda. Gisa bertsuan, tributu arau hauste nahiz zehapenak edota delitu fiskala ulertu ahal izateko, zigor arloko kontzeptuak menperatu behar dira.
|
|
Ahalegin horiek indar handiagoa hartu dute 1978ko Konstituzioa onartzeaz geroztik. Hasieran, bazirudien ordainarazpen parafiskalak ez zetozela
|
bat
Konstituzioak tributuen arloan ezartzen zituen printzipioekin, baina praktikak erakutsi digu hori ez dela guztiz egia. Alde batetik, aurrerapenak egin dira:
|
|
Nagoyako (Japon erdialdea) auzitegi
|
batek
konstituzioaren kontrakotzat jo zuen Japonek Iraken aireko indarrak sartzea. Izan ere, Konstituzioak debekatu egiten dio Japoni gatazka armatuetan parte hartzea.
|
2009
|
|
Donostiako azokako protagonista garrantzitsuenetariko
|
bat
Konstituzio plazan ikusgai izaten den txerria da. Aurten Igone izeneko 350 kiloko emea izan da, Leitzako (Nafarroa) Arro baserritik ekarria.
|
|
Ororen hizkuntzaren teoria ez dator
|
bat
Konstituzioak eta Estatutuak eskatzen dutenarekin: hizkuntza bi dira, biak eskubide berdinekoak.
|
|
Ulertzen dut erakunde deitzaileen asmo zintzoa eta borondate zintzoa, eta begirune osoa zor diet, baina ez nator bat haien erabakiarekin, beldurraren, ezintasunaren, masokismoaren eta nora ezaren adierazpide mingotsa baino ez baita. Lehenik eta behin, bidegabekeria bat legezkotzat jotzeko modu bat da, bidegabea baita Alderdi Popularrak eta Alderdi Sozialistak ordezkaturiko talde nazionalista txiki
|
batek
Konstituzio Auzitegi ere esaten dioten horrek, Madrilgo bulego batean bildurik, Kataluniako Parlamentuaren erabaki subiranoak ke bihurtzea. Manifestazioa egitea, bada, auzitegi horri herrialde katalanaren eskubideen erabileran muturra sartzeko ahalmena aitortzea bezala da.
|
|
Ekitaldia datorren igandean izango da, Madrilen, Diputatuen Kongresuan. Eusko Jaurlaritzako lehendakari
|
batek
Konstituzio eguneko ospakizun ekitaldietan parte hartuko duen lehen aldia izango da.
|
2011
|
|
Kontserbadoreen ustez, ordea, «AEBetako aurrekontuen defizita areagotzea, enpresentzat oztopo bilakatzea eta Gobernuaren gehiegizko esku hartzea baino ez dakar osasun erreforma honek». Horrez gain, gogoratu beharra dago Virginiako epaile
|
batek
konstituzioaren kontrakotzat jo zuela erreformaren zati bat, eta, ondorioz, prozesu judizial luze batean sartu dela erreforma.
|
|
Estatutuak elkarte gastronomikoek dauzkate, futbol taldeek, aseguru etxeek eta txakolin kofradiek. Herri
|
batek
konstituzioa behar du, munduko nazioen kontzertuan nor izango bada.
|
2012
|
|
Konstituzionalera jotzeari dagokionez, ondorengoa esan du presidenteordeak: zalantzarik gabe, edozein administrazio publikok Konstituzioak ematen dituen tresnak erabil ditzake arau
|
bati
konstituzioaren kontrakoa izateko susmoa hartzen dionean. Langabezia
|
|
Auzitegi batek hauteskundeetan parte hartzea debekatu zion lege
|
bat
konstituzioaren aurkakoa dela adierazi ostean, Shafiqek esan du epaiaren mezua kontuak garbitzeko garaia heldu dela esan nahi duela.
|
2015
|
|
89. " Nazioaren gai nahasgarriari buruz, ez dut usteproposatzeko ezer positiborik dudanik, baina ebidentea egiten zait nazioa ez dela ‘komunikazio espazio’ bat bakarrik eta hortik bakarrik ez dela subjektu espezifiko
|
baten
konstituzio prozesu bilakatuko. Autoreak dioena estaturik gabeko nazioaren ideiaz polita da, baina ez dut uste Euskal Herrian dagoen arazoa konpontzeko nahikoa izango litzatekeenik.
|
2016
|
|
Kanadako Auzitegi Gorenaren ekarpen nagusia izan da, sezesio prozedura demokrazia printzipioarekin lotzea ez ezik, onartzea izaera demokratikoa duen estatu
|
bateko
konstituzioak sezesio prozedura bideratzeko gai izan behar duela, baldintza batzuetan; legea ezin daitekeela muga izan zilegitasun demokratiko nahikoa lortu duen eskakizun batentzat; aitzitik, bideratzeko gai izan behar duela.
|
2017
|
|
Gure Nazioaren aberastasuna osatzen duten errealitate eta sentsibilitateak adierazten dituzte. Baina, zertan bat
|
batean
Konstituzioan agertarazi?
|
2018
|
|
Hemen amaren gorputza eta haren senen teleologia irudikatzen da bere buruaren berdina den printzipio metafisiko temati baten antzera, sexu jakin
|
baten
konstituzio biologiko kolektiboaren arkaismo gisa, eta esanguratsua da irudikapen hori sexu femeninoaren kontzeptu uniboko batean oinarritzen dela. Sexu hori, jatorritzat eta kausatzat jotzen dena, sortzailetasun hutsaren printzipioa balitz bezala aurkezten da.
|
|
Euskal konstituzioa idazten hasi behar eta hutsetik hasi behar eta, zergatik ez hasi zazpi probintziak hartzen dituen eremutik? Zergatik ez hasi diseinatzen Euskal Herri batu
|
baten
konstituzioa. Eta hori Nafar Erresuma ukan izanaren kapital politikoan oinarriturik bakarrik egin daiteke.
|
2019
|
|
Bizikidetza bermatzea" ezinbestekoa" dela nabarmendu du, eta herritarrak batzen dituzten" lotura estuak" sendotzeko eskatu du. " Herritar eta alderdi asko" ez datozela
|
bat
Konstituzioarekin erantzun dio Esteban EAJko ordezkariak. Arrazoi horrengatik, ondorengo belaunaldiei utzi ahal zaien" legatu handiena euskaldunok nazio gisa aitortzea" litzatekeela azpimarratu du.
|
2020
|
|
–Laugarrenik: 2003ko urtarrilaren 22ko 24 epaiari aipamena eginez (dagoeneko honako testuan aipatua izan dena), eratutako organo
|
batek
Konstituzioari egindako berariazko bortxaketak justifikatu nahirik 350 artikuluari aipu egitea «erabat desegokia» dela gogorarazi zuen.
|
|
Frantziako Gobernu
|
batek
konstituzioko 49.3 artikulua aktibatu zuen azken aldia 2016an izan zen. Manuel Valls lehen ministro sozialistaren gobernuak erabili zuen, bere lan erreforma ezartzeko.
|
|
Horrek esan nahi du gertakarien kausa biologikoak ez direla nahitaez intrintsekoak, prozesu biologikoak ingurumenarekin eta beste bizidunekin erlazioan gertatzen baitira. Beste modu batean esanda, ingurumenak eta beste organismoek zerikusi handia dute organismo
|
baten
konstituzio biologikoan, eta badirudi erlazio horiek kontuan hartu behar direla, ezin direla banakoak bananduta ikertu biologikoki. Darwinen pentsamendu genealogikoa orain hedatzen ari da beste erlazio mota batzuk kontuan izan arte; hainbat adierazlek erakusten du biraketa hori.
|
|
Arrazoi horiek zuzenbide zorrotzekoak dira eta ezin dira Konstituzioa bortxatu gabe analogikoki aldatu edota hedatu". Laugarrenik: 2003ko urtarrilaren 22ko 24 epaiari aipamena eginez (dagoeneko honako testuan aipatua izan dena), eratutako organo
|
batek
Konstituzioari egindako berariazko bortxaketak justifikatu nahirik 350 artikuluari aipu egitea" erabat desegokia" dela gogorarazi zuen. Bosgarrenik: " Asanblada Nazionalak usurpazioa ebatzi ahal izateko JAGren mailara ezin dela igo" argitu zuen," aurretik aipatutako Konstituzioaren 138 eta 139 artikuluek 136 eta 137 artikuluekin bat etorrita deskribatzen duten jokabidearen tipifikazioa ekarriko bailuke37". Azkenik, begi bistakoa den zerbait gogorarazi zuen; Venezuela erregimen" nagusiki presidentziala" dela.
|
2021
|
|
2013ko uztailaren 22ko Fioraso legeak, frantsesaren erabilera inposatzen duen 1994ko legea lausotu zuen, Unibertsitatean ingeles hutsezko formakuntza baimenduz. Orain, baina, Konstituzio Kontseiluak ongi zehaztu du frantsesa ez den beste hizkuntza bat irakaskuntzaren hizkuntza nagusia egiten duen pedagogia
|
bat
Konstituzioaren aurkakoa dela. Gure hizkuntzei pentsatuz eman du epai erabaki hori, baina Kontseiluaren argumentazioa osoki aplikatzen ahal zaio edozein atzerriko hizkuntzari.
|
|
Konkordatua da beren hartu emanen ituna. Kontradikzioz josita bada ere, akonfesionaltasunarekin adostearren makillaje
|
baten ondoren
Konstituzioan sartu zuten, eta bertan dirau. Monarkiarekin batera, Konkordatua da Francoren ondare bikainetakoa, sistemaren zutabe nagusiak biak.
|
2022
|
|
Hau da, enpresa
|
batek
konstituzio agindu hori ez urratzea erabakitzen badu —nahiz eta ez den estatu mailan— eta hizkuntzen babesari inolako errespeturik eta ekarpenik ez erakustea erabakitzen badu, beharrezkoa izango da, gardentasunagatik, bere jarrera azaldu eta justifikatzea.
|
|
Hala ere, oposizioak gaitzetsi egin du gobernuaren erabakia, eta adierazi armadaren indartzea ez datorrela
|
bat
konstituzioarekin. Izan ere, armadaren funtzio mugatuak ezartzen ditu, eta defentsara bideratuak soilik.
|
2023
|
|
Gaztelera hutsez funtzionatzeari ez dio arazorik ikusten sententziak, baina esaten du jarduera horiek euskara hutsean egitea ez datorrela
|
bat
konstituzioarekin.
|
|
Bestalde ere, legeen
|
bat
konstituzioaren aurkakoa dela adierazten denetan, Konstituzioaren kontrakoa ez den zatiak bakarrik iraungo du indarrean (EKren 164 art.). Horrenbestez, konstituzio aurkakotasunaren adierazpena ere legeen indarraldia amaitzeko beste modu bat izango litzateke. Zernahi gisaz, ezin ditugu parekatu konstituzio aurkakotasunaren ziozko deuseztasuna eta indargabetze arrunta, deuseztasunak ondorio askoz zabalagoak erakartzen dituelako.
|
|
Ahalegin horiek indar handiagoa hartu dute 1978ko Konstituzioa onartzeaz geroztik. Hasieran, bazirudien ordainarazpen parafiskalak ez zetozela
|
bat
Konstituzioak tributuen arloan ezartzen zituen printzipioekin, baina praktikak erakutsi digu hori ez dela guztiz egia. Alde batetik, aurrerapenak egin dira:
|
|
Zigor zuzenbidearekin dagoen lotura ere argia da, batik
|
bat
Konstituzio Auzitegiak adierazi zuenetik zigor printzipioak administrazio prozedura zehatzaileetan aplikatu behar direla, kasuan kasuko ñabardurak eginda. Gisa bertsuan, tributu arau hauste nahiz zehapenak edota delitu fiskala ulertu ahal izateko, zigor arloko kontzeptuak menperatu behar dira.
|
|
" Kudeaketa publikoetan politikoaren eta administratiboaren artean egin nahi den bereizketa, kasu gehienetan, ezinezkoa da. Ez bakarrik ezinezkoa, ez dator
|
bat
konstituzioaren hitzekin eta espirituarekin, toki korporazioak sufragioaren bitartez aukeratzen diren momentutik, gobernu horiek herriaren ordezkari direlako eta hori garrantzi handikoa delako, toki korporazioei bakarrik funtzio administratiboak emateko" 18.
|
|
Artikulu horrek autonomia erkidegoen inguruan honako hau ezartzen du: " Autonomia erkidego
|
batek
Konstituzio edo bestelako legeek ezarritako eginkizunak beteko ez balitu, edo Espainiako ongitasunaren aurka astun jokatuko balu, Gobernuak autonomia erkidegoaren Lehendakaria deituz, eta honek erantzun ezik, Senatuaren gehiengo absolutua lortu ondoren, onarturiko eginkizunak nahitaez betetzen behartzeko edo ongitasun orokorra lortzeko beharrezko diren erabakiak har ditzake.
|