Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 138

2000
‎Erraiten dizut jakin dezazun ezen amaren gogoa zela etxean kapera baten eraikitzea, eta nik ez dakit aitarekin zer bertze solas izanen zuen, baina kontua da ezen aita sutsuki eta gartsuki atera zela amaren asmo haren alde, eta aldi hartakoa dela, halatan, aitak jauregiaren kantoi batean altxarazi zuen kapera, san Inazioren izenpean... Zeren eta san Inazioren miresle sutsua baikenuen aita, eta ez saindu gipuzkoarra gizon ezin bertutetsuagoa izan zelako, baina beaumondarren alde guduztatu zelako, nik uste, eta Frantzisko Xabierkoa konbertitu zuelako, orduan ere beaumondarzale batek erakutsi behar agramondar bati Jainkoaren bidea...
2001
‎Andra Pradeshen, berriz, herriko handi mandiek emakume haurdun bat jainkoei sakrifikatu zieten, goialdetik euria ekar zezan. Esan beharrik ez dago:
‎Aurreko jarrerak Newtonen eta Leibnizen arteko aurkakotza gisa azter daitezke, bata espazio absolutu baten beharra defendatuz, bestea espazioaren izaera erlatiboa baieztatuz. Baina bi hauek azken batean Jainkoaren ideia behar bazuten beraien teoria oinarritzeko, Kantek espazioaren eta denboraren izaera subjektiboa eta ideala defendatuko du, hau da, hauek subjektuaren begiespenaren forma hutsak dira. Ideia hau beti ere oztopo handia izan da Kant ulertzeko unean, eta nik hauxe besterik ez dut esango oraingoz:
2002
‎–Egunen batean Jainkoarekin hitz egiten badut –esan zuen Alexek–, bere diseinuarengatik zoriondu behar dinat –Mirarik harrituta begiratu zion– Nesken gorputza. Laostiako ederrak zarete.
‎egun ere, zorionaren aurpegietako bat imajinatu nahi izaten dudanean, irudi hura datorkit burura maiz, bizpahiru segundokoa: bata baita gizakion bidea, beste bat jainkoena, eta bakanak bezain iragan azkarrekoak baitira bidegurutzeak, non gure bizitza lurtarra jainkozko zerbaitek ukiturik nabari dezakegun. Gero, biek batera egin genuen aurrera.
2003
‎Arritu zaitezte, Zeruak! Emakume zikin limuri bat Jainkotzat erabilli zuen era onetan! Ez da gure artean malla onetaraño igo zentzugabekeria, baña eztakit zer gertatuko zan Jaunaren guganako onginai eta urrikaltasunak gorde ezpagindu (1850b: 20).
‎Dostoievskiren obra handian, Ivan Karamazovek garatzen duen arrazonamendua gogoratzea besterik ez dugu: nola onar daiteke hainbeste haurren sufrimendu itzela eta heriotza, nola pentsa daiteke horrek baduela zentzu bat Jainkoaren egitasmoan, ongi bat dakarrela bere ordena transzendentziazkoan, eta zerura heltzean guk ere dena ulertu eta ederretsiko dugula. Umeek ez dute astirik izan bekatu egiteko, zergatik orduan halako zigor gogorra?
2004
‎Gauero kontatzen zizkidan amak bere aitonak garai batean sutondoan antzezten zizkien istorioak. Mendez mende, ahoz aho, garai batean jainkotzat hartzen zirenak, gaur egun kondairen pertsonaia sinpletzat hartzen ditugun horien esanahi eta balorazio guztiak oroitzen ditut gauero, hain direlako liluragarriak. Amets egitea beti gustatu izan zait, eta gehiago horrelako gauzekin.
‎Izan ere, arrazoiak egon badaude, eta ugariak gainera, gure oinarrizko ideiak eta gure munduaren ikuskera zuztarretatik auzitan jartzeko. Zientzia eta teknologia indar boteretsuak bihurtu dira gaur egun, ia ahalguztidunak, beste garai batean Jainkoa eta eliza izan zitezkeenaren parekoak zenbait aspektutan. Orduko garaietan gizakiari erlijioak eskain ziezaiokeen guztia eskain diezaiokete gaur egun haiek, baita hilezkortasunaren, edo horren ezean bizitza luzeago baten, ametsa iziotuta izatea ere.
‎Bada beste berezitasun bat Jainkoaren ideian, hots, kasu honetan badela elkarrekikotasuna ideiaren eta
2005
‎Egun batez Jainkoaren ur benedikatuak edanen
‎San Agustin eta San Tomas juduen ikusmolde berean zeuden: harritzeko bada ere, Jesusek erranari ez zitzaizkion ohartuak, gizon bat Jainkoaren gaztiguz esklabo izan zitekeela uste zutenaz gain. Kategoria horretako bi gizon ohartu gabe sineste makurrean egoteak erakusten digu zein neke zaigun Jainkoaren egia eta gizonkeria bereiztea.
2006
‎Eta hemezortzi urterekin, gainera, izan nitzakeen zalantza laino guztiak argitu zizkidan zerbait gertatu zitzaidan. Egun batean Jainkoaren esperientzia pertsonal bat izan nuen. Ez dakit minutu erdikoa izan zen edo minutu batekoa, baina geroztik ez dut behar izan hori errepikatzerik.
‎Alderantziz, espezializazio zorrotza eta buru belarri aritzea (modu bokazionalean) jarduera esparru estuan, horixe dugu ondorioa. Mundu politeista batean jainko bati eskainiko zaio sakrifizioa (espezializazioa), eta beste guztiei desobedientzia, hori baita mundu arrazionalizatuan ekintza baliotsua burutzeko abiapuntua. Bakoitza bere aldetik, jainko nagusi?
‎Oso interesgarria da hasiera bateko jainko andere heroikoak —gutxi gorabehera Iliada n aurki daitezkeenak— nola bilakatzen diren jainko andere politiko, Zeusek zuhurtasuna (mhtij) erabiltzen ikasi eta ordena juridiko politiko berria asmatzen duenean, alegia, Temis zuzenbidearen jainkosa izendatzen duenean.
‎armak, ekipajeak, presoak eta gainerako gerra trofeoak erakusten ziren, arrakasta. Gero, harrapakinaren zati bat jainko jainkosen omenez erretzen zuten. Gero, hildakoen gorazarrez otoitzak eta lehiaketa ikusgarriak prestatzen zituzten30.
‎ezin haiei buruzko jakintza absoluturik erdietsi. Baina halako ezusteko batez jainkoaren eta bere borondate sortzailearen burubideak ezagutuko balira, munduaren gaineko benetako zientzia baten aurrean geundeke. Mintzaira teologiko sinboliko batez ari bagenu, Kojevek dioenez, munduari buruzko zientzia mundu horrek elementu geometrikoak osagai dituen heinean baizik genuke azaldu.
‎XVII. mendeko puritano ingeles erradikalak, lehenik Herbehereetara erbesteratuak eta azkenean Ameriketara joaten behartuak, halako batean jainkoak bedeinkatu omen zien ontzian sartu ziren. Mayflower izenekoan.
2007
‎Ondo bizi ta lenengo arte osasun on bat Jainkoak.
‎garaitua gelditzen da. Hala berean, oraingo ordena eta justizia hau (demokrazia, adibidez) azken batean jainkoek mundu osoan eta betiko nagusiaraziko dute. Gu orain garen hau izango da mundua azkenean.
‎ordea, eta ahapaldi sendoa beharbada otoitxo deboto txepel bihurtzen duena, alemanez esaldi horretan durundiatzen duen Schiller-en «Die Burgschaft» da, poesia oso popularra Alemanian, adiskidetasun totalaren parabola, eta gure garai beltzon gaineko Heidegger-en esaldiari zentzua berak ematen diona: nola gizon batek, laguna heriotzatik salbatzearren, bere bizia arriskurik handienetan jartzen duen itsasoan, mandil basoetan, ekaitz uholetan; eta jada dena galdua denean eta zer eginik ez dagoela ematen duenean, «baten bat Jainkoak erruki du» harentzat («ein Gott hat Erbarmen») bere leialtasun absolutuagatik adiskidearenganako. Bere laguna eta bera tiranoaren urkabetik salbatuak izango dira, «eta Jainko salbatzaileari, edo baten bat salbatzaile Jainkoari, esker iezaiozue» («und danket dem rettenden Gott») 1307 Hitza, esaldia, hizkuntzaren osoan bildua bizi da, handik inguratzen du bere zentzu betea.
2008
‎Irabazi egin dugula diogu, ze badakigu, Jainkoak dena zuzenduko duela! Eman txalo bero bat Jainkoari, lagunok. Orain esan albokoari dena ongi aterako dela.
2009
‎Eta bi urteren buruan argitaratu zuen Philosophiae Naturalis Principia Matematica, edo Principia soilik gisa ezagutzen den lan ospetsua; askoren ustez, inoiz idatzi den zientzia lanik handiena. Inoiz ez da gizabanako bat jainkoetara hainbeste hurbildu aitortu zuen Halleyk berak. Unibertsoko gorputzen orbitak matematikoki azaltzeaz gain, gorputz haiek mugimenduan jartzen dituen indarra ere identifikatu zuen:
‎Gandiaga, beti bere jendearekin, herriarekin, etxe zaharra eraberritzen ahaleginduko da; haren lagunen batzuek beste kultura batzuetara emigratu beste aukerarik ez dute aurkitu. Baina bigarren nabigazio bati Jainkoaren bila denok ekin behar izan diogu, Gandiagak ez gutxiago, gure nondik norakoak berriro meditatuz. Birpentsa ditzagun, distantziatik, behiala nola hala galdu ibili ditugun pentsabide hauek.
‎M UNDUA PENTSATU NAHIZ, EDO EZINEZ, pentsatu da (tzen da) Jainkoa. Gero beti problema da nola pentsatu biak batera Jainkoa (gauza bezala gaitzulertzen baita, zentzu gisa bilatu zena) eta mundua, nahitaez batak bestea sobran uzten duela ematen baitu: Jainkoa dena baita, mugagabea, etab., sobran uzten du mundua; unibertsoak halaber, dagoen dena baita?
‎Jainkoek gobernatzen dute mundua? itxarotekoa da, mundua egunen batean Jainkoaren gobernuari egiaz dagokion erakoa izango dela.
‎eta iritziz aldatzerik, errukitzerik, eskariak entzuterik, gizon emakumeak barkatzen eta salbatzen ibiltzerik. Hots, batetik Jainkoa unibertsoaren kausa, eta bestetik Jainkoa gizon emakumearen erredimitzaile, bi kontzeptuak batere problemarik gabe bateratzen gaude ohituak, baina, arrazoimenaren interesen, maila eta tipo ezberdinetan mugitzen dira (alegia, gure erlijio tradizionalean Jainko diferenteak elkarnahasten dira).
‎beti gertakari komunitarioa da, gero nahi den pertsonalena izan daitekeen arren. Komunitate bat da sinesten duena, eta komunitate baten Jainkoa edo Jainkoak dira sinesten edo ez sinesten direnak, edo kuestionatzen direnak. Eta komunitateak sinesten eta bizitzen duena erreala da.
‎Bestalde, Jainko hori izate mugabakoa, errealitate osobete edo perfekzio guztizko bezala definitzen da; baina errealitate mugagabeki beteginak logikoki ezin du ez izan atributuren bat sentigarria, edozein gizon emakumek sentsuekin hauteman ahal izatekoa; edo, Jainkoa, era guztietako perfekzio guztien jabe bada, ezin da izan espirituala bakarrik. Argumentu famatu bat Jainkoaren existentzia razionalki probatzeko (Voltairek oraindik baliatuko duena, erlojuaren eta erlojariaren argumentua bezala; Kantek estimazioren bat ukatu ez diona, A 623: –froga honek beti begirunez aipatua izatea merezi du?; Villasantek ere gogoko izango duena; beste modu batean agian Einsteinek, etab., ere), unibertsoaren ederra eta harmoniarena da, halatan ezen adimen infinitu bat galdatzen omen baitu horrek nahitaez bere kausa edo autoretzat.
‎Egia da antzezpenak, parrokiako erretoreak bideratuak, halako eztabadaida bat sortu zuela Regina eta Ernestinaren artean?. Halaxe nahi zaituztet biak, arrosa hori bezalakoak, gero eta gorago nahi duenak aurkitzen baitu egunen batean Jainkoa, esaten zuen Reginak; eta Ernestinak:
‎–ihardetsi zion Domingok, zeinak, begi ameslariak jarrita, gehitu baitzuen?: Imajinatzen duzue zer izango litzatekeen egun batean Jainkoak niri hemendik erietxerainoko hegaldia egiteko grazia emango balit, eta han Gabino ukitu, sendatu, eta berriro etxera??
‎Gerran eta politikan indarrak xahutu egin dira, baina dohakabea berrerosteko, eta eroritakoa jasotzeko, ez da asko egin. Ez dira gutxi izan gorrotozko eta bortizkeriazko enpresa bat Jainkoaren zigiluaren bidez ontzat ematen ahalegindu diren apaizak, eta ezkertiarrek oraindik uste dute Elizak haien aurkako borroka bedeinkatu duela?. –Minez esaten dut hau.
‎Valentziar batek Jainkoaren agindua entzun eta Moskuko dantzaleku bat, hormak deabruaren irudiz apaindurik dituena, erosi egin du, eliza bilakarazteko asmoz. Era berean, gaztetan kirolari izaniko Aita Santua kexu da, kristauak igandea mezarako beharrean kirolerako darabilelako gero eta maizago.
‎Egia da antzezpenak, parrokiako erretoreak bideratuak, halako eztabadaida bat sortu zuela Regina eta Ernestinaren artean –" Halaxe nahi zaituztet biak, arrosa hori bezalakoak, gero eta gorago nahi duenak aurkitzen baitu egunen batean Jainkoa" esaten zuen Reginak; eta Ernestinak: " Hala sartu nintzen ni ere komentuan, arrosa bat izan nahian, denborarekin ikasi nuen arte bioleta izatea dela, beharbada, arrosa distiratsua izateko modurik egokiena" –, baina egia da, halaber, izeba Ernestinaren iritzitik abiatuta ere, halako ezinegon bat nagusitzen zitzaiola Maria Bibianari, zeren, arrosa nahiz bioleta izan, zauriak zauritua baitzegoen lehenik eta behin, eta zeren zauri hartan ez baitzegoen ez arrosetarako ez bioletetarako tokirik, minezko min existentzial batek lorategiko lore guztiak kolpetik erauzi balitu bezala.
‎–ihardetsi zion Domingok, zeinak, begi ameslariak jarrita, gehitu baitzuen–: Imajinatzen duzue zer izango litzatekeen egun batean Jainkoak niri hemendik erietxerainoko hegaldia egiteko grazia emango balit, eta han Gabino ukitu, sendatu, eta berriro etxera...?
2010
‎Stephen Hawking zientzialari britainiarrak ukatu egin du liburu berri batean Jainkoa dela unibertsoaren sortzailea, The Times egunkariak gaur aurreratu duenez.
‎Teok arrazoi du horretan? Baina lasai, nik ere, izeba Ernestinak bezala, gero eta gehiago sinesten baitut Jainko barkabera batengan Jainko mendekabera batengan baino?. Bakarrik geunden jangelan, eta isil isilik hitz egiten genuen, paretek entzungo zuten beldurrez.
‎Eta hirugarrenez arnasa hartu, eta halaxe errematatu zuen bere jarduna: . Guztia da bat, eta guztiok gara bat Jainkoaren baitan?.
‎Eta nik are gehiago estutu nion eskua, eta berak: . Guztiok gara bat Jainkoaren baitan, baina tarteka?
‎Eta hirugarrenez arnasa hartu, eta halaxe errematatu zuen bere jarduna: " Guztia da bat, eta guztiok gara bat Jainkoaren baitan".
‎Eta nik are gehiago estutu nion eskua, eta berak: " Guztiok gara bat Jainkoaren baitan... baina tarteka... mina eta nekea nagusitzen zaizkigu... eta orduan... Jainkoa desagertu eta bakarrik geratzen gara... bakar bakarrik...
‎Teok arrazoi du horretan... Baina lasai, nik ere, izeba Ernestinak bezala, gero eta gehiago sinesten baitut Jainko barkabera batengan Jainko mendekabera batengan baino". Bakarrik geunden jangelan, eta isil isilik hitz egiten genuen, paretek entzungo zuten beldurrez.
‎Idazkia Latinez dago baina, bistan denez, jainkoaren izenak euskal itxura nabarmena dauka (esanahia ezagutzen ez badugu ere). Kontrako kasua ere ezagutzen da, euskal izena duen batek jainko erromatar bati aldarea eskaintzea alegia.
‎Hitz horiek entzutean, ohartzen naiz bat batean Jainkoaren xede berezi bat naizela, Jainkoaren gorputz zelula eta betebehar batekin bakarrik niri doakiona. Ene histurak ene betebeharra ahantzi dudala erakusten dit.
‎Puntu bakoitzetik izpi bat Jainkoarengana doa.
2011
‎Gutxi ere ez dira izaten, gainera.Naturaren legeak gainditzeko ahalegina dira sanferminak, neurri handi batean. Desafio bat jainkoen, naturaren eta gizakiaren legeen aurka. Huts egiten duen desafio bat da, gehien gehienetan, bai, baina ez beti.
‎Reaumour i. Ez, omen, sexu harremanik ez da erleetan, erlea da Andre Dona Mariarekin batera Jainkoak birjinik ama izatea baimendu dion izaki bakarra, kristauoi garbitasunaren etsenplu emateko.
‎Eta badakizu zer erran zidan konfesioari uko egin ziòn hartan?? Nahiago zuela ijitokume bat Jainkoaren ministroa baino! Eta bietan bat:
‎Zein izan zitekeen nik asmatu ezin dudan bekatu batengatik Jainkoak Amsterdameko zulora jaurtikia.
‎Argilari gisa, gertakari mota guzitan, batetik Jainkoaren eskualdea dugu sustengatzen eta bertzetik Eskual Herriarena. Nahi dut ez dela bethi errex ikustea zoin eskualde sustengatuz ditugun hobeki zerbitzatuko Jainkoa eta Eskual Herria...
‎Eta eten hori Alemaniak bakarrik eragin lezakeela. 1942ko Udako Seihilekoan itxaropena agertzen zuen, alemanek euren alemantasunaren, euren bere berearen(" Eigenes") jabe izaten ikasten bazuten eta libreki baliatzen, ostaletxe bat eta batzartegi bat Jainkoentzat, grekoen tenpluak ez bezalako bikaina, eraiki ahal izango zutela: mundu bat alegia, grekoek eraikitako bi mila urteko mundua askogatik gaindituko zuena.
‎Ezen satorrak beti erdiko bide horri hurbil izan nahi du, bai zerbaitek beldur egiten dionean ihes egiteko, bai alha aldia egin duenean bere ohantzerat lasterrago heltzeko. Ez dut erran nahi gogoeta horiek guztiak egiten dituela, baina, badu asmo bat Jainkoak emanik, zeinak egin arazten baitizkio gauzak berak balekizki bezala edo hobeki.
2012
‎Karlosek, etxeratu zenean, triste, harrituarena egin zuen, eta Ainarari egun horretatik aurrera Iñakiz arduratu zela azaldu zion. Maiz, herriko plazan, zaharren ahotik, emazte paregabe bati Jainkoak horrela bizia ateratzearekin huts handia egin zuela entzun zuen, baina Ainarak bazekien ez zela Jainkoaren krimena...
‎Zeruan lo dago minez izan nintzen guztia: ahots zirrinta bat jainko bat erregutuz.
2013
‎Geroztik, begi bat ikusten dudan bakoitzean (berdin zaidak gizonarena edo katuarena edo matxinsalto batena), baiezko bat ikusten diat: baiezko bat bizitzari eta baiezko bat Jainkoari. Akatsez josia zagok mundua, bai:
‎Bada zerbeit bat Jainkoaren laguntza gure ganik urruntzen duena. Eta zerk bada??
‎Lennerz eta Aldama jesuitek esaten zuten fede mota bi zeudela: bat Jainkoak zuzen iragarritako egientzat, eta bestea elizak geroago jarri zituen dogmentzat. Fidelek berriz uste zuen fede bakarra zegola, egia guztiak Jainkoarengandik zetozelako.
‎Horrenbestez, gizaki moduan, gizakiak oinarrizko hiru eginbehar zituen: bata Jainkoari begira, bestea bere buruari begira, eta, azkena, gainerako gizakiei begira. Hori berori zen lehenengo printzipioa, eta geroko arau xeheagoek ildo berari ekin behar zioten, logikaren bidez. Gizakiak beste gizakiei begira dituen eginbeharretatik aurrenekoa da, batek besteari hitza ematean sortzen den betebeharra.
‎Geroztik, begi bat ikusten dudan bakoitzean (berdin zaidak gizonarena edo katuarena edo matxinsalto batena), baiezko bat ikusten diat: baiezko bat bizitzari eta baiezko bat Jainkoari. Akatsez josia zagok mundua, bai:
‎Baina elkarrizketaren edukia teologikoa da, fedea bera ukitzen duen elkarrizketa da, alegia. Ukituta geratzen den fede gaietako bat Jainkoaren irudia da, postmodernitateak irudien kritika zorrotza dakarren neurrian. Ildo horretatik, teologiaren bide negatiboa sakontzen da eta Jainkoa zer ez den zehazten da.
‎Munduaren historian inoiz egindako balentriarik handiena lortu zuen, hain zuzen ere, deabru batentzat desohoragarriena eta absurdoena zen balentria: bekaturik nazkagarrienen poderioz gizaseme bat Jainkoaren loriara bideratu zuen.
‎Ez duzue, bada, udako bigarren ilberriko data muga hori jentilen egutegi paganoarekin zerikusia duelakoan edukiko, ezta? Ez al dakizue, bada, aurrerapenak debekatzea ez datorrela bat Jainkoaren legearekin, bota du apaizak mehatxu doinu arranditsuan.
‎Sumertarren garaitik, kondairak dio bazela gizon bat jainkoen boterea zeramana alboan.
2014
‎Izan ere, Astarloak garaiko pentsamendu korronteen barruan hizkuntza naturalaren kontzeptuan sinesten zuen, hots, hizkuntzak lehen une batean Jainkoak sorturikoak zirela, eta, ondorioz, pertsonen izaerarekin eta jokabide egokiekin zerikusi zuzena zutela. Horrela, neskato jaio berrien lehen negarra ‘e’ izaten dela frogatutzat eman zuen Astarloak Durangoko bi medikurekin nolabaiteko azterketa enpirikoa egin ostean, eta, aldiz, ‘a’ izaten dela mutikoen lehen negarra.
‎Hain miretsia den gizon batek jainkoa dela pentsa dezake.
2015
‎Erlijinozaleak zireanak hurrago sentiduten zirean Eleizeagaz, konpromiso gehiago. Pentsetan dot apur bat Jainkoagandik be hurrago sentiduten zireala: " Gure hildakoakaitik be mezak emongo ditu".
‎Jakobek ehun eta hogeita hamar urte zituen orduan, baina ez zuen zalantzarik egin. Gainera, gau ikuskari batean Jainkoa agertu zitzaion, eta lasai joateko esan. Eta Jakob abiatu zen, eta Jose semea, azpiratua, esklaboa eta preso izan zena, bidera irten zitzaion.
‎Heriotzako ohean, hilburuko dekretu batekin zeharo debekatua eta legalki ezindua utzi du Pisako Kontzilioaren konbokatzaileetako inork (kardinalen alderdi profrantsesa) hurrengo Aita Santuaren hautaketan parte hartu ahal izatea. Eta bulda batekin Jainkoaren eta munduaren aurrean legitimaturik utzi du Fernando Aragoikoaren Nafarroaren konkista.
‎8 Hitchcocken hitzetan,, dokumental batean jainkoa da zuzendari, berak sortzen du oinarrizko lehengaia. Akziozko film batean, ostera, zuzendaria da jainko, hark sortu behar du bizitza?.
‎Batez ere, ahozko ipuin tradizionalak oso berea duen ezohiko eta gertagaitza den jazoera erabiltzen du kontalariak. Ardibasoko artzainek bizi dituzten abenturetan zailtasunak agerrera egiten duenean, kointzidentzia, zoria eta batik bat Jainkoa izango dituzte lagun.
‎3 Jainkoak arima hauei Bera, gauza gutxian bada ere, ezertan ez nahigabetzeko, ezta inperfekziorik ere ez egiteko, ahal balute, hain desira handia ematen die, non, horregatik soilik, besterik ez balitz ere, jendeengandik ihes egin nahiko bailukete eta inbidia handia baitiete basamortuan bizi direnei eta bizi izan direnei. Bestalde, halakoak munduaren erdian sartu nahiko luke, arima batek Jainkoa gorets dezala lortu ahal duen ikusteko; eta emakumea bada, nahigabez dago hori egin ezin duelako berezko izaerak ezartzen dion loturagatik, eta inbidia handia die, Zaldizkoen armadako Jainko handi hau nor den aldarri eginez, oihu egiteko askatasuna dutenei.
‎4 Nik ez nuke ziurtzat joko, arima batek Jainkoaren laguntzarik handienak baditu ere, noizbait egoera errukarrian izan zela ahaztea; izan ere, gauza samingarria bada ere, onura handiak dakartza. Beharbada, ni hain kaskarra izan naizenez gero, hala dela uste dut, eta horregatik ekarri ohi dut etengabe oroimenera.
‎esan zienean bezala. Hain sekretu handia da eta hain grazia gorena, han une batean Jainkoak arimari agertzen diona, non ez baitakit zerekin konparatu, Jaunak une hartan zeruan dagoen aintza, beste inongo ikuskari eta espirituzko gozotasunetan baino era bikainagoan agertu nahi izatearekin izan ezik. Ezin da esan, uler daitekeen heinean?
‎16 Erregu egin zidan pertsona batek Jainkoari eskatzeko, aditzera eman ziezaiola ea beraren zerbitzurako ote zen gotzain kargua hartzea. Jauna hartu berri nintzela esan zidan Jaunak:
‎lurrekoengana honelako ausarkeriez agertzea!... Ez naiz harritzen erregeari hitz egiten ez ausartzeaz; arrazoizkoa da haiei beldur izatea, eta buruzagi diren jaunei; baina bizitzak luzeagoa izan luke, gizalegean dauden formak eta berritasunak eta moduak ikasi ahal izateko, bizitza hartako denbora pixka bat Jainkoa zerbitzatzeko eman behar badute. Ni aitarenka hasten naiz gertatzen dena ikusita.
‎3 Pena handi handiz nengoen behin, nik asko zor nion pertsona batek Jainkoaren aurkako eta haren ohorearen aurkako gauza larri bat egin nahi zuela eta hartarako erabaki irmoa hartua zuela jakin nuelako. Hain handia zen nire kezka, non ez bainekien zer egin.
‎4 Ez da askotan sumatzen den Jainkoaren presentzia bezalakoa, batez ere bat egitezko eta gelditasunezko otoitza daukatenek sumatzen dutena bezalakoa, otoitza edukitzen hasi nahi denean norekin hitz egin aurkitzen dugula baitirudi, eta entzun egiten digula iruditzen zaigu, samurtasunarekin batera sumatzen ditugun maitasun bizizko eta fedezko, eta beste erabakitasunezko ondorio eta sentimendu espiritualengatik. Mesede handi hau Jainkoarena da, eta eman izan zaionak estimu handitan izan beza, goi goiko otoitza delako, baina ez da ikuskaria; diodanez, ariman eragiten dituen ondorioengatik konturatzen da bat Jainkoa han dagoela, Haren Maiestateak era horretara sentiarazten baitu bere burua. Beste honetan, berriz, argi ikusten da hemen Jesu Kristo dagoela, Andre Mariaren semea.
‎3 Nik uste dut, pertsona bat Jainkoari maitasun eta begiramen handiz gauza bat gomendatzen aritzen denean, beteko den ala ez den pixka bat ulertu duela iruditzen zaiola, eta hala izan daiteke; baina beste era honetara ulertu duenak, argi ikusiko du zer den, alde handia dagoelako batetik bestera, eta adimenak berak sortzen duena bada, denik eta zorrotzena izan arren, badaki berak eratzen duela zerbait eta hitz egiten duela; h... Eta hemen gure esku dago bai arreta beste gauzetara aldatzea, bai hizketan ari garenean isiltzea; beste hartan ez dago horrela jokatzerik.
‎Eta egia da otoitzera joan ez nendin deabruak edo neure ohitura kaskarrak egiten zidan indarra hain zen ezin jasanezkoa, eta otoiztegira sartzean izan ohi nuen tristura hain zen handia, non neure adore guztia behar bainuen (txikia ez dena, diotenez, eta argi dago Jainkoak emakume batena baino handiagoa eman zidala; kontua da, nik gaizki erabili dudala) neure buruari indar egiteko, eta azken batean Jainkoak laguntzen zidan.
‎1 Nik noizean behin izaten nuen, esan dudanez, laster batean igarotzen bazen ere, orain esango dudanaren hasiera: Kristoren aurrean jarrita egin ohi nuen halako irudikatze horretan gertatzen zitzaidan, eta noizbehinka irakurtzen nengoela ere bai, etortzen zitzaidala bat batean Jainkoaren presentziaren sentimendu bat, nik neure barruan zela edota ni Harengan murgil murgil eginda nengoela inolako zalantzarik ez izateko eran.
‎Bizimodu oso neketsua nuen, otoitzean argiago ikusten bainituen neure hutsegiteak. Alde batetik Jainkoak dei egiten zidan; bestetik, nik munduari jarraitzen nion. Jainkoaren gauzek poz handia ematen zidaten; mundukoek lotua nindukaten.
‎Arratsaldera arte geratu beharra izan zuten, eta beraren aitor entzuleari eta aita frai Domingo maisuari, nire aitor entzulea zen domingotarrari, dei egitera bidali zituzten; hasieran aipatu dut hau, une hartan ni hemen egon ez arren. Aita hau berehala konturatu zen Jaunaren espiritua zela eta, ahaideekin gorriak ikusi bazituen ere, asko lagundu zion (horrela jokatu lukete Jauna zerbitzatu nahi duten guztiek ere, arima bat Jainkoak deitua dela konturatzean; ez liokete begiratu behar hainbeste giza zuhurtziari!), eta hitzeman zion beste egun batean itzul zedin lagunduko ziola.
‎Eta hark hasiera honek jarraipena izan zezala nahi izanik, agiri ugari eman zizkidan monasterio gehiago egin zitezen, zentsurekin, inongo probintzialek esku sartzeko biderik izan ez zezan. Hauek ez nizkion nik eskatu, baina otoitzean nik nuen jokaera ulertu zuen, arimaren bat Jainkoagana gehiago hurbil dadin bitarteko izateko desira gartsuak bainituen.
‎aita Domingo Bañez maisua deritzo. Jakinduria eta zuhurtasun handikoa; haren gidaritzan nenbilen ni, eta haren iritzian ez zen gainerako guztien iritzian zen bezain zaila nik egingo nuena; izan ere, batek Jainkoa zenbat eta hobeki ezagutu, orduan eta errazagoak egiten zaizkio haren obrak, eta Haren Maiestateak mesede batzuk egiten zizkidala jakinean egonik eta San Joseren fundazioan ikusi zuenagatik, denari zeritzan benetan egiteko modukoa. Asko poztu nintzen ikusi nuenean; izan ere, haren iritzia lagun izanik, guztia joango zela zuzen uste nuen.
‎Aurkezpen egun batean pertsona bat Jainkoari bihotzez gomendatzen ari nintzen, eta errenta eta askatasuna izatea ere eragozpentzat nuen nik opa nion santutasun bikainerako; haren osasun eskasa eta arimei ematen zien argi handia etorri zitzaidan gogora, eta hau aditu nuen: –Asko egiten du nire zerbitzuan, baina gauza handia da guztiz biluzik niri jarraitzea, ni gurutzean jarri nintzen bezala.
‎3 Jakin beza, ene aita, nuntzio onak falta handia egingo digulakoan nagoela, azken batean Jainkoaren zerbitzaria delako, eta horrela, biziki sentituko dut hura joaten bada, eta uste dut egin gabe uzten duena guk uste dugun baino lotuago daukatelako dela; eta beldur handia dut, Erroman negoziatzen den bitartean, hori eskuarki daramana han dagoenez gero, sufrimendua izango ez ote duten. Gogoan dut Nicolao onak esaten zuela, hemendik igaro zenean, oinutsek kardinal bat hartu zuketela beren babesle izateko.
‎Han egiten duten lanaren berri jakitean, ordea, deseginik eta Paternako hauen inbidiaz beterik geratzen naiz. Poz pozik nago Jainkoa moja oinutsez baliatzen hasten delako, askotan, Etxe hauetan hain arima ederrak ikusten ditudanean, pentsatzen dut Jainkoak horiek ematen baditu, helbururen baterako izango dela; monasterio hartan egotea besterik ez bada ere (azken batean Jainkoaren aurkako irainak saihesten dira), poz pozik nago; eta zenbat pozago, probetxu handia egingo dutelako ustea baitut.
‎9 Uste dut, hasieran esaten denez, hirugarren pertsona batekin mintzatzen dela, eta berbera da: Kristogan bi izate direla aditzera ematen baita, bata jainko izatea eta bestea giza izatea. Honetan ez naiz geldituko, nire asmoa otoitzari emanda gaudenontzat onuragarri izan daitekeenaz hitz egitea delako; dena dela, Jauna bihotz gartsuaz maite duenari gogoa berotzeko eta hura miresteko guztia da onuragarri.
‎Ez dut esan zuzen, ez dio berdin, askoz ere pena handiagoa ematen baitio ohoreak desohoreak baino, eta asko jostatzeak eta atsedenak pena handiagoa lanaldiek baino. Izan ere, Jaunak egiaz bere erreinua hemen eman dionean, halakoa ez du nahi munduan; eta erreinu hartaz maila goragokoan gozatu ahal izateko, uste du hau dela benetako bidea, eta berak ikusita daki datorkion irabazia eta zenbat aurreratzen duen arima batek Jainkoagatik sufritzean. Bada, Haren Maiestateak nekez egingo dizkie hain erregalu handiak, Beragatik gogo onez proba latzak igaro dituztenei izan ezik.
‎...a ere komeni, horretan baita gure irabazi guztia; bada, hori betetzea zaila zela ikusi zuen; izan ere, bizitza guria daraman bati eta aberats bati esaten badiozu Jainkoaren borondatea dela eta neurria ezartzeko bere platerean, beste batzuek ogi kuzkur bat behinik behin izan dezaten, gosez hiltzen direlako, hamaikatxo arrazoi jarriko dizkizu hau ez ulertzeko, bere gogara ez bada; bada, gaizki esale bati Jainkoaren borondatea dela lagun hurkoa bere burua bezala maitatzea esanez gero, ez luke onez eraman ahal izango eta ez litzateke arrazoirik aski izango hari ulertarazteko; askatasun eta bizimodu gozora eginik dagoen erlijioso bati esanez gero, kontuan izateko etsenplu eman behar duela eta begira dezala, hitz hau esaten duenean, ez direla bete behar dituen hitzak soilik; areago: zin egin duela eta promes egin duela, eta Jainkoaren borondatea dela hark bere botoak betetzea, eta begira dezala eskandalu ematen badu haien oso kontra doala, guztiz hautsi ez arren; pobretasuna zin egin badu, gorde dezala itzulinguruka ibili gabe, hauxe baita Jaunak nahi duena; ez dator erremedioa oraindik batzuek nahi izatetik ere; zer izango zen Jaunak gehiena egin ez balu jarri zuen erremedioaz?
‎Jakin dezazuela, guztiak jakitun jarri gabe, pixka bat sufritzen Jainkoagatik! Bada, horra hor ezkontza txarra egin duen emakume bat, eta bere senarrak jakin ez dezan ez du ezer esaten eta ez da kexatzen, ordu saminak igarotzen ditu inorekin asaskatu gabe, eta guk ez ote dugu igaroko pixka bat Jainkoarekin bakarrean geure bekatuengatik ematen dizkigun gaitzak direla-eta. Zenbat gehiago gaitzaren arintzea hutsaren hurrengoa denean!
‎–Bizimodu oso neketsua nuen, otoitzean argiago ikusten bainituen neure hutsegiteak. Alde batetik Jainkoak dei egiten zidan; bestetik, nik munduari jarraitzen nion. Jainkoaren gauzek poz handia ematen zidaten; mundukoek lotua nindukaten.
‎Aita Domingo Bañez maisua deritzo. Jakinduria eta zuhurtasun handikoa; haren gidaritzan nenbilen ni, eta haren iritzian ez zen gainerako guztien iritzian zen bezain zaila nik egingo nuena; izan ere, batek Jainkoa zenbat eta hobeki ezagutu, orduan eta errazagoak egiten zaizkio haren obrak, eta Haren Maiestateak mesede batzuk egiten zizkidala jakinean egonik eta San Joseren fundazioan ikusi zuenagatik, denari zeritzan benetan egiteko modukoa. Asko poztu nintzen ikusi nuenean; izan ere, haren iritzia lagun izanik, guztia joango zela zuzen uste nuen.
2016
‎Laster beste gauza batera pasatu behar genuela gogoan hartu genuen, hura dramatikoegi baitzen, baina ezin. Batek Jainkoak sortu zuen lehenbiziko uholdearekin alemanena konparatu baitzuen, juduen genozidioak horren eredua hartzen zuela, baina Antoinek Georges laguna iroiturik, isiltzera eraman zuen, halako gauzak ez zitezkeela esan. Afaria bukatu genuen doinu alaiago batean, oroitzapen goxoetara berriro itzuliz... hala nola berriro anagramen ohiturara.
‎Bekatari bat Jainko
2017
‎Nola bekatua arimatik kentzeko eta ateratzeko bi gauza behar baitira bata Jainkoaren aldetik, haren grazia eta faborea, eta bestea guretik, gure nahia eta borondatea (ikus san Tomas, S. Th., 1, 113, 7), eta gauza hauek guztiok, are gure aldetik behar direnak ere nagusiki Jainkoak egiten baititu, halatan Jainkoak bere grazia ematea eta gu grazia hura errezibitzeko eta harekin batean bekatua kentzeko prestatzea ere egin daitezke laburzki heriotzako azken artikuluan....
‎Lege naturalean aski zen bihotzezko urrikitze batekin eta batbederari bere gogoak bere baitan barrena ziotson kanpoko zenbait seinalerekin kontu egizu: begi altxatze batekin edo belaunikatze batekin Jainkoari berari konfesatzea eta barkamen eskatzea.
‎Borondatea ere ibiliko da haserretua herra errabiatu batekin Jainkoaren kontra, zeren hainbat gaitz eta pena ematen dion.
‎Egun batean jainkoek Goethe Werther bera, oporrak egiten zegoen balnearioan, nahi izan dute Pandora bizi batekin, probatu? (Ulrike von Levetzow).
‎Parrokianoen aurrean lotsa gorriak janda sentitzen da, ahulegia da halere bizimodua aldatzeko. Mozkorrago eta obsesionatuago bere bekatuekin, makina bat aldiz deliberatzen du, bere buruaz kupituta, handik, absoluzioa emango liokeen apaiz onbera bat mugaz bestaldean bilatzeko eta konfesatzeko eta beste bizimodu bat Jainkoarekin bakean egiteko. Baina badaki, bestalde, Tabascoko kristau sinestunentzat apaiz ustel negargarri hauxe beste apaiz posibilitaterik ez dagoela eta bere eginbidean jarraitzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bat 60 (0,39)
batean 29 (0,19)
batek 14 (0,09)
bati 8 (0,05)
batekin 5 (0,03)
batetik 4 (0,03)
batez 4 (0,03)
bata 3 (0,02)
bateko 2 (0,01)
batengan 2 (0,01)
batengatik 2 (0,01)
batera 2 (0,01)
Batek 1 (0,01)
baten 1 (0,01)
batentzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat jainko hitz 3 (0,02)
bat jainko sortu 3 (0,02)
bat jainko bat 2 (0,01)
bat jainko dei 2 (0,01)
bat jainko eskatu 2 (0,01)
bat jainko existentzia 2 (0,01)
bat jainko ideia 2 (0,01)
bat jainko laguntza 2 (0,01)
bat jainko ni 2 (0,01)
bat jainko zenbat 2 (0,01)
bat jainko adoratu 1 (0,01)
bat jainko agertu 1 (0,01)
bat jainko agindu 1 (0,01)
bat jainko ahots 1 (0,01)
bat jainko amodio 1 (0,01)
bat jainko Amsterdam 1 (0,01)
bat jainko andere 1 (0,01)
bat jainko arima 1 (0,01)
bat jainko atseginerako 1 (0,01)
bat jainko baino 1 (0,01)
bat jainko bakar 1 (0,01)
bat jainko bake 1 (0,01)
bat jainko be 1 (0,01)
bat jainko bedeinkatu 1 (0,01)
bat jainko begira 1 (0,01)
bat jainko bera 1 (0,01)
bat jainko bertutetsu 1 (0,01)
bat jainko bide 1 (0,01)
bat jainko bihotzez 1 (0,01)
bat jainko bila 1 (0,01)
bat jainko birjina 1 (0,01)
bat jainko bizi 1 (0,01)
bat jainko borondate 1 (0,01)
bat jainko botere 1 (0,01)
bat jainko deitu 1 (0,01)
bat jainko deliberatu 1 (0,01)
bat jainko desobeditu 1 (0,01)
bat jainko egitasmo 1 (0,01)
bat jainko eman 1 (0,01)
bat jainko erabili 1 (0,01)
bat jainko erran 1 (0,01)
bat jainko erreinu 1 (0,01)
bat jainko erromatar 1 (0,01)
bat jainko erruki 1 (0,01)
bat jainko esan 1 (0,01)
bat jainko esker 1 (0,01)
bat jainko eskualde 1 (0,01)
bat jainko esperientzia 1 (0,01)
bat jainko ez 1 (0,01)
bat jainko gabe 1 (0,01)
bat jainko galdatu 1 (0,01)
bat jainko gaztigu 1 (0,01)
bat jainko gehiago 1 (0,01)
bat jainko gehien 1 (0,01)
bat jainko gobernu 1 (0,01)
bat jainko Goethe 1 (0,01)
bat jainko goretsi 1 (0,01)
bat jainko hainbeste 1 (0,01)
bat jainko han 1 (0,01)
bat jainko hartu 1 (0,01)
bat jainko horrela 1 (0,01)
bat jainko irabazi 1 (0,01)
bat jainko irain 1 (0,01)
bat jainko irudi 1 (0,01)
bat jainko itzulera 1 (0,01)
bat jainko jainkosa 1 (0,01)
bat jainko joan 1 (0,01)
bat jainko kantatu 1 (0,01)
bat jainko lagundu 1 (0,01)
bat jainko lege 1 (0,01)
bat jainko loria 1 (0,01)
bat jainko maitasun 1 (0,01)
bat jainko manamendu 1 (0,01)
bat jainko mezu 1 (0,01)
bat jainko ministro 1 (0,01)
bat jainko mundu 1 (0,01)
bat jainko pentsatu 1 (0,01)
bat jainko presentzia 1 (0,01)
bat jainko sakrifikatu 1 (0,01)
bat jainko sinesmen 1 (0,01)
bat jainko sufritu 1 (0,01)
bat jainko unibertso 1 (0,01)
bat jainko ur 1 (0,01)
bat jainko xede 1 (0,01)
bat jainko zerbitzari 1 (0,01)
bat jainko zerbitzatu 1 (0,01)
bat jainko zigilu 1 (0,01)
bat jainko zuzen 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia