2010
|
|
Hala, Alemania %9, 8tik %8, 6ra igaro da, eta Frantzia %9tik %8, 2ra jaitsi da. Nazioartekotze tasari dagokionez, hau da, herrialde
|
batek
ikasle guztiekiko duen atzerriko ikasleen proportzioa, Erresuma Batuak du tasarik altuena (%19, 5) eta goranzko joera. Alemaniak eta Frantziak, %11, 3ko tasarekin, egonkor diraute; Espainiak, berriz, %3, 4ko tasarekin, “gorantz egiten du neurri batean, tasak batez bestekotik behera egon arren (%8, 7) ”, zehaztu zuen.
|
|
Ebaluazioa eraginkorra izan dadin, curriculum gaitasunak ebaluatzeko probez gain, testuinguru aldagaiak biltzeko galdera sortak ere baditu, emaitzak ikaslearen gizarte, kultura edo ekonomia inguruneari buruzko indizeekin lotzeko, bai eta ikasten ari den ikastetxearen berariazko datuekin, dituen baliabideekin, irakasleen tamainarekin edo ezaugarri orokorrekin eta ikasleekin erlazionatzeko ere. Ebaluazio autonomikoak Ebaluazio orokorraz gain, LOEk ezartzen du hezkuntza administrazioek, beren eskumeneko zentro guztietan, lehen eta bigarren hezkuntzako maila jakin
|
bateko
ikasle guztiei eragiten dieten zentsu diagnostikoko ebaluazioak garatu behar dituztela. Proba horiek orientatzeko helburua dute ikastetxeentzat, ikastetxearen eta ikasgelaren emaitza globalak ematen baitizkie beren hiriko batez bestekoari dagokionez, lortutako datuen eta indize sozial, ekonomiko eta kulturalaren arteko erlazioa eta ebaluatutako gaitasun bakoitzean duten maila.
|
2011
|
|
Tutoretza lan hori bi modutan egin daiteke: taldean, ikasgela
|
bateko
ikasle guztiekin edo batzuekin, edo banaka, ikasle jakin baten berezitasunei erantzuteko. Banakako azken modu hori tutorearen eta ikaslearen arteko elkarrizketan gauzatzen da, “ikasleen eta helduen arteko benetako harremana sortzeko” biderik eraginkorrenean, Sebastián Rodríguezek dioen bezala.
|
2012
|
|
probak eta azterketak egitea; kultura, jolas eta kirol jarduerak garatzea; institutuak hezkuntza lanak utzi edo ez betetzeagatik egindako erreklamazioak; ikasleen errendimendu akademikoaren balorazioari buruzko alegazioak eta erreklamazioak; zenbait hutsegite egiteagatik ikasleei jarritako zigorrak; eta, oro har, “ikasleei berariaz eragiten dieten jarduerak eta erabakiak”. Ordezkaria aukeratzea Talde
|
bateko
ikasle guztiek bozketa bidez hautatzen dituzte ordezkariak Ordezkariak bozketa bidez aukeratzen dira. Ikasketa buruek antolatzen eta deitzen dituzte hauteskunde horiek, “taldeetako tutoreekin eta ikasleen eskola kontseiluko ordezkariekin lankidetzan”, eta araudi horrek ezartzen du.
|
2021
|
|
Esperimentu ezagunean Rosenthalek bi geletako ikasleen espedienteak faltsifikatu zituen. Gela
|
bateko
ikasle guztiak apartak ziren, beste gelako ikasle guztiak benetan txarrak ziren bitartean. Irakasleei banatu zizkien espedienteak, eta datuak biltzeari ekin zion.
|
2023
|
|
Iazko irailean aurkeztu zituen Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak 1993tik indarrean dagoen Hezkuntza Legea ordezkatuko duen lege berriaren oinarriak. Asko ziren galderak orduan, eta espero zen lege proiektua zehatzagoa izatea, batik
|
bat
ikasle guztiak euskaldunduko dituen hezkuntza sistema bati begira. Euskalgintzak murgiltzea eskatu du urteetan, baina hori baztertua gelditu zen jada irailean.
|