Emaitzak: 7
2013 | ||
Lan horren ikuspegi estrategiko eta metodologiko nagusiena euskalgintzaren esperientzia modu eraginkor | batean hizkuntza gutxituetako eragileen eskura jartzea da: hegoaldeko garapen prozesuari dagokien sektore edo arlo zehatzeko euskal eragilerik egokienen lankidetza lortzea. | |
2018 | ||
• Udalerri | batean hizkuntza gutxituaren garapenean eragiten duten faktoreak identifikatzea. | |
2021 | ||
Errusieraz irakasten duten bigarren hezkuntzako ikastetxeen kopurua ia ez da aldatu azken bi hamarkadetan: ikasleen% 20,3 zegoen errusierazko eskoletan 2006/ 2007ko ikasturtean, eta %19, 2, 2020/ 2021ekoan8 Aipagarria da eskola horietako ikasleen eta, orokorrean, errusiera beren egunerokoan erabiltzen dutenen zati handi | bat hizkuntza gutxituen hiztunak direla (Ciscel, 2008). | |
Horrek esan nahi du, kideen izaera oso desberdina dela ELEN barruan: hizkuntza baten alde lan egiten duen eragilea, hizkuntza baten alde lan egiten duten eragileen bilgunea edota estatu | bateko hizkuntza gutxituen alde lan egiten duten eragileen bilgunea. Eta, hori da, akaso, ELENek duen ahulezia bat. | |
2022 | ||
Diskurtsoen esparruan, euskara, sarri, gizarte kohesio hizkuntza gisa aurkezten da, baina errealitatean hori ezinezkoa da. Izan liteke kohesio idealizatu baten ardatza, etorkizun borondatea adierazten duen asmoa, baina faktikoki ezin liteke, lurralde | bateko hizkuntza gutxitua ezin da inoiz gizarte integrazioaren ardatz bihurtu edo kohesio hizkuntza izan. | |
Diskurtsoen esparruan, euskara, sarri, gizarte kohesio hizkuntza gisa aurkezten da, baina errealitatean hori ezinezkoa da. Izan liteke kohesio idealizatu baten ardatza, etorkizun borondatea adierazten duen asmoa, baina faktikoki ezin liteke, lurralde | bateko hizkuntza gutxitua ezin da inoiz gizarte integrazioaren ardatz bihurtu edo kohesio hizkuntza izan7. | |
2023 | ||
Gaur egun oraindik falta da hizkuntza eskubideen inguruko erreferentzia argi | bat hizkuntza gutxituentzat, baita hizkuntza aniztasunaren kudeaketarentzat ere. Arauen inguruko ziurgabetasun hori nazioarteko zuzenbideak eta Europako zuzenbideak izandako bilakaerak berretsi du, marko teorikoak ziurtatu duen bezala. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bat hizkuntza | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bat hizkuntza gutxitu | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |