Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 76

2004
‎—Ainguru batek erranik.
2010
‎Z-ko buruetarik batek erran zidan berriki lehengo euskal kulturan aktoreak profesionalak zirela, bertsoak ordaintzen zitzaizkiolako Etxahun Iruriri. Etxahun Iruri laboraria izan da bizi guzian.
‎Aitzin solasa behar izan du Axularrek desenkusatzeko. Baina orain hiltzeko atarian gara eta eztabaidatu behar da iritzi guziak mahaian direlarik, ez du balio belaunaldi baten buruan erratea" banakien". Ez dute, gainera, instituzio horiek oro arranguratzerik, kultur mundua buztana ausikitzen duen sugea da eta egileek eskutan jaten diete, beti beren iritziz gutxiegi hunkitzen badute ere, instituziorik gabe ezin dutelako deus egin.
‎Mendiagak Hego Amerika igorri zuen Hazparnera eta Pantxix Bidart horren semea da. Zuberoko dantzariek anitz ekarri izan dute Frantziako armadatik, baina berentzat inportanta zen gauza baten errateko. Estetika barne.
‎Bai ordea," Ali" deitatu kafetegiko zerbitzariari galdezka ari nintzaion batean, bezeroetatik batek erran zuen baietz, bazekiela presona haren berri, baina orain" Assilah ko eroa" irizten ziotela.
‎Jauregiko xanbelanak feitaren berri izan zuenean berehala deitu zituen azti, nigromant eta israeldar alkimistak, denek ahots batean erran baitzuten hura aieru gaitza zela, Sultanen hondamendia iragartzen zuena, menturaz haren heriotza ere bai. Eta hain ziren beldur haren maiestatearen aldera, non deliberatu baitzuten ez ziotela aferaz deus erranen.
‎Halatan, oinordekotza banatzerako, emazteagandik bereizterako edo amoina pagatzerako orduan, Mustafa-ri galde egiten zioten. Istant bat pentsakor egon ondotik, Mustafak goitik behera kantatzen zuen ahapaldi hau edo beste, hadit bat erraten edo" Lau Kalifa Zuzenen"* gaineko istoriorik kontatzen, aferaren argigarri:
2011
‎—Aitzineko aldi batez erran diguzu sagarroiak jaten dituela suge pozoidunak. Ordu artean begietan nuen bezain maite dut sagarroia.
‎Ez banie sudurrera irri egin, erranen zidaten bertzerik ama alabek; oiloer ere lotu zitekeela haraz geroz sagarroi hura. Eta holaxe, batek erran eta bertzeek sinets, badoaz gezurrak beren bidean. Horra nola den sagarroia, arrautzajale eta oilojale, sagarjale bezala, erran nahi baita, ez dela batzuen ez bertzeen koi.
‎Aitzineko aldi batez erran dugu nola euli edo jainko oiloak errun arrautzatik ateratzen den ez euli bat ez eta jainko oilo bat, baina bai ez euliaren ez jainko oiloaren den gutieneko itxurarik ez duen har itsusi bat. Erran dugu nola har hura, arrautzatik ateratzean, bere hazkurriari buruz gertatzen den, erruleak hau eginik, zer ari zen batere jakin gabetarik, Jainkoak eman dion asmo miragarri bati esker.
‎Euli gaixto zenbaitek ausiki bazintu, edo zakur errabiatuak, ur beraz erre behar zenuke zauria. Bertze aldi batez erranen dizut, abere zenbait, sobera janik, hantzen zaizunean, nola alcali volatil horrekin hertsaraz dezakezun.
‎Erranen dizkitzut bada harengandik ikasiak. Gauza bat erranen dizut hala ere aitzinetik: mintzo zaigun gizon jakintsua ez dela eskualde hauetakoa, baina bai hala ere frantsesa eta sagar anitz biltzen ohi den lekukoa.
‎Ni aitzinatu nintzen. Buruzagi lana egiten zuen gizon bati erran nion:
2012
‎Dantzaka eta jauzika manbisak otoruntzarako dena prestatzen ari zireino, Carlos Adalbertori hurreraturik, beltz handi batek erran zion ezen, espainolen araura gaizkile gupidagabeak izanagatik, soldaduek ohore egin ziotela, non berarentzat apartatua baitzuten giltzurrun bat.
2014
‎Antzerki lan hori Donazaharren ikusi nuen ezker paretan. Jartzen gara aulki garraiagarri batzuetan eta Manex Fuchsek gauza bat erraten digu. " Barka gaizki jarriak bazirezte erosogaitza da lekua gure antzerkia hala delako." Bat batean erraten diren aurkezpen motz horiek munta handikoak dira beti.
‎Jartzen gara aulki garraiagarri batzuetan eta Manex Fuchsek gauza bat erraten digu. " Barka gaizki jarriak bazirezte erosogaitza da lekua gure antzerkia hala delako." Bat batean erraten diren aurkezpen motz horiek munta handikoak dira beti. Ustekabean dena bada barnean.
‎Beroegi delarik. Erraten nuen Larzabal mugaz muga lanean" Salan baldin bada delako etnozentrista haietarik bat errateko antzerki kultua Parisen dela eta apala hemen. Ispixoa botatzen diot.
‎Kontsentsuan izan gaitezen, kontzeptua martxa dadin eta oraingo Euskal Herria identifika dadin zortzikote horretan, holako gauzak sartzen dira jokoan eta nola! Ez dezala finalista bihi batek erran egun horretako ez duela pertsonaiari pentsatzen, jantzi zati guziak ontsa pisatzen, t shirt honek zer dion, dandismoa eta borroka urtu behar dira arrago berean, jendarteko azpi gremio guzien isla izan behar da oholtzagaina, denek behar dute nonbait beren burua ezagutu Euskal Herriko egun horretan.
‎Puntuazioa ahantzirik, han zeudenek badakite zer presentzia atxiki zuen Zelaietak esaterako Uztaritzen. Txapelketa logikan aditu batek erranen du, kartzelako gaian dena egin zuela galtzeko, gaia kontra norabidean hartu baitzuen. Baina alderantziz, dena egin zuen existitzeko eta kausitu.
‎Txostenaren lekukoen arabera beti, neskak errexak dira, trukaketak aipatzen dira, prostituzioa hitza ez da sekulan ahoskatua, bizi tristea aldiz bakarretan, arnoaren lainoak ezaugarri guziak nahasten dituelarik, edo drogarenak orain. Gizon behar den bezalako batek erran zidan behin zernahi haur gaizki sorturik bazela auzo horietan eta hori joan den mende hatsarreko sifilisaren ondorioak direla, belaunaldiz belaunaldi garraiatuak.
‎Dantza xurien kontrako arma dela, garai hartan, S. Etxekoparrek beren irekidura eskasarengatik egurtzen dituen boteredun lur jabe xuri horien kontrako arma. Fauxtin Izpurako emazte baten erranetan" un revolutionnaire" zen, ehortz meza errefusatu zioten Izpuran apezek. Buhameak gorrien alderdian ziren denboran, pobreziak, laguntza erdiesteko gutiziak botoen erostea ahalbidetzen du eta eskuinera lerratu dira geroztik, klientelismoan sartuak dira xuri eta gorriak arte horretan, baina orduan parean zituzten apezak eta laborariak.
‎Ni bezalako arrotz batek ez zituen buhame haurrak bereizten plazan. Tokiko batek erran zion. " Buhame ez direnak karrikan daude saltegier so, buhame umeak zubian urari so." Arrantzari gaitzak dira buhameak.
‎Orain ere ohargarria da hemengoek eta jatorriz kanpokoek nola santibatekaria hartzen duten ezberdin. Behin zahar etxe batean zebiltzan zirtzilak eta emazte batek erran zuen," vous etes trop laids ce nestpas un carnaval ça". Hemengoak irriz:
‎Gogora ekartzen dit Makiavelok Printzea ri nola aholkatzen dion ehizaren praktikatzea ez baitu lur peza ñimiñoena utzi behar zaldiaren aztaparrak bere gisa markatu gabe. Zahar bati erraten diogularik nongoak garen, erraten badiogu oihan bat ezagutzen dugula, test bera jasaten dugu beti: etxe izenak, pasaia eta ateka zerrenda bukaezina ateratzen ditu eta ageri da GPSa horrekin badakigunez non gabiltzan.
‎Azken bertsoa botaia delarik kabalkadak ohiltzen ditu zirtzilak eta dantza luze eta kontra dantzak ematen dira publikoa eta aritzaileen arteko muga aldebat hautsiz. Ez baitira denak beztitzen, gauza horren errateko delegazio bat da hor onartzen eta apustu politiko bat erraten.
‎Beroegi delarik. Salan baldin bada delako etnozentrista haietarik bat errateko antzerki kultua Frantzian dela eta apala hemen. Ispixoa egiten diot.
‎Entzun dut, ez zait ordea posible, gezurra zait, baina entzun dut, epaimahaikide batek errana zuela: " Nik hori ez dut onartzen".
‎Tobera jujea otsoa bera da. Jantzi mailan, hau ez zen jatorrizko testuan, Kattalin gorriz dira denak eta Sutafu bakarrik dorforez edo Bankako haur batek erran zidana: mari lur-sagarrez, haste hastetik salatzen du indar jokoa eta haur batek ere ulertzen du baño bakarrik dela besteak ez bezalakoa jantziz eta jokoz.
‎Gidatzen jakin behar da, tegi eta mutilak behar artatzeko. Azpi sistema eskatzen du, sozietate bat erraten du. Eta bereziki beste zerbait da zaldi arabiarraren puntan heltzen garelarik norapait.
‎Esku larruak behar dituzte eta sustut apaindurarik ez galtzetan. Dendari batek errana: bizar eta dena, zanpurra pertsona gogorra da eta ez dute apaindurarik behar batere.
‎EDB hor da, muga pasatzen da, ikastaldiak antolatuak dira. Transfusio bat biltzen du hemengo dantzak, kapital emendatze bat erran nezake. Oldarrak eta Koldo Zabalak Gernika aurkezten dute, dantzari trebeagoak egin nahi dira.
‎Harispe pastorala kari sintetizadorea sartu zuen Bertzaizek eta biziki pastoral zale den kazetari bati erraten nion ez nintzela sobera konbentzitua butiga horren aportazioaz. " Halala ihardetsi zidan gainetik hartuz, ez da aise hemen berrikuntza egitea." Berrikuntza den ber ontsa da?
‎Abstrakzioak eta euskararen atzartzeak bat egin dutela. Gure dantza berriak hori bezain gora den mezu baten errateko bizinahi duela. Eta hori bezainbat herritartua eta herrikoia izateko nahikeriaz.
‎Testuinguru horretan da bertso kantaria bertsolari gurean, artedramak du honen artea definitzen baita daukan rol soziala ere. Maskarada eta libertimendua gauza bera dira, euskalki istorio bat erran genezake, baina ez da gauza bera: gauza bera erraten dute, baina forma oso ezberdinez.
‎Ez da gauza bera bertsotan jakitea eta bertsolari izatea. Bigarrenak kargu hartze bat erran nahi du. Galde egina izan edo ez, desmartxa eskatzen du, engaiamendu bat, ez baita nehori galde egiten ahal egin nahi ez badu.
‎Usaia bazen bi aldiz ezkontzen zelarik behar zen apairua gazter pagatu eta joaten zitzaien horren pagaraztera". Batek erran zidan: " bo aperitifa pagatzea galde egitea bezala.
‎Testuinguruan berriz ezartzeko, ostatu etxeko andere xahartu bati erraten ziotelarik dena gaizki zihoala oraingo egunean, bestak ez zirela lehen bezain alegerak eta musika eta dantza eta gauaz ezin finituz, eta azantz, eta bukatzen da beti" oraingo gazteak" espresio klixearekin. Erantzun zuen xaharrak:
‎Nabela dantzarazten dugu agudo. Dantza solas aritzera joan nintzaiolarik, orain 90 urte dituen emazte batek erran zidan, bere kartierreko soinuan ari izan zela dantzan bere senar beharrarekin. Apezari salatua izan zitzaion eta ezkont egunean ez zuen ezkondu elizaren erdian baina saihetseko kapera ttipian.
‎Fauxto karrusatik jalgitzean euskal kulturgintzan kargua duen gazte batek erran zuen: " ulertzen dut zergatik toberak debekatzen ziren".
2015
‎Sofatik mahai presidentzialerako bost metroak, joan eta etorriko sigi saga zen. Haren sistema bitala ezagutzen zuen mediku batek erran zidan: Egin ezazu ahal duzuna, askoz gutxiagorekin asko daudela beste munduan.
‎Nik ikusi nituen, nornahik bezala, HOAC eta JOC mugimenduen merezimendua eta garrantzia, eta iruditu zitzaizkidan bide egokiak adiskidetze eta berreraikitze sindikalerako kapitulu politiko berrian, zeinaren bukaera ikusi egiten zen hurrengo orrialdean. Adarkada politiko bat bildu nuen; itsua, gaiztoa baino, eta ministro batek erran zidan ni CCOOen pasaria arriskutsua edo inkontzientea nintzela Nafarroan. Eta gaizki erori nintzen, nahiz eta Montesquieuren hirugarren botereak, Tribunal Gorenak, arrazoia eman zidan.
‎Solasa badabil egunkari berri batez. Omen dakien batek errana dit kazeta batek informazioari esker duela irabazten, eta ez ideologiari. Norberak atzeman beza nahi duen hori.
‎Arrastirietan ageri ohi zen Arruaren erditik lankideez eta miresleez inguraturik. Ordu haietan gertatu bide zen zirtoarena, irakasle ilustre batek erran baitzion bost orduz baizik ez zuela lo egiten eta On Migelek zortzi omen. On Migelek segidan:
‎Badu hainbat egun On Eloi Fernandezekin izana naizela eta erran zidan nafar Eliza bete egin duela bere misio erreformatzaile bikoitza bere buruari eta zanpatuei buruz, eta bukaturik zegoela harez gero —ortodoxian— Elizaren kanbioa. Behin Argedasen, buztin grisezko igeltso haitzari atxikiriko lehen karrikaxketan, atso batek erran zidan On Eloiri deika ari zitzaizkiola.
‎" 18ko arratsalde hartan otto Hunbelinorekin nengoen irrati ondoan eta baten batek erran zuen abioi bat pausatu zela Noainen. Ez dakit egia zen.
‎Behin batean erran zidan: So egizu, maketoa naizen honek...
‎da bertsio orijinala Obra Kanonikoa geldituko dela beti, honako honek itzulpen kategoria daukalarik. Adiskide batek erran zidan: lasai, bertsio bakoitzak irakurle mota ezberdinak izanen ditik.
‎Karkaila ozen baten ondotik, Peluok ohiko bere irrigarrietatik bat erran zuen:
‎Mendebalderantz ilki aitzin, Lezcanok gotorleku bat eraiki zuen hesi batek inguraturik, berean hogeita bost arkabuzlari eta balestrari utzi zituela kaporal baten erranetara.
2016
‎Gaskoina zenaren erranetarik bat bada bildua, ez da batere itsusia. Lagun bati erran zuen hil aitzineko egunetan: " Ez beldur izan iguzkia jeikitzen den eskualdeko pilotariez, bainan kasu iguzkia sartzen den zokoko heer"".
Batek erran dit belarrira.
‎Estonatu nintzan nola etzien utzi hilik, harendako hobe izain baitzen egonik ixilik! Amerikano hitz txar bat erran zagon Aitari, ama semiak jendaki zirela biak zakurrari! Beti izanez gure Aitak emazten errespetia, zien hitz harek zikintzen haren ama maitia.
‎Ene beharriak ziren beti baliosak," Canikaren" partez beti ene beharrian sosak! Egun batez erran zien bazuala Frantziara, etxeko partia hartzeko joan zen Arnegira. Aita, deskontsolaturik, triste zen gelditu, adixkide eta gizon una hala zen partitu!
2017
‎—Zuk egin zenuen Welles bat erran dit azkenean.
2018
‎Hortaz, elezaharra bere tokian gorde eta ustezko etimologia zokoratu dugu. Euskaraz, milu edo mihilu landare bati erraten zaio (Anis silvestre; cenejo Artaxoan eta Erriberako beste herri batzuetan). Horri, tze ugaritasun atzizkia erantsita, mihilu deritzon landarea ugari hazten den (edo hazten zen) tokia dugu.
‎Honatx jendeak hiriburuan bertan elkarri errandako irainak, guztiak ere agiri horietatik jasotakoak, hizkuntzaren bizitasunaren erakusgarri: ...ni naiz emazte andurra", hau da, emazte gaiztoa," adaburu" (adarduna)," erroi adaburu handia"," adaburu tzarra"," gaizto andur horrek pagatuko dizkikedan"," sudur makur"," agote askazia"," agot zar horri"" zakil handi"," zakil erre"," bragetandi"," zuku guti hemen dago" gizon gatzgabe bati errateko," ollaka txarra" gizonen atzetik doan emakumeari errateko. Paperetan esaldi luzeagoak ageri dira;" nago egiaz ere erran dudala neskato hura ez dagoela bere hondran", konparaziora.
‎Halaber, lurralde batean leku historikoak eta sinbolikoak ere badaude; edo, beste gisa batera errateko, leku historikoek ere lotzen dute lurralde bat nazio identitatearekin, oroimen leku horiek erabiltzen baitira frogatzat lurralde horrek izaera propioa duela baieztatzeko, okupatua izan ala ez.8 Haatik, ezabatu izan dira herri zapaldu baten oroimen lekuak, eta jarri ohi dira estatu zapaltzailearen ohorezko monumentuak.
‎Euskal Herriaren erreferentzia berreskuratzea da lehen urratsa eta ondoko urteetako ekintzen iparrorratza. Beti badago baten bat erraten duena, Euskal Herria ezkerrekoa edo antikapitalista ez bada, edo ez bada ekologista, ez duela nahi halako euskal estaturik. Espainia eta Frantzia antikapitalistak eta ekologistak balira bezala...
‎Baionako elizbarrutia, 1055etik landa dokumentatua, hedatzen zen gaur egungo Lapurdi osora, Nafarroa Behereko hegoaldera, Nafarroa Garaiko Luzaide, Baztan, Malerreka eta Bidasoa eskualdeetara, Oiartzualdera, Donostiara eta Hernanira. Beste gisa batez errateko, gaur egun ezagutzen dugun Gipuzkoa hiru elizbarrutitan banatuta zegoen, ez zeukan batasun politikorik, ez administratiborik. Amikuze eta Oztibarre Akizeko elizbarrutian zeuden eta Zuberoa Oloroekoan.
‎Zenbaterainoko elkarlana, ordea? Ez ote da modu bat errateko" bai, bai, anitz gara, baina badago gure arteko elkarlana". Funtsean, elkarlan mugatu batez ari dira, are gehiago ezkutatzeko ez dagoela batasunik.
‎Pasante batek erran dizue hiru etapatan, hiru bileretan eginen dela. Lehena, elkar ezagutzeko gure lan egoerak, ezkon egoerak, bankuak, eta horretarako dokumentazioa ekartzea nortasun agiri, herio agiri, ezkon agiri, familia agiria.
‎" Mayoral" ek ordea, denek boz batean erraten zuten beltzak bere izatez direla soraio eta ergelak, ez zutela aski kasurik egiten, eta beste.
‎Batzuek hankak lotzen zizkieten kateak eten egin zituzten, beste batzuk, ihesi joan nahiz, zolara erori ziren lurra ikaran jarriz; laburrera denak hasi ziren eroturik hona hara, erregearen pabiloia eraitsi zutela eta jendetara oldartu zirela, palmondo adarrak erortzera utzi eta lasterrez joan baitziren han zeudenak oro. Abere erraldoiek Ave Maria bat errateko behar den denboran plaza osoa suntsiturik utzi zuten.
‎Hainbesterekin, tenplura heldu zen mezulari bat erratera ezen, Abul mendiko tenpluan moineek artatzen zituzten sugeak, nonbre izugarrian bertatik ilkiak, ondoko oihanetan gaindi barreiatu zirela, halaber, beti ugaltzenago, Ranakpur inguruko herrietan nonahi ediren litezkeela; bai eta are, mogolen zaldiei zizt eginez, piztiek zaldizkoak lurrera eraitsi eta fite akabatzen zituztela.
‎Hura isildu eta, lau hazka bizian heldu zen hirugarren mezulari bat erratera ezen, Amaravati ko oihan sakratuko elefanteak bereko sikomoro eta zedro oihanetatik kanpora joanak zirela, laborarien alorretan sarturik uztak eta errekoltak janez, haien etxolak lurrera eraitsi eta abereak tarrapataz erabiltzen zituztela; areago, olde batean joaten zitzaizkiela mogolen zaldizko taldeei, letaginez zaldien samak zulatu eta zaldizkoak lurrera aurtikiz gero, zanpatu egiten ...
‎Apez berria ekarri omen zuten nunbaitik. Apez sartzeko egunean herri hartako hiru gizon elgarretara bildu omen ziren eta batek erran bertze bati:
‎Mandatariak erran bezala, buru ziren hiru xutitu zire ta bakarka mahaira, urrandu ere bai. Eriak sartu ta barnekoa murtxatu zutenean, batek erran zue:
2019
‎puntukaritasuna gure mintzora eramateko, euskararen historian, lehenengo pausoak eman zirenetik ezagutzen duguna eskuratu arte, hainbat osagai asmatu behar izan zituzten. Baina, bertze behin alerta gorria piztu da gure baitan; bada zerbait ez datorrela bat erraten dutenarekin: baldin atzo arte konjugazio trinkoa izan bada erabili zutena eta aditz trinkoak puntukariak badira, nola hartu mota horietako formulak euskara modernoan sartzea?
2021
‎Kusin XX., Hainbat/ Iz. Ga. Kusin XX., Kusina XX. Colomo) Kusin, Kusina (a gaztelaniazko generoa, Kusin familiako emakume bati errateko). 1 Burukoa, kuxina (Loiarte, Salaberri, Zubiri 2011, 122).
2022
‎" Gauaz eta egunaz osoki erien zerbitzuko, bazakien halere egun guziez auzaphezgoak manatzen zion sar atheraren egiten herriko etchean eta han, ongi irakurtu eta ikherturik, paper guzien despeitzen. Eta gero, horiek orok arte bat uzten bazioten, etzuen behar gabeko elhe eta harat hunatetan galduko; bidean orori agur polit bat erranez joanen zen laster etcherat, mirikuntzako eta zer nahitako liburu gothorreneri lotzeko. Berak erraten zuen bezala:
‎Liburu bat behar ginuke hortako. Bego beraz izenak eta hitz batez erran dezagun Eskual Herri guzia Sararat bildu dela Axularen egunean".
‎Eskualduna astekariko kronikaren arabera, ospakizunak eliza barruan segitu zuen: " Mezatik lekora, Eskualzaleen Bilzarreko jaun buruzagiak galerietarik lerro lerro aldare aintzinerat jautsirik, lore batzu ezarri dituzte Axularren hobiaren gainean, eta berehala Sarako erretor jaunak othoitz labur bat erran erazi dio bere populuari Axular herriko erretor zenaren fagoretan. Eta orduan, par par par, mundu hura guzia elizatik ateratu da jada bihotza ezin erranezko gozo batez bethea".
‎Beste gisa batez erranik," disparatu zure arma kaka hori, bestela beste batek eginen du".
2023
‎haritz bat txutik zegolaik, arraila bat haundia eta zurezko ziri haundi batzurekin ederki zabaldu arraila, haurra aisa pasatzeko gisan eta goiz hartan juan zire hiru Juan eta nere aita, haritzain arrailazalea. Goizean goizik lauak juan zire haurrarekin, paratu zire haritzaren bi aldetik, eta Juan batek arrailetik pasatuz ematen zio bertze Juan batei erranez bakotxak:
‎Eta orhoit niz, Uztaritzen lehen tratorrak sartzearekin, laborari batek erran zautala: Badut beldurra lurra mendekatuko zaikun:
‎(Lekunberri N). Normalean onartu egiten zuten, ohorea baitzen, haurra errekara botatzea zen, ez jasotzea (N); are gehiago, ukatzea arriskutsua zen batek erraten badu ez dut ermain, bekatua barka dakion, bertze zazpi haur bataiarrira eraman behar ditu (Aezkoa N), Zor izain du zazpi haur altxatzea berak galdatuz (Sara L).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia