Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2003
‎Dekalogoak, halaber, hainbat taldek emandako ohiko mezuak ere aurpegiratzen ditu, eskuratutako eskubideen zati bat galtzeari buruzkoak, batez ere pentsioen eta osasun laguntzaren ingurukoak, “zahartzarora iristen diren espainiarrek arazorik gabe bizitzea merezi dutelako eta horretarako merezimenduak eta ahaleginak egin dituztelako”. Bosgarren puntu gisa, erakundeak eskatzen du adinagatiko bereizkeria mota guztiak desager daitezela, batez ere hezkuntzaren, lanaren edo laguntzaren esparruetan, eta uste du “horrela ez dela harritzekoa tratu txarrak adinekoen artean beste kolektiboetan baino maizago gertatzea”. Aldi berean, Geriatriako Elkarteak argi utzi nahi du mendekotasuna ez dela adinaren ondorio, baizik eta osasun arazoen ondorio dela, eta, gainera, maiztasuna eta intentsitatea murriztu daitezkeela.
2004
‎Jardunaldiaren helburu nagusia da, Caballer en arabera, eztabaida foro bat sortzea, hezkuntzan software librea ezartzeari buruzko esperientziak trukatzeko eta ikuspegiak zabaltzeko, eta hezkuntza sisteman teknologia hori erabiltzeari buruz sentsibilizatzeko. Horretarako, hitzaldiak, mahai inguruak, tailerrak eta enpresen erakusketa egingo dira, eta software librearen egungo egoeraren ikuspegi orokorra emango dute, batez ere hezkuntzaren eta irakaskuntzaren arloetan.
2006
‎Batez beste, ama analfabeta batetik jaiotako haur batek bi aldiz probabilitate handiagoa du haurra ez eskolatzeko amak hezkuntzaren bat jaso duen adingabeak baino. Horregatik, hain da garrantzitsua “gobernuek lehen lehentasun gisa finkatzea hezkuntza goiztiarrean jardutea, batez ere hezkuntza jasotzeko aukera gutxien duten haurren kolektiboetan, hala nola, minusbaliatuetan edo hiesa bezalako gaixotasunak dituzten pertsonetan”, hori islatzen du ikerketak.
2007
‎Geure buruaren baitan ere susta dezakegu erresilientzia, baita guk eragina dugun jendearen haurren, batez ere hezkuntzaren bitartez.
2009
‎Urtean batez beste 25 egun ematen dituzte lan horretan, ELGAk baino gehiago (17 egun). Hala ere, irakasleen %60k azpimarratu du prestakuntza gehiago jasotzea gustatuko litzaiokeela, batez ere hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleen irakaskuntzarekin, teknologien erabilera didaktikoarekin eta kultura anitzeko ingurunean komunikazioarekin zerikusia duena. Ikastetxeetako zuzendarien %30ek baino gehiagok uste du ez dela nahikoa hezitzaileen prestakuntza pedagogikoa.
2010
‎Osasun Sailaren jarraibideek zenbait elikagai eskola jantokietan kontsumitzeko maiztasuna ezartzen zuten, gurasoek beren seme alabak eskolatik kanpo nutrizioaren ikuspegitik hezteko informazioa ematen zuten eta berariazko premietara egokitutako menu bereziak garatzen zituzten, hala nola alergiak edo elikagai jakin batzuekiko intolerantziak. “Eskolan osasuna irabazi” gida helburu duen taldearen artean zabalduko da, batez ere hezkuntzaren esparruan. Hala ere, Osasun eta Gizarte Politikako Ministerioen web orrietan ere eskuragarri dago (http:// www.mspes/ profesionales/ saludPública/ prevPromocion/ promocion/ promocion/ saludDocs/ publacion.publacion.5.pdf) eta Hezkuntzako Escuela.554/ (http:// educacion)
2016
‎Biktimei dagokienez, %60 gizonezkoak izan ziren eta %40 emakumeak. Halaber, %10 baino gehiago txikiagoak izan ziren, aurreko urteetakoa baino datu txikiagoa, baina azpimarratu behar da gorroto delituengatik atxilotu zituztela 60 adingabekoak, «erne erne, batez ere hezkuntza mailan» Espainiako gorroto delituen mapa Aurreko urteko datuen arabera, arrazismoa ia Espainia osoan gertatu da, Burgos, Lugo, Ourense, Palentzia, Segovia eta Zamora probintzietan izan ezik. Baina eskualde batzuk kasu kopuruaren arabera nabarmentzen dira.
2021
‎Indarkeria delitu bihurtzen denean, adingabearen legea agertzen da. Uda honetan 20 urte bete dira zehatzeko moduko araudia, baina batez ere hezkuntzakoa, eta argi uzten du “ahal den guztia egingo dela internamendua azken baliabidea izan dadin”. Lege horrek hauxe dio:
2023
‎Kirol denda merkeagoak sustatzea. Ikerlanaren ondorio eta gomendio ugarien artean, ikertzaileek adierazi dute funtsezkoa dela elikagai osasungarriak eta iraunkorrak kontsumitzeko aukerak sustatuko eta erraztuko dituzten inguruneak eraikitzea, batez ere hezkuntzan, familian eta komunitatean, eta haurrak eta nerabeak osasungarriak ez diren elikagaiak kontsumitzeko presiotik babestuz. Halaber, azpimarratu dute oso garrantzitsua dela ekimenak garatzea, aukera osasungarriena aukeratzeko errazena izan dadin, eta aukera osasungarriak merkeenak izan daitezen sustatzea, egoera ahulenean dauden talde sozioekonomikoek elikadura osasungarriagoa izan dezaten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia