2000
|
|
Alabaina, Neurathek inoiz ez zituen izan Schlicken jarrerak bezalakoak,
|
batez
ere ezagutza gizarte ekintzatik aldentzeko nahia, zientzia eta filosofia bizitzatik urruntzeko gura hura, alegia. Biak ziren zientziarekiko interes filosofikoaren paradigma, batzuetan deferentziarena ere, baina gutxi gehiagok elkartzen zituen.
|
2004
|
|
Horrenarabera, epistemologia psikologiaren atal bihurtu genuke, alegia, gure sentimenekhautematen dutenaren eta, hortik abiatuz, sortzen den emaitza kognitibo zabalaren artekoeriazioa enpirikoki aztertu lukeen epistemologia, edo psikologia?. Emaitzakognitibo zabal hori agente kognitiboaren ezagutza da, eta
|
batez
ere ezagutza zientifikoa.Quine ez da arduratzen, haatik, output kognitibo zabal horiek, eta sortzen dituzten usteak, justifikaturik daudenetz. Haren ustez, epistemologia tradizionalak porrot egin du horren bihelburu nagusiak hartzen baldin badira aintzat; alde batetik, kontzeptu nagusiak sentimenenarabera ez dituelako azaltzen eta, bestetik, ez dituelako justifikatzen mundu fisikoari buruzko baieztapenak sentimen esperientziatik abiatuta soihk.
|
2005
|
|
hark gizakiaren indibidualitateari bere idealera hurbiltzen lagundu nahi dio, baina, honetarako," adimenak" (Verstand) eta" arrazoimenak" (Vernunft) elkarrekin aritu behar dute lanean. Ezinbestekoa da bi hauen arteko interakzioa, alegia,
|
batez
ere ezagutza enpiriko objektibora zuzenduriko" adimena" eta batez ere ideia intelektualen kontsiderazio hutsera zuzenduriko" arrazoimena" uztartzen dituen interakzioa. Bat egite hau, aipatu bezala," irudimenari" esker bakarrik da posible, ze ahalmen honek du hain justu giza aspektu ezberdinenak elkartzeko, osotasun bezala kontsideratzeko eta kanpoaldera elkarri lotuta azaltzeko beharrezkoa den indar sintetikoa.
|
2006
|
|
• Curriculum beharrak, ingurune berriko gehiengoaren kulturaren eta familian bizi izan den eta bizi den kulturaren arteko desberdintasunarekin lotuak; gainera batzuek gabeziak izaten dituzte,
|
batez
ere ezagutza instrumentaletan, aurreko eskolatzerik ezaren edo eskasegiaren ondorioz.
|
2007
|
|
Chang Tun Sun ek mendebaleko filosofia ikasi zuen eta hainbat autore txinerara itzuli (Platon, Bergson). Eta ohartu zuen mendebaleko filosofoen arazoek,
|
batez
ere ezagutzaren teoriakoek, ez zutela antzik filosofo txinartar klasikoek jorratu ohi zituztenekin. Eta inportantea zela argitasun bat egitea, «for the Western theory of knowledge has taken knowledge as the universal knowledge of mankind.
|
2009
|
|
Oro har, gehien eskatzen diren titulazioetan gertatzen da hori; hala ere, irakaskuntza askok dituzte plaza ugari irailean. Izan ere, unibertsitateko plazen %15 baino gehiago bete gabe geratzen dira iraileko onarpen prozesua amaitu ondoren,
|
batez
ere ezagutza teknikoen, humanitateen eta zientzia esperimentalen arloan. Hautatutako titulazioan onartzen ez bada, iraileko deialdian lortutako nota hurrengo ekaineko unibertsitateko matrikula prozesuan erabiltzeko aukera izango da beti, edo hautakortasuneko hurrengo deialdietan (mugarik gabe) aurkezteko aukera, nota igotzen saiatzeko.
|
2013
|
|
–Erromako Eliza Amaren baitan bizi eta hil nahi dugu Zolinako, Xabierko eta Garroko etxeetakoek. Eta, agaramontarren burua naizen aldetik, segurantzaz erraten ahal dizut nire alderdiko jaunen artean ez dudala bakar
|
bat
ere ezagutzen buruan bertzerik duenik.
|
|
Abadeengatik nik pensatu izan dut ezen paranoidismoak jota bizi daitezkeela,
|
batez
ere ezagutza unibertsalari buruz, onmiszientziari buruz teorizatzen dutelarik, eta zerbait Adanen eta Evaren sindromea nik badut ikasten fededunetan, eta da patologia bat estudiatu eta tratatu beharrekoa. Baina, nik diot, diren beldurretan bakarrik bat da egiazki sanoa dena, eta hori da, duda barik, Jainkoaren beldurra.
|
2017
|
|
Ildo horretatik segitzen diren ondorioak suntsitzaileak dira itxura batean, bederen ekintza politikorako, kasu. Izan ere, nola har liteke erabaki politiko justu
|
bat
ere ezagutza eta sineskeria zorrotz banandu ez ditzakeen egoera batean. Jacques Derridaren pentsabidera joz argitu nahi izan dugun bezala, ordea, postmodernismoak ez du inondik inora justiziaren ideia bazter utzi, jarduera politiko oro ezin ebatzizko paradoxa baten baitan kokatuz:
|
2018
|
|
Zale amorratuari beste ideia bat ekarri dio gogora baieztapen horrek: Ezagutza eta emantzipazioaren arteko harremanetan sakondu behar dela diote, eta gaur egun,
|
batez
ere ezagutzaren eta boterearen arteko harremana dugu hizpide. Diotenez, gaur egun, sinetsarazi nahi digute gure bizi esperientzien bitartez ez dugula ezagutza sortzerik, eta ez dugula elkarrekin sortzerik.
|
2019
|
|
Alegia, garai hartan ez zela aukera bat ere transexualitatearena: . Eta nik uste dut,
|
batez
ere ezagutza handiagoa dugulako gaiaren inguruan; esan nahi dut, pertsonala alde batera utzita ere, lehenago identifikatuko genituela hainbat gauza; alegia, berak esaterako jakingo edo sumatuko genukeela zerbait. Eta garai hartan ez zen hala izan, ez genuen aukera posible bat bezala ere imajinatzen?.
|
2022
|
|
Jakintzaren ekonomian, enpresen arrakastarako gakoa balioa gehitzeko gaitasuna da. Horregatik, erakundeek baliabide ukiezinetan gehiago zentratzeko joera dute gaur egun,
|
batez
ere ezagutzan oinarritutako baliabideetan, hau da, kapital intelektualean.
|
2023
|
|
Sormena landuz eta arauetatik libratuz, eguneroko bizitzaren aitzindari hauek jendartean egiazko aldaketa izaitea espero dute. Apaleko teknologia demokratizatzeak, soiltasun energetikoa, ekonomia zirkularra eta
|
batez
ere ezagutzaren partekatzea sustatzen du, kostarik gabe edo (ta) arrazoizko prezioan.
|