Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Alabaina, Neurathek inoiz ez zituen izan Schlicken jarrerak bezalakoak, batez ere ezagutza gizarte ekintzatik aldentzeko nahia, zientzia eta filosofia bizitzatik urruntzeko gura hura, alegia. Biak ziren zientziarekiko interes filosofikoaren paradigma, batzuetan deferentziarena ere, baina gutxi gehiagok elkartzen zituen.
2004
‎Horrenarabera, epistemologia psikologiaren atal bihurtu genuke, alegia, gure sentimenekhautematen dutenaren eta, hortik abiatuz, sortzen den emaitza kognitibo zabalaren artekoeriazioa enpirikoki aztertu lukeen epistemologia, edo psikologia?. Emaitzakognitibo zabal hori agente kognitiboaren ezagutza da, eta batez ere ezagutza zientifikoa.Quine ez da arduratzen, haatik, output kognitibo zabal horiek, eta sortzen dituzten usteak, justifikaturik daudenetz. Haren ustez, epistemologia tradizionalak porrot egin du horren bihelburu nagusiak hartzen baldin badira aintzat; alde batetik, kontzeptu nagusiak sentimenenarabera ez dituelako azaltzen eta, bestetik, ez dituelako justifikatzen mundu fisikoari buruzko baieztapenak sentimen esperientziatik abiatuta soihk.
2005
‎hark gizakiaren indibidualitateari bere idealera hurbiltzen lagundu nahi dio, baina, honetarako," adimenak" (Verstand) eta" arrazoimenak" (Vernunft) elkarrekin aritu behar dute lanean. Ezinbestekoa da bi hauen arteko interakzioa, alegia, batez ere ezagutza enpiriko objektibora zuzenduriko" adimena" eta batez ere ideia intelektualen kontsiderazio hutsera zuzenduriko" arrazoimena" uztartzen dituen interakzioa. Bat egite hau, aipatu bezala," irudimenari" esker bakarrik da posible, ze ahalmen honek du hain justu giza aspektu ezberdinenak elkartzeko, osotasun bezala kontsideratzeko eta kanpoaldera elkarri lotuta azaltzeko beharrezkoa den indar sintetikoa.
2006
‎• Curriculum beharrak, ingurune berriko gehiengoaren kulturaren eta familian bizi izan den eta bizi den kulturaren arteko desberdintasunarekin lotuak; gainera batzuek gabeziak izaten dituzte, batez ere ezagutza instrumentaletan, aurreko eskolatzerik ezaren edo eskasegiaren ondorioz.
2007
‎Chang Tun Sun ek mendebaleko filosofia ikasi zuen eta hainbat autore txinerara itzuli (Platon, Bergson). Eta ohartu zuen mendebaleko filosofoen arazoek, batez ere ezagutzaren teoriakoek, ez zutela antzik filosofo txinartar klasikoek jorratu ohi zituztenekin. Eta inportantea zela argitasun bat egitea, «for the Western theory of knowledge has taken knowledge as the universal knowledge of mankind.
2009
‎Oro har, gehien eskatzen diren titulazioetan gertatzen da hori; hala ere, irakaskuntza askok dituzte plaza ugari irailean. Izan ere, unibertsitateko plazen %15 baino gehiago bete gabe geratzen dira iraileko onarpen prozesua amaitu ondoren, batez ere ezagutza teknikoen, humanitateen eta zientzia esperimentalen arloan. Hautatutako titulazioan onartzen ez bada, iraileko deialdian lortutako nota hurrengo ekaineko unibertsitateko matrikula prozesuan erabiltzeko aukera izango da beti, edo hautakortasuneko hurrengo deialdietan (mugarik gabe) aurkezteko aukera, nota igotzen saiatzeko.
2013
‎Abadeengatik nik pensatu izan dut ezen paranoidismoak jota bizi daitezkeela, batez ere ezagutza unibertsalari buruz, onmiszientziari buruz teorizatzen dutelarik, eta zerbait Adanen eta Evaren sindromea nik badut ikasten fededunetan, eta da patologia bat estudiatu eta tratatu beharrekoa. Baina, nik diot, diren beldurretan bakarrik bat da egiazki sanoa dena, eta hori da, duda barik, Jainkoaren beldurra.
2018
‎Zale amorratuari beste ideia bat ekarri dio gogora baieztapen horrek: Ezagutza eta emantzipazioaren arteko harremanetan sakondu behar dela diote, eta gaur egun, batez ere ezagutzaren eta boterearen arteko harremana dugu hizpide. Diotenez, gaur egun, sinetsarazi nahi digute gure bizi esperientzien bitartez ez dugula ezagutza sortzerik, eta ez dugula elkarrekin sortzerik.
2019
‎Alegia, garai hartan ez zela aukera bat ere transexualitatearena: . Eta nik uste dut, batez ere ezagutza handiagoa dugulako gaiaren inguruan; esan nahi dut, pertsonala alde batera utzita ere, lehenago identifikatuko genituela hainbat gauza; alegia, berak esaterako jakingo edo sumatuko genukeela zerbait. Eta garai hartan ez zen hala izan, ez genuen aukera posible bat bezala ere imajinatzen?.
2022
‎Jakintzaren ekonomian, enpresen arrakastarako gakoa balioa gehitzeko gaitasuna da. Horregatik, erakundeek baliabide ukiezinetan gehiago zentratzeko joera dute gaur egun, batez ere ezagutzan oinarritutako baliabideetan, hau da, kapital intelektualean.
2023
‎Sormena landuz eta arauetatik libratuz, eguneroko bizitzaren aitzindari hauek jendartean egiazko aldaketa izaitea espero dute. Apaleko teknologia demokratizatzeak, soiltasun energetikoa, ekonomia zirkularra eta batez ere ezagutzaren partekatzea sustatzen du, kostarik gabe edo (ta) arrazoizko prezioan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia