Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2006
‎Intervida Fundazioak Internet bidez haurrak babesteko Interneteko Maratoia jarri du martxan hirugarren urtez jarraian. Urtarrilera arte, GKEak garapen integraleko proiektuak gauzatzen dituen hamar herrialdeetako batean bizi diren haurren aitabitxi bihurtzeko aukera dute internautek. Hirugarren On Line Maratoi honetarako, Intervidak hiru “mikrosite” desberdin diseinatu ditu, eta horietara Interneteko bilatzaile eta atari nagusietan agertzen diren loturetatik sar daiteke.
2007
‎Azkenik, honako hau aipatu behar da: herrialde batean bizi diren haurrek taldenazionalekiko dituzten sentimenduak haien gizarte-klasearen, talde soziolinguistikoaren eta etniaren arabera alda daitezkeela. Lambert-en eta Klineberg-en (1967) arabera, klase ertaineko haurrek langile-klasekoek baino sentimendu positiboagoakzituzten kanpo-talde nazionalekiko.
2012
‎Azterketa epidemiologiko hori metodologia berarekin egin zen herrialde guztietan egin zen, eta horrek balio handia ematen dio. Esposizio handiagoa zuten edo zirkulazio handiagoko eremu batean bizi ziren haurrek txistukari gehiago zituzten (hots txistukaria eta akutua arnasketan, airea arnasbide estuetan zehar jariatzen denean), eta hori da asmaren agerpen nagusia. Lehen aipatu ditut Espainiako haurren asmaren prebalentzia-datuak.
‎Txakurren eta katuen konpainiaz gozatzen duten haurrek belarrietako infekzio gutxiago izaten dituzte(% 44 gutxiago), eta antibiotiko gutxiago hartu behar izaten dituzte(% 29 gutxiago), ikerketa horren arabera. Animaliek haurraren sistema immunologikoa hobetzen dute Lagun iletsu batekin bizi den haur batek harreman handiagoa du kanpoko munduarekin. Eguneroko ibilaldietan kalera ateratzen den txakur batek eta etxeko mugak gainditzeko askatasuna duen katu batek mikroorganismoak ekartzen dituzte etxera.
2013
‎Haurrak beren herrian bertan atxikitzeko grina horretan asko jota «aberri txikiaren» aldeko joera ikusi behar zen, baina ez Euskal Herriaren eta Frantziaren arteko bereizketaren azpimarratzea. Hiriart-Urrutiren ustez, kontua zen herri ttipi batean bizi ziren haurrak ez zirela beste herri batera igorri behar, nahiz eta Euskal Herrian izan. Baina bereziki azpimarratu behar dena da haur horien hezkuntza giristinoa bermatzeko kezka zeukala.
2014
‎Baina are gehiago sufricen du haurrak... Gerra batean bizi den haurrak. naikoa alimenturik, naikoa elikaturarik ez duen haurrak... Eta hala genbilzan gu, haur flakoak, lur zihorkatu haretan; ikaca lapurcen genuen; garia eta ogia ohostucen genuen; tabakoa eta ardoa ebaxten genuen...
‎1 ikasgaia. Beste bizimodu batzuk errespetatzea Katu batekin bizi den haur batek ikasten duen lehen ikasgai handia beste bizimodu batzuk errespetatzea da. Gurasoek ulertarazi behar dute felidoak sentimenduak dituztela, nahiz eta txikiak ez duen beti ulertzen katuak zer egiten duen edo zergatik jokatzen duen modu jakin batean.
‎Baina katuak ere oso maisu baliotsuak izan daitezke haur horientzat. Animalia batekin bizi diren haurrek berehala ikasten dute pazientziaren balioa. Izan ere, adoptatu berri dituzten lagunek egokitzeko denbora behar dute etxean eroso egoteko.
2015
‎Gainera, elkarbizitza ez da arazoen iturri izango, baizik eta haurrari mesede egingo dio: felido batekin bizitzeak haurren immunitate-sistema indartzen du, haurren autoestimua indartzen du, bere erantzukizunaren zentzua sustatzen du eta irakurketaren ohitura ere susta dezake txikikoan. Erraza da etxea nola gotifikatzen den, katuentzako lasaiago egoteko eta haur bat iristean estresa gutxitzeko.
2017
‎ISTORIO ASKOREN BATURAEuren herrietako guda eta muturreko errepresio egoerak zirela-eta aberria utzi behar izan zuten eta errefuxiatu etxe batean bizi diren haurrei pelikula bat egitea eskaini ondoren, horiek proposatutakoetatik sortutako emaitza da Invente-moi un pays dokumentala. 8 eta 12 urte arteko ume horiek, euren artean adostu zuten zeren inguruan egin filma:
2018
‎Gerra batean bizi den haurrak. Nahikoa alimenturik, nahikoa elikaturarik ez duen haurrak.
2022
‎Txakur batekin bizitzeak haurren ikaskuntza eta hazkuntza fisiko eta emozionala hobetzen ditu. Baina hori posible al da edozein txakur-motarekin edo positiboki hezita?
2023
‎Badu eragina: 2021 -2022ko ikasturteko datuen arabera, ikasle zaurgarriak %20 baino gehiago diren eremu batean bizi den haur batek hamasei aldiz aukera gehiago ditu LHn segregatutako ikastetxe batera joateko, ikasle zaurgarri gutxi dauden eremu batean bizi denak baino.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia