2000
|
|
Herri
|
batek
bere buruari historian zehar emandako arautegia da herri horrenelkartasun kodea, gene guztiak ordenatzen dituena.
|
|
Funtsean ezereza, eraztunaren zuloa, dengizakiak, izan ere, diharduen heinean, Izatea deuseztatu egiten baitu. Areago, izakiezeztatzaile honek Izatea suntsitzeaz
|
batera
bere burua ere ezerezten du. Zeren, ezbada Izaterik, ezereza baino ez baita.
|
2003
|
|
Hortaz, barrurago joan behar da, barrukoari begiratu, euskalsistema politikoaren eta sistema horretako alderdi politikoen eta, bestetik, gizartezibilaren artean oraindik bizi bizirik dirauten haustura eta gatazketan. Gatazka etaikuspegi desberdin horiek aldatzen ari dira, etengabe, eta ez bakarrik euskal gizartean dagoen banaketagatik (gizartearen zati
|
batek
bere burua nazionalistatzat jotzen du eta beste zati batek ez du bere burua horrelakotzat jotzen) baizik eta joerahoriek, itxuraz egonkorrak izanik, politika neoliberalen arazo berriek eraginda, krisian sartuta daudelako, eta egitez Euskadiri atzerritik begiratzen diotenentzatnahiz euskal herritzarrentzat oso panorama politiko, kultural eta sozial konplexuasortzen dute.... Horrela, nazionalisten joeren artean badira globalizazio neoliberalaosagai positiboa dela uste dutenak, hazkundearen eta garapenaren aginduaren izenean eta munduan nagusia den ereduaren izenean; badira, berriz, globalizazioekonomikoa Espainiar Estatuak eta Frantziak Euskal Herrian daramaten esplotazioaren beste alde bat dela diotenak.
|
2005
|
|
Plaken artean osatutako bikote bakoitzaren mugimendu erlatiboa berezko Euler-en poloak definitzen du, E AB,. BEC= E CB, etaE CA. Euler-en polo bakoitzak dagokion abiadura angeluar erlatiboa izango du, AB, BC eta CA. Puntu hirukoitzaren inguruko edozein ibilbidek plaken arteko hiru mugak zeharkatuko ditu. Hiru muga horietako abiadura erlatiboaren batuketak zero izan behar du, azken batean, batuketak plaka
|
batek
bere buruarekiko duen abiadura islatzen baitu. Beraz, abiadura angeluar erlatiboetarako,
|
2006
|
|
Tiro hotsak entzun ondoren, halabeharrez handik pasatu den emakume gaztearen amatraktoreak zeuden plazara iritsi denean, jende mordo bat ikusi du makinen inguruan, eta zer gertatzen den ikustera joan da. . Neska
|
batek
bere burua hil du?, esan dioteerdaraz, eta bere biloba ikusi du orduan, bularrera oldartu zaiona. –Amona, amona, bibakero etorri dira pistolekin eta ama hil dute?, esan dio, eta orduan ikusi ditu berealabaren galtzerdiak manta baten petik ateratzen.
|
|
[horientzat mimesiak] pertsonen arteko jokamoldea adierazten du, bertan
|
batak
bere burua bestearengan asimilatzen du, bestearekin identifikatzen da, afektiboki haren baitan introiektatzen da. Aipatzen ari garen harremanean, batak bestearen ereduari jarraitzean nozitzen duen arroztasunak ez du inplikatzen bere buruaren inongo galtzerik, irabaztea eta aberastea baizik.
|
|
Babesturiko jardueraren berezko izaerak publizitateko babesletza kontratua bereiz dezake honako kasu honetatik: babesle jakin
|
batek
bere burua sustatu edo ezagutzera ematen duenean bere izenean agertzen diren ekintza edo jarduerak antolatuz (txapelketak, lasterketak, lehiaketak, etab.); kasu horietan ez da beste baten jarduera finantzatzen publizitatearen truke, baizik eta norberaren jardueretan inbertitzen da publizitate helburuekin71 Babesletzaren izateko arrazoia da beste batek egiten duen kirol jarduera, zientifikoa, kult...
|
2007
|
|
Herri
|
batek
bere buruari historian zehar emandako arautegia da herri horrenelkartasun kodea, gene guztiak ordenatzen dituena.
|
|
Adibidez, hauxe esan zuen: pertsona
|
batek
bere burua zein munduabesteekin dituen eragin trukeen ondorioz ezagutzen dituela.
|
|
Aurreko aroan eraikitako abstrakzio sinpleetatikabiatuta, pertsonak ezaugarri kontrajarriak bateratzen dituen autokontzeptuaeraikitzen du. Adibidez, nerabe
|
batek
bere buruari buruzko irudi, malgua, eraiki, eta, horri esker, egoeraren arabera irekia edo barnerakoia izan daitekeela ulerdezake (Harter, 1998).
|
|
Batetik, pertsonarentzat Nlk duen garrantzi subjektiboa dugu; hots, gizabanakoarentzat zer neurritaraino den garrantzitsua NI. Garrantzi subjektiboaaldatu egin daiteke pertsona batetik bestera; hau da, pertsona batentzat osogarrantzitsua izan daiteke, eta beste batentzat, berriz, ez. Kontuan izan behar duguNI pertsona batek gara ditzakeen identitate sozialetako bat besterik ez dela.Adibidez, pertsona
|
batek
bere burua deskribatzeko gizarte kategoria ugari erabildezake; besteak beste, sexua, aberria, gizarte klasea edo jaioterria. Pertsonak bereburua deskribatzeko erabiltzen dituen gizarte kategoria horiek guztiak bereautokontzeptua osatzen duten identitate sozialak dira.
|
|
Bi teoria horien abiapuntu dira jendeak gizartemundua sailkatzeko erabiltzen dituen kategoriak. Pertsona
|
batek
bere burua kategoria horietariko batean sailkatzen duenean (gizarte klasean edo generoan, adibidez) eta kategoria horrekin subjektiboki identifikatzen denean, identitate soziala garatu duela esaten da. Identitate soziala autokontzeptuaren zati bat da, talde bateko kide izatearen kontzientziatik eta taldekidetza horrek gizabanaemozionaletik eratortzen dena (Tajfel, 1978).
|
2010
|
|
Hiru urtetik gorako2.168 errefuxiatu garraiatu zituen eta 120 hortik beherakoak. Bidaian hiru jaiotza izan ziren eta iaheriotza bat, bidaiari
|
batek
bere burua itsasora bota bazuen ere, erreskatatzea lortu zuten eta. 2.168hiru urtetik gorakoen artean 635, 14 urtetik beherakoak ziren eta gainerako gehienak emakumeak.Errefuxiatu talderik handiena,% 40 inguru, kataluniarrek osatzen zuten.
|
2011
|
|
Ildo horren baitan, eztabaida taldeko lagun
|
batek
bere buruari egin ohi dion galdera mahaigaineratu du: «beste gai batzuk tapatzeko izango al da denek gauza bera esatea?» Beste batek erantzun dio:
|
|
Nahaste hau duten pazienteen portzentaje handi
|
batek
bere buruaz beste egiteko entsegu larriak egiten ditu edo bere burua zauritzen du (Nehls, 1999). Pazienteen% 9 inguruk bere buruaz beste egiten du edo bere buruaz beste egiten saiatzen da.
|
2012
|
|
Baten
|
batek
bere buruari galdetuko dio zergatik den garrantzitsua gizakien etaanimalien arteko harremanari buruz hausnartzea. Are gehiago, pentsatuko duzertan den garrantzitsua Euskal Herriko pentsamendu kritikoari buruzko lanbilduma batean horrelako gaia gehitzea.
|
|
Babesturiko jardueraren berezko izaerak publizitateko babesletza kontratua bereiz dezake honako kasu honetatik: babesle jakin
|
batek
bere burua sustatu edo ezagutzera ematen duenean bere izenean agertzen diren ekintza edo jarduerak antolatuz (txapelketak, lasterketak, lehiaketak, etab.); kasu horietan ez da beste baten jarduera finantzatzen publizitatearen truke, baizik eta norberaren jardueretan inbertitzen da publizitate helburuekin76 Babesletzaren izateko arrazoia da beste batek egiten duen kirol jarduera, zientifikoa, kult...
|
|
Benetton markaren publizitateak dezentetan erabili du horrelako publizitate mota, zeinaren bidez iritzi publikoa harritzea nahi duen. Gizarteak dituen gabezien argazki ikaragarriak erabiliz (HIESAk jota hilzorian dagoen gizaseme batena, errefuxiatu itsasontzi
|
batetik
bere burua botatzen zuen gizasemearena, eta abar) hartzailea zur eta lur utzi nahi du. Alemanian eta Italian BenettoneLeistungwettbewerbn hainbat irudi debekatu egin dira (moja bat eta apaiz bat elkarri musua ematen azaltzen dituena edo jaioberri batena) desleialak direla argudiatuz.
|
2014
|
|
Orduantxe konturatzen dabera lehoi bat dela eta ez du ondo ulertzen zergatik jendeak arratoi txakurtzat hartzenduen. Erabakitzen du Oihaneko liburua irakurtzea lehoiak hobeto ezagutzeko etabide
|
batez
bere burua hobeto ezagutzeko. Erabat konbentzituta hasten da lehoiaizatearen perfomancea martxan jartzen.
|
|
– Zer neurri har daitezke pertsona
|
batek
bere buruaz beste egin ez dezan, ospitalean ez badago?
|
|
Suizidatzeko hainbat modu daude. Pertsona
|
batek
bere buruaz beste egin dezake zuzenki: zubitik behera bere burua jaurtikiz edo lokian tiro bat emanez bere buruari.
|
2015
|
|
Urte hartako abenduan gazte tunisiar
|
batek
bere buruari su eman zionean, inork gutxik pentsa zezakeen zona osoaren egoera aldatuko zuten gertaerak martxan jarriko zirenik. Mohammed Bouazziren heriotza eztanda eragilea izan zen.
|