2010
|
|
Filosofiako karreran badago asignatura bat zaiona izena antropologia,
|
baina
ni ez nago ados hor estudiatzen dena antropologia deitzearekin, niretzat hor historia da estudiatzen dena, zeina hasten baita historia naturalean, antropologiak humanoak agertzean estudiatu lukeena baino lehenago hasten dena, jakina denez. Eta antropologiako asignatura horretan bada agerikoa, sentido comun?
|
|
Orientean gertatzen zena, adibidez, eta horrekin indikatzen dut soluzioa, etorkizun denaz ez badakit arren zer gertatuko den). Jakitun naiz ezen marxismoak garrantzi handia eduki duela sortu zenetik, hainbeste ezen teologia ere kutsatu duen,
|
baina
ni ez nago teoria politiko bat teologian sartzearen alde, eta ez nago askapen teologiaren alde, izan daiteke bat betiko teologia monoteistaren aldekoa, gu kristatuasunetik, eta gero politikan ezkerrekoa, sozialismoaren aldekoa, teologia ikutu gabe. Eta nik, politika egiterakoan, lokalizatzen dut usuraren hastea, klase formazioen hastea, joera akumulativoaren hastea, privazio ekonomikoa larria den zonaldeetan; batez ere historian ikasten dugu basamortuen inguruetan direla halako kulturak garatu.
|
|
|
Baina
ni ez nago paralisiak jota. Egia da ezen espresatzen naizela hizkuntza oso minorizatu batean (euskara zorioneko hau!), eta horren aterpean izkutatzen naizela nonbait han (ni ez nago obsesionatuta euskarakin, gustoko dut baina ez ditut nire arropak urratzen filologoendako geratzen bada).
|
|
–Zortzi urte eta erdi nituen nik Leonia barnetegitik irten zenean eta nik Abadian haren lekua hartu nuenean. Maiz entzun izan dut esaten ikastetxean igarotako denbora dela onena eta bizitzako zoriontsuena;
|
baina
niretzat ez zen hala izan. Han eman nituen bost urteak niretzako tristeenak izan ziren.
|
|
Neure izaera beldurti eta ahulaz ez nekien neure buruaren alde egiten, eta isilean negar egiteaz asaskatzen nintzen, sufritzen nuenaz kexatu gabe ezta zure aurrean ere.
|
Baina
nik ez nuen bertuterik nahiko bizitzako mixeria hauei gaina hartzeko eta nire bihoztxo gaixoak asko sufritzen zuen. Zorionez, arratsaldero itzultzen nintzen aitaren etxera, eta orduantxe zabaltzen zen nire bihotza(?) Bazuen gaixoak familiako poztasun gozo hauen beharra; hauek gabe barnetegiko bizitza latzegia gertatuko zitzaion?
|
2012
|
|
Baina bakoitzaren arimak badu bere principium individuationis delakoa, bakarra egiten duena, humanoen kasuan ikasten den moduan bizirik gaudenean, hau da, denok garela diferente. Eta beraz ia ez zaio ezer falta arima bati bizidun izateko (substantzia da bizidunen ezaugarria, hau da, arima eta bere materia bat egina dagoenean),
|
baina
nik ez dut uste nire buruaren kontzientzia galduko dudanik hiltzean. Jainkoa bakarrik bada ere nire burua perfektuki ezagutzen duena, eta hortik nire, eta bizidun guztien, principium individuationis ez galtzea hiltzerakoan.
|
2013
|
|
Batasuna deitzen dioten hori nola den eta zer den, nik ezin adieraz dezaket. Teologia mistikoan azaltzen da hori,
|
baina
nik ez dakit horko izenak ematen, eta ez dut ulertzen zer den gogoa ezta nola bereizten den arima edo espiritutik ere; guztia gauza bera delakoan naiz, arima noizbait bere baitatik irteten bada ere, erretzen eta garra eginda dagoen su antzera, eta batzuetan su hau indarrez hazten bada ere; gar hau suaren gain oso gora igotzen da, baina ez da horratik gauza desberdina, suan dagoen gar bera baizik....
|
2015
|
|
Seigarren egoitzetako zeharkaldian zihoan, barne bultzada bizi eta maitasun gainezkaldi artean, beste bizitzara porturatzea ia begi bistan zuela: . Nik uste dut Jaunak hau amaitzea nahiko duela noizbait, orain bezala gauzak aurrera badoaz, bizia amaitzearekin batera, hain oinaze handia nahiko baita horretarako,
|
baina
nik ez dut merezi? (Bizitza Liburua 20,13).
|
|
zentzugabekeria handia iruditu zitzaion, une hartan aditzera eman ez bazidan ere eta eragozpenik jarri nahi ez bazidan ere, oso maite ninduelako eta nahigaberik eman nahi ez zidalako. Neure adiskideek hainbat gauza esan zizkidaten,
|
baina
nik ez nien jaramon handirik egiten; izan ere, haiek duda mudakotzat zutena niri erraza iruditzen zitzaidan eta ezin nuen buruan sartu ez zela ongi burutuko.
|
|
Eta nik, intelektualismo moralaren teoriari jarraituz, ondorioztatu izan dut santutasuna, maila moralik handiena, ezagutza unibertsalarekin lortzen ahal dela, graziaz.
|
Baina
nik ez dakit seguru, intelektualismo morala teoria sokratikoa da, humanoa, eta egia baldin badakar orduan egiazkoa da nire ondorioa, nahiz eta horrek ez ekarri mirariak laguntzarik gabe egin ahal izatea. Otoitzetan gure alde egiteko eskatzen diegu, nori eta Jainkoari, Harek ba ahal du eta.
|
2016
|
|
Seigarren egoitzetako zeharkaldian zihoan, barne bultzada bizi eta maitasun gainezkaldi artean, beste bizitzara porturatzea ia begi bistan zuela: . Nik uste dut Jaunak hau amaitzea nahiko duela noizbait, orain bezala gauzak aurrera badoaz, bizia amaitzearekin batera, hain oinaze handia nahiko baita horretarako,
|
baina
nik ez dut merezi? (Bizitza Liburua).
|