Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2010
‎Neu zigor astuna, ordaintzeko? prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere?, baina nire salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira nire baitan.
‎Besterik ez. Baina niri, eta badakit beste batzuei ere, txaloak jotzeko gogoa etorri zitzaidan.
‎Filosofiako karreran badago asignatura bat zaiona izena antropologia, baina ni ez nago ados hor estudiatzen dena antropologia deitzearekin, niretzat hor historia da estudiatzen dena, zeina hasten baita historia naturalean, antropologiak humanoak agertzean estudiatu lukeena baino lehenago hasten dena, jakina denez. Eta antropologiako asignatura horretan bada agerikoa, sentido comun?
‎Baliteke holako zerbait izatea, kultura diferentea diranez, eta gure gizarteagaz historian zehar esperientzia bidegabekoak eta gogorrak izan dituelako. Baina nik esperientzi ona izan dot eurakaz. Begirunez, zabaltasunez eta konfiantzaz tratatu behar dira, eta euren kultura eta balioak aintzakotzat hartu.
‎5 Sozialismo aristokratikoa proposatzen dut, baina nire lanetan arakatu duenak badaki ezen niretzat, eta ahal izan dudan ondoen demostratua dut, niretzat hoberenaren alde egotea Jesusen alde egotea da, eta alde ikaragarriz gainera da Jesus hoberena, beraz sozialismo aristokratiko hori nik bihurtzen dut sozialismo kristaua, eta soluzio horrekin katoliko diren sozialistek ba dukete eduki partidu bat eurena demokrazian bere jokoa egingo lukeena eta ... justifikatzerakoan, eta hola.
‎Orientean gertatzen zena, adibidez, eta horrekin indikatzen dut soluzioa, etorkizun denaz ez badakit arren zer gertatuko den). Jakitun naiz ezen marxismoak garrantzi handia eduki duela sortu zenetik, hainbeste ezen teologia ere kutsatu duen, baina ni ez nago teoria politiko bat teologian sartzearen alde, eta ez nago askapen teologiaren alde, izan daiteke bat betiko teologia monoteistaren aldekoa, gu kristatuasunetik, eta gero politikan ezkerrekoa, sozialismoaren aldekoa, teologia ikutu gabe. Eta nik, politika egiterakoan, lokalizatzen dut usuraren hastea, klase formazioen hastea, joera akumulativoaren hastea, privazio ekonomikoa larria den zonaldeetan; batez ere historian ikasten dugu basamortuen inguruetan direla halako kulturak garatu.
Baina ni ez nago paralisiak jota. Egia da ezen espresatzen naizela hizkuntza oso minorizatu batean (euskara zorioneko hau!), eta horren aterpean izkutatzen naizela nonbait han (ni ez nago obsesionatuta euskarakin, gustoko dut baina ez ditut nire arropak urratzen filologoendako geratzen bada).
‎Agian gehien ospatuak direnen artean halaxe usteko da. Baina ni, nire txikitasunean, ez nago pentsamendu postmetafisikoan, ez eta hurrik eman ere!. Nik zientzia metafisikoaren posibilitatea ikasten dut badagoela, baina Jesusek soilik ematen du klavea.
‎Nik orain oroitzen naiz san Pabloren erran bat non zioen Jainkoak humilak ere aukeratzen dituela, eroak ere, inor harrotu ez dadin Haren aurrean. Baina nik aukeratu dudan fedebidea, dirudienez, ez da eskriturista horien gustokoa, bistan dago, haiek, niretzat, fede motivo argi bat deuseztatzen ari dira, nola egongo dira nirekin nik euren argumentazio ilustratu, arrazoizkoak, hankaz gora jartzen baditut?.
‎Andrazkoak eta gizonekoak berdinak gara. Baina nire ikuspuntutik andrazkoak gizonezkoekin konparatuz, zerbait esatekotan, andrazkoak gizaki beteagok direla esan behar. Andrazkoek argiago ikusten dute egiazko bidea, eta zuzenago hautatzen maitasunezko jarduna.
‎–Zortzi urte eta erdi nituen nik Leonia barnetegitik irten zenean eta nik Abadian haren lekua hartu nuenean. Maiz entzun izan dut esaten ikastetxean igarotako denbora dela onena eta bizitzako zoriontsuena; baina niretzat ez zen hala izan. Han eman nituen bost urteak niretzako tristeenak izan ziren.
‎Neure izaera beldurti eta ahulaz ez nekien neure buruaren alde egiten, eta isilean negar egiteaz asaskatzen nintzen, sufritzen nuenaz kexatu gabe ezta zure aurrean ere. Baina nik ez nuen bertuterik nahiko bizitzako mixeria hauei gaina hartzeko eta nire bihoztxo gaixoak asko sufritzen zuen. Zorionez, arratsaldero itzultzen nintzen aitaren etxera, eta orduantxe zabaltzen zen nire bihotza(?) Bazuen gaixoak familiako poztasun gozo hauen beharra; hauek gabe barnetegiko bizitza latzegia gertatuko zitzaion?
2011
Baina nire historia Karmelekin beste bat da: orain dala 30 urte edo... hasi nintzan Karmel irakurten; gogoratzen dozue?
‎Lehengusina batek esan zidan: zu bai, zu ederto, zu gaztelaniaz ondo ikasita zaude eta?, baina nire anaia, ez dakit zelan ibiliko den.
‎Bertatik sartu eta irten ohi dira jende onak, euskaldunak kasu honetan. Baina nire harridurarako ez nuen aipaturiko oihal urdina ikusi, bere tokian oihal berde bat ezarririk baitzeukaten.
2012
‎L. B. Hainbat gauza egon leitekez azpimarratzekoak, baina nik hiru edo lau atali erreparatu deutset batez be; hona hemen: umetako kontaera politak (Rodrigorekin izaniko gogoeta eta abentura txikiak; eremutarrak zirala eta egiten zituen jolasak?); lau otoitz graduak azaltzeko darabiltzan baliabideak; bosgarren kapituluan gaixotasun handiak izan eta hiltzat emon ebeneko kontaketa bizia; infernuko ikuskariaren deskripzio bardin bakoa.
‎Baina bakoitzaren arimak badu bere principium individuationis delakoa, bakarra egiten duena, humanoen kasuan ikasten den moduan bizirik gaudenean, hau da, denok garela diferente. Eta beraz ia ez zaio ezer falta arima bati bizidun izateko (substantzia da bizidunen ezaugarria, hau da, arima eta bere materia bat egina dagoenean), baina nik ez dut uste nire buruaren kontzientzia galduko dudanik hiltzean. Jainkoa bakarrik bada ere nire burua perfektuki ezagutzen duena, eta hortik nire, eta bizidun guztien, principium individuationis ez galtzea hiltzerakoan.
‎15 Baina nik ezin dut dena abarkatu, anbizio larregia litzateke, eta zerbitzatu behar dut Jesusi imitatzen badiot, hur ematen badiot nire lanari hitz batean esanda. Beraz, ezin afirma dezaket primerako lana denik nirea, hobeak badaitezke.
‎Gerra Zibilari buruzko azalpen gutxi entzun ditut umetan eta gaztaroan. Antzinateko, Erdi Aroko eta Aro Modernoko hamaika guda, iraultza eta istilu ikasi nituen eskolan eta institutuan, baina ni jaio baino 40 urte aurretik Markina Xemeinen bizitako gerra ez zen eskola curriculumean sartzen. Etxean berdin gertatzen zen.
‎zor bat ezin pagatu daitekeenean (hipoteka batena izan daiteke) badaiteke norberaren burua saltzea esklabo zorra pagatu artean?. Aristotelesendako jarduera normala da hori, baina nik filosofoari eransten diot ezen hori normala dela kultura orientalean, eta Frantziako iraultzak, fama merezia duena, eta besteek, ez gaituzte kultura hortatik atera (nik dakidala inork ez du planteatu problema termino horietan orain arte). Eta lanak izango dira segurutik kultura hortatik ateratzekoak, zerbait justuago baten alde, erdiko neurri baten bila hor nonbait.
‎Nik ez dut esaten jada gizona berez ona dela, berez dena da ona Bibliaren arabera, baina gizona gaiztoa dela ezin ukatu dut, behintzat nire eskarmentutik ikusia. Hori unibertsala dela dakit Jesusek esan zuelako behin eta apostoluei gainera.Lehengo egunean tabernan batek erran zidan txakurra eduki nukeela, eta nik erantzun nion gizonak gaiztoak direla baina nik txakurrak baino gehiago nahi ditut tratua, berba egiteko, eta hola, gizonak. Ez naiz zinikoa.
2013
‎Batasuna deitzen dioten hori nola den eta zer den, nik ezin adieraz dezaket. Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina nik ez dakit horko izenak ematen, eta ez dut ulertzen zer den gogoa ezta nola bereizten den arima edo espiritutik ere; guztia gauza bera delakoan naiz, arima noizbait bere baitatik irteten bada ere, erretzen eta garra eginda dagoen su antzera, eta batzuetan su hau indarrez hazten bada ere; gar hau suaren gain oso gora igotzen da, baina ez da horratik gauza desberdina, suan dagoen gar bera baizik....
‎Harek bai zuela idazten argitasunaz, haren aldean nire estiloa pobrea da eta antojadizoa, miserablea, harek latin admirablean nik nire euskara maitean. Baina ni mende batzu geroago iritsi nintzen mundu honetara, eta ezagutu dut Tomasek ezagutu ez zuena, hala nola nominalismoa. Badirudi ezin ederragoa bada ere, filosofia teorikoaren harri bizi bat, azkenik dena ilusio bat besterik izan daitekeela, kausa formalan definizioak ematen du esentziaren berri, nire arimaren berri, baina hori izendatzea besterik ez daiteke, eta ondorioz materialismoan erortzen ahal gara.
‎5 Filosofiako profesore profesional batek, agian, esan diezadake oker nabilela, juizio sintetiko bat a priori ez dela mirari baten definizioa, baina nik erantzuten ahal diot hortik edo oso antzerako demostraziobideetatik datorkeela fedearen zimentatzea filosofiatik. Estudiante atrebidu honek ez du ikasten bere hanka sartuetan arrazoi nahikorik bere fedebidea hausteko.
2014
‎Oso final ona domekakoa. Amets eta Maialen ondo, baina niri Elortza eta Mendiluze be, asko be asko gustau jatazan. Niretzat, finala, azken urteotako onenetarikoa izan zan.
‎Bilboko Manzarredo kalean abade mordo bat eta erlijioso batzuk egozan alkartuta Gotzaindegiko gela hareetan, diktadurak eta Gotzainak hari men eginik, gure Herriaren aurka euken jokaera bidegabea salatzeko. Ni be han nintzan, baina nirea hareei alkartasuna adierazteko bisita antzera izan zan gehiago. Eta, holan, hurrengo egunean, jaieguna izanik, abadeak mezen konpromisoak zituen; hareetariko baten ordezko egiteko, bere autoan hartuta eroan ninduan Jose Antonio Retolazak Meñakabarrena neure auzora.
‎Eta filosofia ere altxatu egiten ahal da filosofia naturaletik filosofia sobrenaturalera, naturan bertan, historia materialean, ikasten dugulako badaudela fenomeno sobrenaturalak. Horixe Kantek ez zuen aintzat hartu, baina nik bai.
‎Egia da Jesusen jarraitzaile moderno egiteak pixka bat lehen momentuetan nahastea dakarrela, dena aldrebes balego bezala baita itxura batean, aldrebes baino diferentea dela erran genuke, hobea, guk ez dugulako erlijio kristaua sinplifikatzen Shopenhauerren moduan, adibidez, baina ni nago ezen kristauok, geure barneko psikologian, ez garela diferente besteekin konparatuta, eta denok daukagu geure buruan hoberenaren, onenaren eta ederrenaren aldeko halako joera noblea, eta kristauok Jesus topatu dugu nobleena, alderik ere ezin daiteke neurtu bigarrenarekin, permititzen bazait txapelketa bezala aurkeztea eredu egokiaren bilatzea, eta horregatik funtsean ez gara dekadente, Ni... Jakinduria sobrenaturalak, goragokoa denez gero, bere baitan konprenitzen ditu beste guztiak, mundanala ere, bistan dago, eta Nietscheren filosofia jakinduria mundanal molde bat baizik ez da.
2015
‎Pertsona bakoitza gara Ni, bat bera eta bakarra, gizaKi, individuo, zatika ezina. Mintzairaz, ideologiz, zaletasunez, erlijioz elkartuko gara,... baina Niaren bakardadetik ihesi gabiltzen aldi honetan Ni aldarrikatzera nator neure egite eta hutsegiteak onartuz.
‎Seigarren egoitzetako zeharkaldian zihoan, barne bultzada bizi eta maitasun gainezkaldi artean, beste bizitzara porturatzea ia begi bistan zuela: . Nik uste dut Jaunak hau amaitzea nahiko duela noizbait, orain bezala gauzak aurrera badoaz, bizia amaitzearekin batera, hain oinaze handia nahiko baita horretarako, baina nik ez dut merezi? (Bizitza Liburua 20,13).
‎–Zuzen zabiltzate hori gogoetazko otoitza dela esatean. Baina nik diotsuet, ez dakidala egiaz nola bereiz daitezkeen, ahozkoa behar den bezala eta norekin hitz egiten dugun dakigula errezatua izango bada?.
‎Jainkoak, bere ontasun eta errukiagatik, haiek bezain ona egin dezakeela, bai. Baina nire aholkua hau da: eser dadila beherengo tokian, Jaunak halaxe egin dezagula esan eta egintzaz irakatsi baitzuen.
‎zentzugabekeria handia iruditu zitzaion, une hartan aditzera eman ez bazidan ere eta eragozpenik jarri nahi ez bazidan ere, oso maite ninduelako eta nahigaberik eman nahi ez zidalako. Neure adiskideek hainbat gauza esan zizkidaten, baina nik ez nien jaramon handirik egiten; izan ere, haiek duda mudakotzat zutena niri erraza iruditzen zitzaidan eta ezin nuen buruan sartu ez zela ongi burutuko.
‎Eta nik, intelektualismo moralaren teoriari jarraituz, ondorioztatu izan dut santutasuna, maila moralik handiena, ezagutza unibertsalarekin lortzen ahal dela, graziaz. Baina nik ez dakit seguru, intelektualismo morala teoria sokratikoa da, humanoa, eta egia baldin badakar orduan egiazkoa da nire ondorioa, nahiz eta horrek ez ekarri mirariak laguntzarik gabe egin ahal izatea. Otoitzetan gure alde egiteko eskatzen diegu, nori eta Jainkoari, Harek ba ahal du eta.
‎Zalantzak egiten galdetzen zidan izeba batek ea egia ote zen dena, zerutik inor ez baita, zioen, jaitsi, baina nik arrapostu nion bazela bat jaitsi dena zerutik, eta hori da andre Maria, gure ama, eta Lourdes eta Fatima jarri nizkion adibide gisa. Eta konprobatua dago kantuak dioena, hauxe:
2016
‎Seigarren egoitzetako zeharkaldian zihoan, barne bultzada bizi eta maitasun gainezkaldi artean, beste bizitzara porturatzea ia begi bistan zuela: . Nik uste dut Jaunak hau amaitzea nahiko duela noizbait, orain bezala gauzak aurrera badoaz, bizia amaitzearekin batera, hain oinaze handia nahiko baita horretarako, baina nik ez dut merezi? (Bizitza Liburua).
Baina nik badakit, eta zuk ere badakizu, batzuetan sorkari txiki inperfektua, bere lekuan gelditu arren (hau da, Eguzkiaren izpien mende), bere zeregin bakarretik aldendu egiten da pixka bat, garautxo bat hartzen du ezker eta eskuinean, har txiki baten atzetik joaten da. Gero, ur potxingotxo bat aurkiturik, bertan bustitzen ditu bere luma doi doi eratuak.
Baina nire arrangurak loa kentzen zien auzokideei. Zure izenak.
‎Oh tempora, oh mores, diot nik, eta planteatzen dut honela problema, ala inperiozaletasuna ala internazionalismoa, baina hori muturrekoegia izan daiteke askorentzat, eta niretzat ere pixka bat estremista da, eta agian badago beste aukera bat, erdiko neurriaren alde egotea, batetik eta bestetik hartuz hoberena, onena eta ederrena. Nik ez dakit nola joango den historia, etorkizun dena indeterminatua da, baina niretzat, abertzalea naizen arren (abertzalea eta autodeterminazioaren aldekoa izaten jarraituz, eta ondo xamar esplikatu dut zergatik), erdiko neurrian egon daiteke bilatzen dugun bertutea, filosofoak zioen moduan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia