2003
|
|
Elaberrian, MariƱo Ategorrietakoa Valladolid go Unibertsitatean dago medikuntza ikasten, odontologia adarrean. Nahiz idazleak medikuntzarik ikasi ez zuen, Juan Pedro beraren semeak dioskunez, gaztetan aitak medikuntzarako zaletasun handia eduki omen zuen eta espezialitate hori ikasi gura izan ei zuen,
|
baina
irakasle eta etxekoen artean bideratu ei zuten zientzietaruntz, matematiketarako erraztasun ikaragarria zuelako. GabAt elaberrian ospitale barruko mundua erakusten luze joko du idazleak:
|
|
Ea gauza bera esan neikizun azterketen ondoren neska erantzun barik gelditu zen, bere erasoa prestatzen,
|
baina
irakasleak lehia bukatutzat eman zuen. Zelan dozu izena?
|
|
Haserratuarena egin?, besarkatu eta musuka jan?, itxaron...?
|
Baina
irakaslea, musukatu zuen berezkotasun bera erabilita, liburura itzuli zen.
|
2011
|
|
Behin gela barrura sartu ezkero," egunon" be ezin izaten ei zan esan, lekukoek ondo gogoan daukienez.
|
Baina
irakaslea zein eta zelakoa zan, galarazote hori gogorragoa edo bigunagoa izan zeitekean. Euskera berbetan deskuidetan ziran umeei be zigorra ezarten jaken.
|
2021
|
|
BE1 ek saretzea aipatzerakoan, irakaskuntzarekin lotura duten
|
baina
irakasleak ez diren profesionalekiko harremana ere ekarri izan da mahai gainera, aurreko ataletan Idazleak ikastetxeetan edo Musikariak ikastetxeetan programei erreferentzia egiterakoan. Egitasmook zein idazle, musikari edota beste sortzaileekin sortzen diren lankidetzak balioan jarri izan dituzte parte hartzaileek, eta aldi berean, sortzaileokin eraikitzen diren harremanak zaintzeko beharra nabarmendu izan da.
|
|
Motibazioak ikas eta irakas prozesuetan duen garrantziak adostasuna sortzen duen bitartean, irakasleen motibazioak ez ditu ikuspegi berdinak sorrarazten. Izan ere, Irakaskuntzarekin harremana duten
|
baina
irakasle ez diren profesionalek irakasleengan motibazioa falta zaiela uste dute (GE4, EIAE3, IEE1, NE1), salbuespenak salbuespen, jakina; edo, aurreko ataletan aipatutako arrazoi desberdinen ondorioz, motibazioak sufritu egiten duela, behintzat. Izan ere, argi adierazten dute motibazioa ez dela berezko ezaugarri edo konstante bat, baizik eta gora beherak dituen eta elikatu behar den lanbidearen baldintza.
|
|
Gelan 30 ikasle dituelako, hainbat gauza zaindu behar dituelako, eta hein batean bakarrik dagoelako[...]. Helburua, ideala oso polita da,
|
baina
irakasleak askotan egiten du ahal duena". (EIAE3).
|
|
Eta, alderantziz ere bai: beste leku batean, oso euskalduna,
|
baina
irakaslea agian... Ikusten da guri zer eskatzen diguten, non kokatuta dagoen bere jardun pedagogikoa.
|
|
Konpromisoaz ari garenean, ikasleak hartzen duena izan ohi da sarritan mintzagai,
|
baina
irakasleak erakusten duen edo ez duen konpromisoari heltzea komeni dela uste dugu, baita bien artean dagoen elkarreraginezko harremanari ere. Azken batean, Hattiek (op.:
|
|
Esango nuke ezetz. Agian, badauzkatelako beharrizan literario batzuk
|
baina
irakasleok ez dakigu, eta igual beharrizanak dauzkaten ikasleek ere ez dakite daukatenik edo hori beharrizan literario bat denik. Rollo bat iruditzen zaie, adibidez, komentario literario formal bat edo egitea, baina gero batzuek onartzen dizute disfrutatu egiten dutela ondoren.
|
|
Hizkuntza eta literatura dela. Bigarren hori aldarrikatu behar dugu hemendik,
|
baina
irakasleak izan behar du oso barneratuta ere bai: " Ni Euskara eta Euskal literatura irakaslea naiz"".
|
|
Era berean, kezkaz bizi duten zerbait da, batik bat eta adierazitakoaren arabera, irakurketarekiko zaletasuna garatzeko edo dagoen kasuetan sakontzeko oztopo handia dela esaten dutelako. Ikasleen hitzak soilik oinarri gisa hartuta, ohar edo balorazio partzialtzat har zitekeen,
|
baina
irakasleak eta beste eragile batzuk ere antzeko ondoriora heldu dira:
|