Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2003
‎Elaberrian, MariƱo Ategorrietakoa Valladolid go Unibertsitatean dago medikuntza ikasten, odontologia adarrean. Nahiz idazleak medikuntzarik ikasi ez zuen, Juan Pedro beraren semeak dioskunez, gaztetan aitak medikuntzarako zaletasun handia eduki omen zuen eta espezialitate hori ikasi gura izan ei zuen, baina irakasle eta etxekoen artean bideratu ei zuten zientzietaruntz, matematiketarako erraztasun ikaragarria zuelako. GabAt elaberrian ospitale barruko mundua erakusten luze joko du idazleak:
‎Ea gauza bera esan neikizun azterketen ondoren neska erantzun barik gelditu zen, bere erasoa prestatzen, baina irakasleak lehia bukatutzat eman zuen. Zelan dozu izena?
‎Haserratuarena egin?, besarkatu eta musuka jan?, itxaron...? Baina irakaslea, musukatu zuen berezkotasun bera erabilita, liburura itzuli zen.
2011
‎Behin gela barrura sartu ezkero," egunon" be ezin izaten ei zan esan, lekukoek ondo gogoan daukienez. Baina irakaslea zein eta zelakoa zan, galarazote hori gogorragoa edo bigunagoa izan zeitekean. Euskera berbetan deskuidetan ziran umeei be zigorra ezarten jaken.
2021
‎BE1 ek saretzea aipatzerakoan, irakaskuntzarekin lotura duten baina irakasleak ez diren profesionalekiko harremana ere ekarri izan da mahai gainera, aurreko ataletan Idazleak ikastetxeetan edo Musikariak ikastetxeetan programei erreferentzia egiterakoan. Egitasmook zein idazle, musikari edota beste sortzaileekin sortzen diren lankidetzak balioan jarri izan dituzte parte hartzaileek, eta aldi berean, sortzaileokin eraikitzen diren harremanak zaintzeko beharra nabarmendu izan da.
‎Motibazioak ikas eta irakas prozesuetan duen garrantziak adostasuna sortzen duen bitartean, irakasleen motibazioak ez ditu ikuspegi berdinak sorrarazten. Izan ere, Irakaskuntzarekin harremana duten baina irakasle ez diren profesionalek irakasleengan motibazioa falta zaiela uste dute (GE4, EIAE3, IEE1, NE1), salbuespenak salbuespen, jakina; edo, aurreko ataletan aipatutako arrazoi desberdinen ondorioz, motibazioak sufritu egiten duela, behintzat. Izan ere, argi adierazten dute motibazioa ez dela berezko ezaugarri edo konstante bat, baizik eta gora beherak dituen eta elikatu behar den lanbidearen baldintza.
‎Gelan 30 ikasle dituelako, hainbat gauza zaindu behar dituelako, eta hein batean bakarrik dagoelako[...]. Helburua, ideala oso polita da, baina irakasleak askotan egiten du ahal duena". (EIAE3).
‎Eta, alderantziz ere bai: beste leku batean, oso euskalduna, baina irakaslea agian... Ikusten da guri zer eskatzen diguten, non kokatuta dagoen bere jardun pedagogikoa.
‎Konpromisoaz ari garenean, ikasleak hartzen duena izan ohi da sarritan mintzagai, baina irakasleak erakusten duen edo ez duen konpromisoari heltzea komeni dela uste dugu, baita bien artean dagoen elkarreraginezko harremanari ere. Azken batean, Hattiek (op.:
‎Esango nuke ezetz. Agian, badauzkatelako beharrizan literario batzuk baina irakasleok ez dakigu, eta igual beharrizanak dauzkaten ikasleek ere ez dakite daukatenik edo hori beharrizan literario bat denik. Rollo bat iruditzen zaie, adibidez, komentario literario formal bat edo egitea, baina gero batzuek onartzen dizute disfrutatu egiten dutela ondoren.
‎Hizkuntza eta literatura dela. Bigarren hori aldarrikatu behar dugu hemendik, baina irakasleak izan behar du oso barneratuta ere bai: " Ni Euskara eta Euskal literatura irakaslea naiz"".
‎Era berean, kezkaz bizi duten zerbait da, batik bat eta adierazitakoaren arabera, irakurketarekiko zaletasuna garatzeko edo dagoen kasuetan sakontzeko oztopo handia dela esaten dutelako. Ikasleen hitzak soilik oinarri gisa hartuta, ohar edo balorazio partzialtzat har zitekeen, baina irakasleak eta beste eragile batzuk ere antzeko ondoriora heldu dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia